Uskovainen Väärässä paikassa

Propagabriel

Mene uskomaan ja viljelemään oppiasi harmagedonista ja hekumiastasi muualle.

Täähän on nimenommaan ateisteille suunnattu Palsta.

28

1216

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apostoli35

"Täähän on nimenommaan ateisteille suunnattu Palsta."

Vaan ateismikeskustelupalsta. Tavoitteena olisi siis keskustella ateismista, mutta yllättävän moni ateisti aloittaa itse uskontoa koskevia keskusteluja. Pitäisikö olla siis hiljaa ja vastaamatta? No, vaihtotehto kai sekin olisi.

Pitäisiköhän ottaa tavoitteeksi pysyä aiheessa? Onnistuuko se edes ateisteilta?

• sua

kiinostaa ateistin mielipide?

• sua kirjoitti:

kiinostaa ateistin mielipide?

se saarnaa omaa sanomaansa tehostaakseen itsepetostaan.

• vähän
        Nas.se kirjoitti:

ajattelinkin, tiedostaakohan hän itse sitä?

• vähän kirjoitti:

ajattelinkin, tiedostaakohan hän itse sitä?

Toisaalta, myös hihhulin manuaali, satukirja nimeltä raamattu, on niin fiksujen ihmisten kirjoittama että siinä tuollainen käytös on huomioitu.

Sitä suorastaan tuetaan, onhan se sadunkerronnan jatkuvuuden kannalta eduksi.

• ihmiset
        Nas.se kirjoitti:

rakentavat "puolustusmekanismejä" helpottaakseen oloaan. Jotkut tämän itsestään ymmärtävät, mutta eivät halua sitä hyväksyä koska hyvänolon tuoja menettää silloin merkityksensä.

Voi voi, eihän kyse ole muusta kuin oman ymmärtämättömyyden hyväksymisestä.

• toinen syntinen
        Nas.se kirjoitti:

Toisaalta, myös hihhulin manuaali, satukirja nimeltä raamattu, on niin fiksujen ihmisten kirjoittama että siinä tuollainen käytös on huomioitu.

Sitä suorastaan tuetaan, onhan se sadunkerronnan jatkuvuuden kannalta eduksi.

et sinäkään tiedosta mistä puhut. ite vakuutuin Jumalan olemassaolosta kun asioita vaan alkoi tapahtua. Tosin oli pakko pysähtyä ensin. Usein pelkäämme tulla totuuteen. Siksi niin helposti myötäilee maailmaa ja toisten mielipiteitä.

Me kaikki olemme perisyntisiä. Siitä lähetään. Olen siitä pahoillani jos olet saanut vääriä mielikuvia kristityistä. siksi evankelioidaan, jotta ei sitten viimeisen henkäyksesi jälkeen tarttis sinunkaan tarttis liittyä "enhän mää tiennyt-osastoon" - Silloin on turha sössöttää enää yhtään mitään.
        http://spaces.msn.com/samixsalmivirta

• peri(n)hyviä
        toinen syntinen kirjoitti:

et sinäkään tiedosta mistä puhut. ite vakuutuin Jumalan olemassaolosta kun asioita vaan alkoi tapahtua. Tosin oli pakko pysähtyä ensin. Usein pelkäämme tulla totuuteen. Siksi niin helposti myötäilee maailmaa ja toisten mielipiteitä.

Me kaikki olemme perisyntisiä. Siitä lähetään. Olen siitä pahoillani jos olet saanut vääriä mielikuvia kristityistä. siksi evankelioidaan, jotta ei sitten viimeisen henkäyksesi jälkeen tarttis sinunkaan tarttis liittyä "enhän mää tiennyt-osastoon" - Silloin on turha sössöttää enää yhtään mitään.
        http://spaces.msn.com/samixsalmivirta

paitsi te jeesustelijat, jotka jauhatte puutaheinää paskaa. Oisko susta kiva, jos minä alan uhkailemaan sinua ja perhettäsi jollain hirveellä väkivallalla, jos et ole poliittisesti samaa mieltä kanssani.

Toi teidän kirjoittelu on yhtä epähienoa pakkopullaa ja saa minut vakuuttuneeksi kahdesta asiasta:

1. Sinun ei tartte sössöttää minulle yhtään mitään
        2. Mielenterveystilanne tässä maassa on hälyttävä

Nyt kun tulee eduskuntavaalit, niin pitää kattoa, että ehdokkaat esittää pontevasti tuota kirkon ja valtion erottamista. Eihän tässä oo mitään järkeä.
        Uskonnonvapauttakin pitää rajottaa. Nythän se toimii hulluuden suojaverhona koko pykälä.

