enkelit ja demonit

kintze

niiin tietääkö kukaan tehäänkö tosta dan brownin enkelit ja demonit kirjasta elokuvaa... kun mun mielestä se oli paljon parempi kirjakin kuin da vinci koodi

4

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16sta

      oletko lukenut kaikki muutkin db:n kirjat - kannattaako lukea? montako niitä kaiken kaikkiaan onkaan ilmestynyt... ainakin toi enkelit ja demonit ja sit tää uusin meteoriitti vai mikä lie? mutta eikös hän ole kirjoittanut ainkin 4 kirjaa, joten mikä se 4. on vai eikö sitä ole vielä suomennettu???

      • kintze

        ei sit oo mun mielestä viä suomennettu enkä kyl tie mikä se onkaan.... missä vaiheessa se on tehty? kun ärjestyshän meni et eka enkelit ja demonit sit meteoriitti ja sit da vincikoodi


      • Olen lukenut DaVinci koodin ja Enkelit ja demonit. Nämä ovat kuin sisarteoksia, koska tapahtumat ja toimintaympäristö ovat hyvin pitkälle rinnasteiset. Molemmissa sekoittuu uskonto, salaseurat ja jännitystarina mielenkiintoiseksi tarinaksi. Voisi sanoa, että se mikä Enkeleissä ja demoneissa on jo pitkälti hahmotettuna on DaVinci koodissa pitemmälle kristallisoituneena. Tavallaan siis E&D on eräänlainen harjoitelma koodia varten.

        Tosin E&Dssä muutama asia on tosiaan ehkä paremmin kuin koodissa, sillä tapahtumat sijoittuvat Roomaan ja ovat siten luonnollisesti lähempänä katolisen kirkon ydintä eli Vatikaania. Myös lähtökohta on erilainen, oikeastaan päinvastainen kuin koodissa, mutta siitä ei enempää, sillä lukuiloa ei ole syytä pilata keltään.

        Dan Brown on ymmärtääkseni kirjoittanut useamman kirjan, joista on suomennettu nyt kolme.


      • Muistaako kukaan teistä, mitä kirjasarjan päähenkilön eideettisestä muistista kirjassa tarkkaanottaen sanottiin. Muistaakseni se oli hyvin ja seikkaperäisesti kerrottu ainakin DaVinci koodissa. Olisin kiinnostunut tästä tiedosta. Jos jollakin teistä on tämä kirja, niin voisitko laittaa tähän mitä kirjassa sanottiin eideettisestä muistista. Kiitos jo etukäteen avusta ja vaivannäöstä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1479
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1106
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      924
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      175
      802
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      585
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe