.
Moni uskova on pettynyt kristinuskoon sen vuoksi, ettei ole saanut rukouksiinsa vastausta.
Tästä syystä on hyvä säännöllisin ajoin kerrata erilaisia syitä ja esteitä, miksei rukouksiimme vastata. Tällöin opimme rukoilemaan rukouksia, joihin vastataan myöntävästi ja uskomme eli luottamuksemme Jumalaan kasvaa.
Ensinnäkin Jumala vastaa toisinaan rukouksiimme sanomalla EI. Siis se, ettemme ole saaneet joihinkin rukouksiimme myöntävää vastausta, ei merkitse sitä, etteikö Jumala vastaisi niihin.
Jos rukoilemme itsekkäästi vain itsellemme sitä sun tätä, vaikka ympärillämme ihmisiltä puuttuu jopa perustarpeet kuten varat ruoan, asunnon ja vaatteiden hankintaan, alikehittyneitten maitten alastomista ihmispoloista nyt puhumattakaan, niin olisihan mieletöntä jos Jumala hemmottelisi meitä jatkuvasti ylenmäärin. Silloin emme koskaan kasvaisi uskovina ottamaan vastuuta kaikista lähimmäisistämme kaukomailla.
Voin omasta kokemuksestani kertoa, että Jumala todellakin vastasi moneen itsekkääseenkin rukoukseeni uskoon tuloni alkuaikoina, koska ne silloin olivat mielestäni 'välttämättömiä'. Nyt uskossani varttuneenpana ymmärrän niitten olleen täysin ei-välttämättömiä pyyntöjä. Onneksi Jumala ei vastannut myöntävästi kaikkiin tuolloinkaan, josta syystä aloin syvemmin miettimään sitä, että millaisia rukouksia Hänelle esitän!
Raamatun opetuksen mukaan 'jos sinulla on syntiä sydämessäsi, niin Jumala ei kuule rukouksiasi'. Tästä syystä on erittäin tarpeellista jatkuvasti tutkistella sydäntämme Uuden Testamentin Sanan äärellä. Siis meidän tulee lukea säännöllisesti sitä, tutkistella sen sisältöä ja laittaa se käytäntöön elämässämme eli tehdä todellinen parannus elämässämme kaikissa niissä asioissa, jotka Sana meille osoittaa. Sana jo sellaisenaan puhdistaa meidän sieluamme, kuten Herramme UT:ssa opettaa.
Eräs syy siihen, ettemme ole saaneet haluamaamme rukousvastausta on voinut johtua siitä, ettei ole vielä ollut vastaamisen aika. Jumalalla on kaikkein paras suunnitelma rukoilemiemme asioiden vastaamiseksi ja Hänellä on myös niihin paras ajoitus.
On ihmeellistä huomata, että Jumala näissä rukousasioissa usein kasvattaa meidän kärsivällisyyttämme ja koettelee uskoamme. Hän tahtoo osoittaa sen avulla meille, että meidän tulee olla todella tosissamme, kun Häneltä rukoilemme ja todella myös odottaa saavamme Häneltä sen mitä pyydämme.
Useamman kuin kerran olen saanut taivaan isältä rukousvastauksen vasta sitten, kun olen olettanut, ettei apu enää ehdi ajoissa. Jumala on kuitenkin AINA ehtinyt ajoissa. Jumala on joskus vastannut ihan äärimmäisen viimeisellä hetkellä, mikä on synnyttänyt sydämessäni suurta ihailua Hänen rajattomiin mahdollisuuksiinsa hallita myös aikaa. HalleluYah!
Hän pystyy yllättäen hidastamaan ajankulun tai kääntämään vaikka ajan kulun taaksepäin niin halutessaan kuten VT:ssa opetetaaan. Teki Hän sitten rukousteni suhteen sitä tai ei, niin joka tapauksessa Jumalan antama rukousvastaus EI KOSKAAN MYÖHÄSTY, vaan se tulee juuri parhaimmalla mahdollisella ajalla!
Yeshua Syrak'in apogryfikirjassa on maininta:
"Kaikki Herran työt ovat ylen ihanat ja kaikki mitä Hän on säätänyt, tapahtuu ajallaan!"
Tästä saamme selville sen ajatuksen, että Jumala tekee kaikki tekonsa hyvin kauniisti ja että Hän valvoo tahtonsa toteutumista niin maan päällä kuin taivaassa. Myös sen saamme selville, että Hän on säätänyt asioita, jotka liittyvät elämäämme.
Jos et vielä ole tullut tuntemaan tällaista hyvää kaikkia ihmisiä rakastavaa ja asiallisiin rukouksiin AINA myönteisesti vastaavaa Jumalaa, niin sinun kannattaa ensisijaisesti ja ennen kaikkia muita rukousaiheita rukoilla, että Hän armossaan lähestyy sinua ja - kuten Herran siunauksessa mainitaan - että Hän 'valistaa kasvonsa sinulle' ja että Hän 'kääntää kasvonsa sinun puoleesi ja antaa sinulle rauhan'.
Tämän armon ja rauhan Hän tahtoo erittäin mielellään antaa sinulle, jos vain uskot Hänen Poikansa (alkuperäisnimeltäään hepreaksi) Yeshua HaMashiach'n (lausutaan: Jeshua Messiaan) ristillä suorittamaan lunastustyöhön myös kaikkien sinun syntiesi sovituksena ja sielusi puhdistamiseksi taivaskelpoiseksi. Vain Yeshuan veri tuottaa sinulle sovituksen Jumalan ja Hänen enkeliensä edessä. Kun teet todellisen parannuksen elämässäsi, kadut syntejäsi ja tunnustat syntisi sekä otat uskon kautta tämän veren vihmonnan osallesi, niin saat syntyä uudesti ylhäältä. Kaikki entisen elämäsi synnit pyyhitään pois ja saat aloittaa aivan uuden elämän Jumalan rakkaana lapsena.
Jumalan lapsena sinulla on aivan eri valtuudet saada rukouksiisi ihmeellisiä vastauksia. Jumalan lapsena opit myös rukoilemaan 'Hengessä ja Totuudessa', sillä sen kaltaisia rukoilijoita Jumala tahtoo, kuten Yeshua HaMashiach apostoli Johanneksen evankeliumin mukaan meitä opettaa. Kun lähestyt Iankaikkista ja Pyhää Jumalaa Hänen Poikansa Yeshua HaMashiach'n nimessä sydän puhtaaksi vihmottuna Hänen pyhällä verellään, niin tiedät ehdottomalla varmuudella, että Jumala, Isäsi, myös kuulee sinua ja vastaa sinulle rajattomassa armossaan edellyttäen, että rukoilet Hänen tahtonsa mukaisesti Hänelle otollisia rukouksia.
Ei ole niin, etteikö Jumala kykenisi tekemään äärettömän paljon enemmän ja vastaamaan jokaiseen rukoukseemme, vaan meidän tulee muistaa, ettei Jumala ole rukousvastausautomaatti, vaan Pyhä ja Peljättävä Jumala, jota meidän tulee rakastaa yli kaiken ja kunnioittaa yli kaiken muun.
Valitettavan usein moni kauankin uskossa ollut rukoilee: "Jumala mene sen ja sen sairaan luokse ja tee sitä sun tätä, plaa-plaa-plaa." Miten epäkunnioittavaa ja tyhjää hokemista! Menköön rukoilija itse noita sairaita katsomaan ja rukoilkoon uskon rukouksen heidän puolestaan, kuten UT:ssa opetetaan!
Meidän tulee muistaa, että me olemme Jumalan palvelijoitaan ja Hänen työtovereitaan AINOAN pelastussanoman viemiseksi maailman kaikille ihmisille, eikä Jumala ole meidän 'juoksupoikamme'. Kun tämän muistamme, niin rukouslistaltamme karisee paljon turhia ja tarpeettomia pyyntöjä.
Yleissääntö rukouksiini, joihin olen saanut Jumalalta pikaisia ja jopa täydellisempiä vastauksia, kuin olen osannut anoa, on seuraava:
Olen rukoillut Jumalan rakkauden Hengen vaikutuksesta ahdingossa olleiden uskovien tai muitten lähimmäisteni puolesta täysin pyyteettömiä rukouksia unohtaen itseni ja omat tarpeeni. Sydämestä itsestään kumpuavat rukoukset, jotka jumalallinen rakkaus vaikuttaa, nousevat kaikkien esteiden läpi Jumalan Valtaistuinsaliin Isämme kasvojen eteen ja Hän vastaa.
Ole siunattu Jumalaa palvoessasi ja Häneltä Hänen tahtonsa mukaisesti rukoillessasi Hänen Poikansa Yeshuan nimen kautta ja tämän ansioon vedoten! Tulet huomaamaaan, ettei ole mitään rajoja Hänen mahdollisuuksilleen vastata, ja että Hän todellakin vastaa. (PS. viimeksi sain Häneltä rukousvastauksen tänään...)
Siunausta Yeshuassa!
.
Rukouksia, jotka kuullaan...
9
332
Vastaukset
Hengellinen näkökyky siten että Pyhä Henki puhuu ja näyttää ilmestyksiä, profetioita on tärkeä. Se on enemmän kuin sellainen että rukoillaan ja pannaan merkkejä että "jos tuo asia nyt tapahtuu, niin sitten Jumala on sitä ja sitä mieltä". Eli asia on niin, että Jumalaan voi saada jatkuvan yhteyden Pyhän Hengen kautta.
Pyhän Hengen armolahjoja siis saadaan kätten päälle panemisen kautta rukousjonoissa. Etsi ja käy niin kauvan, että olet saanut ja palvele sitten sillä.
Tässä opetusta 1 kor 12 armolahjoista.
http://www.jeesusonherra.net/armolahjat.htm
Sitten rukouksien lisäksi kaikki ihmisen sanat saavat aikaan joko hyvää tai pahaa, ja ihminen niittää sitä mitä hän kylvää.
Tässä on sanojen voima.
http://www.jeesusonherra.net/sanat.htm
Yleensäkin sitten on niin, että Raamatun esimerkkien mukaiset rukoukset kuullaan, mutta katso tuolta sivulta. Siksi siis raamatun Uuden Testamentin osaaminen on niin tärkeää.
Toisinaan on kysymys myös vastaanottamisesta esim paranemisen vastaanottamisesta, eli Jeesus on jo kantanut kaikki sairaudet Golgatan ristillä ja se täytyy vastaanottaa. Täytyy uskoa, ja usko tulee kuulemisesta. Kuuleminen Jumalan sanasta....
...Hän juuri kirkastaa meille HaMashiach'n lunastustyön ja avaa Pyhät Kirjoitukset ymmärryksellemme.
Olen saanut Pyhän Hengen lahjan jo 1970-luvun alussa samoin ihmein ja merkein kuin apostolit muinoin ja sen mukaan kuin Pyhä Henki hyväksi näki, olen saanut Häneltä eräitä armolahjoja sekä itseni että HaMashiach'n srk:n rakentamiseksi.
Keskityn silti tällä rukousfoorumilla ja opetuksissani yleensäkin julistamaan ristillenaulittua ja ylösnoussutta Yeshuaa, kuten kaimani apostoli Paavali (toinen nimeni on näet Paulus). Asia on niin, että Jumala on kätkenyt KAIKEN Poikaansa Yeshua HaMashiach'an ja kun Yeshuaa ja Hänen voittoaan oikealla sydämen asenteella julistamme, vahvistaa Jumala julistuksemme Pyhän Hengen tekemien voimatekojen kautta, joita ovat esim. sairaitten paranemiset jne.
Toki mielelläni keskustelen myös syvemminkin Pyhän Hengen merkityksestä, kun huomaan Herran niin johdattavan.
Jos olet saanut Jumalalta tehtäväksi julistaa ja opettaa ensisijaisesti Pyhästä Hengestä, niin anna palaa sillä Yeshuan srk-ruumiissa on eri jäsenillä kullakin oma tehtävänsä, sillä me Yeshuan seuraajat saamme työtehtävät Häneltä, joka on srk:n pää, Pyhän Hengen kautta, emmekä toinen toisiltamme, vaikka kunnioitammekin toinen toisemme kutsumusta!
Työtäsi siunaten Yeshuassa!
.
Rukouksia jotka kuullaan, ovat Pyhän Raamatun Uuden Testamentin mukaiset rukoukset.
