Siis kuinka paljon sipulia, ennenkun silmiä alkaa kirveltää ;o) ?
Poika 7 kk nuhassa ja olis kiva kokeilla, auttaako konsti.
Miten tehdään sipulisukka?
5
5565
Vastaukset
- sukan tekijä
Pilko yksi sipuli pieneksi silpuksi (sormenpään kokosiksi) ja tunge sipulin palat sukan sisälle. Sukan varsi solmitaan tiukasti kiinni.
Sukka laitetaan roikkumaan sängynlaitaan kohtaan, joka ei ole ihan pään vieressä. Ja jos silmiä nyt jostain syystä rupeisi kirvelemään, niin sitten vaan sukkaa vieläkin kauemmas silmistä.
Kokemusta sukasta on, ja meillä se ei ole ikinä tehonnut. Suosin ennemmin höyryhengitystä (kattilasta) ja keittosuolatippoja. Höyryhengitys tehostuu vielä, jos esim. veden joukkoon sekoittaa eukalyptus karkkeja (tai rintaan hierottavaa Vicksiä).- mari*
Kiitos ohjeista ja neuvoista.
Meillä kanssa höyryhengitys käytössä ja todellakin tehokas konsti. Ajattelin, jos kokeilis tota sipulisukkaa, kun on niin paljon kehuttu... - ASV
mari* kirjoitti:
Kiitos ohjeista ja neuvoista.
Meillä kanssa höyryhengitys käytössä ja todellakin tehokas konsti. Ajattelin, jos kokeilis tota sipulisukkaa, kun on niin paljon kehuttu...Mä tosin en sukkaan asti sipulia laittanut vaan luin jostain "vinkin",että pilko sipuli 5 osaan ja laita kippoon lähelle sänkyä,ja tosiaan meillä se tepsi!!
Eipä räkä röhissy pikkuisen nukkuessa. - hieroja
ASV kirjoitti:
Mä tosin en sukkaan asti sipulia laittanut vaan luin jostain "vinkin",että pilko sipuli 5 osaan ja laita kippoon lähelle sänkyä,ja tosiaan meillä se tepsi!!
Eipä räkä röhissy pikkuisen nukkuessa.minä pilkon sipulin ,laitan sideharsosta tehtyyn nyttöseen ja laitan sen niskaan c7(iso patti rangassa olkapäiden tasolla) päälle laastarilla.Niin että iso laasteri peittää nyttösen. Lima irtoaa nopeasti,ei vuoda silmät ja lapsi nukkuu hyvin.
- Iloleipuri
hieroja kirjoitti:
minä pilkon sipulin ,laitan sideharsosta tehtyyn nyttöseen ja laitan sen niskaan c7(iso patti rangassa olkapäiden tasolla) päälle laastarilla.Niin että iso laasteri peittää nyttösen. Lima irtoaa nopeasti,ei vuoda silmät ja lapsi nukkuu hyvin.
Minä olen pilkkonut sipulin ihan vaan lautaselle sängyn viereen ja aina on tehonnut. Vaikka kuinka paha yskäkin on ollut, niin sipulin kanssa loppuu ja saa yön nukkua rauhassa. Sama on nuhan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi1343804Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä652675Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla432657Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi842465Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "322336Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1051438Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm6311285SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past811216Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday1601126Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611056