Jehovantodistajanaisilla on usein siisti hame ja nahkalaukku.
Voiko JT-nainen käyttää reppua tai farkkuja? Entä voiko JT olla punkkari?
Miksi jehovantodistajanaisilla on hame?
21
1742
Vastaukset
- mysteerin selitys.
Siisti hame lienee päällä siksi, että hame on nimen omaan siisti, tyylikäs ja hyvin naisellinen vaate.
Ja miksiköhän ihmeessä JT -nainen ei voisi käyttää reppua ja farkkuja? Moni käyttääkin.
Periaatteessa varmaan JT -tyttö voisi olla punkkari, mutta tuskimpa haluaisi. Tuommoinen punkkarijuttuhan on muillakin ohimenevä nuoruuden kapinatapahtuma, joista linevät kasteellakäyneet jo ylitse kasvaneet.- crapula.mundi
Mikäli siisti tarkoittaa samaa kuin puhdas (= ei likainen) niin ovellani käyneillä todistajanaisilla on ollut aina siisti hame (miesten puvut ovatkin olleet sitten sitä sun tätä), mutta tyylikkyydestä olisin jo ollut eri mieltä monen kohdalla..ja sama pätee naisellisuuteen, naisesta ei tule naisellinen kiskaisemalla mekko päälle eikä miehestä miehekästä pukua käyttämällä, kumpikin asia lähtee sisältä päin ja näkyy ulos oli päällä sitten mitä tahansa.
Punkkarijutusta sen verran, että se varmasti kuuluu nuoruuden kapinaan ja on ohimenevää, mutta ovellani viimeiset pari kertaa käyneen JT-naisparin "saarnan" pitänyt osapuoli oli iältään sitä luokkaa että olisi ollut parempi jäädä Barbeilla leikkimään kotiin, kapinaikään oli aikaa ainakin pari-kolme vuotta, ja kasteelle oli varmaan jo tämäkin piltti ehtinyt. Tällainen "vaippalähetystö" saa kyllä suun loksahtamaan.
- kiitollinen hameesta
Oen kiitollinen että heillä on ollut hame käydessään julistamassa ovilla. Ajatteleppa sekamelskaa, joka syntyisi, jos heillä ei olisi edes hametta.
Terv. kiitollinen hameesta- Anonyymi
Niin, tiedä häntä, vaikka erehtyisi sukupuolesta.
- Anonyymi
Tuskinpa siellä ovilla niin suurta sekamelskaa syntyisi, jos jotkin naiset käyttäisivät siistejä pitkiä housuja. Se on vain asenteesta kiinni. Minä en käy ollenkaan ovilla talvella 1.9 - 31.5 välisenä aikana. Silloin olen talvilomalla Käytän vain pitkiä housuja syksyllä, talvella ja kev.ällä. palelen niin paljon jaloista kylmällä, että en voi laittaa hametta tai mekkoa päälleni. En käy myöskään kokouksissa tuona ajankohtana samoista syistä. Ilmasto- olosuhteet on otettava huomioon. Ja Suomessa on ankara ilmasto jopa pitkiä.t housut jalassa, puhumattakaan sitten hameessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa siellä ovilla niin suurta sekamelskaa syntyisi, jos jotkin naiset käyttäisivät siistejä pitkiä housuja. Se on vain asenteesta kiinni. Minä en käy ollenkaan ovilla talvella 1.9 - 31.5 välisenä aikana. Silloin olen talvilomalla Käytän vain pitkiä housuja syksyllä, talvella ja kev.ällä. palelen niin paljon jaloista kylmällä, että en voi laittaa hametta tai mekkoa päälleni. En käy myöskään kokouksissa tuona ajankohtana samoista syistä. Ilmasto- olosuhteet on otettava huomioon. Ja Suomessa on ankara ilmasto jopa pitkiä.t housut jalassa, puhumattakaan sitten hameessa.
Niin no joissakin paikoissa kuten Grönlannissa kylmällä säällä ja Intian Punjabin osavaltiossa yleensäkin sisaret käyttävät kokouksissa (siis valtakunnansalilla) ja kentällä housuja.
Ainakin sieltä Punjabista kotoisin olevat sisaremme tulevat kokouksiin housupuvuissa myös muualla asuessaan. Kuten esim. Singaporessa. Tiedän kun itse aikoinaan asuin pari vuotta Singaporessa.
- hame on pakollinen
Kun jt-naiset ovat saarnaamassa sanaa, heidän pitää pukeutua hameeseen. Se on sääntö. Ei saa olla housuja.
Ainut poikkeus on tulipalopakkasilla. Silloin voi pukea vaikka toppahousut. Toisaalta moisella ilmalla ei ole mitään järkeä kuljeksia ihmisten ovilla.- - marianne -
Tuo hamejuttu on yksi asia joka ottaa pattiin.
Käytännössä topat voi olla mutta sen hameen alla.
Raamatussa sitä ei sanota että hame oltava, muttei monta muutakaan asiaa..
Muka siistiä, kaunista, naisellista, ja yksi syy on sekin, ettei menis miehet ja naiset sekaisin ;D Housut on miesmäistä siis, jt:ien mielestä.
Mikä tahansa hameräsy on parempi kuin housut. Vaikka esim kiinnostunut jolle pidetään tutkistelua, omistaisi vain kulahtaneen ruskean teryleenivekin vuodelta 5, niin eikun se, jopas näyttääkin hyvältä - ja menox.
Mielellään puettavat systerit ne kiinnostuneetkin hamosiin jos ovat salille asti tulossa, onhan opetettava alusta pitäen oikeille tavoille;)
Tosiasia on ettei kyseinen vaatekappale sovi kaikille vartalotyypeille ensinnäkään, kertakaikkiaan. Itselleni sattuu sopimaan, siitä ei kyse.
Mutta mieluusti laittaisin vaatteet ylleni mielialojeni mukaan (tottakai siistit siitä ei kyse, sekä tilanteen mukaiset), enkä pakosta.
Kysehän lähinnä uniformusta; naisilla pakko olla hame, miehillä pakko olla puku ja kraka.
Tulipalopakkasilla ei mitään merkitystä. Millään ei ole merkitystä, oville vain!
Kerran olen kirjapiirin jättänyt housut - voi niitä ilmeitä!
Ja kerran oli pakko (?) meininki mennä salille housuissa; olin ollut päivän kursseilla, sitten mm autokoulua päälle, salille kiiruhdin kuitenkin, sillä erää pyörällä, kiire oli ja myöhästyinkin vähän - ajattelin kuitenkin mennä - voi niitä ilmeitä! ....olisi(ko) ollut parempi olla menemäti? - miksi ei aina hame
- marianne - kirjoitti:
Tuo hamejuttu on yksi asia joka ottaa pattiin.
Käytännössä topat voi olla mutta sen hameen alla.
Raamatussa sitä ei sanota että hame oltava, muttei monta muutakaan asiaa..
Muka siistiä, kaunista, naisellista, ja yksi syy on sekin, ettei menis miehet ja naiset sekaisin ;D Housut on miesmäistä siis, jt:ien mielestä.
Mikä tahansa hameräsy on parempi kuin housut. Vaikka esim kiinnostunut jolle pidetään tutkistelua, omistaisi vain kulahtaneen ruskean teryleenivekin vuodelta 5, niin eikun se, jopas näyttääkin hyvältä - ja menox.
Mielellään puettavat systerit ne kiinnostuneetkin hamosiin jos ovat salille asti tulossa, onhan opetettava alusta pitäen oikeille tavoille;)
Tosiasia on ettei kyseinen vaatekappale sovi kaikille vartalotyypeille ensinnäkään, kertakaikkiaan. Itselleni sattuu sopimaan, siitä ei kyse.
Mutta mieluusti laittaisin vaatteet ylleni mielialojeni mukaan (tottakai siistit siitä ei kyse, sekä tilanteen mukaiset), enkä pakosta.
Kysehän lähinnä uniformusta; naisilla pakko olla hame, miehillä pakko olla puku ja kraka.
Tulipalopakkasilla ei mitään merkitystä. Millään ei ole merkitystä, oville vain!
Kerran olen kirjapiirin jättänyt housut - voi niitä ilmeitä!
Ja kerran oli pakko (?) meininki mennä salille housuissa; olin ollut päivän kursseilla, sitten mm autokoulua päälle, salille kiiruhdin kuitenkin, sillä erää pyörällä, kiire oli ja myöhästyinkin vähän - ajattelin kuitenkin mennä - voi niitä ilmeitä! ....olisi(ko) ollut parempi olla menemäti?Ja minä kun taas olen näin todistajana ihmetellyt että miksi meille naisille vapaa-aikana sallitaan housut. Raamatussa kun lukee että jos nainen pukeutuu miehen vaatteisiin niin se on Jumalalle kauhistus.
Housut ovat ennen olleet vain miesten vaate. Ajat muuttuvat. - Anonyymi
miksi ei aina hame kirjoitti:
Ja minä kun taas olen näin todistajana ihmetellyt että miksi meille naisille vapaa-aikana sallitaan housut. Raamatussa kun lukee että jos nainen pukeutuu miehen vaatteisiin niin se on Jumalalle kauhistus.
Housut ovat ennen olleet vain miesten vaate. Ajat muuttuvat.Ja missähän niin lukee? Höpö höpö.
- Anonyymi
Ja minä kun taas olen näin todistajana ihmetellyt että miksi meille naisille vapaa-aikana sallitaan housut. Raamatussa kun lukee että jos nainen pukeutuu miehen vaatteisiin niin se on Jumalalle kauhistus.
Housut ovat ennen olleet vain miesten vaate. Ajat muuttuvat.Minulla on hyvä tilanne, kun en enää mene kokouksiin ja muihinkaan jt tilaisuuksiin, missä hame täytyy laittaa. En edes omista enää hametta. Se on epämukava ja kylmällä palelee. Hame on edustusasu, ei jokapäivän vaate. Elämä kun on useimmiten arkea eikä edustamista.
- Anonyymi
Housut ovat ennen olleet vain miesten vaate. Ajat muuttuvat.Naisten housuissa on omat ja erilaiset mallit. Ne eivät ole miesten vaatteita.
- Anonyymi
Mikä on raamatullinen perustelu, hamepakolle saarnatessa?
Mikä on toppahousut salliva pakkasraja ja mihin se sitten taas perustuu?
Kaikilla naisilla on reppu omasta takaa. jeesuskin käytti mekkoa.
- Anonyymi
Moni todistajamieskin saisi vetää hameen päälleen, niin imeliä ovat.
- Anonyymi
Vaimo on vaatetusliikkeessä töissä. Naiset ostavat nyt kesäksi enemmän mekkoja kuin housuja.
Hänen jt seurakunnan sisaret eivät kylläkään käy liikkeessä.- Anonyymi
Ketkä ostavat, ketkä eivät. I Ulla on hame tai mekko yllä poikkeustilanteissa. Muuten kuljen koko ajan pitkissä housuissa tai farkuissa. Ja en pyri miellyttämään äärimmäisen vanhoillisia miehiä. He eivät kiinnosta yhtään. Joten miksi välittäisin heidän mielipiteistään? Makunsa kullakin.
- Anonyymi
Naisten kyykyttämistä
- Anonyymi
Nimenomaan sitä se on. Äärivanhoillisten taholta pääasiassa.
- Anonyymi
urpo!
- Anonyymi
Täsmennä vähän, kuka on urpo? Ei tullut selväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1649720Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513159Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432917- 612689
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012095- 1132023
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251923Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä571495Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121296- 281261