- Paraneminen
16.Illan tultua Jeesuksen luo tuotiin monia riivattuja. Hän ajoi pahat henget ulos sanalla, ja kaikki sairaat hän paransi.
17.Tämä tapahtui, että profeetta Jesajan kirjassa sanottu kävisi toteen: "Hän otti päälleen meidän sairautemme ja kantoi* meidän tautimme."
[Jumalan Kansan Raamattu: Matt. 8:16-17]
- Sopimusrukoukset - mikä tahansa UT:N mukainen hyvä asia ja vastaus saadaan!
http://www.jeesusonherra.net/sopimusrukous.htm
- Elämä ja yltäkylläisyys Joh 10:10
10.Varas ei tule muuta kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja yltäkylläisyys.
[Jumalan Kansan Raamattu: Joh. 10:10]
- Ym. Asia selviää lukemalla Uutta Testamenttia!
http://www.jeesusonherra.net.
...sen, että yleensäkin länsimaissa on jopa Yeshua'an Herranaan uskovien parissa hyvin voimakas epäusko esim. sairaitten paranemisen suhteen nykyaikana.
Siksi UT:ssa mainittu "rakkauden kautta vaikuttava usko" on hyvin kallisarvoista ja kaikille uskoville erittäin tavoittelemisen arvoista nykyään, etenkin kaikille niille, jotka Sanassa palvelevat Yeshuan srk:aa.
Tiedän ihan omakohtaisesta kokemuksesta, että usko Yeshuaan antaa myös NYKYAIKANA terveyden vakavastikin sairaille ihmisille. Riittää, että pelkästään rukoilija uskoo, sillä kirjoitettu on:
"Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat, Minun nimessäni (siis Yeshua-nimessä) he ajavat ulos riivaajia... He panevat kätensä sairaiden päälle ja nämä tulevat terveiksi." (Mark.16:17-18)
Useimmiten - vaikkakaan ei aina - onkin niin, että vakavasti sairaan on hyvin vaikeaa itse uskoa ja siksi me tarvitsemme toinen toisemme apua sairaiden uskovien paranemiseksi uskon rukouksella.
Olen muutaman kerran parantunut rukoilemalla itse itseni puolesta, kun ei ollut ketään muuta niihin aikoihin tavoitettavissa. Itse asiassa kerran Yeshua puhui suoraan minulle Pyhän Henkensä kautta, kun olin yrittänyt useita kertoja turhaan tavoittaa puhelimitse uskovia ystäviäni äkillisen vakavan sairastumiseni vuoksi. Hän sanoi: "Rukoile itse puolestasi, sillä sinähän olet Jumalan lapsi!" Kun rukoilin, niin paranin ihan lyhyessä tuokiossa ja itkuvirteni muuttui ilokarkeloksi. HalleluYah!
Siunausta Yeshuassa!
.
- näin!
Sillä Isä kyllä pitää meistä huolen jos rukoilemme Hänen valtakuntansa edistymisen puolesta, emmekä itsekkäistä syistä.
(Viimeksi todistuksena tästä tuli kuin "taivaasta tupsahtaen" yli 600 euroa tililleni aivan odottamatta vahvan ylistys ja pelastusrukouksien jälkeisenä päivänä - KIITOS HERRA, olen itsekäs ja syntinen mutta silti pidät minusta huolta vaikka en ole edes antanut Sinulle elämääni kokonaan!)
Älkää rukoilko ihmiset itsellenne..
Jos säälimme ketään, jos tunnemme murhetta maailmasta niin älkäämme vaipuko epätoivoon vaan riemulla rukoilkaamme Jeesuksessa näille ihmisille pelastusta. Sillä Hän hoitaa!
Ja siitä ei ole epäilystäkään.
Täällä monet ateistit (toivottavasti ei kristityt) suuntaavat ihmisiä muualle kuin rukoilemaan.
Mutta heillä ei ole mielessään auttaminen vaan he tahtovat tehdä tyhjäksi Isän tahdon. Älköömme kuulko heitä vaan rukoilkaamme heille pelastusta ja kääntymystä.
Ja vielä. Muistakaa se, että ei ole teidän asianne käännyttää ihmisiä. Puhua meidän pitää Jeesuksesta, mutta tulos on Isän Voimassa. Voimme vain aukoa suumme ja rukoilla mutta ketään emme voi omin voimin saada kääntymään. Isä Jumala hoitaa tämän. Iloitkaamme siitä!
