Ähläm sähläm on rasistinen

ohjelma

Ähläm sähläm pilkkaa suomalaisia tavalla, joka on selvästi rasistinen. Tasa-arvovaltuutetulla olisi töitä (vai huolehtiiko hän vain naisten asemasta)? Kuka valvoo sitä, että kantaväestöä vastaan ei tehdä tällaisia rasististisia hyökkäyksiä?

12

1307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paskan marjat

Ihmeellinen maa tämä Somalia.

Aina kun aletaan puhua somalirikollisten karkotuksista takaisin somaliaan maa on niin hirveän turvaton että sellaisesta ei saisi puhuakaan ja hyysärit on huutelemassa "matkustaisitko itse Mogadishuun?" yms.

Silti nämä somalit hyppäävät siellä lomailemassa, juuri eilen oli uutisissa että ruotsissa asuva somali oli lomaillut siellä ja samalla ympärileikkauttanut tyttärensä.

Ähläm Sähläm ohjelmassakin otettiin satelliittiyhteyttä Somaliaan suomessa pakolaisena asuvaan somaliin, jotka oli lähteneet sinne etsimään tuomareita "ihanin suominainen" kisaan.

Näytti turvalliselta paikalta, voisi se "kirjeenvaihtaja" jäädä siltä reissulta somaliaan, kun ei näköjään tarvitse mitään suojapaikkaa suomesta.

• rasismia,

miksi itse haukut Somaliaa?

• koulun penkille

Kannattaisi tutustua sanojen merkitykseen, ennen kuin
      alkaa keuhkoamaan.

Rasismi = rotusyrjintää. Suomalaiset eivät ole rotu.

Sanaa rasismi käytetään toki nykyään väärinkin, esim.
      ikärasismi. Suomalaisuusrasismista en kyllä ole kuullutkaan :)

• !"#¤%&/

Sanojen merkitys muuttuu, se opetettiin jo koulussa. Ähläm sähläm täyttää rasismin tunnusmerkit myös sanan perinteisessä mielessä, nyt kohteena on vain valkoinen suomalaisväestö, maahanmuuttajien elättäjät.

• Sama tyyppi
        !"#¤%&/ kirjoitti:

Sanojen merkitys muuttuu, se opetettiin jo koulussa. Ähläm sähläm täyttää rasismin tunnusmerkit myös sanan perinteisessä mielessä, nyt kohteena on vain valkoinen suomalaisväestö, maahanmuuttajien elättäjät.

Siinä olet oikeassa, että sanojen merkitys muuttuu.
        Muuttuminen johtuu useinmiten siitä, etteivät ihmiset
        tiedä sanojen merkitystä ja käyttävät niitä väärin.

Kerrotko vielä, miten ohjelma on rasistinen. Rasismihan
        on syrjintää. Miten ohjelma syrjii suomalaisia?

• tarjolla
        Sama tyyppi kirjoitti:

Siinä olet oikeassa, että sanojen merkitys muuttuu.
        Muuttuminen johtuu useinmiten siitä, etteivät ihmiset
        tiedä sanojen merkitystä ja käyttävät niitä väärin.

Kerrotko vielä, miten ohjelma on rasistinen. Rasismihan
        on syrjintää. Miten ohjelma syrjii suomalaisia?

Väität että rasismi on syrjintää. Ei ole: syrjintä on syrjintää, rasismi on sitä, että tiettyyn rotuun/kansallisuuteen (vrt. juutalaiset) jne. liitetään kokonaisuutena joitain piirteitä.

• heko

Rasistinen hyökkäys no hohoijaa. Siinä taas yksi joka ei osaa nauraa itselleen. Ohjelma idea oli todella hyvä mutta valitettavasti toteutettu puuduttavasti ja huonosti!! Ylä-asteen maahanmuutaja lapsetkin olis varmaan saanut hauskemman ja osuvamman ohjelman aikaan. Onhan Neil Hardwick nauranut ja tehnyt suomalaisuudesta kautta aikojen ohjelmia ja kukaan ei ole niitä haukkunut rasistiseksi. No eipä silti tarvitse katsoa ähläm sählämiä toista kertaa....

• Ei naurattanut

Olen samaa mieltä kuin "heko". Ohjelman idea oli hauska, mutta se pilattiin tönköllä toteutuksella. Ähläm Sähläm oli hämmästyttävän amatöörimäinen siihen nähden, että tekijätiimissä on oikein ammattilaisiakin mukana. Jokainen vitsi alleviivattiin ainakin kolmeen kertaan, väännettiin rautalangasta, tehtiin pahvimalli ja vielä varmemmaksi vakuudeksi pitkitettiin niin, että alkoi haukottaa.

Milloin suomalaiset - tai tässä tapauksessa pitäisi kai sanoa Suomessa asuvat - "viihteen" tekijät oppivat, että katsojilla on aivot, ja hauskinta on silloin, kun saa IHAN ITSE oivaltaa jotain?

• hyökkäys

se on huumoriohjelma.

• paikallaan

Huumori huumorina. Mutta entäpä jos tehtäisiin ohjelma joka käsittelee somaleja saman kaavan mukaan. "Äänestä ihanin somalinainen" uimapukukierroksineen. Ja somali-bussikuski työssään, todennettujen tapausten mukaisesti. Sitten vähän piilokameraa... :D

Saataisiinpa nähdä somalin huumorintaju.

• paikallaan kirjoitti:

Huumori huumorina. Mutta entäpä jos tehtäisiin ohjelma joka käsittelee somaleja saman kaavan mukaan. "Äänestä ihanin somalinainen" uimapukukierroksineen. Ja somali-bussikuski työssään, todennettujen tapausten mukaisesti. Sitten vähän piilokameraa... :D

Saataisiinpa nähdä somalin huumorintaju.

"Saataisiinpa nähdä somalin huumorintaju."

Suomalaisten huumorintaju näemmä jo tulikin testattua...

• realisti

Taidat itse olla rasisti, joten pysyttele lauantaisin kanavalla - saattaisit parantua! :-)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      171
      1111
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      539
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      531
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      472
    Aihe