Mites se meni

virallinen tulkinta fundamentalismista.Olikos se niin että sellainen on fundis joka ottaa Raamatun todesta sellaisena kuin se on kirjoitettu.
Siinä tapauksessa olen fundis enkä häpeä yhtään, päinvastoin.

11

523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIKAEL

KYLLÄ VAAN, ELI JEESUSKIN OLI FUNDAMENTALISTI!

• antifundamentalisti

Uskot siis siihen että avaruus on vettä ja aurinko on taivaankanteen kiinnitetty loistamaan tähtien kanssa. Avaruuden tilalla on vettä. Taivaankansi pitää veden yläpuolellaan. Hyvä sitten suosittelen sinua siirtymään keskiajalta 2000-luvulle. Meillä on nykyään jo vaikka mitä keksintöjä. Suosittelen aluksi tutustumaan hehkulamppuun.

• Yksilö

Katsos, kun Jumala koskettaa maata sen peruspylväät horjuvat. Vuoria Jumala myös siirtää huomaamatta !?! Ja eräs suurimmista profeetoista Elia, rukoili ja ei satanut kolmeen ja puoleen vuoteen,rankkaa. Fundamentalistit uskoo näin. Raamattu sanoo niin joten sen on oltava niin.

• lausetta.Itse asiassa Raamatussa ei sanota noin.

• SimStim

mulle sit vielä, että kumpaa osaa raamtusta tulee uskoa? Vanhaa vai uutta testamenttia?

Vanhassa käsketään tappaa ihmisiä ja uudessa kielletään...

Onko siis niin, että uskovaiset valitsevat raamtusta heille itselleen sopivat kohdat ja muu jätetään kokonaan huomiomatta?

Itse näkisin asian siten, että jos raamatun käskyjä noudatetaan niin JOKAISTA kohtaa tulee noidattaa eikä vain niitä itselleen sopivia.

Onko tuossa pohdinnassa mitään järkeä?
      En ole nyt v....massa vaan ihan oikeasti haluaisin tietää.

• ristiriitaa ei ole.Sillä Jeesus antoi uuden käskyn joka meni muiden yli.
        Matt 22:37-39"Jeesus vastasi:>Rakasta Herraa sinun Jumalaasi,koko sydämestäsi,koko sielustasi ja mielestäsi.Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.Toinen yhtä tärkeä on tämä:Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi"

Sitten on myös älkää tuomitko ettei teitä tuomita,tehkää muille se minkä toivotte itsellenne tekevän.
        Jeesus tuli täydentämään lain.
        Aivan jokaista tulee noudattaa,eikä vain itselle sopivia.

• frank

Kuinka moni kristitty pystyy julistamaan olevansa täydellinen, vihaavansa vanhempiaan, vaimoaan ja lähimpiä sukulaisiaan, ja antavansa omaisuutensa välittömästi sitä pyytävälle? On muistettava, että Jeesus tuskin vaatisi seuraajiltaan mitään, mihin ei katsoisi heidän kykenevän.

Matt. 5:48 "Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
        Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."
        Luuk. 6:30 "Anna jokaiselle, joka sinulta anoo, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinun omaasi ottaa."

• SimStim
        L.J.H kirjoitti:

ristiriitaa ei ole.Sillä Jeesus antoi uuden käskyn joka meni muiden yli.
        Matt 22:37-39"Jeesus vastasi:>Rakasta Herraa sinun Jumalaasi,koko sydämestäsi,koko sielustasi ja mielestäsi.Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.Toinen yhtä tärkeä on tämä:Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi"

Sitten on myös älkää tuomitko ettei teitä tuomita,tehkää muille se minkä toivotte itsellenne tekevän.
        Jeesus tuli täydentämään lain.
        Aivan jokaista tulee noudattaa,eikä vain itselle sopivia.

asiaa jo hieman.
        Olenkin tuota ihmetellyt jo pidemmän aikaa.

Kiitos.

• SimStim kirjoitti:

asiaa jo hieman.
        Olenkin tuota ihmetellyt jo pidemmän aikaa.

Kiitos.

hyvä.Siunausta.

• Pohkula

Jos tutkit raamattua, niin huomaat, että VT on täynnä ennustuksia, jotka sitten uudessa toteutuvat. Uusi testamentti/-liitto on nimensä mukaisesti uudempi.

Jos suomen perustuslaissa on määritelty joku kohta joskus kauan sitten ja myöhemmin tuon lain tilalle tulee uusi. Tai sitten tulee uusi, joka kumoaa osan vanhasta. Kumpaa silloin nuodatat? Uutta vai vanhaa?

Vähän sama juttu UTn ja VTn kanssa. Jos VTssä on jokin asia, joka UTssa kumotaan niin sitten se on kumottu.

Myönnän itsekkin että tuo oli aika sekavaa tekstiä, minkä takia sanon tuon asian vielä yksinkertaisemmin. Pääsääntöisesti pitää noudattaa UTtä.

Ja uskon muuten itsekin raamatun totuudenmukaisuuteen, mutta osaan myös tulkita kohtia. Esim tuo tappaminen jne. Kannattaisi sinunkin. Raamatusta saa vain hyviä neuvoja. VAikka et uskoisikaan Jumalaan, niin silti raamatussa on hyviä elämänohjeita. Esim 10 käskyn 8 viimeistä ovat hyviä ohjeita ei-uskoville. Sitäpaitsi Suomen lakikin osaltaan perustuu näihin 8 käskyyn.

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

• Todistaa vain että..

Olet liian tyhmä häpeämään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5826
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      3009
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      159
      2681
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2479
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82