• Nasse
        peri(n)hyviä kirjoitti:

paitsi te jeesustelijat, jotka jauhatte puutaheinää paskaa. Oisko susta kiva, jos minä alan uhkailemaan sinua ja perhettäsi jollain hirveellä väkivallalla, jos et ole poliittisesti samaa mieltä kanssani.

Toi teidän kirjoittelu on yhtä epähienoa pakkopullaa ja saa minut vakuuttuneeksi kahdesta asiasta:

Nyt kun tulee eduskuntavaalit, niin pitää kattoa, että ehdokkaat esittää pontevasti tuota kirkon ja valtion erottamista. Eihän tässä oo mitään järkeä.
        Uskonnonvapauttakin pitää rajottaa. Nythän se toimii hulluuden suojaverhona koko pykälä.

on usko siitä että se oma jumala onkin se oikea.

Krisselin kuuppaan ei mahdu edes ajatus Allahista. Puhumattakaan siitä että kriesselit keskenään ovat luoneet vähintään yhtä monta jumalaa kuin on krisseleitäkin.

Sitten nämä omahyväiset kristityt katsovat velvollisuudekseen luomansa jumalan nimissä toivottaa ikuista kostoa lähimmäiselleen.

Sellaista on kristillisyys.

• Elwen

oikeassa paikassa?

Tarkoitan taivasta. Miksei sinua luotu suoraan taivaaseen serafien ja kerubien seuraan?

• olisiko mahdollisesti
        Nasse kirjoitti:

on usko siitä että se oma jumala onkin se oikea.

Krisselin kuuppaan ei mahdu edes ajatus Allahista. Puhumattakaan siitä että kriesselit keskenään ovat luoneet vähintään yhtä monta jumalaa kuin on krisseleitäkin.

Sitten nämä omahyväiset kristityt katsovat velvollisuudekseen luomansa jumalan nimissä toivottaa ikuista kostoa lähimmäiselleen.

Sellaista on kristillisyys.

Olisiko mahdollista, että sinun "pellavasi" kärsivät juurihomeesta?
        Meinaan ,että juttusi viittaavat siihen suuntaan.

• Apostoli35
        Elwen kirjoitti:

oikeassa paikassa?

Tarkoitan taivasta. Miksei sinua luotu suoraan taivaaseen serafien ja kerubien seuraan?

Hmmmmm....Ehkä siksi, että jos niin olisi, ei oli tätä maailmaa olemassa? Siis jos jokainen ihminen luotaisiin suoraan Taivaaseen. Sinutkin olisi luotu suoraan sinne. Itseasiassa sinäkin kuulut Taivaaseen, mutta et ilmeisesti halua sinne mennä?

• Apostoli35
        peri(n)hyviä kirjoitti:

se kuuluisa suvaitsevaisuus?

"Uskonnonvapauttakin pitää rajottaa. Nythän se toimii hulluuden suojaverhona koko pykälä."

Uskonnonvapauden takaaminen kuuluu mm. YK-ihmisoikeuspykäliin. Jos Suomi rajoittaisi uskonnonvapautta, se rikkoisi kansainvälisiä ihmisoikeuksia vastaan.

" Oisko susta kiva, jos minä alan uhkailemaan sinua ja perhettäsi jollain hirveellä väkivallalla, jos et ole poliittisesti samaa mieltä kanssani. "

Kuka sinua on uhkaillut? Jos koet helvetistä puhumisen uhkaavana ja pelottavana asiana, kannattaisi varmaan miettiä, että miksi? Kyse on kuitenkin VASTA kuolemanjälkeisestä tilasta, ettehän te niihin usko? Miksi siis kokea asia uhkaavana? Eihän kukaa uhkaa sinua kuolemalla tai väkivallalla tässä elämässä, vai onko uhannut? Se on rikos, tottakai.

Mielenterveystilanteesta: Lue alempaa Kaalepin (ateisti?) linkittämä artikkeli uskovien terveydentilasta ja uskonnollisgeenistä, oli Turun Sanomissa tässä eräänä päivänä.

"että ehdokkaat esittää pontevasti tuota kirkon ja valtion erottamista."

Jos kirkko on Jumalasta, ei sen erottaminen valtiosta haittaa kuin toista osapuolta, eikä se ole kirkko. Voisi olla hyväkin ratkaisu. Hyvinhän nuo vapaat suunnatkin elelevät, eivätkä ole missään yhteydessä valtioon. Valtiolla sen sijaan menee yhä huonommin.

Hyvinvointivaltio on muisto vain.

• Elwen
        Apostoli35 kirjoitti:

Hmmmmm....Ehkä siksi, että jos niin olisi, ei oli tätä maailmaa olemassa? Siis jos jokainen ihminen luotaisiin suoraan Taivaaseen. Sinutkin olisi luotu suoraan sinne. Itseasiassa sinäkin kuulut Taivaaseen, mutta et ilmeisesti halua sinne mennä?

luoduksi tuleminen ei vielä tarkoita taivaassa pysymistä, jollei meno miellytä.

Muistathan sen korkeassa asemassa olleen enkeliruhtinaan ja hänen alaisensa enkeliparvet?

• Nasse
        Apostoli35 kirjoitti:

"Uskonnonvapauttakin pitää rajottaa. Nythän se toimii hulluuden suojaverhona koko pykälä."

Uskonnonvapauden takaaminen kuuluu mm. YK-ihmisoikeuspykäliin. Jos Suomi rajoittaisi uskonnonvapautta, se rikkoisi kansainvälisiä ihmisoikeuksia vastaan.

" Oisko susta kiva, jos minä alan uhkailemaan sinua ja perhettäsi jollain hirveellä väkivallalla, jos et ole poliittisesti samaa mieltä kanssani. "

Kuka sinua on uhkaillut? Jos koet helvetistä puhumisen uhkaavana ja pelottavana asiana, kannattaisi varmaan miettiä, että miksi? Kyse on kuitenkin VASTA kuolemanjälkeisestä tilasta, ettehän te niihin usko? Miksi siis kokea asia uhkaavana? Eihän kukaa uhkaa sinua kuolemalla tai väkivallalla tässä elämässä, vai onko uhannut? Se on rikos, tottakai.

Mielenterveystilanteesta: Lue alempaa Kaalepin (ateisti?) linkittämä artikkeli uskovien terveydentilasta ja uskonnollisgeenistä, oli Turun Sanomissa tässä eräänä päivänä.

Jos kirkko on Jumalasta, ei sen erottaminen valtiosta haittaa kuin toista osapuolta, eikä se ole kirkko. Voisi olla hyväkin ratkaisu. Hyvinhän nuo vapaat suunnatkin elelevät, eivätkä ole missään yhteydessä valtioon. Valtiolla sen sijaan menee yhä huonommin.

" Jos koet helvetistä puhumisen uhkaavana ja pelottavana asiana, kannattaisi varmaan miettiä, että miksi? Kyse on kuitenkin VASTA kuolemanjälkeisestä tilasta, ettehän te niihin usko? "

Väkivallalla ja kidutuksella uhkaaminen ei ole uhkaamista jos uhri ei joudu teon kohteeksi vielä tänään, vaan vasta huomenna.

Vai voidaanko enää puhua edes teosta, jos se kestää iänkaikkisesti?

• Elwen
        Apostoli35 kirjoitti:

millä teoilla jokaikinen ihminen on ansainnut ikuisen kidutuksen, kun se kuuluisa paratiisitarina on tunnetusti satua.

On ihmisiä, jotka eivät ole ikinä murhanneet, ryöstäneet, raiskanneet, eivätkä edes tehneet verovilppiä, joten mistä se rangaistus?

• Ja pulla poskessa
        Elwen kirjoitti:

luoduksi tuleminen ei vielä tarkoita taivaassa pysymistä, jollei meno miellytä.

Muistathan sen korkeassa asemassa olleen enkeliruhtinaan ja hänen alaisensa enkeliparvet?

Mitä luulet? uskooko apostoli itsekään puheitaan?
        Jos noita funtsii sen vertaa että pystyy keskustelemaan, miten voi olla huomaamatta että jokin mättää?
        Taitaa olla trolli koko apostoli.

• Avohoidossa?
        olisiko mahdollisesti kirjoitti:

Olisiko mahdollista, että sinun "pellavasi" kärsivät juurihomeesta?
        Meinaan ,että juttusi viittaavat siihen suuntaan.

Eikö ne saa sua pidettyä suljetulla vaikka olet noin ilmiselvä skitsopsyko.
        Huonosti on mielenterveyspotilaiden asiat suomessa, ja ympäristö kärsii.

• en uhkaile
        peri(n)hyviä kirjoitti:

Mää perustan uskoni raamattuun ja siihen mitä siellä lukee. Mun tarkotus on että nimenomaan sinua ja lähimmäistäsi ei uhkailtaisi. Saatana on se joka uhkailee. Raamatussa just lukee että maailma kristittyjä vainooa pitää hulluina jne. MUTTA ne joutuu häpeään siinä mistä toista syyttävät.

Ennen pressavaaleja kaikki Haloseen kohdistuva asiallinen kritiikki ja hankalat kysymykset pyyhittiin pois - Äitini oli sellasia Halosen edustajilta kysynyt. Joten &¤%/&tut sananvapaudesta tässä maassa!!!!!!!!!! paremmin tuo Tshetshenian lippu tänne sopii välillä !!!!!!!!!!!!!
        t: sami s

• saatana
        en uhkaile kirjoitti:

Mää perustan uskoni raamattuun ja siihen mitä siellä lukee. Mun tarkotus on että nimenomaan sinua ja lähimmäistäsi ei uhkailtaisi. Saatana on se joka uhkailee. Raamatussa just lukee että maailma kristittyjä vainooa pitää hulluina jne. MUTTA ne joutuu häpeään siinä mistä toista syyttävät.

Ennen pressavaaleja kaikki Haloseen kohdistuva asiallinen kritiikki ja hankalat kysymykset pyyhittiin pois - Äitini oli sellasia Halosen edustajilta kysynyt. Joten &¤%/&tut sananvapaudesta tässä maassa!!!!!!!!!! paremmin tuo Tshetshenian lippu tänne sopii välillä !!!!!!!!!!!!!
        t: sami s

uhoaisit hörhö omissa nimissäs! mä mitään oo uhkaillu!
        Perustat mielipitees johonki kivikautiseen satuun ja oot vielä ylpee tyhmyydestäs? Kukaan ei enää usko jeesukseen, nyt tarvitaan oikeita marttyyreita palvelemaan tän hyvinvointiyhteiskunnan tarpeita! Steen1.

• sami s
        peri(n)hyviä kirjoitti:

Uskonratkaisu pelastaa - ei kirkkoon kuuluminen.
        Raamatussa on jae, jossa sanotaan "joka toista hulluksi sanoo, se ansaitsee helvetin tulen"

Minä tekisin väärin jos en olis sinulle evankelioinut. Sitä pyydän anteeksi että en löydä aina oikeita sanoja. Tupakinvierotuksessa on pinna kireellä. Mutta tavote on elää vapaana riippuvuuksista koska Jumala vihaa kaikkee sitä mikä tuhoo ihmistä.

Myös jos on jo viettäny 8 vuotta elämästään mielisairaalassa (tosin silloin olin elänyt maailman tavalla) ei kosketa sinun mielisairaus-vertauksesi. Olin sairaalassa koska tunsin syyllisyyttä entisistä elämäntavoistani rällätessä ja myötäillessä kaunis-kuorisia naisia jotka kuitenki tilasuuden tullen petti toisen.

Joten anteeksi vain että olin pahalla päällä. Ei se nyt sinun vikasi ollut.

piti vaan sanoo, ettei antais auringon laskee vihan yli.
        sami s

• sami s
        saatana kirjoitti:

uhoaisit hörhö omissa nimissäs! mä mitään oo uhkaillu!
        Perustat mielipitees johonki kivikautiseen satuun ja oot vielä ylpee tyhmyydestäs? Kukaan ei enää usko jeesukseen, nyt tarvitaan oikeita marttyyreita palvelemaan tän hyvinvointiyhteiskunnan tarpeita! Steen1.

Raamatussa on totuus vaikka teksti kuulostais kivikautiselta. Se on aika monikerroksien kirja. Sanoma on että Jumala otti ihmisen muodon. ja kantoi syntimme. Uskotko sitten vaiks Legolakseen??

Mieluummin luolamies kuin marttyyriksi tekeytyvä
        maailman orja. Myötäile vielä maailmaa. Sehän on niin helppoa;-)
        sami s

• peri(n)hyvä
        sami s kirjoitti:

Uskonratkaisu pelastaa - ei kirkkoon kuuluminen.
        Raamatussa on jae, jossa sanotaan "joka toista hulluksi sanoo, se ansaitsee helvetin tulen"

Minä tekisin väärin jos en olis sinulle evankelioinut. Sitä pyydän anteeksi että en löydä aina oikeita sanoja. Tupakinvierotuksessa on pinna kireellä. Mutta tavote on elää vapaana riippuvuuksista koska Jumala vihaa kaikkee sitä mikä tuhoo ihmistä.

