Autoveron maksamatta jättäjille

Vääryyden kohde

Edellinen omistaja = yritys jätti autoveron puolikkaan maksamatta. Ehdin ajella autolla rattoisasti n. 9kk laittomasti (kun en mistään tiennyt, että vero on maksamatta). Minulle ei laskua lähetetty ja omat verot olin maksanut niiltä osin kun itselleni ne lankeavat.

Katsastuksessa asia kävi ilmi, joten soitoo AKeen ja maksamaan toisen veroa, muuten kilvet pois. Hienoa eikö totta.

Auto oli ostettu autoliikkeestä, joka ei varmaan vastaa mistään vaikka kehuu 12kk ostoturvaa.

Onko mitään keinoa saada rahansa takaisin? Poliisi ei auta. Yritys on tiedossa, joten voisihan sen mainetta hiukan pilata...mutta siitäkin aikanaan itse joutuu tuomiolle.

Perkele, olisi muuten Karpolla asiaa. Täällä Sisä-Suomessa kyllä tällaiset yrittäjät pieksetään kaikessa hiljaisuudessa, niin oppivathan tavoille. Miten lie siellä Etelän epärehellisillä seuduilla!?

9

6537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostaja..

Älä välitä et ole ainoa jolle on näin käynyt. Tällaiselle tapaukselle ei ole mitään tehtävissä.
      Jos et maksa et katsasta.

• maksaa

Jos se on autoliikkeestä ostettu ja käynyt autoliikkeen nimissä niin veikkaanpa vaan että maksavat!

• SSTIP

Sanoisin ystävällisesti että mahdollisuus siitä että kukaan tälää foorumilla tietäisi tästä faktana on mitätön.

Monia kertoja lainoppneita palkanneena suosittelen että ota yhteys juristiin ja unohda nämä foorumit. Juristi veloittaa sinulta muutaman sata euroa ja saat silloin varmaa tietoa.

Sen voin sanoa että mikäli yritys on vielä olemassa he ovat 100% varmuudella velvollisia juriidisesti asian hoitamaan ja maksuvelvollisuus ei ole sinulla. Kirjanpitolaki estää vastuun siirtämisen toiselle suoriteperusteisesti

• ...

Joo, kyllä kannattaa maksaa juristille muutama sata euroa että se EHKÄ saa oikaistua puolikkaan autoveron, eikös se ole jotain luokkaa 75 euroa.

Maksaa muutama sata euroa niin voi säästää 75 euroa...tällainen voi tapahtua vain suomessa.

• ...
        ... kirjoitti:

Joo, kyllä kannattaa maksaa juristille muutama sata euroa että se EHKÄ saa oikaistua puolikkaan autoveron, eikös se ole jotain luokkaa 75 euroa.

Maksaa muutama sata euroa niin voi säästää 75 euroa...tällainen voi tapahtua vain suomessa.

...sanoisin että sen juristin sijaan kannattaa se sisä-suomen tapa...

• getafuckinglife

Onko kyseessä kenties ajoneuvovero?

Mistä lähtien autovero on maksettu puolikkaina?

Ei yhtään ihmekkään että saamme kärsiä viranomaisten mielivallasta, kun hallintoalamaisilla eivät ymmärrä edes maksamiensa verojen nimiä.

• eilen juuri

tietää, että ajoneuvoveron voi maksaa vaikka neljässä erässä. Tähän aasti olen aina maksanut kerralla, kun kukaan ei ole kysynyt mielipidettäini ja kertonut, että niin voi maksaa. Maksu on aivan kohtuuton täällä suomessa!!! Minulla on keskiluokan dieselauto ja maksan siitä veroa lähes 700e vuodessa, se on todella iso kerta maksuna. Tää suomen verotus on muutenkin ihan omituista!!!!

• Vääryyden kokenut

Hyvä, ensimmäinen joka ymmärsi edes mistä on kyse. Kyse oli siis ajoneuvoverosta ja vastaus on itselläni tiedossa.

Mikään laki tai juristi ei korjaa tätä porsaanreikää.

Ainoa kummajainen tässä on, että miten autoliike onnistui ajamaan autolla 3kk ilman veronmaksua!? Eikö heitä kosek myyntivaiheessa ajoneuvovero??

• eilen juuri kirjoitti:

tietää, että ajoneuvoveron voi maksaa vaikka neljässä erässä. Tähän aasti olen aina maksanut kerralla, kun kukaan ei ole kysynyt mielipidettäini ja kertonut, että niin voi maksaa. Maksu on aivan kohtuuton täällä suomessa!!! Minulla on keskiluokan dieselauto ja maksan siitä veroa lähes 700e vuodessa, se on todella iso kerta maksuna. Tää suomen verotus on muutenkin ihan omituista!!!!

Minäkin menin maksamaan dieseli-autoni verot kahdessa osassa kun se piti olla mahdollista, käytäntö tuntuu olevan kuitenkin ihan muuta. AKE lähetti minulle muistutuksen maksamattomasta verosta ja auton käyttökiellosta. Vaikka olinkin maksanut kuuden kuukauden veron, olisi minun välittömästi maksettava loput vuoden verokaudesta.En todella tiennyt ajavani käyttökiellossa olevaa autoa, eikä se olisi painanut mitään ratsiassa että olin maksanut puolet vuoden veroista, kun AKE haluaa koko vuoden veron kerralla.Soitettuani asiasta AKEen, siellä vastattiin asiaan, että poliisit ovat velvollisia epäselvissä tapauksissa soittamaan ja tarkistamaan AKEsta onko vero maksettu, tämähän on ihan turhaa, koska AKEhan sen käyttökiellon on laittanut ja heidän tiedoissa se silloin on maksamatta, eihän se tieto siitä ole miksikään muuttunut. Kyllä tässä tavallinen pulliainen heikoilla on näissä tapauksissa, autosta lähtee kilvet ja kohtalainen sakko vielä päälle, näitäkin tapauksia täytyy olla, tuskin olen ainoa laatuaan joka on erehtynyt valitsemaan kahdessa erässä maksamisen.
        Sain nyt kuitenkin AKElta armon tästälähin maksaa verot kahdessa erässä vuosittain, toivotaan että se käyttökielto on nyt sitten peruutettu, näin minulle ainakin vakuutettiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1498
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      953
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      889
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      831
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      796
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      748
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      740
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe