Kreationistien uusi väkivaltapeli

Monikohan täällä tuntenee LaHaye( Jenkinsin) Left Behind (Viimeisten päivien vaellus)-scifisarjan, jossa taistellaan kohti Armageddonia ? Se on ollut suuri menestys uskovien keskuudessa, myyty kymmeniä miljoonia kpl, tuottanut neljännesmiljardin dollarin voitot. (Eilen Radio 1:ssä Kevin Phillipsin American Theocracy-kirjan esittelyssä mainittiin myös tämä LaHaye, jonka menestys on tehnyt vaikutuksen USAn hallitukseen ja auttanut heitä huomioimaan uskovaiset entistä suuremmalla paino-arvolla politiikassa).

Nyt kirjan pohjalta on pian saatavana videopeli, jossa olet 13-vuotias ja tapat kaikki juutalaiset, katoliset, musliimit, maltilliset kristityt jotka eivät suostu kääntymään puolellesi muuttaaksesi Amerikan Kristilliseksi teokratiaksi (~fundy-talibaaniseksi, ilmeisesti), jossa valtio ja kirkko eivät ole erotetut (kuten tällä hetkellä).
Pelintekijät ovat kompuksessa megakirkko -pastoriin Rick Warrenin kanssa.

Onkohan tässä uusi profeetallinen fundamentalistien "Mein Kampf" (Taisteluni)?

t.MrKAT

------------------------------------------------
Killing for God: The Game
From Talk to Action: "The Purpose Driven Life Takers."

Imagine: you are a foot soldier in a paramilitary group whose purpose is to remake America as a Christian theocracy, and establish its worldly vision of the dominion of Christ over all aspects of life. You are issued high-tech military weaponry, and instructed to engage the infidel on the streets of New York City. You are on a mission - both a religious mission and a military mission -- to convert or kill Catholics, Jews, Muslims, Buddhists, gays, and anyone who advocates the separation of church and state - especially moderate, mainstream Christians. Your mission is "to conduct physical and spiritual warfare"; all who resist must be taken out with extreme prejudice. You have never felt so powerful, so driven by a purpose: you are 13 years old. You are playing a real-time strategy video game whose creators are linked to the empire of mega-church pastor Rick Warren, best selling author of The Purpose Driven Life.

The game, Left Behind: Eternal Forces, is based on scenes from the first four novels in the series. The game was developed by a publicly-traded company called Left Behind Games.
------------------------------------------------
http://redstaterabble.blogspot.com/2006/05/killing-for-god-game.html

10

879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhakähmy

      Toihan on jo pelottavaa. En tiedä, kuinka hyvin "videopeliaivopesu" tehoaa edes nuoriin, mutta varmasti jonkinlaista asenteiden muokkautumista tapahtuu, aivan kuin erinomaisen hyvin toteutetussa TV sarjassa (sarjoissa) 24. Hyvikset saavat käyttää laittomia raakoja keinoja jos USA:n turvallisuus on vaarassa. Sankari on täysin lain ja kontrollin ulkopuolella oleva despootti "antiterroristi". Hyvä viihdesarja, jos aivopesun ei anna vaikuttaa omaan maailmankuvaansa. Muta kun ainakin useilla vaikutaa.
      En tiedä, miten tämä liittyy kreationismiin? Ohjaavatko kreationistit USA:n politiikkaa vai onko päin vastoin yksipiippuinen kreationismi ja siihen liittyvä fundamentalistinen uskonnollsuus valtapoliikan työväline. On kuinka tahansa, niin pelottaa. Fundamentalismi, kreationismi ja kaikki yhden totuuden uskomukset tukevat totalitarismia.
      Itse kristittynä en tietenkään vastusta uskoa, vaan uskoa vallankäytön välineenä.
      Mitä kysyit kirjasta, niin itse scifi-fanina en jaksanut lukea alkua pidemmälle. Asentellisuus oli kovempaa, kuin vanhassa Neukkuscifissä.

    • Tilannehan on figtiivinen, vaikka perustuukin raamatun sanaan. Eli tuossa kirjasarjassahan kuviteltiin lopunajan tapahtumia, ilmestyskirjan tekstien innoittamina. Itsekin olen lukenut tuon kirjasarjan, mikä kertoo ajasta surakunnan ylöstempaamisen jälkeen.

      Mitä taas tuohon peliin tulee, niin antikristuksen tarkoituksena on tuhota kaikki toisinajattelijat, kuten Juutalaiset, ja lopunaikana uskoontulleet. Sen tähden ilmestyskirjassa puhutaan marttyyreista jotka joutuvat tapetuksi antikristuksen ja hänen sakkinsa toimesta. Eli peli kuvaa saatanan toimia lopunajassa suuren ahdistuksen ja vihan aikana. En suosittele kenellekään kyseistä peliä sen väkivaltaisuuden tähden.

      Antikristus perustaa maanpäälle yhteisen uskonnon, eli mailmanuskonnon tekeytyen valkeuden enkeliksi, kunnes lopulta paljastaa todelliset kasvonsa...

      • Mr.K.A.T.

        Nyt on scifit ja fictiot otettukin todesta viimeaikoina, että itse kirjailijatkin uskoo siihen:

        -Michael Crichtonin Pelon tiede (kasvihuoneilmiö on höpötystä ja pelottelua, väitetään kirjassa)
        -Da Vinci -koodi (kirjailijakin uskoo tähän)
        -LaHayen kirjat, hän kai uskoo Armageddoniin, eikö ?

        On ehdotettu "fiction" sijasta termiä "faction"..


        Mutta eikö tuo peli ja Irakin sota jne osoita miten vähän USAn fundikset oikeastaan eroavatkaan monista islamilaisista fundamentalisteista? : Molemmat ihannoivat väkivaltaa eivätkä kaihda keinoja sen käyttöön ja upottamiseen lapsiinsa..


    • täysin

      MrKAT, etkö ole ymmärtänyt, että tuo peli on vitsi?

      Aivan samoin kuin Lordi. Ei kaikkea tarvitse ottaa vakavasti, eivätkä kreationistit ole oikeasti aikeissa lahdata toisinuskovia...

    • mie vain

      Katso tätä maailman menoa, kun ajattelet miten jo pienet lapsetkin huutelevat tuolla kaduilla, ja millätavalla pieni lapsi sisällyttää sellaisen maailmankuvaansa kuin Lordin? Aikuisethan ovat omille lapsillensa esimerkkejä. ja lapset perustavat heidän esimerkkinäs mukaisesti oman arvomaailmansa. Oletko huomannut miten televisio on täynnä väkivaltaa, seksiä ja noituutta, murhaamista ja näytetään suoraan mitä leikkaussaleissakin tapahtuu, mitään ei kätketä katseilta. Lisänä tietysti myöhään tulevat kauhuleffat.
      Mihin tämä maailma on mielestäsi menossa? Silloin kun itse olit lapsi, oliko tällaista?

      • HooHoo

        Kun minä olin lapsi ja koiramme jäi auton alle isäni otti haulikon, antoi sen minulle ja sanoi:

        "Nyt sinun on aika oppia mieheksi".

        Siten ennen.


      • samoin
        HooHoo kirjoitti:

        Kun minä olin lapsi ja koiramme jäi auton alle isäni otti haulikon, antoi sen minulle ja sanoi:

        "Nyt sinun on aika oppia mieheksi".

        Siten ennen.

        kun pikkusiskoni jäi auton alle.


    • late niuvasta

      On mennyt pahasti persielleen nämä kiihko-
      jenkkien kristillisyysopit.eihän ne muuta huuda
      kuin verta pakkiin ja tuhotaan muut,jotka on
      erimieltä meidän kanssa.koulussa meille ope-
      tettiin Vapahtajasta,joka rakasti syntisiä
      niin että kuoli meidän puolestamme ja pyysi
      antamaan anteeksi vihollisillimme.Rakkautta
      kaikkia kohtaan opetti Jeesus ja nyt nämä funda-
      mentalistit rypee vihassaan.on oppi muuttana
      muotoaan kun on jenkkien käsittelyssä ollu.
      pikuepeleillekin opetaan videotappamista,jotta
      isona hommat hoituu.on perskeles maalima kummas
      jamas,sano alikersantti mäkilä tuntemattomassa
      sotilaassa ja sama koskee jenkkien kristillisyyttä.

    • vale voittaa

      Puolimatka varmaan tuo MrKAT:n esilletuoman pelin kohta puoliin pakolliseksi ala-asteelaisille kun koulussa tehdään ensitutustumisia ATK:hon.

    • tietävä uskoo!

      Tiede on pahinat fundamentalismia, joka on keksitty, että ihmiset eivät enää uskoisi, että Raamattu on totta.

      Tiede on taikauskoa, joka ei ole totta. Ei mitkään evoluutio-ja fyysisetteoriat oikeasti toimi. Tieteellisten teorioiden toimivuus on pelkkä salaliitto! ihmisille syötetään tiedettä totena, mutat kaikki tietene tulokset ovat valetta! Lääkärit eivät oikeasti paranna lääkkeillä, vaan rukoilevat salaa(tästä on tehty tutkimus, mutat se on vaiettu ja tuhottu!).

      Tiede on sen takia keksitty, etät Saatana saisi houkuteltua ihmisia homoilemaan ja sekaantumaan eläimiin! Monet tiedemiehet on perverssejä ja eläimiinsekaantujia, sekä satanisteja!

      Koko salaliiton tarkoitus on RELATIVISMI, etät ihmiset unohtaisivat Raamatun opetukset ja Jumalan sanan. Tiede on saatanasta, se on valetta, alusta loppuun, ja kaikki tieteen ihmeet on pelkkiä jumalan tai SAATANAN tekoja, jotka valehdellaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      413
      8867
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2384
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      37
      1748
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1619
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      86
      1380
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      359
      1201
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1073
    9. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      125
      1049
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1022
    Aihe