Myös jos on jo viettäny 8 vuotta elämästään mielisairaalassa (tosin silloin olin elänyt maailman tavalla) ei kosketa sinun mielisairaus-vertauksesi. Olin sairaalassa koska tunsin syyllisyyttä entisistä elämäntavoistani rällätessä ja myötäillessä kaunis-kuorisia naisia jotka kuitenki tilasuuden tullen petti toisen.

Joten anteeksi vain että olin pahalla päällä. Ei se nyt sinun vikasi ollut.

piti vaan sanoo, ettei antais auringon laskee vihan yli.
        sami s

paljon laske. Mutta okei. Tuot mulle mieleen yhden kaverin, jolla oli helvetin huono tuuri naisten kanssa.

Tupakanvierotukseen auttaa Nicorette microtabs 2 mg.
        Kokemusta on.

Tuolla alempana nimimerkki Moreenimies yrittää herättää keskustelua aiheesta, onko helvetillä uhkailu paras tapa käännyttää ateistia. Käyppä kurkkaamassa, oisko ensimmäinen uskovainen jo ottanut asiaan kantaa.

Ja siinä raamatussa ei ole perisyntiä mainittu lainkaan. Termi on näitä myöhempiä kirkolliskokouspäätöksiä, joilla yritetään parsia
        oppia kasaan.

Öitä:)

• riittää
        Ja pulla poskessa kirjoitti:

Mitä luulet? uskooko apostoli itsekään puheitaan?
        Jos noita funtsii sen vertaa että pystyy keskustelemaan, miten voi olla huomaamatta että jokin mättää?
        Taitaa olla trolli koko apostoli.

Uskiksia täällä on paria lajia: nousuhumalaisia huumeveikkoja, jotka mistään välittämättä huutavat ja loitsuavat asiastaan ja etenkin sen vierestä ja syrjäsilmällä kurkkivat pilviä kohti toivoen irtopisteitä palkaksi tekosistaan, sekä sitten noita apostoleja, jotka aivot ruvella yrittävät todistella itselleen uskoaan, joka tosiasiassa on väistämättä haipumassa olemattomiin.

• sami s
        peri(n)hyvä kirjoitti:

paljon laske. Mutta okei. Tuot mulle mieleen yhden kaverin, jolla oli helvetin huono tuuri naisten kanssa.

Tupakanvierotukseen auttaa Nicorette microtabs 2 mg.
        Kokemusta on.

Tuolla alempana nimimerkki Moreenimies yrittää herättää keskustelua aiheesta, onko helvetillä uhkailu paras tapa käännyttää ateistia. Käyppä kurkkaamassa, oisko ensimmäinen uskovainen jo ottanut asiaan kantaa.

Ja siinä raamatussa ei ole perisyntiä mainittu lainkaan. Termi on näitä myöhempiä kirkolliskokouspäätöksiä, joilla yritetään parsia
        oppia kasaan.

Öitä:)

Jänkkääminen on lempilajini, joten sanon esim yhen kohan Johanneksen evankeliumista jossa todetaan "Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vaille"

Siksi en voi lähteä perusteella "kaikkee pahaa saa tehä eikä Jumala siihen puutu. Joskus Herran on pakko pistää rajat ja peli poikki.

siitä nais-katkeruudesta - se on oma vikani ja johtui omasta sinisilmäsyydestä. Petetty pettää ja sitä rataa.

Juu, ei näillä ilmoilla uni pahemmin tule.
        Öitä.
        sami s

• taitaa mennä
        riittää kirjoitti:

Uskiksia täällä on paria lajia: nousuhumalaisia huumeveikkoja, jotka mistään välittämättä huutavat ja loitsuavat asiastaan ja etenkin sen vierestä ja syrjäsilmällä kurkkivat pilviä kohti toivoen irtopisteitä palkaksi tekosistaan, sekä sitten noita apostoleja, jotka aivot ruvella yrittävät todistella itselleen uskoaan, joka tosiasiassa on väistämättä haipumassa olemattomiin.

Kesti hetken kun kelasin viestiäsi, mutta näinhän se näyttäis olevan.. Valitettavasti.

Taidat olla kiteytyksen Suomen mestari:)

• puolesta
        taitaa mennä kirjoitti:

Kesti hetken kun kelasin viestiäsi, mutta näinhän se näyttäis olevan.. Valitettavasti.

Taidat olla kiteytyksen Suomen mestari:)

tiivistelen. Kiitti kommentista ;)

• sinä...että

uskovaisia edes on olemassa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3184
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1721
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1556
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1280
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1244
    Aihe