täällä on jokaikisessä putkassa "tarjoushinta" 680e. Kun yrität tinkiä, niin vain nauretaan ettei kukaan myy alle. Kartellihan tämä. Kiinnostaisikin tietää mitä kortti maksaa muualla Suomessa, jo B-kortin omaavalle henkilölle, yli 21v.??
Mitä maksaa pyöräkortti muualla
6
863
Vastaukset
- Chrysler
on n.640e. Olen juuri ajamassa korttia B-kortti pohjilla. Koulujen hintaerot olivat -5e tuosta.
- stima
Meillä kun maksaa vain 640€ kulut. Minimi ajo-opetusmäärähän tuplaantui maaliskuun alusta, mikä nosti hintaa viime vuodesta.
Hintojen pieni hajonta kertoo vain sen että autokouluväki on oppinut pikkuhiljaa laskemaan todellisia kuluja, ja että katteet on laskettu minimiin.
Oletteko muuten huomanneet että maito maksaa melkein saman verran joka paikassa. Elintarvikekaupoilla on varmaan kartelli.On varmaan kartelli (hih).
Mp-opetuksen ajokerran hinta on noin 30-35€. Sehän muka kallis?
Mutta laskeppa kulut.
Open palkka n. 14€/h.Ja sen kerrot 1.75:llä, niin saat todelliset kulut yrittäjälle.
Mukana opetuksessa aina kaksi ajoneuvoa( joko ope ajaa mp:llä tai autolla).Niihin polttoaineet ja vakuutukset ja yhdenkin kaatumisen jälkeen vaihdetaan yleensä kytkinkahva ja vilkunlasi....
Tosin jos ope juoksee perässä, niin kaatumisia tulee harvoin. Mutta muutaman kerran kesässä on vakio.
Teoriatunnit, polttoaineet, radiopuhelinlaitteet, joita saa ostella jatkuvasti, koska yhteydet ei aina pelaa. Ts. uusia akkuja, varapuhelimet yms.
Kuluja siis on paljon enemmän kuin auto-oppilailla.
Jos autokoulut hinnoittelisivat ajotuntinsa todellisten kulujen mukaan, niin kukaan ei tulisi ajamaan mp-korttia. Sen tekee tappiolla joka ikinen autokoulu.
Tappiolla sen takia, että pysyy kilpailussa mukana ja koettaa saada saman oppilaan ajamaan B- tai BC
-korttia, joista niistäkin kate revitään nykyisin pelkillä teoriatunneilla.
On hivene kokemuksen ääni, joka tämän kirjoitti.
Ei käy kateeksi nykyisiä kouluja.
Itelläni oli koulu n.20-vuotta. Sain sen myytyä oikeaan aikaan. Ja nyt vain free-lanserina. Ja nimenomaan kouluttamassa MOOTTORIPYÖRÄILIJÖIKSI aikovia, koska se on mulle kutsumus.
Heitä lisää "rahastuksesta" kysymyksiä, niin aivan varmaan tulen vastaamaan.
Mutta kouluja on moneen lähtöön....
Jos esim. ope nipistää ajotunnista muutamankin minuutin, niin lopuksi se tekee poolalle aika paljon takkiin.
Kattokaa oppilaat itse kellosta ajotunnin kesto.
NIMITTÄIN YKSI MINUUTTI MAKSAA TEILLE YLI EURON!!!- ...
TEERISS kirjoitti:
On varmaan kartelli (hih).
Mp-opetuksen ajokerran hinta on noin 30-35€. Sehän muka kallis?
Mutta laskeppa kulut.
Open palkka n. 14€/h.Ja sen kerrot 1.75:llä, niin saat todelliset kulut yrittäjälle.
Mukana opetuksessa aina kaksi ajoneuvoa( joko ope ajaa mp:llä tai autolla).Niihin polttoaineet ja vakuutukset ja yhdenkin kaatumisen jälkeen vaihdetaan yleensä kytkinkahva ja vilkunlasi....
Tosin jos ope juoksee perässä, niin kaatumisia tulee harvoin. Mutta muutaman kerran kesässä on vakio.
Teoriatunnit, polttoaineet, radiopuhelinlaitteet, joita saa ostella jatkuvasti, koska yhteydet ei aina pelaa. Ts. uusia akkuja, varapuhelimet yms.
Kuluja siis on paljon enemmän kuin auto-oppilailla.
Jos autokoulut hinnoittelisivat ajotuntinsa todellisten kulujen mukaan, niin kukaan ei tulisi ajamaan mp-korttia. Sen tekee tappiolla joka ikinen autokoulu.
Tappiolla sen takia, että pysyy kilpailussa mukana ja koettaa saada saman oppilaan ajamaan B- tai BC
-korttia, joista niistäkin kate revitään nykyisin pelkillä teoriatunneilla.
On hivene kokemuksen ääni, joka tämän kirjoitti.
Ei käy kateeksi nykyisiä kouluja.
Itelläni oli koulu n.20-vuotta. Sain sen myytyä oikeaan aikaan. Ja nyt vain free-lanserina. Ja nimenomaan kouluttamassa MOOTTORIPYÖRÄILIJÖIKSI aikovia, koska se on mulle kutsumus.
Heitä lisää "rahastuksesta" kysymyksiä, niin aivan varmaan tulen vastaamaan.
Mutta kouluja on moneen lähtöön....
Jos esim. ope nipistää ajotunnista muutamankin minuutin, niin lopuksi se tekee poolalle aika paljon takkiin.
Kattokaa oppilaat itse kellosta ajotunnin kesto.
NIMITTÄIN YKSI MINUUTTI MAKSAA TEILLE YLI EURON!!!"Tosin jos ope juoksee perässä, niin kaatumisia tulee harvoin. Mutta muutaman kerran kesässä on vakio. "
Ettäkö juoksee? Onko tää kovinkin yleistä ja eikö se käy kunnon päälle ja ole hikistä hommaa? ... kirjoitti:
"Tosin jos ope juoksee perässä, niin kaatumisia tulee harvoin. Mutta muutaman kerran kesässä on vakio. "
Ettäkö juoksee? Onko tää kovinkin yleistä ja eikö se käy kunnon päälle ja ole hikistä hommaa?Olet oikeassa..
Se HAISKAHTAA JOSKUS LIIKUNNALLE.
Mutta joskus täytyy tosiaan juosta tai kävellä oppilaan perässä ja pitää tarakasta kiinni.
Jopa useampikin ajokerta.
Tervetuloa seuraamaan alkuopetusta johonkin paikkakunnalle, jossa on kenttä, missä autokoulut antavat käsittelyopetusta.
Näet hikisiä oppilaita ja opetajia, varsinkin jos opelle sattuu kolmekin sellaista oppilasta peräkkäin, jotka eivät ole ajaneet metriäkään moottoripyörällä.
Mut silti: MOOTTORIPYÖRÄ ON YKSI MAAILMAN HIENOIMMISTA KEKSINNÖISTÄ!!!
Ja kun sen vehkeen ajogeometrian kaikkine vastaohjauksineen ja hyrrävoimineen saa oppilaalle opetettua, niin se palkitsee open.
Kulkuneuvo ei ole itse vaarallinen, vaikka kuljettaja onkin suojaton.
Vaarallisen siitä tekee kuljettaja...- mielikuvissani
TEERISS kirjoitti:
Olet oikeassa..
Se HAISKAHTAA JOSKUS LIIKUNNALLE.
Mutta joskus täytyy tosiaan juosta tai kävellä oppilaan perässä ja pitää tarakasta kiinni.
Jopa useampikin ajokerta.
Tervetuloa seuraamaan alkuopetusta johonkin paikkakunnalle, jossa on kenttä, missä autokoulut antavat käsittelyopetusta.
Näet hikisiä oppilaita ja opetajia, varsinkin jos opelle sattuu kolmekin sellaista oppilasta peräkkäin, jotka eivät ole ajaneet metriäkään moottoripyörällä.
Mut silti: MOOTTORIPYÖRÄ ON YKSI MAAILMAN HIENOIMMISTA KEKSINNÖISTÄ!!!
Ja kun sen vehkeen ajogeometrian kaikkine vastaohjauksineen ja hyrrävoimineen saa oppilaalle opetettua, niin se palkitsee open.
Kulkuneuvo ei ole itse vaarallinen, vaikka kuljettaja onkin suojaton.
Vaarallisen siitä tekee kuljettaja...näin vaan autokoulun open juoksevan liikenteen seassa hulluna kaahailevan moottoripyörän perässä....
Ja itse asiassa luulin, että pystyssä pysyminen olis jotenkin luonnollisen helppoa, jos polkupyörääkin osaa ajaa.... MUTTA minulle ei tulis kyllä mieleenkään ikimaailmassa ajaa moottoripyöräkorttia, autolla ajossakin kun on liikaa jännitystä. Että huokaiskaahan helpotuksesta ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268