Muistattekos, Ylppöhän oli kovin innostunut natseista ja eugeniikasta, sekä heikkolahjaisten ja kevytkenkäisten naisten steriloinnista, mitä sitten tehtiinkin meillä tuhansia aina 60-luvulle asti.
Arvo Ylppö, rodunjalostus ja natsit
9
907
Vastaukset
- riehuu jatkuvasti
satuin lukemaan Armenian uutisia ja sen mukaan jo toinen nuori murhattu Venäjällä lyhyen ajan sisällä. Täällä ei kaikkea uutisoida. Onko näitä tapauksia paljon enemmän?
ANOTHER ARMENIAN YOUTH MURDERED IN RUSSIA
MOSCOW, MAY 30, ARMENPRESS: A 19 year-old Armenian boy, Arthur Sardarian, was killed on May 25 in a train bound from Moscow to the town of Pushkin, where his family of Armenian refugees from Azerbaijan lived. This was the second killing of an Armenian youth in one month. In late April a 17-year-old Armenian native Vigen Abramyants, a Moscow university student, was attacked and stabbed to death by a group of skinheads on a Metro platform. He died on the spot. Abramyants' murder prompted sharp criticism from the Union of Russian Armenians, whose chairman Ara Abrahamian, slammed Russian authorities for avoiding to classify these killings as racially motivated.- hahmottaa itänaapurin
tilannetta, koska se voi muuttua räjähdysalttiiksi koko ympäröivän alueen kannalta. Tarkoitus ei ole mitään osoitella. Teothan ovat joidenkin ihmisten valintoja.
- pahasti!
Ei tuo ole Armenian kieltä, eikä venäjänkään. Tuo on mulatti-englannin häpykieltä!
- eiks se oo muka
pahasti! kirjoitti:
Ei tuo ole Armenian kieltä, eikä venäjänkään. Tuo on mulatti-englannin häpykieltä!
Armenian uutissivu, valitse englanti, jos haluat lukea sen ymmärrettävästi.
- armenpress
eiks se oo muka kirjoitti:
Armenian uutissivu, valitse englanti, jos haluat lukea sen ymmärrettävästi.
ei armenianpress http://www.armenpress.am/
- etsin tietoa
armenpress kirjoitti:
ei armenianpress http://www.armenpress.am/
Armeniasta. Olen tavannut kerran yhden armenialaisen ja nähnyt televisiossa heitä. Positiivisia kokemuksia molemmat. Ihme, että hekään eivät saa elää rauhassa.
- Lordille pisteitä
etsin tietoa kirjoitti:
Armeniasta. Olen tavannut kerran yhden armenialaisen ja nähnyt televisiossa heitä. Positiivisia kokemuksia molemmat. Ihme, että hekään eivät saa elää rauhassa.
perseeseen moinen mususakki.
- ateisti20
Helsingin yliopistoon oli tarkoitus perustaa rotuopin laitos, tiettävästi Ylpön johdolla. Sodan loppuminen ja tappio kuitenkin vesittivät hankkeen.
Eugeniikka, antisemitismi ja kevytkenkäisten naisten sterilointi ovat olleet yleisesti hyväksytyjä useissa lääkäripiireissä jo 1920-luvulla. Hitleriläiset (jotenkin vierastan tuota natsi-nimitystä) vain omivat aatteen nimiinsä ja niin myös sodan jälkeisen Saksan lääkärit kannattivat pakkosterilointeja.
Rodunjalostuksesta on vallalla mitä ihmeellisimpiä kauhunsekaisia fantasioita. Rodunjalostus ei ole mikään ratkaisu kaikkiin pulmiin, vaikka Ylppö ja kumppanit ehkä arvelivat ihmisen olevan geeniensä summa. Tyypillisiä 1930-luvun hurahtaneitten kuvitelmia. Minkälainen tahansa geenien yhdistelmä ei ole edes elinkelpoinen sillä jos jalostuksella pyritään tavoittelemaan jotain ihan mahdotonta, on tuloksena sairas ja sisäsiittoinen kanta. Esimerkkejä löytyy kissojen ja koirien joukosta vaikka kuinka. Toisaalta pitää muistaa että sakarotuinen koiranpentu ei ole rotuvanhempiaan terveempi. Ihmisen jalostaminen olisi paljon hitaampaa kuin koirien koska ihminen tulee sukukypsäksi vasta 15-vuotiaana.
Onko niin että jokaisessa lääkärissä asuu sisällä pieni tohtori Mengele?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703