Mitä sivistymättömiä moukkia Suomessa vielä on, kun selvään syrjintään syyllistytään? Oulussa muistaakseni erästä ravintoloitsijaa syytettiin aikoinaan syrjinnästä, mutta hän kiisti syytökset. Kertomuksen mukaan hän perusti uuden ravintolan pelkästään tummaihoisille tarkoitetun, jonne ei valkoihoisilla ollut mitään asiaa. Jotain todenperäisyyttä asiassa muistaakseni oli, mutta en tiedä tarkemmin.
Romanit, eli mustalaiset ovat suomalaisia siinä missä valtaväestökin, heidän syrjintänsä on tyhmää. Muutama mustalaistuttuni käyttää itsestään muuten juuri tuota mustalaisnimitystä, joten se ei ole rasistinen ja mustalaisiksi minäkin heitä puhuttelen, ei kuulemma loukkaa. Riippuu varmaan miten asian ilmaisee.
Porissa olivat nyt sitten tehneet testin ja 16 ravintolaa ei ollut päästänyt sisään. http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Porissa 16 ravintolaa ei tarjoillut romaneille/1135220164870
Syrjinnästähän tuossa on jo kyse, mutta miksi?
Syrjintää Porissa
6
287
Vastaukset
- köriläkselle.
halus miu takit säilöön ? Joka takis piti maksaa 3€ ja miul kun oli kylmä, niin mul oli piellä (aitoja italialaisia) nahkatakkeja 30 se oli kallis pieti. Hyvää oli ettei kelloja tarvinnu jättää.
- MITÄ IHMEELLISTÄ???
Tossa nyt ei oo mitään ihmeellistä, koska toihan tapahtuu PORISSA!!! Kumma, miten aina kun on kyse sivistymättömyydestä ja moukkamaisuudesta, nousee esiin Pori.
- varmaan,
Turusta? Helsinkiläisenä minä olisin sanonut, samat sanat Turusta en Porista. :=) heh!
- ihan muualta...
varmaan, kirjoitti:
Turusta? Helsinkiläisenä minä olisin sanonut, samat sanat Turusta en Porista. :=) heh!
No huhhuh!!! Tosta vois jo loukkaantua! Totta toikin, mutta jotenkin Pori vaan on saanut huonon maineen todellisuudessa. Jos esim. katselet tilastoja muuttohalukkuudesta Poriin, niin huonolta näyttää.
- mielelläni
ihan muualta... kirjoitti:
No huhhuh!!! Tosta vois jo loukkaantua! Totta toikin, mutta jotenkin Pori vaan on saanut huonon maineen todellisuudessa. Jos esim. katselet tilastoja muuttohalukkuudesta Poriin, niin huonolta näyttää.
Muuttohalukkuus johtuu, huonosta työtilanteesta. Menisin sen vuoksi, että tämän Helsingin asuntoni hinnalla saisin paljon paremman asunnon ja rahaa jäisi reilusti, vielä tilillekkin. Turkulaiset ovat meille, niinä "rakkaita vihollisia" :=))! Ei kovin pahalla, mutta ikuinen jäynä se on, kuten Suomella ja Ruotsilla. "Pikkuista" hieman kiusataan.
- oikeesti...
mielelläni kirjoitti:
Muuttohalukkuus johtuu, huonosta työtilanteesta. Menisin sen vuoksi, että tämän Helsingin asuntoni hinnalla saisin paljon paremman asunnon ja rahaa jäisi reilusti, vielä tilillekkin. Turkulaiset ovat meille, niinä "rakkaita vihollisia" :=))! Ei kovin pahalla, mutta ikuinen jäynä se on, kuten Suomella ja Ruotsilla. "Pikkuista" hieman kiusataan.
Niinpä. Tuskin Pori periaatteessa on sen huonompi paikka kuin muutkaan, mutta jostain kummasta syystä yritykset eivät ole halukkaita satsaamaan Poriin ja lisäämään sinne työpaikkoja. Kuulin eräältä entiseltä porilais yrittäjältä, että paikalliset ovat tavallista kateellisempia ja jo kunnan hallinnosta lähtien pyritään pistämään "kapuloita rattaisiin" jos yrityksellä menee hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412