...ja Herra, anna mun ymmärtää mitä juuri kirjoitin :)
amen.
Huomasin sen tulleen vilpittömästä sydämestä ja olevan täyttä asiaa.
Mielelläni pyydän taivaallista Isäämme, että Hän puhuu sinut ympäri ja opastaa sinut kädestä pitäen antamaan itsesi Hänelle kokonaan, ihan viimeistä solua myöten ja ihan pysyvästi. Kiitos Isukille Yeshua-nimessä, HalleluYah!
Eräässä 'Herramme tulee' laulukirjan laulussa sanotaan:
"Usein uhrin alttarillensa kannoin,
mutta voittovoimaa saanut mä en,
mutta KAIKKENI, kun Herralle annoin,
Voiman sain mä ihmeisen"
"Kerto:
Näillä kukkuloilla kaikuvi HalleluYah,
paistehessa suloisessa.
Ihanaiset näyt täällä eteen aukeaa,
ystäville Yeshuan!"
Jostain syystä mulla tuon laulun kohta 'näillä kukkuloilla kaikuvi HalleluYah' kääntyy toisinaan sanoiksi:
"Näillä kakkuloilla kaikuvi HalleluYah..."
ja silti Herra aina siunaa yhtälailla, Hän on niin huumorintajuinen :)
Siunausta Yeshuassa!
.- Herralle
Yakov kirjoitti:
.
Huomasin sen tulleen vilpittömästä sydämestä ja olevan täyttä asiaa.
Mielelläni pyydän taivaallista Isäämme, että Hän puhuu sinut ympäri ja opastaa sinut kädestä pitäen antamaan itsesi Hänelle kokonaan, ihan viimeistä solua myöten ja ihan pysyvästi. Kiitos Isukille Yeshua-nimessä, HalleluYah!
Eräässä 'Herramme tulee' laulukirjan laulussa sanotaan:
"Usein uhrin alttarillensa kannoin,
mutta voittovoimaa saanut mä en,
mutta KAIKKENI, kun Herralle annoin,
Voiman sain mä ihmeisen"
"Kerto:
Näillä kukkuloilla kaikuvi HalleluYah,
paistehessa suloisessa.
Ihanaiset näyt täällä eteen aukeaa,
ystäville Yeshuan!"
Jostain syystä mulla tuon laulun kohta 'näillä kukkuloilla kaikuvi HalleluYah' kääntyy toisinaan sanoiksi:
"Näillä kakkuloilla kaikuvi HalleluYah..."
ja silti Herra aina siunaa yhtälailla, Hän on niin huumorintajuinen :)
Siunausta Yeshuassa!
.Yakovista!
..ja huumorintajusta :D
- Piispa ..
Pitää rukoilla sellaisia asioita jotka toteutuisivat muutenki ja tämän jälkeen pitää vain uskotella itselle että jumala teki sen taas.
.
Vaikka vierelläsi ihmiset kärsivät epäuskonsa vuoksi moninaisissa sairauksissa ja vaikeuksissa - ilmeisesti myös sinä heidän kanssaan - ja ovat oman vapaan valintansa vuoksi joka päivä matkalla paikkaan, jonne en lähettäisi pahimpia vihamiehiänikään, niin sinä vain neuvot uskoksia haaskaamaan kallisarvoista ja rajoitettua aikaansa tuollaiseen turhien rukousten rukoilemiseen!
Minä kehoitan (siis ihan vakavissani) kaikkia tämän kirjoitukseni ja vastauksesi lukeneita rukoilemaan sulle armoa Kaikkivaltiaalta, että Hän antaa sulle mielenmuutoksen ja auttaa sinua näkemään evankeliumin äärettömästä arvosta edes pilkahduksen ja kokemaan sen kaiken synnin ja sairauden poistavan voiman omassa elämässäsi. Kiitos rakkaalle Isukille taivaassa Yeshua-nimessä. Amen HalleluYah!
Siunausta Yeshuassa!
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek236790Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.284268- 343136
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1723005- 101978
- 821754
- 1501634
- 1471622
- 121548
- 221490