rahan lainaus työkaverille

huijatuksi tuleva

Lainasin työkaverilleni 500euroa viime viikolla.Tehtiin takaisinmaksu sopimus 31.05 mennessä a4 paperille johon otettiin myös kahden todistajan allekirjoitukset meidän lisäksi. No,normaali kaavan mukaan hommahan menee niin että rahoja ei ala tililleni kuulumaan (kuten yleensä) joten onko tässä nyt järkevintä tehdä rikosilmoitus eli poliisiin yhteys tuon paperin kera vai suoraan ottaa yhteyttä asianajajaan?

8

3749

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

Poliisille meno on ennenaikaista kun mitään rikosta ei ole tapahtunut; ei laskunkaan maksaminen myöhässä ole mikään rikos.

Asianajajaan voi toki ottaa yhteyttä, mutta sekin on turhaa (palkkio ylittäisi todennäköisesti tuon 500 euroa).

Ensimmäinen vaihtoehto on keskustella asiasta työkaverisi kanssa ja sopia uudesta maksuaikataulusta. Jos rahoja ei ala kuulumaan voit joko antaa saatavan perintätoimiston perittäväksi (menee perintäkuluja) tai sitten viime kädessä nostaa velkomuskanteen käräjäoikeudessa (tähän saatat tarvita asianajajaa mutta kyllä siitä itsekkin selviää jos asia on selvä ja riidaton).

• Verojääkarhu

Sitäpaitsi eikö kannattaisi ensin kysyä siltä lainaajalta, että koska hän ajatteli lainan maksaa takaisin, kun ei rahoja ole vielä kuulunut?

Omaan korvaani vaan kuulostaa jotenkin vähän rajulta tuo "soitanko heti poliisille vai asianajalle", ennekuin eräpäivä on edes kulunut loppuun..

• ex-poliisi

Tänäänhän on vasta eräpäivä, ei velka ole vielä myöhässä. Sitä paitsi velan maksaminen myöhässä ei ole rikos! Turhaa siis poliisille soitat, ei tämä asia kuulu sinne millään tavoin! Käyhän kysymässä työkaveriltasi, milloin hän aikoo maksaa velan takaisin. Eiköhän tämä asia ratkea niin kaikista parhaiten.

• lainannut

Ollessani aikanaan töissä eräällä svedu autotehtaalla lainasin työkaverilleni summan joka vastasi noin 2:n päivän nettopalkkaa.
      teimme velka/valtakirjan joka valtuutti palkkakonttorin pidättämään ko. summan kyseisen henkilön tilistä lainan maksuun jos emme yhdessä käy hakemassa paperia pois.
      kaveri suuttui hillittömästi mutta pani nimensä siihen.

Minä olin ainoa joka sai saatavansa takaisin.
      Kaveri häipyi ja kymmenittäin suomalaisia jäi rahoittaan.

Lainatessasi seuraavan kerran varmista tavalla tai toisella saatavasi aste pitemmälle.
      Parasta on ettet lainaa.
      Rahalaitokset hoitavat sen toiminnon!

• paras...

Kauppiaallinen varovaisuus
      (Vanha kiinalainen sananlasku)

Sinä haluta luotto.
      Minä ei anta.
      Sinä hapan.

Sinä yhä vaan
      haluta luotto.
      Minä anta.

Sinä ei maksa.
      Minä hapan.

Parempi sinä hapan.

• ei lainata

Työkkaveris on duunissa, saa lainaa pankista, ei oo sun murhe jos se ei osaa elää varoillaan.

• Mary

Jos työkaverisi on asiakkaana eri pankissa kuin sinä, kestää pari pankkipäivää tilisiirron tekemisestä ennen kuin rahat näkyvät tililläsi. Joten, jos vasta 31.05. oli eräpäivä, ei ajallaankaan maksetut rahat välttämättä näy tililläsi kuin ehkä 02.06.

• lainaaminen

on paras tapa päästä kavereista eroon, myös työkavereista. Koskee myös sukulaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1906
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1728
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe