Elämän sietämätön keveys!

Liekö M.Kunderan "lööppejä"?

Kenet korkeat Jumalat keinuunsa ottavat kerran/ eivät he häntä yhdessä paikassa pidä.

Maan ja taivaan väliä heittävät kunnes/häneltä ne järjen vievät.

Täysi kuu antaa voimaa, musta kuu vie viimeisetkin siemenperunat.

14

514

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pumpulipaj

Joskus elämä vaan tuntuu hyvältä, oikein hyvältä ja elämisen arvoiselta :)

Kai se silloin on kepeääkin?

• vihanenvattu

"vielä tulee aika kun koppalakit kootaan ja huorat ja varkaat hallitsevat maailmaa"

• Remes soikoon

ja rikkaat naiset makaavat katuojissa ja huutavat "Kyrpää." Mutta sitä he eivät tule saamaan, sillä sentti Kulderaa maksaa kilon kultasia.

• capt. cöpenick

Ehkä jossain suptrooppisessa kehyksessä...ei meillä pystykorvaluterilaisessa Suomessa.

• Puhurix

mulle se musta kuu. Mua on se pitkään kiinnostanu, mut en löydä siitä tietoa.

• tipuliinukka

No joo, mä en oo toi keltä kysyit, mutta mä voisin kuvitella, sen mustan kuun. EI, siis ei se MUN miälikuvituksesta synny, mutta kuvittelisin siis ajattelisin sen olevan kuun, joka on maan varjossa. Silloinhan se on kuu joka on auringon pimennossa eli musta.
        Kyseessä saattaisi siis olla kuun pimmennys?! ...Ehkä?

• ms moonlight

täysikuun O ja seuraavan täysikuun O keskivaiheilla. Vilkaisepa kalenteria missä ne on merkitty. Musta kuu on musta!

• Puhurix
        tipuliinukka kirjoitti:

No joo, mä en oo toi keltä kysyit, mutta mä voisin kuvitella, sen mustan kuun. EI, siis ei se MUN miälikuvituksesta synny, mutta kuvittelisin siis ajattelisin sen olevan kuun, joka on maan varjossa. Silloinhan se on kuu joka on auringon pimennossa eli musta.
        Kyseessä saattaisi siis olla kuun pimmennys?! ...Ehkä?

Musta kuu on ihan oma juttunsa. Siitä puhuu jotkut astrologit.

• Puhurix
        ms moonlight kirjoitti:

täysikuun O ja seuraavan täysikuun O keskivaiheilla. Vilkaisepa kalenteria missä ne on merkitty. Musta kuu on musta!

ei ole se mitä tarkoitan. Mitä astrologiassa tarkoitetaan kun puhutaan mustasta kuusta?

• ms. moonlight
        Puhurix kirjoitti:

ei ole se mitä tarkoitan. Mitä astrologiassa tarkoitetaan kun puhutaan mustasta kuusta?

siis siinä merkityksessä että tuo huonoa onnea tai kasvit ei kasva tms. Monenlaisia sanontoja on myös. Liittyy myös lapsen syntymän aikoihin merkityksiä. Mutta kyllä vanha kansa puhuu myös mustasta kuusta kun mietitään milloin kasvit istutetaan tai siemenet kylvetään. Oletin aloituksessa ajateltavan myös näitä ja sen näkee kalenterista. Ylöspäin kasvavat yläkuulla, alaspäin kasvavat alakuulla!

• capt. cöpenick

Kuutonta aikaa. Seuraava tällainen 25.6.
        Vanha kansa tiesi, että kesäkuun "musta kuun päivinä kannattaa raivata vesakoita.
        Ne eivät veso kuten lähempänä täyskuuta hakatut. Kokeiltu juttu.

On mystinen juttu, miksi jotkut ihmiset kokevat parhaat aktiviteettinsa
        juuri lähellä täydenkuun päiviä.

Äskettäin nähdyn TV-dokkarin mukaan Kuun vaiheilla on suuri merkitys
        luonnon kiertokululle.

Ostapa wanhan ajan keltanen Almanakka. Varsinainen tietoteos. Esim.
        Näet näyttävän planeetan. Allakan planeettain nousu ja laskuajoista voi päätellä
        mikä planeetta rata on tähän aikaan näkyvissä.

On myös 60v. lämpötila keskiarvot useilla paikkakunnilla, ym.

• Puhurix
        capt. cöpenick kirjoitti:

Kuutonta aikaa. Seuraava tällainen 25.6.
        Vanha kansa tiesi, että kesäkuun "musta kuun päivinä kannattaa raivata vesakoita.
        Ne eivät veso kuten lähempänä täyskuuta hakatut. Kokeiltu juttu.

On mystinen juttu, miksi jotkut ihmiset kokevat parhaat aktiviteettinsa
        juuri lähellä täydenkuun päiviä.

Äskettäin nähdyn TV-dokkarin mukaan Kuun vaiheilla on suuri merkitys
        luonnon kiertokululle.

Ostapa wanhan ajan keltanen Almanakka. Varsinainen tietoteos. Esim.
        Näet näyttävän planeetan. Allakan planeettain nousu ja laskuajoista voi päätellä
        mikä planeetta rata on tähän aikaan näkyvissä.

On myös 60v. lämpötila keskiarvot useilla paikkakunnilla, ym.

Oleks itse kokeillu tota vesakon raivausta? Mä luulen et vanha kansa tiesi paljon semmosia totuuksia, mitkä nykyaikainen tiede on täysin tuominnu hömppänä, mut ne asiat vaan toimii. Mä epäilen, et tiede on alkeellista siinä, et ei pystytä tiettyjä asioita millään mittarilla mittaamaan. Ne vaan on. Luonto on viisaampi kuin ihminen.

• Pirre*
        Puhurix kirjoitti:

Oleks itse kokeillu tota vesakon raivausta? Mä luulen et vanha kansa tiesi paljon semmosia totuuksia, mitkä nykyaikainen tiede on täysin tuominnu hömppänä, mut ne asiat vaan toimii. Mä epäilen, et tiede on alkeellista siinä, et ei pystytä tiettyjä asioita millään mittarilla mittaamaan. Ne vaan on. Luonto on viisaampi kuin ihminen.

ei ollut muita tietolähteitä kuin elinikäisiin ja sukupolvelta toiselle periytynyt - huomioihin perustuva kokemus. Ennen oli pakko elää lähellä luontoa ja luonnon ehdoilla, ja ihmiseläimen synnynnäisillä vaistoillakin.

• Puhurix
        Pirre* kirjoitti:

ei ollut muita tietolähteitä kuin elinikäisiin ja sukupolvelta toiselle periytynyt - huomioihin perustuva kokemus. Ennen oli pakko elää lähellä luontoa ja luonnon ehdoilla, ja ihmiseläimen synnynnäisillä vaistoillakin.

osattiinkin. Taidot ovat kadonneet tieteen myötä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      121
      7246
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      496
      5388
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      150
      3323
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2641
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      43
      2338
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1282
    7. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1278
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1252
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1169
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1143
    Aihe