Minkä takia ateismi on kiinnostavampaa kuin geologia tai biologia? Miksi väitellä uskon kysymyksistä? Mä uskon että kaikki jumalat joihin joku uskoo on jollain tavalla olemassa. Onhan näillä jumalilla selviä havaittavia vaikutuksia mm. maailmanpolitiikkaan.
mikä ateismissa kiinnostaa?
17
1119
Vastaukset
- M@k3
Hyvää ateismissa on esim. se että voi voittaa kaikki väittelyt uskovaisten kanssa hyvin vähäisillä taidoilla ja tiedoilla.
Syytä tähän jokainen voi miettiä mielessään.- mir
Mun mielestä väittelyn voitto on se että saa toisen kääntymään kannalleen tai edes harkitsemaan asiaa. Se että itse uskoo olevansa oikeassa niinkuin toinenkin ei oo mikään voitto vaan pattitilanne.
- tajua
hävinneensä. Se on kuin pituushyppykisa. Ateisti hyppää 8m ja uskis 1m. Mutta kun uskis ei tajua numeroita, hän uskoo voittaneensa.
- M@k3
mir kirjoitti:
Mun mielestä väittelyn voitto on se että saa toisen kääntymään kannalleen tai edes harkitsemaan asiaa. Se että itse uskoo olevansa oikeassa niinkuin toinenkin ei oo mikään voitto vaan pattitilanne.
Vaikka käännyttäminen ei onnistuisikaan, niin toisen uskomusten naurunalaiseksi saattamisesta saa hieman tyydytystä :)
- ,,,,,,,
M@k3 kirjoitti:
Vaikka käännyttäminen ei onnistuisikaan, niin toisen uskomusten naurunalaiseksi saattamisesta saa hieman tyydytystä :)
juttusi perusteella on helppo päätellä, että oletko hyvä vai paha ihminen...ainakin luonteeltasi...
Toivon, että ymmärrät tehdä parannuksen.
- cxx
Eihän se objektiivisesti ajatellen sen kiinnostavampaa olekaan, mutta jokaisella on omat mielenkiinnon kohteet. Itseäni uskonnot ja niiden vaikutukset kiinnostavat paljon enemmän kuin solut tai maankuoren liikkeet.
- j-u-r-p-o
Pelkää kuolemaa! Pelkää helvettiä! Vapise kauhusta sinä syntinen! Mutta uskonto sinulle PELASTUKSEN! (Tiettyyn hintaan.)
Näinhän uskonto julistaa. Me ateistit emme mene tähän lankaan.
Verratkaapa joskus näitä muita suosittuja pelotteluja uskontoon. On erilaisia maailmanloppuja, ekokatastrofeja ja sairauksia. Kaikista muka PELASTUU kun maksaa vähän rahaa.
Näin meitä vedetään nenästä. Kun tajuaa että kaikki on vain tyhmien huijausta, menettää uskonsa kaikkeen tällaiseen ja voi nauraa paskasesti niille joitä vedetään höplästä.- juu-u
kiva nähdä että suomesta löytyy vielä oikeasti järkeviä ihmisiä..juuri samoinajattelevia kuin minä:)
esimerkkisi geologi ja biologi voivat olla ateisteja.
-Siinä missä veturinkuljettajaki. Ateismi on aate / kanta / ajattelumalli.
Nuo mainitsemasi ovat ammatteja.- Rausku
Kyllä, jumalia todellakin on olemassa ihmisten tajunnoissa. Niiden ulkopuolella persoonallisia henkiolentoja ei ole havaittu.
Itse olen viime aikoina kallistunut eräänlaiseen välinpitämättömyyteen: uskovaisille on turha yrittää selittää, miksi jumalaa ei olisi olemassa. Sen sijaan on hyvä osoittaa aukkoja ja ristiriitoja uskonnollisuuden muodosta, jonka he ovat omaksuneet.
Ja sanotaanko näin: en välitä siitä ikuisuuskysymyksestä, mikä on tämän kaiken takana. Ennemmin haluan kokea sen jonkin, mikä on tämän kaiken _sisällä_. Siis totuuden tästä hetkestä, selkeän vision miksi olen täällä tässä ja nyt. Silloin olen lähellä jumalaa, ja harrastan samaa mitä rukoilijatkin. En vain käytä siihen uskonnollistä käsitteistöä. Näin ollen ymmärrän ja suvaitsen uskovia paremmin ja pystyn samalla kuintekin kutsumaan itseäni ateistiksi silloin kun siihen on tarvetta - lähinnä tällä palstalla. - filosofiaa
tämä ateismi. Ei tässä sen kummempaa. Oikea filosofia on kaikkine pitkälle vietyine malleineen ja hienoine termeineen ainakin minulle liian käsitteellistä ja vaikeaa (ei viitsi suorittaa yliopistotutkintoa osallistuakseen jutusteluun).
Ei ateismissa mitään ihmeellistä ole, mutta kummasti tämä palsta vetää uskoviakin puoleensa. Minkäköhän takia? Asuuko siellä fundaalimentaalin toisessa aivolohkossa vielä pieni ihmettelevä ihminen:)
Poikkitieteellisyys on selvä hyvä puoli täällä. Minua ainakin kiinnostaa monet tieteet, mutta en
halua mennä bittitasolle yksittäisissä jutuissa vaan katsoa enemmän kokonaisuutta. - Atte Ateisti
Ei se minusta ole kiinnostavaa.
Ateismilla ei ole sinänsä sisältöä. Ateismi on pohja jolle putoaa kun lapsenomainen jumalusko on kadonnut.
Olen ateisti mutta en harrasta enkä myy sitä. - Elwen
on kuin uskomattomuus keijukaisiin, joulupukkiin, haamuihin jne. Se ei olisi edes mainitsemisen arvoista, ellei niin moni ihminen ottaisi jumalia todesta ja tahtoisi mielikuvitusmaailmansa auktoriteetilla sanella sääntöjä kaikelle kansalle.
- Kaaleppi
ateismi ei ole millään tavalla kiinnostavaa. Minä en vain usko jumaliin. Se mikä tekee ateismista uskovaisille vaikean on se että kun he uskovat että heillä on kaikkein paras paketti mitä ihmiselle voi tarjota ja sitten on pieni vähemmistö jota se ei kiinnosta pätkääkään.
Sitä vähemmistöä pitää sitten yrittää käännyttää omaan uskoon vaikka millä keinoin, kuka tarjoaa Khatryn Kullmania, kuka raamattua ja kuka helvetillä pelottelua.
Elikkä lyhennettynä ateisti on uskovaiselle sekä kielletty hedelmä että käännytyksen kohde. - tervejärkinen
Ateismi itsessään ei olekaan kauhean kiinnostavaa. Se vaan on vääjäämätön ajatusmalli silloin jos aivot toimivat normaalisti eikä kärsi esim. vuosi jatkuneiden aineiden käytön aiheuttamasta pysyvästä aivovauriosta. Tai epilepsian sekä sekä skitsofrenian kaltaisista aivosairauksista (=uskonnolliset kokemukset), vaan aivot toimivat normaalisti ja ihminen on ns. tervejärkinen. Minusta on mukavaa olla normaali tervejärkinen ihminen eikä harhoja näkevä ja kuuleva sekopäinen hihhuli.
- Atte Ateismi
Ateismi ei käy kukkarollani kuten verotusoikeuden omaava evankelis-luterilainen ja ortodoksinen valtiokirkkomme. Ateismi tulee halvemmaksi.
- ateisti?
ei mikään, sitä voi olla tavallaan tietämättään, en usko jumalaan (tai mihinkään muhunkaan humpuukiin) en luokittele itteeni miksikään, mutta kai minutkin voitaisiin lokeroida ateistiksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 455851
- 485356
- 483728
- 143675
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise963376- 313136
- 592894
- 582746
- 532400
- 381854