Luuk 18:15-17"ja he toivat Hänen tykönsä myös pieniä lapsia,jotta Hän heihin koskisi;mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.Mutta Jeesus kutsui lapset luoksensa ja sanoi >Antakaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä,sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.Totisesti minä sanon teille joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan kuin lapsi, hän ei pääse sinne sisälle"
Minä olen yksi Kaikkivaltiaan Jumalan rakkaista lapsista ja Hän on minun rakas taivaallinen Isäni.Minä rakastan Häntä ja Hän minua.
Ai kun tämä niin lämmittää sydäntä ajatella mitä on luvassa taivaassa.
Toinen kohta.Room 10:9"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi että Jumala on Hänet herättänyt kuolleista, niin sinä pelastut.Sillä sydämellä tunnustaen tullaan vanhurskaaksi ja suulla tunnustaen pelastutaan"
Huom.tässä kohtaa ei sanota usko päälläsi.Eli asian pointti tässä on se että anna tämän sanoman upota sydämeesi.Lopeta tuo selityksien keksiminen sille miksi muka tämä ei voi pitää paikkaansa.Jos mieleesi nousee ajatuksia miksi tämä ei voi pitää paikkaansa niin työnnä ne syrjään.Sinun täytyy nyt pistää se osa aivoistasi syrjään mikä estää sinua ottamasta vastaan pelastusta.
Älystely sucks, lapsenomaisuus rulaa
12
553
Vastaukset
olen nyt vastannut aikaisempiin kysymyksiin aikaisemmin avaamassani keskustelussa.
- mestari
''Huom.tässä kohtaa ei sanota usko päälläsi.Eli asian pointti tässä on se että anna tämän sanoman upota sydämeesi.Lopeta tuo selityksien keksiminen sille miksi muka tämä ei voi pitää paikkaansa.Jos mieleesi nousee ajatuksia miksi tämä ei voi pitää paikkaansa niin työnnä ne syrjään.Sinun täytyy nyt pistää se osa aivoistasi syrjään mikä estää sinua ottamasta vastaan pelastusta.''
Juttusi näin ateistin ajatuksin tuntuu samalta, kun Hjallikselle sanoisi: ''Pistä nyt se naru kaulaasi!'' :D :D :D
Ei se mitään, jos et ymmärtänyt! - -jillian-
Ei nyt millään pahalla.. Saat mut taas miettimään.. Että oletko kenties jonkun lääkityksen alaisena, vai kenties jossakin osastolla?
'Älkää ajatelko; uskokaa; mun sydäntä lämmittää, kun mä ajattelen, mitä mä saan...'
Tää on aika hyvä:
"Jos mieleesi nousee ajatuksia miksi tämä ei voi pitää paikkaansa niin työnnä ne syrjään."
Sulla taitaa olla aika mielenkiintonen maailmankuva, jos sovellat itse tätä teesiä kaikkeen, joka väittää olevansa se totuus...Olenko lääkityksen alaisena?Silloin tällöin Pyhän Hengen lääkityksen alaisena.
Osastolla?Jeesuksen Kristuksen osastolla.
Ei en sovella sitä kaikkeen mikä sanoo olevansa totuus vaan siihen mikä on totuus.- totuus hukassa
L.J.H kirjoitti:
Olenko lääkityksen alaisena?Silloin tällöin Pyhän Hengen lääkityksen alaisena.
Osastolla?Jeesuksen Kristuksen osastolla.
Ei en sovella sitä kaikkeen mikä sanoo olevansa totuus vaan siihen mikä on totuus.taas paljon isoja sanoja totuudesta mutta ei jälkeäkään siitä totuudesta. Kummallinen ristiriita...
Uskovilla on kummallinen tapa käyttää sanaa totuus, se kun on heidän mielestään synonyymi sanalle usko, kun taas muille normaalijärkisille ihmisille usko on lähinnä synonyymi sanalle luulo...
Ei pitäisi käyttää sanaa totuus jos oikeasti puhuu taikauskoisista luuloistaan!
- Propagabriel
Uskomukset luovat tekoja...
Lapsellisuus rulaa? no se sitten oikeuttaa sen että uskonnolliset fanaatikot pommittavat maailmamme paskaksi , koska he tahtovat syntiset tilille synneistään?
Aivan.. jos kaikki nyt kuitenkin käyttelisivät sitä oikeaa harkintakykyään sekä uskon asioissa että todellisesti niin mitään räjähtelyjä ei syntyisikään?
No joka tapauksessa , pidä nukke satu maailmastasi hyvvää huolta.. itse en tykännyt raamatun sanomasta.
En aio nostaa ketään vastaan vitsaa ettäs tiedät saatikka rakennella pommeja joilla uhraan itseni ja puolimaailma koska koen heidät syntisiksi.. miksi pitäisi?
Tuomitsemisen sijaan (raamattuhan on pitkälti ollut tuomareiden kirja) suosittelen myötätuntoisten tunnotilojen kehittämistä.
Ai miten se onnistuu? Käyttelemällä sitä 'lapsenkuvitusta' niinkuin tuossa juuri mainitsitkin."myötätuntoisten tunnetilojen kehittämistä"
Tässä tulee.Rakas ystävä älä ole tuollaisella asenteella ettet pidä Raamatun sanomasta,Jeesus Kristus rakastaa sinua ja haluaa sinun lukevan sitä että tiedät seurata Häntä.Sillä Hän on tie,totuus ja elämä.
- itse Jumalakin
on täysin voimaton.
Lapsenomaisuus on typeryyttä ja infantiilia teeskentelyä asiat sellaisiksi kuin haluaisi niiden olevan eikä sellaisina kuin ne ovat.- Propagabriel
"Ihmisen typeryyttä vastaan
itse Jumalakin on täysin voimaton."
Ihmiset voittivat jumalan siis ainakin typeryydessä. 1 - 0
Mutta missä ovat ne jumalan ansiot? jota vastaan Jumala on jotain paljon erinomaisempaa? ja kun luet tarkkaan niin pääset huomaamaan että jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. olipas jännää luoda omaksi kuvakseen jotain tällaista.
Ja löytyi aihe alue jossa kaikkivoipainen on jälleen voimaton? Ihmisten on 'sivistyttävä' itse .. siihen ei Jumala tuu apuun?
"Lapsenomaisuus on typeryyttä ja infantiilia teeskentelyä asiat sellaisiksi kuin haluaisi niiden olevan eikä sellaisina kuin ne ovat."
Tarkoitat lapsenmielisyyden olevan hyvä vai huono asia? Voihan se niinkin olla mutta mielestäni fantasia ja realismi olisi hyvä erottaa toisistaan eikä sotkea kuvitelmaa todelliseen.
Nöin pidämme läheisemme hengissä emmekä pelottele heitä tarinoilla tuonpuoleisesta ja kummituksilla.
Miksi peloitella ketään millään? Kaipa se oli senajan ihmisten tapa motivoida toisia johonkin: Keppi ja porkkana.
Sitähän ns.valmentajat kai käyttelee nykyisinkin ? - profossi
Propagabriel kirjoitti:
"Ihmisen typeryyttä vastaan
itse Jumalakin on täysin voimaton."
Ihmiset voittivat jumalan siis ainakin typeryydessä. 1 - 0
Mutta missä ovat ne jumalan ansiot? jota vastaan Jumala on jotain paljon erinomaisempaa? ja kun luet tarkkaan niin pääset huomaamaan että jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. olipas jännää luoda omaksi kuvakseen jotain tällaista.
Ja löytyi aihe alue jossa kaikkivoipainen on jälleen voimaton? Ihmisten on 'sivistyttävä' itse .. siihen ei Jumala tuu apuun?
"Lapsenomaisuus on typeryyttä ja infantiilia teeskentelyä asiat sellaisiksi kuin haluaisi niiden olevan eikä sellaisina kuin ne ovat."
Tarkoitat lapsenmielisyyden olevan hyvä vai huono asia? Voihan se niinkin olla mutta mielestäni fantasia ja realismi olisi hyvä erottaa toisistaan eikä sotkea kuvitelmaa todelliseen.
Nöin pidämme läheisemme hengissä emmekä pelottele heitä tarinoilla tuonpuoleisesta ja kummituksilla.
Miksi peloitella ketään millään? Kaipa se oli senajan ihmisten tapa motivoida toisia johonkin: Keppi ja porkkana.
Sitähän ns.valmentajat kai käyttelee nykyisinkin ?on siinä, ettei häntä ole olemassa.
Toisaalta on eri asia luoda replika kuin luoda kuva. Jos minä piirrän kuvan kissasta, se on toki kissan kuva, mutta on naiivia väittää, että se olisi kissa. Jos jokin Jumala siis olisi olemassa, hänen luomansa kuva itsestään olisi äärimmäisen epätäydellinen ja lähinnä pilapiirros.
Ihminen ei ole kaikkivoipainen eikä ihminen ennenkaikkea ole järkiolento. Ihminen on tunneolento, ja meillä on täsmälleen samat aivot kuin kivikauden luolamiehilläkin. Sivistymistä on siis turhaa toivoa. Jumala ei meitä auta eikä ihminen siihen kykene. Ihmiset alkavat toimimaan fiksulla ja rationaalisella tavalla vasta sitten kun kaikki tunteenomaiset, myös typerät, tavat on jo kokeiltu ja epäonnistuttu.
Evoluutioon kuuluu myös se, että evoluutio on täysin päämäärätön, sokea voima, eikä evoluutiossa ole mitään "punaista lankaa" tai suurta kertomusta kohti täydellisyyttä. Evoluutio - niin biologinen kuin kulttuurievoluutiokin - merkitsee vain sopeutumista vallitseviin olosuhteisiin, ja se geeni tai meemi voittaa, joka kykenee parhaimmin replikoimaan itsensä ja selviämään jälkipolville. Biologinen evoluutio on darwinistinen, kulttuurievoluutio lamarckistinen, prosessi.
Olen demonstroinut jo sitä, miksi islamin meemi on evolutiivisesti vahvempi ja elinkelpoisempi kuin ateismin meemi ja miksi islam lopulta tulee voittamaan länsimaailmassa. Yhteiskunnan ja ihmisyyden tarkastelu evolutiivisessa, lamarckistisessa mielessä ja sen näkemisenä päämäärättömänä harhailuna ja meemien kamppailuna on paljon mielekkäämpää kuin usko jumalaan tai ihmisyyteen.
- Huomaa
LäJäHinttarin paskanpuheista :D :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek194953Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5292560Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1482139Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.192132- 191745
- 821624
- 1461525
- 1131131
- 126903
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40869