Miten lasketaan öljyn kulutus 2-T öljylle

Rohvessoori

Miten lasketaan mopon öljyn kulutus, kun 1036 km:n matkalla on kulunut 7dl öljyä ja keskikulutus on ollut 2,7l/100km bensaa?

Eli mikä on ollut öljyn seossuhdeprosentti?

12

1449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä

      peruskoulussa matikan tunnilla olisit ollut kiinnostuneempi numeroista kuin kirkkoveneistä, osaisit ihan itse laskea.
      Moni muukin asia olisi helpompaa kun seuraisit opetusta. Niitä veneenkuvia ehdit muulloinkin miettiä...

    • niiniii

      noh, saamme kuluneeksi n.27l bensaa, ja 0.7l öljyvä. Tästä saamme seossuhteeksi n.3,5%

    • Reino

      ...5 litraa bensaa ja varttilitraa öljyä. Siitä kai tuli 5% öljyä bensaan. En tiedä pilaisiko sama suhde nykyprätkiin jotakin?

    • Assistentti

      Hip Hei!

      Laskutapoja on vaikka tämä:

      Benziiniä kulunut 2.7l x 10.36 = 27.972 litraa.
      Öljyä kulunut 0.7 litraa.

      Yhteensä mopedi on kuluttanut 28.672 litraa benziinin ja öljyn seosta.

      Paljonkos se seossuhdeprosentti vois olla?
      Olisko vaikka 0.7 / 28.672 = 0.024414
      eli noin 2.44 %

      Mittavirheet huomioon ottaen 2.5%

      Mhitta vhirh, hik hjuomioon ottaen 2-3 %

    • taas näitä

      jotka ovat joko lintsanneet koulusta tai nukkuneet siellä koko ajan. Mietipä vielä, miten mahtaisit saada tuloksen, kun tiedät kokonaisöljymäärän ja kokonaisbensamäärän.

    • Anonyymi

      Olen ajanut mopolla 752km ja 0.5 L öljyä mennyt. Paljonko öljyä mennyt 100km? Auttakaa tyhmää.

      • Anonyymi

        Alle 10 millilitraa per 100 ainakin ja paljon on kulunut bensiiniä?


    • Anonyymi

      Vanha ketju herätetty henkiin, mutta kertokaa nyt ihmeessä, mihin ketjun aloittaja v. 2006 on tätä tietoa tarvinnut?
      Käsite "öljynkulutus" kuuluu ymmärtääkseni vain nelitahtisiin moottoreihin, joissa moottorin voiteluun käytetty öljy aika-ajon vaihdetaan.

      • Anonyymi

        http://www.motot.net/wiki/Tuorevoitelu

        " Tuorevoitelujärjestelmä on yksi mahdollinen vikakohde lisää - toimimattomaksi mentyään seurauksena on moottoririkko"

        Olisko vaikka siksi että haluaa varmistaa voitelun toimivan kuin pitää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        http://www.motot.net/wiki/Tuorevoitelu

        " Tuorevoitelujärjestelmä on yksi mahdollinen vikakohde lisää - toimimattomaksi mentyään seurauksena on moottoririkko"

        Olisko vaikka siksi että haluaa varmistaa voitelun toimivan kuin pitää?

        Okei, en ollut ajatellut asiaa tältä kantilta.
        Koska moottori vahingoittuu ilman voitelua, niin eikö voiteluöljyn loppumisesta, sen mahdollisesta vähäisestä määrästä, tms. mitenkään varoiteta esim. varoitus- tai jollain muulla valolla?


    • Anonyymi

      Matematiikka on kauheen vaikeeta,vaikka ajaa mopedilla?

    • Anonyymi

      Mikähän vehje vei noin paljon voitelua?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe