Olen autoa ostamassa ja tässä on autot joita olen katellut: Talbot Horizon, FSO polonez ja Morris Marina? Mikä olisi näistä paras vaihto ehto. Miten kestävyys ja muutenkin kokanaisuus on? Kertokaapa asiallisia kommmentteja ne joilla on kyseiset autot.
Talbot Horizon, FSO polonez vai Morris Marina?
14
3163
Vastaukset
- Horiskontti
Kyllä -85 mallinen horizon dieselkoneella on sellainen auto josta ei paremmasta väliä.
Harmi että oli kovin kovin aliarvostettu aikoinaan. - Horizon_
15 vuotta horizontin vm 84 omistaneena voin kyllä suositella ko. autoa.
Hyviä puolia ko autossa.
Hyvä ajaa, mukava ja suomen oloihin sovitettu jousitus.
mukavat penkit
Auto on ollut erittäin luotettava, ei ole koskaan jättänyt matkalle tai lähtemättä käyntiin.
Erittäin laadukas ruostesuojaus / maalaus. Korjauskulut 15 vuoden ajalta jää alle 1000 euron yhteensä. (Työt tehty itse, osat hankittu aina uutena.)
Bensankulutus maantiellä 6,5...8 l/100 km.
Miinuspuolelle
-Sopivalla säällä oven kahva saattaa jäätyä. Minulla tuo ongelma on ollut lähinnä eniten käytetyssä kuljettajan ovessa.
-Vanhemmiten häiriötön toiminta vaatii sen, että tulpat käyttää irti kerran vaihtovälin välissä ja puhdistaa kierteet öljystä.
Ja sitten huhuja / toisen käden tietoja.
Vältä vanhimpia malleja
Vältä 4-vaihteisia
Kokonaisuutena paras ostos, mitä ikinä olen autoista tehnyt. 11 000 mk:n autolla 15 ongelmatonta vuotta ja toimii edelleen...
Nämä kommentit on annettu siis vertaillen autoa saman ikä/hintaluokan autoihin. Toki jos autoa vertaa nykyiseen muutaman vuoden vanhaan ykkösautooni, joka on maksanut uutena yli 50 000 euroa, niin kokonaisuudessa eroa on kuin yöllä ja päivällä (on hinnassa pilkkukin pari pykälää eri kohdassa), mutta esim Horizontin ajo-ominaisuudet ja penkit ei yhtään häpeä tuon uudemman rinnalla, joka on myös aikansa parhaimmistoa.
Toki omassa horizontissa on alusta kunnossa, alla laadukkaat renkaat ym.
Kunnossa ollessaan Horizon on loistava, mainettaan monta kertaluokkaa parempi auto. Näin on moni muukin horizontin omistaja minulle sanonut.
Aikanaan tullilasin (tai tekniikan maiilman) käytetyn auton testissä oli ensimmäinen auto lehden historiassa, jossa ei ollut mainittavia vikoja 10 000 km aikana. Testi joka vaikutti minulla aikanaan ostopäätökseen.
Vanhaa autoa ostaessa pitää kuitenkin aina muistaa, että ne on yksilöitä ja ostaessa pitää olla tarkkana merkistä riippumatta. Ei muuta kuin hyvää yksilöä etsimään.
FSO:n / Morriksen omistajat kertokoot omista kokemuksistaan. Itse en lähde kertomaan autoista, joista ei ole omia kokemuksia. - Sulevi
Kaikki nuo ovat torellisia pahan päivän tuotoksia.Polonjetsilla ja polpotilla ainakin kehittyy käsivoimaat.Osta marinaadi,soon ainaki (onneks)harvinaanen.TC-mallilla voi jopa sladittaa.
- olisi...
jos olet kunnon premiumia hakemassa niin mosselta voisi vielä löytyä joku SL-malli. Kyllä se nykyiset S-Mersut pesee mennen tullen näin vähän iäkkäämpänäkin. Ja laatu on parasta A-luokkaa.
- kokenut
Mulla on ollu kolme polskia ja yks Morris Marina.Älä hitossa ainakaan sellasia hommaa on nimittäin tolkuttomasti erilaisia vikoja.Polskissa sähkövikoja runsaasti,kaasari lähellä pakosarjaa joten kuumana bensa höyrystyi ja matka katkesi aina joksikinaikaa.Kaikista kolmesta pamahti moottorit alle 120tkm:ssä ja oli huolletut.Marinassa oli myös sähkövikoja runsaasti,talvella todella surkea ajaa kone ja paino edessä veto takana.Talbotista ei ole kokemusta.Mistä muuten olet vielä ko.autoja löytänyt?
- Asian tuntija
Osta kaikki heti ja pidä niitä hyvin!! Viimeistään 10v kuluttua sinulla on kolme autoharvinaisuutta.
- Automiekkonen
Isäukko osti upouuden FSO Polonezin muistaakseni 1988. Matkaa autoliikkeestä kotiin oli n. 10 km, ja vajaaseen puolimatkaan se uudella autolla pääsi ennenkuin iski eka vika, joku moottorin elektroniikka- (niin, kai siinä sellaistakin oli)osa oli hajonnut. Ja sen vajaan vuoden vikoja riitti, milloin mitäkin. Kone aukaistiin vajaat 5 tonnia ajettuna, kun öljynpaineet hävisi, ja mitähän vielä muuta. Eli voi sanoa että paskin auto mitä meillä on koskaan ollut.
- Sulevi
Automiekkonen kirjoitti:
Isäukko osti upouuden FSO Polonezin muistaakseni 1988. Matkaa autoliikkeestä kotiin oli n. 10 km, ja vajaaseen puolimatkaan se uudella autolla pääsi ennenkuin iski eka vika, joku moottorin elektroniikka- (niin, kai siinä sellaistakin oli)osa oli hajonnut. Ja sen vajaan vuoden vikoja riitti, milloin mitäkin. Kone aukaistiin vajaat 5 tonnia ajettuna, kun öljynpaineet hävisi, ja mitähän vielä muuta. Eli voi sanoa että paskin auto mitä meillä on koskaan ollut.
puoli,se rottelo oli sitte niin paksusta pellistä väännetty nottei mikään järkiä.
- minä.
marina taitaa jo nyt olla aikas harvinainen?
- Kamala kakkakasa
Paskaa saa myös pussissa, ainakin Kekkilä pussittaa kanapaskaa, ei juurikaan eroa noista.
- tuokin
nimitäin tavoitella taivas paikkaa.Valitset noista minkä tahansa niin Pyhä-pietari kyllä päästää taivaan porteista sisään sillä perusteella että olet kärsinyt helvetin maan päällä eikä kai voi kahta kertaa rankaista
- ilman muuta
kulki ihan perhanan hyvin kunnes kaljapäissäni rysäytin mettään,kulki vielä senki jälkeen,ei vaan tahtonu kääntyy kunnolla
- bnnnb
Mene hoitoon!
- Talbot oli, Marina nyt
Mulla oli Talbot Solara. Oli hyvä ajaa ja kaunis ja mikä parasta: Suomessa hyvin tehty. Pohjasta vain laho ja ovenkahvat jäätyili.
"Kun haluat ajaa Suomessa hyvin tehdyllä, teknisesti edistyksellisellä ja mukavalla autolla edullisesti, sinun kannattaa painaa mieleesi:
Talbot, Suomessa hyvin tehty."
Nyt on Morris Marina. Huono ajaa (istuma-asento), mutta saa katseet kääntymään ja suupielet nousemaan ylös.
Tätähän ei kysytty, mutta kyllä kaikkien parhain on ollut kuitenkin Saab 99. Sekin on ihmismassan hyljeksimä auto. Osta se! Kaikista paras istuma-asento, näistä kolmesta. Penkki tukee hyvin jalkaa polveen asti.
"Ajattele talvea, ennenkuin ostat auton Suomessa"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851354Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670