täällä on jokaikisessä putkassa "tarjoushinta" 680e. Kun yrität tinkiä, niin vain nauretaan ettei kukaan myy alle. Kartellihan tämä. Kiinnostaisikin tietää mitä kortti maksaa muualla Suomessa, jo B-kortin omaavalle henkilölle, yli 21v.??
Mitä maksaa pyöräkortti muualla
6
931
Vastaukset
- Chrysler
on n.640e. Olen juuri ajamassa korttia B-kortti pohjilla. Koulujen hintaerot olivat -5e tuosta.
- stima
Meillä kun maksaa vain 640€ kulut. Minimi ajo-opetusmäärähän tuplaantui maaliskuun alusta, mikä nosti hintaa viime vuodesta.
Hintojen pieni hajonta kertoo vain sen että autokouluväki on oppinut pikkuhiljaa laskemaan todellisia kuluja, ja että katteet on laskettu minimiin.
Oletteko muuten huomanneet että maito maksaa melkein saman verran joka paikassa. Elintarvikekaupoilla on varmaan kartelli.On varmaan kartelli (hih).
Mp-opetuksen ajokerran hinta on noin 30-35€. Sehän muka kallis?
Mutta laskeppa kulut.
Open palkka n. 14€/h.Ja sen kerrot 1.75:llä, niin saat todelliset kulut yrittäjälle.
Mukana opetuksessa aina kaksi ajoneuvoa( joko ope ajaa mp:llä tai autolla).Niihin polttoaineet ja vakuutukset ja yhdenkin kaatumisen jälkeen vaihdetaan yleensä kytkinkahva ja vilkunlasi....
Tosin jos ope juoksee perässä, niin kaatumisia tulee harvoin. Mutta muutaman kerran kesässä on vakio.
Teoriatunnit, polttoaineet, radiopuhelinlaitteet, joita saa ostella jatkuvasti, koska yhteydet ei aina pelaa. Ts. uusia akkuja, varapuhelimet yms.
Kuluja siis on paljon enemmän kuin auto-oppilailla.
Jos autokoulut hinnoittelisivat ajotuntinsa todellisten kulujen mukaan, niin kukaan ei tulisi ajamaan mp-korttia. Sen tekee tappiolla joka ikinen autokoulu.
Tappiolla sen takia, että pysyy kilpailussa mukana ja koettaa saada saman oppilaan ajamaan B- tai BC
-korttia, joista niistäkin kate revitään nykyisin pelkillä teoriatunneilla.
On hivene kokemuksen ääni, joka tämän kirjoitti.
Ei käy kateeksi nykyisiä kouluja.
Itelläni oli koulu n.20-vuotta. Sain sen myytyä oikeaan aikaan. Ja nyt vain free-lanserina. Ja nimenomaan kouluttamassa MOOTTORIPYÖRÄILIJÖIKSI aikovia, koska se on mulle kutsumus.
Heitä lisää "rahastuksesta" kysymyksiä, niin aivan varmaan tulen vastaamaan.
Mutta kouluja on moneen lähtöön....
Jos esim. ope nipistää ajotunnista muutamankin minuutin, niin lopuksi se tekee poolalle aika paljon takkiin.
Kattokaa oppilaat itse kellosta ajotunnin kesto.
NIMITTÄIN YKSI MINUUTTI MAKSAA TEILLE YLI EURON!!!- ...
TEERISS kirjoitti:
On varmaan kartelli (hih).
Mp-opetuksen ajokerran hinta on noin 30-35€. Sehän muka kallis?
Mutta laskeppa kulut.
Open palkka n. 14€/h.Ja sen kerrot 1.75:llä, niin saat todelliset kulut yrittäjälle.
Mukana opetuksessa aina kaksi ajoneuvoa( joko ope ajaa mp:llä tai autolla).Niihin polttoaineet ja vakuutukset ja yhdenkin kaatumisen jälkeen vaihdetaan yleensä kytkinkahva ja vilkunlasi....
Tosin jos ope juoksee perässä, niin kaatumisia tulee harvoin. Mutta muutaman kerran kesässä on vakio.
Teoriatunnit, polttoaineet, radiopuhelinlaitteet, joita saa ostella jatkuvasti, koska yhteydet ei aina pelaa. Ts. uusia akkuja, varapuhelimet yms.
Kuluja siis on paljon enemmän kuin auto-oppilailla.
Jos autokoulut hinnoittelisivat ajotuntinsa todellisten kulujen mukaan, niin kukaan ei tulisi ajamaan mp-korttia. Sen tekee tappiolla joka ikinen autokoulu.
Tappiolla sen takia, että pysyy kilpailussa mukana ja koettaa saada saman oppilaan ajamaan B- tai BC
-korttia, joista niistäkin kate revitään nykyisin pelkillä teoriatunneilla.
On hivene kokemuksen ääni, joka tämän kirjoitti.
Ei käy kateeksi nykyisiä kouluja.
Itelläni oli koulu n.20-vuotta. Sain sen myytyä oikeaan aikaan. Ja nyt vain free-lanserina. Ja nimenomaan kouluttamassa MOOTTORIPYÖRÄILIJÖIKSI aikovia, koska se on mulle kutsumus.
Heitä lisää "rahastuksesta" kysymyksiä, niin aivan varmaan tulen vastaamaan.
Mutta kouluja on moneen lähtöön....
Jos esim. ope nipistää ajotunnista muutamankin minuutin, niin lopuksi se tekee poolalle aika paljon takkiin.
Kattokaa oppilaat itse kellosta ajotunnin kesto.
NIMITTÄIN YKSI MINUUTTI MAKSAA TEILLE YLI EURON!!!"Tosin jos ope juoksee perässä, niin kaatumisia tulee harvoin. Mutta muutaman kerran kesässä on vakio. "
Ettäkö juoksee? Onko tää kovinkin yleistä ja eikö se käy kunnon päälle ja ole hikistä hommaa? ... kirjoitti:
"Tosin jos ope juoksee perässä, niin kaatumisia tulee harvoin. Mutta muutaman kerran kesässä on vakio. "
Ettäkö juoksee? Onko tää kovinkin yleistä ja eikö se käy kunnon päälle ja ole hikistä hommaa?Olet oikeassa..
Se HAISKAHTAA JOSKUS LIIKUNNALLE.
Mutta joskus täytyy tosiaan juosta tai kävellä oppilaan perässä ja pitää tarakasta kiinni.
Jopa useampikin ajokerta.
Tervetuloa seuraamaan alkuopetusta johonkin paikkakunnalle, jossa on kenttä, missä autokoulut antavat käsittelyopetusta.
Näet hikisiä oppilaita ja opetajia, varsinkin jos opelle sattuu kolmekin sellaista oppilasta peräkkäin, jotka eivät ole ajaneet metriäkään moottoripyörällä.
Mut silti: MOOTTORIPYÖRÄ ON YKSI MAAILMAN HIENOIMMISTA KEKSINNÖISTÄ!!!
Ja kun sen vehkeen ajogeometrian kaikkine vastaohjauksineen ja hyrrävoimineen saa oppilaalle opetettua, niin se palkitsee open.
Kulkuneuvo ei ole itse vaarallinen, vaikka kuljettaja onkin suojaton.
Vaarallisen siitä tekee kuljettaja...- mielikuvissani
TEERISS kirjoitti:
Olet oikeassa..
Se HAISKAHTAA JOSKUS LIIKUNNALLE.
Mutta joskus täytyy tosiaan juosta tai kävellä oppilaan perässä ja pitää tarakasta kiinni.
Jopa useampikin ajokerta.
Tervetuloa seuraamaan alkuopetusta johonkin paikkakunnalle, jossa on kenttä, missä autokoulut antavat käsittelyopetusta.
Näet hikisiä oppilaita ja opetajia, varsinkin jos opelle sattuu kolmekin sellaista oppilasta peräkkäin, jotka eivät ole ajaneet metriäkään moottoripyörällä.
Mut silti: MOOTTORIPYÖRÄ ON YKSI MAAILMAN HIENOIMMISTA KEKSINNÖISTÄ!!!
Ja kun sen vehkeen ajogeometrian kaikkine vastaohjauksineen ja hyrrävoimineen saa oppilaalle opetettua, niin se palkitsee open.
Kulkuneuvo ei ole itse vaarallinen, vaikka kuljettaja onkin suojaton.
Vaarallisen siitä tekee kuljettaja...näin vaan autokoulun open juoksevan liikenteen seassa hulluna kaahailevan moottoripyörän perässä....
Ja itse asiassa luulin, että pystyssä pysyminen olis jotenkin luonnollisen helppoa, jos polkupyörääkin osaa ajaa.... MUTTA minulle ei tulis kyllä mieleenkään ikimaailmassa ajaa moottoripyöräkorttia, autolla ajossakin kun on liikaa jännitystä. Että huokaiskaahan helpotuksesta ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437