Trollhättanissa oli taas hihhulijuhlat

ReaAalto

Pääpuhujina jälleen norjalainen äärikarismaatikko, kaatapappi Terje Bernzten jota tulkkasi Heimo Enbuska.
Olin aikoinani kuulemassa heitä molempia ja totesin norjalaisen julistavan täyttä uskon sana oppia.
Enbuska ei yhtynyt mielipiteeseeni.

Miten on sinun laitasi , helluntalainen?

26

2306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ReaAalto

Tarkoittaa huutamista, kirkumista ja kaatumisia.
      Hurmokseen menemistä ja terveen järjen käytön puutetta.

• usk

Kysyisin sulta,mainitsit Heimo Enbuskan nimen.Sulla on ollut jotain Heimon lauluja vastaan.Mikä niissä on vikana?Olen aijemmin samaa sulta kysynyt,et silloin vastannut.
      Kuuntelen Heimon lauluja mielelläni ja Heimo on jotenkin tuttu ollut joskus Savonlinnan ajoilta.
      En ainakaan itse hänestä voi sanoa kuin pelkkää hyvää niin puhujana kuin laulajana.Omistaa aivan mahtavan lauluäänen,vaimoni onkin sanonut ettei kuole ennen kuin saa tavata tämän Heimon henkilökohtaisesti.

• ReaAalto

Mielipiteeseesi.

• tässä siis

kyseessä?

• ReaAalto
        tässä siis kirjoitti:

kyseessä?

HELA-Konferenssi Trollhättanissa
        25.05.2006 - 28.05.2006

Tervetuloa mukaan Ruotsinsuomalaisten HELA-konferenssiin Trollhättaniin!

Puhujina mm.
        Terje Berntzen
        Lars-Ivar Nilsson
        Timo Hakkarainen
        Pauli Karppinen
        Paavo Riekkinen
        Heimo Enbuska
        Tulkkaus: Kari Juurijoki
        ja Matti Dahlbacka
        Musiikki ja laulu:
        Helsingin Lähetyssrk:n kuoro
        Heimo Enbuska
        Petri Kosonen

Mukana mesittelyssä myös:

*BOKAS CENTER
        *NETMISSION

NetMission lähettää Steaming-palvelun kautta suoraa lähtystä konferenssista.

T e r v e t u l o a !

Ilmoittautuminen majoitusta varten 14.5.-06 mennessä Antti Karjalaiselle puh.0520-411425, 070-7695726,
        E-posti [email protected]

Paikka: Pingstkyrkan, Strandgatan 22

• uks
        tässä siis kirjoitti:

kyseessä?

on Heimo Enbuska ollut Savonlinnassa helluntaiseurakunnassa saarnaajana 80 luvulla.
        Opin silloin hänet tuntemaan.Nykyisin Hyvä-Sanoma lehden päätoimittaja.
        Laulajana vallan mainio,lauluääni miehekäs Tapsa Rautavaaraa muistuttava joiltakin osin.
        Suosittelen kuunneltavaksi vaikkapa Savi-ihminen laulukasettia.

• kova jätkä

ottamatta sen enempää kantaa keskinäisiin (helluntalaisten) ristiriitoihinne, tervehdin Sin ua näin uuden nimimerkkini nimissä. Olen omilla (ortodoksien) palstoilla keskustelijoillemme kysymysmerkki (kuka hän on?). Kunnon harlekiini, ei kasvojaan paljasta. Sinä olet yksi harvoista, joka minuuteni tiedät, olimmehan noin vuosi sitten sähköpostitse kirjoittelu yhteydessä. Sinä olet mielestäni edelleenkin omiesi keskuudessa se valo, jota ei pidä kätkeä, vaan tuoda päivän valoon. Minä yritän olla omieni keskuudessa Kristuksen omatuntona. Siunausta Sinulle edelleenkin. Jumala olkoon kanssasi ja antakoon sinulle monia, monia armorikkaita vuosia.

• ReaAalto

Pitkästä aikaa:)

Hyviä jatkoja vain sinnepäin!

• A&O

Jos kerran Suomessa oli niin kauheeta ja Ruotsikin on niin hirveä hengellisesti, niin ehdottaisin muuttamista Grönlantiin, jonne voit perustaa sellaisen seurakunnan, johon kelpuutat korkeintaan itsesi ja silloinkin vain perusteellisella koeajalla, jolla koettelet perinjuurin, oletko tarpeeksi oikeaoppinen omaan seurakuntaasi. ;)

Edelä olevan jutun lukemiseen kannattaa käyttää sopiva annos huumoria ja itseironiaa.

• kova jätkä

enpä malta olla kyselemäättä asioita, jotka meillä (ortodoksit) ja Teillä (helluntailaiset) poikkeavat hyvinkin radikaalisti toisisttan.

Kysynkin Teiltä mysteeriä, jota itse en ymmärrä. Mihin perustuu herätyskokouksissanne tapahtuvat mystiset tapahtumat? Olen videolta katsonut, kuinka saarnaajamiehet mennen tullen "tookshownsa" ohella tyrkkivät ihmisiä maahan (jopa kaatavat puhalluksen voimalla). Millä voimalla he kaatavat? Mitä tarkoitusta Jumalan/Kristuksen valossa tällä toiminnalla on? Muuttuvatko kokemuksen koettuaan ihmiset paremmiksi? Pääsevätkö he johonkin erityisasemaan seurakunnassanne?.

• kuhmun

takaraivoonsa.

Karismaattisissa kokouksissa pitäisi olla kypäräpakko.

• ReaAalto
        kuhmun kirjoitti:

takaraivoonsa.

Karismaattisissa kokouksissa pitäisi olla kypäräpakko.

Kiinniottajia (avustajat) ja se on pakollista karismaatikkojen kokouksissa.
        Karismaatikot eivät luota siihen että kaatovoiman antaja ei satuta kaatujia.
        he vähän niinkuin auttavat "jumalaansa" jota nähtävästi tämän toimenpiteensä vuoksi pitävät huolimattomana!

• kova jätkä
        ReaAalto kirjoitti:

Kiinniottajia (avustajat) ja se on pakollista karismaatikkojen kokouksissa.
        Karismaatikot eivät luota siihen että kaatovoiman antaja ei satuta kaatujia.
        he vähän niinkuin auttavat "jumalaansa" jota nähtävästi tämän toimenpiteensä vuoksi pitävät huolimattomana!

kaataja/saarnasmis ei kommentoi ortodokin kysymystä siitä millä voimalla ja minkä tähden kaatamisia täytyy tehdä?. Jos minulta kysytte jotain ortodoksisuuteen kuuluvaa, vaikka ikonien kunnioittamista, olen valmis kommentoimaan. Miksi olette vaiti?

• kanttuvei

Voit etsiä Googlella hakusanoilla

mesmerismi - messmerismi?
        shaktipat - otsakosketus, sipaisu, jopa katse kaataa
        kundaliini - kiemurteleva energia
        hypnoosi - suggestio

kaikkia noita käytetään ihmisten kaatamisessa

kaataminen ei kuulu kristittyjen seurakunnan kuten alkuseurakunnan toimintaan missään muodossa;

on tärkeätä pysyä pystyssä, älä anna kaataa itseäsi

Ef. 6:13

Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

• kaatamista pysty
        kova jätkä kirjoitti:

kaataja/saarnasmis ei kommentoi ortodokin kysymystä siitä millä voimalla ja minkä tähden kaatamisia täytyy tehdä?. Jos minulta kysytte jotain ortodoksisuuteen kuuluvaa, vaikka ikonien kunnioittamista, olen valmis kommentoimaan. Miksi olette vaiti?

perustelemaan millään järkisyillä.

Kaatamisen kohteet ovat juuri niitä kaikkein heikommalla itsetunnolla varustettuja ihmisiä, joita pitäisi manipuloinnin sijasta tukea.

• Työmiehiä vähän

Kova jätkä ja ReaAalto. Kun olette hyviä kristittyjä ja energiaa näyttää riittävän, kehoittaisin teitä hakeutumaan alkoholi- ja huumeriipuvaisten pariin tekemään työtä. Heidän auttajistaan on kova puute ja työnne arvostus tullee olemaan sekä yhteiskunnallinen että jumalallinen.

Itse olen uskovaisena rukousjonossa kaatumisen kokenut. Ja voin kertoa, että se oli lämmin, hoitava ja rakkaudellinen tapahtuma. Voitte laittaa otsaani itsetunto-ongelma-nimikkeen, jos se teitä helpottaa. Mutta monenlaisten riipuvuuksien kahleissa oleville ihmisille toivon auttavia lähimmäisiä. Siellä on työsarkaa - ei täällä ihmisten puolesta rukoilevaisten työnäyssä.

• edelleenkin!
        Työmiehiä vähän kirjoitti:

Kova jätkä ja ReaAalto. Kun olette hyviä kristittyjä ja energiaa näyttää riittävän, kehoittaisin teitä hakeutumaan alkoholi- ja huumeriipuvaisten pariin tekemään työtä. Heidän auttajistaan on kova puute ja työnne arvostus tullee olemaan sekä yhteiskunnallinen että jumalallinen.

Itse olen uskovaisena rukousjonossa kaatumisen kokenut. Ja voin kertoa, että se oli lämmin, hoitava ja rakkaudellinen tapahtuma. Voitte laittaa otsaani itsetunto-ongelma-nimikkeen, jos se teitä helpottaa. Mutta monenlaisten riipuvuuksien kahleissa oleville ihmisille toivon auttavia lähimmäisiä. Siellä on työsarkaa - ei täällä ihmisten puolesta rukoilevaisten työnäyssä.

Sinäpä sen sanoit, monenlaisioa riippuvuuksia todellakin on. Yksi riippuvuus on tuo rukouskaatumisriippuvuus. Siitä on vielä vaikeampi päästä eroon kuin huumeista; koska se
        kaatumiskokemuskin on huumetta ja se se vasta huumetta onkin. Oikein halpahintaisia kiksejä ja säväreitä saa niissä kaatumisiisa, ja koukkuun jää yhtä helposti kuin muissakin huumeissa. Tämän kaatusmihuumeen ero muihin huumeisiin nähden on se, että muista huumeista voi päästä eroon, mutta tästä kaatumishuumeesta ei pääse, koska ne jotka rukoilevat, siirtävät niitä saatannallisia voimia kaatuviin ihmisiin. Niin että miettikääs vähä uskikset, mitä oikein touhuatte, ja mikä henki ja huume se on, mitä tarjolla on, jeesuksen nimessä, vaikka oikealla Golgatan Jeesuksella ei ole koko kaatamisen kanssa mitään tekemistä. Se joka kaataa, on antikristuksen voima.

• Tosi Kristitty
        Työmiehiä vähän kirjoitti:

Rea on tervehenkinen kristitty, siksi hän voi olla avuksi monille, mutta väärähenkiset antikristilliset joukot vastustavat tevettä evankeliumia. Väärähenkiset haluaa nähä vaan niitä ihmeitä ja temppuja, niistä Raamatun Jeesus varotti oikeita uskovaisia, eli heitä jotka rakastavat totuutta. Rea Rakastaa Totuutta, sen näkee hänen kirjoituksistaan.
        Siksi Reaa myös täällä monet vihaavat, koska hän vastustaa antikristuksen henkeä.

• Valvokaamme ja rukoilkaamme
        edelleenkin! kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit, monenlaisioa riippuvuuksia todellakin on. Yksi riippuvuus on tuo rukouskaatumisriippuvuus. Siitä on vielä vaikeampi päästä eroon kuin huumeista; koska se
        kaatumiskokemuskin on huumetta ja se se vasta huumetta onkin. Oikein halpahintaisia kiksejä ja säväreitä saa niissä kaatumisiisa, ja koukkuun jää yhtä helposti kuin muissakin huumeissa. Tämän kaatusmihuumeen ero muihin huumeisiin nähden on se, että muista huumeista voi päästä eroon, mutta tästä kaatumishuumeesta ei pääse, koska ne jotka rukoilevat, siirtävät niitä saatannallisia voimia kaatuviin ihmisiin. Niin että miettikääs vähä uskikset, mitä oikein touhuatte, ja mikä henki ja huume se on, mitä tarjolla on, jeesuksen nimessä, vaikka oikealla Golgatan Jeesuksella ei ole koko kaatamisen kanssa mitään tekemistä. Se joka kaataa, on antikristuksen voima.

Enpä määrittelisi kaatumisriippuvaiseksi itseäni, jos olen sen kerran vuosia sitten kokenut. Mutta sen leimakirveen kanssa heiluminen näyttää joillekin tulleen ripustautumistavaksi.

Nyt on näköjään niin, että karismaattisuutta, Jumalan ihmeitä ollaan ensimmäisenä mustamaalaamassa pois kristittyjen piiristä. Hyväksytään vain aneeminen ihmisen rajallisen järjen läpikäymä kristillisyys. Sitten on helpompi karsia sekin pois, että ateismi tai kenties jokin muu...saa vallan.

• hyvä niin
        Tosi Kristitty kirjoitti:

Rea on tervehenkinen kristitty, siksi hän voi olla avuksi monille, mutta väärähenkiset antikristilliset joukot vastustavat tevettä evankeliumia. Väärähenkiset haluaa nähä vaan niitä ihmeitä ja temppuja, niistä Raamatun Jeesus varotti oikeita uskovaisia, eli heitä jotka rakastavat totuutta. Rea Rakastaa Totuutta, sen näkee hänen kirjoituksistaan.
        Siksi Reaa myös täällä monet vihaavat, koska hän vastustaa antikristuksen henkeä.

2. Tim. 1:7

Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja terveen harkinnan hengen. [Room. 8:15]

• mieti!
        Valvokaamme ja rukoilkaamme kirjoitti:

Enpä määrittelisi kaatumisriippuvaiseksi itseäni, jos olen sen kerran vuosia sitten kokenut. Mutta sen leimakirveen kanssa heiluminen näyttää joillekin tulleen ripustautumistavaksi.

Nyt on näköjään niin, että karismaattisuutta, Jumalan ihmeitä ollaan ensimmäisenä mustamaalaamassa pois kristittyjen piiristä. Hyväksytään vain aneeminen ihmisen rajallisen järjen läpikäymä kristillisyys. Sitten on helpompi karsia sekin pois, että ateismi tai kenties jokin muu...saa vallan.

Minkälaista kristillisyyttä kukin oikein pitää oikeana? Sitäkö että suurkokouksissa saa nähdä sen toivotun jumalan ihmeitten ja merkkien kera, vain Raamatun Jumalan joka pelastaa syntisiä Jeesuksen Kristuksen evankeliumin kautta? Miettisi itse kukin, ennenkuin sössöttää jotakin, missä ei ole päätä eikä häntää. Kaatuile, tai ole kaatuilematta, ei sekään ketään pelasta. Golgatan evankeliumi pelastaa vielä tänäänkin, vaikka se erittäin harvinaista onkin.

• Liukuhihnailija

Täällä Suomen helluntaissa ollaan sitä vastoin kuin huopatossutehtaassa. Ne muutamat, jotka tahtovat hihhuloioda, matkustavat Tampereelle Koivistoa ihailemaan.
      Heimo Embuska toimii nykyisin kiinteistövälittäjänä, eikä ymmärrettävästi ennätä edes paria laulua heittämään, saatikka, että saarnaisi.
      Enbuska tunnetaan täällä Suomessa vanhakantaisena evankelistana. Tuollaiset puheet hänen uskonsanalaisuudestaan tuntuvat varsin oudoilta.
      En siis oikein voi yhtyä mielipiteeseesi, jonka taustalla tuntuu taasen olevan vanhat kalavelat, jotka ovat survoutuneet taas pahemman kerran hampaankoloosi.

• vanhakantainen

No tuota,
        eipä tuolla kiinteistönvälittämisellä kukaan pelastu, sen kummemmin kun sillä vanhakantaisella evankelistan osallakaan, jos ei se mitä evankeliumiksi raamatun mukaan sanotaan, ole se mitä julistetaan. Kun Enbuska kerta suosii uskonsanalaisuutta,niin Ulf Ekmannin oppiahan siinä suositaan, eikä Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan evankeliumia. Mietin vaan, että ei se hyvä lauluääni ja kauniit laulutkaan, jos niitä nyt enää on, mitään Taivasta takaa, sen kummemmin laulajalle itselleen, kuin kuuloijoille, ellei laulajan hengessä ja lauluissa soi rakkaus Totuuteen.
        Kauniisti laulettuja rakkauslauluja moni ihailee, mutta kun ne vaikuttaa vaan kauniita tunteita, niin eipä se sano vielä evankeliumista mitään sekään.

• sanoa,

että ei se mitään?
        MIten niitä kaatuvuia pitää muka tukea?
        Niinkö, että ne saa jatkaa kaatuilua?

Heille pitää kuules
        julistaa evankeliumia Jeesuksesta
        Kristuksesta ja heidän pitää tutkia
        mitä Raamattu sanoo kaatumisista
        ja muista ilmiöistä:
        Matteuksen evankeliumi:
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• peikonhattu

missä lie enbuskalla menny
      pieleen... maineen
      nälässäkö vai rahan...

• Iloa arkeen

Olen kuunnellut Terje Berntzeniä kerran. Hänen sanomansa oli positiivinen. Lähdettyäni tilaisuudesta olin iloinen ja tyytyväinen.
      Olen yliopiston käynyt ja töissä hyvin vastuullisessa ammatissa. Tarvitsen älyllisen pohjan lisäksi todellisia hengellisiä kokemuksia, jotka tuovat sisäisä rauhaa ja voimaa vaativan arkielämän keskellä. Tilaisuuksissa, missä Henki vaikuttaa saan usein kokea iloa ja rauhaa, jopa saan ratkaisuja vaikeisiin ongelmiin.
      Heimo Enbuskaa olen kuunnellut joitakin kertoja. Hän on todella ihmisläheinen
      karismaattinen kristitty vaikuttaja, lähinnä laulujensa ja komean lauluäänensä kautta, mutta myös puheissaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2274
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1098
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      992
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      893
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      863
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      773
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe