Älyillään nyt sitten

Ihan älytöntä se ettette ole ottaneet vastaan Jeesuksen Kristuksen pelastustietä.

Jos minä antaisin teille miljoonan ette te siitäkään kieltäytyisi.
Olisi viisainta antaa elämänsä Jeesukselle Kristukselle nyt, sillä jos kysyisin teiltä milloin haluatte miljoonan ette sanoisi huomenna tai viikon päästä, vaan heti kiitos.

Toisaalta ei tämä välttämättä helppo tie ole mutta jos teille joku tarjoaisi työpaikkaa miljoonan euroa/vuosi niin ette kieltäytyisi.

26

1444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M@k3

Tänä aamuna ovelleni koputettiin. Avatessani oven kohtasin siististi laitetun, hyvin pukeutuneen pariskunnan. Mies alkoi puhua ensin:
      Johannes: "Hei! Olen Johannes, ja tämä on Meeri."
      Meeri: "Hei! Olemme täällä kutsumassa sinua pussaamaan Henkan persettä kanssamme."
      Minä: "Anteeksi?! Mistä oikein puhutte? Kuka on Henkka, ja miksi haluaisin pussata Hänen persettään?"
      Johannes: "Jos pussaat Henkan persettä, Hän antaa sinulle miljoonan; ja jos et, Hän hakkaa sinut muussiksi."
      Minä: "Mitä? Onko tämä jonkinlainen eriskummallinen alamaailman kiristystapa?"
      Johannes: "Henkka on miljadööri-hyväntekijä. Henkka rakensi tämän kaupungin. Henkka omistaa tämän kaupungin. Hän voi tehdä mitä Hän haluaa, ja Hän haluaa antaa sinulle miljoonan, mutta ei voi tehdä sitä ennen kuin pussaat Hänen persettään."
      Minä: "Tässä ei ole mitään järkeä. Miksi..."
      Meeri: "Kuka olet epäilemään Henkan lahjaa? Etkö halua miljoonaa? Eikö se ole pienen pussaamisen arvoista?"
      Minä: "Kenties, mikäli se on kunnon tarjous, mutta..."
      Johannes: "Tule siis pussaaman Henkan persettä kanssamme."
      Minä: "Pussaatteko Henkan persettä useinkin?"
      Meeri: "Kyllä toki, kaiken aikaa..."
      Minä: "Ja onko Hän antanut teille miljoonanne?"
      Johannes: "Oikeastaan ei. Et saa rahojasi ennen kuin lähdet kaupungista."
      Minä: "Miksi ette sitten lähde kaupungista heti?"
      Meeri: "Et voi lähteä ennenkuin Henkka käskee sinua, tai et saa rahoja, ja Hän hakkaa sinut muussiksi."
      Minä: "Tunnetko ketään joka pussasi Henkan persettä, lähti kaupungista, ja sai sen miljoonan?"
      Johannes: "Äitini pussasi Henkan persettä vuosia. Hän lähti kaupungista viime vuonna, ja olen varma että hän sai rahat."
      Minä: "Et ole puhunut äitisi kanssa sen jälkeen?"
      Johannes: "Ei tietenkään, Henkka ei salli sitä."
      Minä: "Mikä saa sinut arvelemaan että Hän todellakin antaa sinulle ne rahat mikäli et ole koskaan puhunut kenenkään kanssa joka olisi saanut ne?"
      Meeri: "No, hän antaa sinulle vähän ennen kuin lähdet. Kenties saat palkankorotuksen, kenties voitat vähän lotossa, kenties vaan löydät satasen kadulta."
      Minä: "Mitä tekemistä tuollaisella on Henkan kanssa?"
      Johannes: "Henkalla on tiettyjä 'yhteyksiä'."
      Minä: "Olen pahoillani, mutta tämä kuullostaa jonkinlaiselta eriskummalliselta huijaukselta."
      Johannes: "Mutta on kyse miljoonasta, voitko todellakin ottaa riskin? Ja muista, mikäli et pussaa Henkan persettä, hän hakkaa sinut muussiksi."
      Minä: "Mikäli voisin tavata Henkan, puhua Hänelle, saada yksityiskohdat suoraan Häneltä..."
      Meeri: "Kukaan ei näe Henkkaa, kukaan ei puhu Henkalle."
      Minä: "Miten sitten pussaatte Hänen persettään?"
      Johannes: "Toisinaan vaan puhallamme lentosuukon, ja ajattelemme hänen persettään. Joskus pussaamme Karlin persettä ja hän välittää sen edelleen."
      Minä: "Kuka on Karl?"
      Meeri: "Meidän ystävämme. Hän opetti meille kaiken Henkan perseen pussaamisesta. Kaikki mitä meidän tarvitsi tehdä oli viedä hänet päivälliselle muutaman kerran."
      Minä: "Ja te uskoitte hänen sanaansa kun hän kertoi että Henkka on olemassa, ja halusi että pussaatte Hänen persettään, ja että Henkka palkitsisi teidät?"
      Johannes: "Ei toki! Karlilla on kirje jonka hän sai Henkalta vuosia sitten jossa koko homma selitettiin. Tässä on kopio; katso itse."

Karlin työpöydältä

1. Pussaa Henkan persettä ja Hän antaa sinulle miljoonan kun lähdet kaupungista.
      2. Käytä alkoholia kohtuudella.
      3. Hakkaa muusiksi ihmiset jotka eivät ole kaltaisiasi.
      4. Syö oikein.
      5. Henkka saneli tämän listan itse.
      6. Kuu on vihreätä juustoa.
      7. Kaikki mitä Henkka sanoo on oikein.
      8. Pese kätesi käytyäsi vessassa.
      9. Älä käytä alkoholia.
      10. Syökää nakkinne sämpylöillä, ei mausteita.
      11. Pussaa Henkan persettä tai Hän hakkaa sinut muusiksi.

Minä: "Tämä näyttäisi olevan kirjoitettu Karlin kirjepaperille."
      Meeri: "Henkalla ei ollut paperia."
      Minä: "Minulla on tunne että jos tarkistaisimme asian, huomaisimme että tämä on Karlin käsialaa."
      Johannes: "Tietenkin, Henkka saneli sen."
      Minä: "Luulin että sanoit ettei kukaan näe Henkkaa?"
      Meeri: "Ei nyt, mutta vuosia sitten Hän puhui joillekin ihmisille."
      Minä: "Luulin että sanoit Hänen olevan hyväntekijä. Minkä sortin hyväntekijä hakkaa ihmisiä muussiksi vain koska he ovat erilaisia kuin hän?"
      Meeri: "Se on mitä Henkka haluaa, ja Henkka on aina oikeassa."
      Minä: "Kuinka noin päättelet?"
      Meeri: "Numero 7 sanoo 'Kaikki mitä Henkka sanoo on oikein.' Se riittää minulle!"
      Minä: "Ehkäpä ystävänne Karl keksi kaiken tämän."
      Johannes: "Ei varmasti! Numero 5 sanoo 'Henkka saneli tämän listan itse.' Sitäpaitsi, numero 2 sanoo 'Käytä alkoholia kohtuudella,' numero 4 sanoo 'Syö oikein,' ja numero 8 sanoo 'Pese kätesi käytyäsi vessassa.' Kaikki tietävät että nuo ovat oikein, siispä kaiken muunkin täytyy olla oikein."
      Minä: "Mutta 9 sanoo 'Älä käytä alkoholia,' joka ei oikein sovi yhteen numeron 2 kanssa, ja 6 sanoo 'Kuu on vihreätä juustoa,' joka on selvästi väärin."
      Johannes: "Numeroiden 9 ja 2 välillä ei ole ristiriitaa, 9 vaan selventää numeron 2. Ja mitä tulee numeroon 6, et ole koskaan ollut Kuussa, siispä et voi olla varma asiasta."
      Minä: "Tiedemiehet ovat varsin selkeästi osoittaneet että Kuu on kiveä..."
      Meeri: "Mutta he eivät tiedä onko kivi maasta, vai avaruudesta, siis se voisi yhtä hyvin olla vihreätä juustoa."
      Minä: "En ole mikään asiantuntija, mutta tietääkseni teoriaa että Kuu olisi jotenkin Maan 'kaappaama' ei pidetä nykyään todennäköisenä. Sitäpaitsi, vaikkei tiedetä mistä Kuu on tullut ei se silti tee siitä juustoa."
      Johannes: "Ha! Myönsit juuri että tiedemiehet tekevät virheitä, mutta tiedämme että Henkka on aina oikeassa!"
      Minä: "Tiedämmekö?"
      Meeri: "Tietenkin tiedämme, numero 5 sanoo niin."
      Minä: "Sanot siis että Henkka on aina oikeassa koska lista sanoo niin, lista on oikeassa koska Henkka saneli sen, ja tiedämme että Henkka saneli sen koska listassa lukee niin. Tuo on kehäpäätelmä, yhtä hyvin voisi sanoa 'Henkka on oikeassa koska Hän sanoo että Hän on oikeassa.'"
      Johannes: "Nyt alat tajuta! On niin palkitsevaa nähdä kun joku alkaa ymmärtää asioita Henkan tapaan."
      Minä: "Mutta... äh, jääköön. Mikä tämä nakkijuttu on?"
      Meeri: Punastuu.
      Johannes: "Nakit, sämpylöissä, ei mausteita. Se on Henkan tapa. Kaikki muu on väärin."
      Minä: "Entä jos minulla ei ole sämpylää?"
      Johannes: "Ei sämpylää, ei nakkia. Nakki ilman sämpylää on väärin."
      Minä: "Ei kurkkusalaattia? Ei sinappia?"
      Meeri: Näyttää kerrassaan kauhistuneelta.
      Johannes: Hän huutaa. "Ei ole mitään tarvetta tuonlaiseen kielenkäyttöön! Kaikenlaiset mausteet ovat väärin!"
      Minä: "Iso kasa perunasalaattia jossa on pilkottuja nakkeja seassa olisi sitten aivan mahdoton ajatus?"
      Meeri: Työntää sormet korviinsa. "En kuuntele tätä. La la la, la la, la la la."
      Johannes: "Tuo on iljettävää. Vain jonkinlainen paheellinen poikkeava söisi tuollaista..."
      Minä: "Se on hyvää! Syön sitä usein."
      Meeri: Pyörtyy.
      Johannes: Koppaa Meerin. "Jos olisin tiennyt että olet yksi noista en olisi tuhlannut aikaani. Kun Henkka hakkaa sinut muusiksi, olen siellä ja nauran laskiessani rahojani. Pussaan Henkan persettä puolestasi, senkin sämpylätön nakkeja leikkaava perunasalaatin syöjä."
      Sanottuaan tämän, Johannes raahasi Meerin odottavaan autoon ja kaasutti pois.

• siino

Tämä "Henkan perse" on tosiaan lyhyt johdanto kristinuskon periaatteeseen. Mainio kertakaikkiaan :)

• Kaaleppi

LOL

• Tristar

Tässä hädin tuskin saa henkeä, ratkean riemusta! Jos itse tuon kirjoitit, sinulla on todellakin lahjoja.

*taas onnellinen koska maailmassa on vielä yhtä (hyvällä tavalla) ilkeitä ihmisiä kuin itse on*

• M@k3

• Telegod

=).

• Isti Ate

• Propagabriel

Armoton juttu.. ^^ nauroin maha kippurassa

• Atte Ateisti

Jos tarjoaisit minulle miljoonaa, olisin epäileväinen mitä oikein minusta haluat.

Jeesuksen pelastustie ei ole tarjottavissasi. Kirkko sitä tarjoaa, mutta kun vähän kirkolta kyselet, viivan alle jää vain se, että se haluaa kirkollisverojen muodossa rahojasi. Uskosta viis.

Saattaisin muuten kieltäytyä miljoonan euron työpaikasta. Ainakin haluaisin tietää työn sisällön. Palkkamurhia vai huumekauppaa. Huoraamista 24h vuorokaudessa?

Mutta te uskiksethan olettekin moraalittomia ja ahneita. Jos iso keikka on luvassa sille lähdetään mukaan mitään kyselemättä.

Vain tuonpuoleisen rangaistuksen pelko estää teitä olemasta pedofiilejä ja sarjamurhaajia.

• Baabel

Jos minulle joku tarjoasi miljoonan niin sokeasti ottaisin sen vastaan. Tuskin miettisin mitä toinen minusta haluaa. Toisaalta myös viis siitä vaikka haluaisi miljoonaa eri asiaa.

Jos miljoonan saisin vaikka vuodessa niin kyllä sitä murhaakin harkitsisi ja perseen myyntiäkin (jälkimmäinen arvelluttaisi enemmän kuin ensimmäinen, se ehkä kertoo minusta jotain:).

Jos joku tarjoasi minulle miljoonan että rupeisin uskomaan jumalaan niin takuulla rupeasin kristityksi ja kävisin kirkossa veisaamassa virsiä joka sunnuntai.

• metaskeema
        Baabel kirjoitti:

Jos minulle joku tarjoasi miljoonan niin sokeasti ottaisin sen vastaan. Tuskin miettisin mitä toinen minusta haluaa. Toisaalta myös viis siitä vaikka haluaisi miljoonaa eri asiaa.

Jos miljoonan saisin vaikka vuodessa niin kyllä sitä murhaakin harkitsisi ja perseen myyntiäkin (jälkimmäinen arvelluttaisi enemmän kuin ensimmäinen, se ehkä kertoo minusta jotain:).

Jos joku tarjoasi minulle miljoonan että rupeisin uskomaan jumalaan niin takuulla rupeasin kristityksi ja kävisin kirkossa veisaamassa virsiä joka sunnuntai.

Olen lukenut eräästä miehestä Phineas Gage nimeltään, jonka pään lävisti rautatanko. Mies jäi henkiin ja hänen älynsä säilyi entisellään, mutta moraali katosi. Kyseinen rautapökylä teki selvää juuri siitä aivoalueesta, jolla moraali sijaitsi. Mielipiteesi perusteella vaikutat tyypiltä, jolla tämä aivojen alue ei ole niin hyvin kehittynyt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Phineas_Gage

• vaikuttaa
        metaskeema kirjoitti:

Olen lukenut eräästä miehestä Phineas Gage nimeltään, jonka pään lävisti rautatanko. Mies jäi henkiin ja hänen älynsä säilyi entisellään, mutta moraali katosi. Kyseinen rautapökylä teki selvää juuri siitä aivoalueesta, jolla moraali sijaitsi. Mielipiteesi perusteella vaikutat tyypiltä, jolla tämä aivojen alue ei ole niin hyvin kehittynyt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Phineas_Gage

tavallista rehellisemmältä.

• Atte Ateisti
        Baabel kirjoitti:

"Jos minulle joku tarjoasi miljoonan niin sokeasti ottaisin sen vastaan. Toisaalta myös viis siitä vaikka haluaisi miljoonaa eri asiaa."

Sinulta voi siis ostaa synnin/rikoksen hintaan 1 euro/kpl ?

• metaskeema
        vaikuttaa kirjoitti:

tavallista rehellisemmältä.

Mutta kyllä normaali ihminen on valmis uhraamaan aika paljon toisten hyväksi.

• Ihmisen mielessä on miltein aina kysymys:
      "What's the catch?"

Jos joku vain sanoisi antavansa minulle miljoona euroa, niin epäröisin. Ei kukaan tule vain tarjoamaan miljoonaa euroa tuosta vain, sen takana on aina jokin juju.

• onhan sillä kyllä hintansa sillä Jeesuksen käskyjen täyttämisellän,sillä että pyrkii toimimaan niin kuin Hän haluaisi, sillä se ei aina ole=näin on mukavin toimia.

Mutta toisaalta ei ei-uskovillakaan aina ole mahdollista toimia niin kuin haluaisi.
        Esim.olen ollut töissä paikalla jossa mennään töihin klo 6:teen, monelle olisi ollut mukavampaa nukkua pari tuntia pitempään.

• kysyä???
        L.J.H kirjoitti:

onhan sillä kyllä hintansa sillä Jeesuksen käskyjen täyttämisellän,sillä että pyrkii toimimaan niin kuin Hän haluaisi, sillä se ei aina ole=näin on mukavin toimia.

Mutta toisaalta ei ei-uskovillakaan aina ole mahdollista toimia niin kuin haluaisi.
        Esim.olen ollut töissä paikalla jossa mennään töihin klo 6:teen, monelle olisi ollut mukavampaa nukkua pari tuntia pitempään.

''Mutta toisaalta ei ei-uskovillakaan aina ole mahdollista toimia niin kuin haluaisi.
        Esim.olen ollut töissä paikalla jossa mennään töihin klo 6:teen, monelle olisi ollut mukavampaa nukkua pari tuntia pitempään.''

Miten vältät työaikavelvoitteesi, jos olet sopinut, että menet kuudeksi töihin niin et menekään, kun olet uskovainen???

Nyt alkoi itseänikin uskosi kiinnostaa ja todella.
        Muista antaa hyvää vastaus tai muussa tapauksessa ota häntä kainaloosi ja suorita trollin katoamistemppu.

• M@k3
        L.J.H kirjoitti:

onhan sillä kyllä hintansa sillä Jeesuksen käskyjen täyttämisellän,sillä että pyrkii toimimaan niin kuin Hän haluaisi, sillä se ei aina ole=näin on mukavin toimia.

Kuvittelemaan firman joko myy tyhjää, voisiko sellainen olla olemassa ja miten se onnistuu?

• L.J.H kirjoitti:

Yritän lukea tekstiäsi, mutta en saa siitä mitään selvää. Voisitko ilmaista ajatuksesi uudelleen ja vähän selvemmin?

• ei alusta
        jason_dax kirjoitti:

Yritän lukea tekstiäsi, mutta en saa siitä mitään selvää. Voisitko ilmaista ajatuksesi uudelleen ja vähän selvemmin?

Please! Älä pyydä aloittamaan alusta. Anna sen sekoboltsin mieluummin lopettaa kuin aloittaa.

• kysyä??? kirjoitti:

''Mutta toisaalta ei ei-uskovillakaan aina ole mahdollista toimia niin kuin haluaisi.
        Esim.olen ollut töissä paikalla jossa mennään töihin klo 6:teen, monelle olisi ollut mukavampaa nukkua pari tuntia pitempään.''

Miten vältät työaikavelvoitteesi, jos olet sopinut, että menet kuudeksi töihin niin et menekään, kun olet uskovainen???

Nyt alkoi itseänikin uskosi kiinnostaa ja todella.
        Muista antaa hyvää vastaus tai muussa tapauksessa ota häntä kainaloosi ja suorita trollin katoamistemppu.

"miten vältät työaikavelvoitteesi jos olet sopinut että menet kuudeksi töihin niin et menekään kun olet uskovainen??"

Ymmärsit hiukan väärin sen mitä yritin selittää.
        Kyse ei ollut siitä että asian suhteen uskovaisia koskisivat eri säännöt.
        Enpä kai sitten selittänyt riittävän selvästi.

• jason_dax kirjoitti:

Pointti tässä on se että:
        Kun elät kristittynä että annat itsesi Herralle se on väylä siunauksiin, Taivaan valtakuntaan.
        Menet tälle tielle.

En kuitenkaan harhaanjohtavasti väitä että se tulee olemaan helppo tie.Mutta kuitenkin ainoastaan Jeesuksen Kristuksen kautta päästään taivaaseen.

Mutta taasen jos tässä maailmassa etsii helppoa tietä aika voi mennä hukkaan, sillä useimmilla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta löytää sitä.

• koska sinulla

ei ole miljoonaa euroa, työpaikkaa, Jeesusta eikä pelastussuunnitelmaa. Ei ole mitään uhkaakaan, josta
      pitäisi pelastua.

Sinulla on homeinen paksu kirja ja omat harhakuvasi.
      En halua jakaa niitä kanssasi. Pidä koko lysti itselläsi.

• no religion

Minä uskon vapaaehtoisesti ja melkein väkisin pelastusoperaatioon, jos annat mulle miljoonan.
      Tarttetko tilinumeron?
      Apus olen ekana jonossa.
      Miljoona pelastaisikin mukavasti. Voisin siitä vielä antaa kaljarahat jollekin vähemmän pelastuneelle.

• jos kerran miljoonan saaminen saisi sinut uskomaan, niin pyysin Herraa antamaan miljoonan se tulee jos Herra niin parhaaksi katsoo.

• ei ole kaupan!

Vaikka Maria Magdaleena möikin neitsyytensä, mutta minä en myy!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      396
      2092
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1939
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1405
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1049
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      56
      965
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      938
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      818
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      779
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      750
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      734
    Aihe