Elämän sietämätön keveys!

Liekö M.Kunderan "lööppejä"?

Kenet korkeat Jumalat keinuunsa ottavat kerran/ eivät he häntä yhdessä paikassa pidä.

Maan ja taivaan väliä heittävät kunnes/häneltä ne järjen vievät.

Täysi kuu antaa voimaa, musta kuu vie viimeisetkin siemenperunat.

14

508

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pumpulipaj

Joskus elämä vaan tuntuu hyvältä, oikein hyvältä ja elämisen arvoiselta :)

Kai se silloin on kepeääkin?

• vihanenvattu

"vielä tulee aika kun koppalakit kootaan ja huorat ja varkaat hallitsevat maailmaa"

• Remes soikoon

ja rikkaat naiset makaavat katuojissa ja huutavat "Kyrpää." Mutta sitä he eivät tule saamaan, sillä sentti Kulderaa maksaa kilon kultasia.

• capt. cöpenick

Ehkä jossain suptrooppisessa kehyksessä...ei meillä pystykorvaluterilaisessa Suomessa.

• Puhurix

mulle se musta kuu. Mua on se pitkään kiinnostanu, mut en löydä siitä tietoa.

• tipuliinukka

No joo, mä en oo toi keltä kysyit, mutta mä voisin kuvitella, sen mustan kuun. EI, siis ei se MUN miälikuvituksesta synny, mutta kuvittelisin siis ajattelisin sen olevan kuun, joka on maan varjossa. Silloinhan se on kuu joka on auringon pimennossa eli musta.
        Kyseessä saattaisi siis olla kuun pimmennys?! ...Ehkä?

• ms moonlight

täysikuun O ja seuraavan täysikuun O keskivaiheilla. Vilkaisepa kalenteria missä ne on merkitty. Musta kuu on musta!

• Puhurix
        tipuliinukka kirjoitti:

No joo, mä en oo toi keltä kysyit, mutta mä voisin kuvitella, sen mustan kuun. EI, siis ei se MUN miälikuvituksesta synny, mutta kuvittelisin siis ajattelisin sen olevan kuun, joka on maan varjossa. Silloinhan se on kuu joka on auringon pimennossa eli musta.
        Kyseessä saattaisi siis olla kuun pimmennys?! ...Ehkä?

Musta kuu on ihan oma juttunsa. Siitä puhuu jotkut astrologit.

• Puhurix
        ms moonlight kirjoitti:

täysikuun O ja seuraavan täysikuun O keskivaiheilla. Vilkaisepa kalenteria missä ne on merkitty. Musta kuu on musta!

ei ole se mitä tarkoitan. Mitä astrologiassa tarkoitetaan kun puhutaan mustasta kuusta?

• ms. moonlight
        Puhurix kirjoitti:

ei ole se mitä tarkoitan. Mitä astrologiassa tarkoitetaan kun puhutaan mustasta kuusta?

siis siinä merkityksessä että tuo huonoa onnea tai kasvit ei kasva tms. Monenlaisia sanontoja on myös. Liittyy myös lapsen syntymän aikoihin merkityksiä. Mutta kyllä vanha kansa puhuu myös mustasta kuusta kun mietitään milloin kasvit istutetaan tai siemenet kylvetään. Oletin aloituksessa ajateltavan myös näitä ja sen näkee kalenterista. Ylöspäin kasvavat yläkuulla, alaspäin kasvavat alakuulla!

• capt. cöpenick

Kuutonta aikaa. Seuraava tällainen 25.6.
        Vanha kansa tiesi, että kesäkuun "musta kuun päivinä kannattaa raivata vesakoita.
        Ne eivät veso kuten lähempänä täyskuuta hakatut. Kokeiltu juttu.

On mystinen juttu, miksi jotkut ihmiset kokevat parhaat aktiviteettinsa
        juuri lähellä täydenkuun päiviä.

Äskettäin nähdyn TV-dokkarin mukaan Kuun vaiheilla on suuri merkitys
        luonnon kiertokululle.

Ostapa wanhan ajan keltanen Almanakka. Varsinainen tietoteos. Esim.
        Näet näyttävän planeetan. Allakan planeettain nousu ja laskuajoista voi päätellä
        mikä planeetta rata on tähän aikaan näkyvissä.

On myös 60v. lämpötila keskiarvot useilla paikkakunnilla, ym.

• Puhurix
        capt. cöpenick kirjoitti:

Kuutonta aikaa. Seuraava tällainen 25.6.
        Vanha kansa tiesi, että kesäkuun "musta kuun päivinä kannattaa raivata vesakoita.
        Ne eivät veso kuten lähempänä täyskuuta hakatut. Kokeiltu juttu.

On mystinen juttu, miksi jotkut ihmiset kokevat parhaat aktiviteettinsa
        juuri lähellä täydenkuun päiviä.

Äskettäin nähdyn TV-dokkarin mukaan Kuun vaiheilla on suuri merkitys
        luonnon kiertokululle.

Ostapa wanhan ajan keltanen Almanakka. Varsinainen tietoteos. Esim.
        Näet näyttävän planeetan. Allakan planeettain nousu ja laskuajoista voi päätellä
        mikä planeetta rata on tähän aikaan näkyvissä.

On myös 60v. lämpötila keskiarvot useilla paikkakunnilla, ym.

Oleks itse kokeillu tota vesakon raivausta? Mä luulen et vanha kansa tiesi paljon semmosia totuuksia, mitkä nykyaikainen tiede on täysin tuominnu hömppänä, mut ne asiat vaan toimii. Mä epäilen, et tiede on alkeellista siinä, et ei pystytä tiettyjä asioita millään mittarilla mittaamaan. Ne vaan on. Luonto on viisaampi kuin ihminen.

• Pirre*
        Puhurix kirjoitti:

Oleks itse kokeillu tota vesakon raivausta? Mä luulen et vanha kansa tiesi paljon semmosia totuuksia, mitkä nykyaikainen tiede on täysin tuominnu hömppänä, mut ne asiat vaan toimii. Mä epäilen, et tiede on alkeellista siinä, et ei pystytä tiettyjä asioita millään mittarilla mittaamaan. Ne vaan on. Luonto on viisaampi kuin ihminen.

ei ollut muita tietolähteitä kuin elinikäisiin ja sukupolvelta toiselle periytynyt - huomioihin perustuva kokemus. Ennen oli pakko elää lähellä luontoa ja luonnon ehdoilla, ja ihmiseläimen synnynnäisillä vaistoillakin.

• Puhurix
        Pirre* kirjoitti:

ei ollut muita tietolähteitä kuin elinikäisiin ja sukupolvelta toiselle periytynyt - huomioihin perustuva kokemus. Ennen oli pakko elää lähellä luontoa ja luonnon ehdoilla, ja ihmiseläimen synnynnäisillä vaistoillakin.

osattiinkin. Taidot ovat kadonneet tieteen myötä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      130
      2688
    2. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      68
      1566
    3. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      232
      1278
    4. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      105
      1231
    5. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      11
      1168
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      67
      1095
    7. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      91
      992
    8. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      988
    9. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      969
    10. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      44
      968
    Aihe