Konventin loppupuhe

"Jumalan valtakunta tuo pian vapautuksen"

Hohhoijaa...

Kertokaahan mitä tuo "pian" tarkoittaa ja miksi sitä pitää aina jankuttaa, vaikka samaa on kerrottu jo yli sata vuotta järjestön taholta?

Veikkaisin, että jos tällaiset "pian" -puheet loppuisivat tyystin niin "kasvukäyristä" muodostuisi hyvin äkkiä entistäkin masentavampia alamäkiä.

Ja vielä lopuksi kertaus: Mitä tuo "pian" tarkoittaa?

22

904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohdallasi

      jo vaikka huomenna.

      • Ja tämä tarkoittaa Suomeksi?


      • Markku_Meilo
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        Ja tämä tarkoittaa Suomeksi?

        On erikseen aikuisen pian, lapsen pian ja Vartiotorniseuran pian.

        Ensimmäisen aikuiset käsittävät yleensä lähes samalla tavalla, mutta täyttyvän kuitenkin ennen kummankaan kuolemaa.

        Toinen on sama kuin koiran pian, eli heti.

        Kolmannessa ei kuolemakaan ole rajoittava tekijä, koska on henkiinpuhallus, jolla asia kuitataan.


      • Markku_Meilo kirjoitti:

        On erikseen aikuisen pian, lapsen pian ja Vartiotorniseuran pian.

        Ensimmäisen aikuiset käsittävät yleensä lähes samalla tavalla, mutta täyttyvän kuitenkin ennen kummankaan kuolemaa.

        Toinen on sama kuin koiran pian, eli heti.

        Kolmannessa ei kuolemakaan ole rajoittava tekijä, koska on henkiinpuhallus, jolla asia kuitataan.

        >>On erikseen aikuisen pian, lapsen pian ja Vartiotorniseuran pian.

        No näin sen olen ymmärtänytkin osittain teeskennellystä ihmettelystä huolimatta. Olisi silti mielenkiintoista tietää millä järjestö perustelee tuon sanan käytön aikuisille ja mitä se sillä ajaa takaa noin niinkuin ajallisesti ajateltuna.

        Parkkiintuneinkin todistaja alkaa seitsemänkymmenen vuoden palveluksen jälkeen varmasti mielessään miettiä tuon sanan lopullisia tarkoitusperiä.


      • Markku_Meilo
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        >>On erikseen aikuisen pian, lapsen pian ja Vartiotorniseuran pian.

        No näin sen olen ymmärtänytkin osittain teeskennellystä ihmettelystä huolimatta. Olisi silti mielenkiintoista tietää millä järjestö perustelee tuon sanan käytön aikuisille ja mitä se sillä ajaa takaa noin niinkuin ajallisesti ajateltuna.

        Parkkiintuneinkin todistaja alkaa seitsemänkymmenen vuoden palveluksen jälkeen varmasti mielessään miettiä tuon sanan lopullisia tarkoitusperiä.

        >>Parkkiintuneinkin todistaja alkaa seitsemänkymmenen vuoden palveluksen jälkeen varmasti mielessään miettiä tuon sanan lopullisia tarkoitusperiä.

        Jos sanoo sen ääneen, niin ainoastaan luotettavassa seurassa. Olen antanut itselleni kertoa kahden tunnetun suomalaisen pitkän linjan jehovantodistajan kuolinvuoteella lausumasta epäilystä.


      • Markku_Meilo kirjoitti:

        >>Parkkiintuneinkin todistaja alkaa seitsemänkymmenen vuoden palveluksen jälkeen varmasti mielessään miettiä tuon sanan lopullisia tarkoitusperiä.

        Jos sanoo sen ääneen, niin ainoastaan luotettavassa seurassa. Olen antanut itselleni kertoa kahden tunnetun suomalaisen pitkän linjan jehovantodistajan kuolinvuoteella lausumasta epäilystä.

        >>tunnetun suomalaisen pitkän linjan jehovantodistajan kuolinvuoteella lausumasta epäilystä

        Jos pitää paikkaansa niin aika vahva todistus. Jos ajatellaan, että kuolinvuoteella yleensä ollaan viimeisen päälle nöyrää. Josko uravalintaa alkoi katua siinä vaiheessa?


      • Markku_Meilo
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        >>tunnetun suomalaisen pitkän linjan jehovantodistajan kuolinvuoteella lausumasta epäilystä

        Jos pitää paikkaansa niin aika vahva todistus. Jos ajatellaan, että kuolinvuoteella yleensä ollaan viimeisen päälle nöyrää. Josko uravalintaa alkoi katua siinä vaiheessa?

        >>Jos pitää paikkaansa

        Toisen kertoi vainajan veljenpoika, toisen muuten vaan luottojehovantodistaja, joka ei hötkyile.


      • Markku_Meilo kirjoitti:

        >>Jos pitää paikkaansa

        Toisen kertoi vainajan veljenpoika, toisen muuten vaan luottojehovantodistaja, joka ei hötkyile.

        Taisi olla sitä kuuluisaa "vahvaa ruokaa" omaisilleen nuo viimeiset lauseet.

        Rest in peace


      • salaisuus?

        satan vuoden päästä?? Kerroppa sinä!!!!!!!!!!!!!!


    • Gibsalon

      t-i-u-k-u kirjoitti:
      >> "Jumalan valtakunta tuo pian vapautuksen"

      Hohhoijaa...

      Kertokaahan mitä tuo "pian" tarkoittaa ja miksi sitä pitää aina jankuttaa, vaikka samaa on kerrottu jo yli sata vuotta järjestön taholta?

      Veikkaisin, että jos tällaiset "pian" -puheet loppuisivat tyystin niin "kasvukäyristä" muodostuisi hyvin äkkiä entistäkin masentavampia alamäkiä.

      Ja vielä lopuksi kertaus: Mitä tuo "pian" tarkoittaa?

      • Mutta miksi käyttää sanaa "pian" kun sille ei ole mitään järkeviä perusteita. Eikö olisi parempi käyttää vaikka sanaa "tulevaisuudessa", koska kukaan ei tiedä sitä aikaa tai päivää.

        Jos "pian" sanaa on käytetty jo 2000 vuotta niin ymmärrät varmaankin, että tuon sanan olisi voinut valita paremmin, että sen sanoman arvo olisi toivottu.

        Tiedoksi nyt, että kun olen ollut todistaja niin olenhan nuo mainitsemasi paikat lukenut satoja kertoja jo. Eivät ne sykähdytä millään tavalla.


    • vapautuas

      ÄVAPAUS ON JO SIINÄ, ETTEI OLE HELVETIN PELKOA. TIETÄÄ, ETTÄ KUN KUOLEE, EI OLE KIDUTUSTA. AADAMILLEHAN SANOTTII, ETTÄ, JOS EI TOTTELE, NIIN KUOLEMALLA KUOLEE, EIKÄ ETTÄ JOUTUU HELVETTIIN.

      • >>ETTEI OLE HELVETIN PELKOA.

        Niin joo. Ja sitten jos ei hyväksy vartiotorniseuran oppiaineistoa niin harmagedonissa mädäntyy pystyyn samaan aikaan kun linnut nokkivat silmäsi.

        Hmmm, kumman sitä valitsisi, helvetin vai edellisen...? Jään arpomaan.

        Pelottelu kuuluu järjestön tapaan toimia ihan siinä missä kirkon tapoihin kuuluu muistutella helvetin lämpötiloista.


      • vapaa tahto
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        >>ETTEI OLE HELVETIN PELKOA.

        Niin joo. Ja sitten jos ei hyväksy vartiotorniseuran oppiaineistoa niin harmagedonissa mädäntyy pystyyn samaan aikaan kun linnut nokkivat silmäsi.

        Hmmm, kumman sitä valitsisi, helvetin vai edellisen...? Jään arpomaan.

        Pelottelu kuuluu järjestön tapaan toimia ihan siinä missä kirkon tapoihin kuuluu muistutella helvetin lämpötiloista.

        5.Mooseksen kirja 30:19,20 sekä Joosua 24:15 sekä Miika 4:1-5 sekä 1.Tim.2:4


      • vapaa tahto kirjoitti:

        5.Mooseksen kirja 30:19,20 sekä Joosua 24:15 sekä Miika 4:1-5 sekä 1.Tim.2:4

        Vapaa tahto: tee näin tai mätänet. Oi tuon vapauden ihanuutta...


      • ei pakko
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        Vapaa tahto: tee näin tai mätänet. Oi tuon vapauden ihanuutta...

        Jos ei ikuinen elämä paratiisillisissa olosuhteissa kiinnosta, ei siihen ketään pakoteta. Nooan aikaan oli vastaava tilanne. Arkkiin ei pakotettu ketään, eikä sinne halunnut kuin 8 henkeä.


      • zazaza
        ei pakko kirjoitti:

        Jos ei ikuinen elämä paratiisillisissa olosuhteissa kiinnosta, ei siihen ketään pakoteta. Nooan aikaan oli vastaava tilanne. Arkkiin ei pakotettu ketään, eikä sinne halunnut kuin 8 henkeä.

        >Nooan aikaan oli vastaava tilanne. Arkkiin ei pakotettu ketään, eikä sinne halunnut kuin 8 henkeä.

        Ja sitten kun Nooan saarnaama vedenpaisumus ei tullutkaan, niin aikansa arkissa riuduttuaan pettynyt Nooa hiipi hiljaa arkista pois ja alkoi juopottelemaan - Nooahan oli Jehovan todistaja - tunnetuin seurauksin. Lastenlapsilleen Nooa sitten valehteli, että hänen ennustuksessaan ei ollut mitään vikaa ja tarina päätyi lopulta Raamattuun kaunisteltuna kuin Vartiotornissa.


      • ei pakko kirjoitti:

        Jos ei ikuinen elämä paratiisillisissa olosuhteissa kiinnosta, ei siihen ketään pakoteta. Nooan aikaan oli vastaava tilanne. Arkkiin ei pakotettu ketään, eikä sinne halunnut kuin 8 henkeä.

        Sama sanomahan on kirkollakin kerrottavanaan, paitsi että lupaus on taivaasta. Itse en näe eroa kirkon pelotteluilla tai vt-seuran vastaavalla. Kummankin opin kieltämisestä on luvassa ikuinen sanktio.


      • Raamattu auktoriteetti
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        Sama sanomahan on kirkollakin kerrottavanaan, paitsi että lupaus on taivaasta. Itse en näe eroa kirkon pelotteluilla tai vt-seuran vastaavalla. Kummankin opin kieltämisestä on luvassa ikuinen sanktio.

        Asiat täytyy perustella Raamatulla. Esim.elämä taivaassa vai paratiisissa maan päällä? Ps.37:10-11, 29, Jes.65:20-25, Dan.7:27, Dan 2:44, Ilm. 5:9,10
        On siis niitä, jotka saavat ikuisen elämän taivaassa ja niitä jotka maan päällä.


      • Raamattu
        zazaza kirjoitti:

        >Nooan aikaan oli vastaava tilanne. Arkkiin ei pakotettu ketään, eikä sinne halunnut kuin 8 henkeä.

        Ja sitten kun Nooan saarnaama vedenpaisumus ei tullutkaan, niin aikansa arkissa riuduttuaan pettynyt Nooa hiipi hiljaa arkista pois ja alkoi juopottelemaan - Nooahan oli Jehovan todistaja - tunnetuin seurauksin. Lastenlapsilleen Nooa sitten valehteli, että hänen ennustuksessaan ei ollut mitään vikaa ja tarina päätyi lopulta Raamattuun kaunisteltuna kuin Vartiotornissa.

        2.Piet. 3:16


      • t-i-u-k-u
        Raamattu auktoriteetti kirjoitti:

        Asiat täytyy perustella Raamatulla. Esim.elämä taivaassa vai paratiisissa maan päällä? Ps.37:10-11, 29, Jes.65:20-25, Dan.7:27, Dan 2:44, Ilm. 5:9,10
        On siis niitä, jotka saavat ikuisen elämän taivaassa ja niitä jotka maan päällä.

        Ei liittynyt aiheeseen.


      • pian ja lyhyt aika
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        Ei liittynyt aiheeseen.

        Pian ja lyhyt aika ovat jotakuinkin samaa tarkoittavia Ilm. 12:12. Meistä saattaa tuntua, että Saatana on saanut vaikuttaa kauan.

        Lapsi voi joskus pitkästyä johonkin vanhempainsa lupaukseen, jonka tapahtuminen tulee pian ja kysyä - onko se lasten pian vai aikuisten pian.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1050
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      928
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      590
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      486
    Aihe