Sapatti ja siunaus

Taisto

Nyky kristikansan ongelma enemmistössä on siinä ettei se tiedä mikä on sapatti. He eivät tajua sitä vaikka heillä on käsissään avonainen Raamattu, näkevät silmät ja kuulevat korvat. Kuinka he sitten voisivat tajuta juuri mitään muutakaan selkeästi? Kuinka he voisivat tuntea Jeesuksen koska Jeesuskaan ei tule tuntemaan heitä vaan sanoo menkää pois laittomuuden tekijät. Ei siinä auta vaikka he koittavat selittää että mehän teimme sitä ja tätä, paljon voimatekoja ja ihmeitä Jeesuksen nimissä, oltiin yhteisellä ateriallakin Jeesuksen seurassa.

"Sapatinviettäjiä" löytyy joka lähtöön. On sunnuntain pyhittäjiä, on milloin sattuu päivän pyhittäjiä, on juutalaisten mallin sapatin pyhittäjiä ja onpa vähän Jeesuksen mallin sapatin pyhittäjiä. Mielenkiintoista on se että Jeesuksen mallin sapatin pyhittäjät luokitellaan oitis kristikunnalle kaikkein vaarallisimmiksi kadotukseen tuomittaviksi harhaoppisiksi. Näytöksi siitä löytyy helposti heppakuorma kristikansan kirjoittamaa kirjaa, puhekasetteja, videoita ym. Mutta pimeä vahvaa peite estää heitä näkemästä totuuden valoa.

Jeesuksen mallin sapatin pyhittäjät ole koskaan uskoneetkaan pelastuvansa sapattia pyhittämällä, eikä minkään muunkaan käskyn noudattamisella vaan luottamalla ainoastaan Jumalan armoon ja Kristuksen sovitustyöhön. Halu viettää sapattia ja rakkaus kunnioittaa Jumalan käskyjä johtuu rakkaudesta Rakastavaan Kristukseen joka on rakaudessaan antanut meille ne kaikki elämän ohjeeksi ja siunaukseksi.

Vaikka tämä tuntuu monista aivan nurinkuriselta ilmaisulta niin juuri tämä tilanne ja asetelma missä yhtenä Jeesuksen seuraajana saan olla kaikesta huolimatta, on ainakin minulle varmin vakuus joka täyttää viimeisemmänkin piirteen Jeesuksen ennustamista lopun ajan kuvioista ja tapahtumista joka äärimmäisellä tarkkuudella toteutuu silmiemme edessä, ei meidän ole syytä olla huolissamme vaan innoissamme kehotuksesta: "nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä".

8

508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>Kirjoitat-
      >>Nyky kristikansan ongelma enemmistössä on siinä ettei se tiedä mikä on sapatti. He eivät tajua sitä vaikka heillä on käsissään avonainen Raamattu, näkevät silmät ja kuulevat korvat.>Kirjoitat-
      >>"Sapatinviettäjiä" löytyy joka lähtöön.>Kirjoitat-
      >>sapatin pyhittäjät luokitellaan oitis kristikunnalle kaikkein vaarallisimmiksi kadotukseen tuomittaviksi harhaoppisiksi.

      >>Gal. 3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?>Room. 10:4 "Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo"!

      • Taisto

        ”//Vastaan-
        Avoin Raamattu, silmät sekä korvat sanovat, että Jeesus on sapatin herra ja hän on Kristittyjen lepo, täydellisesti! Usko se!”

        Enpä taida uskoa sinua edes alkua pidemmälle, sillä ei ole Raamatullista yhdistää levoksi sapattia ja Jeesusta. Jeesus on jumaluuden persoona, luojamme ja lunastajamme. Hän on rakkaus ja hänessä me saamme levon. Sapatti on päivä (Jumalan luomisteko) jonka Jeesus on luonut niinkuin sana ”Jeesus on sapatin herra” sen asian selvästi ilmaisee. Hän on siunannut sapatin viikon seitsemännen päivän ihmistä varten levon päiväksi, jolloin jokainen ihminen, saisi kutsuttuna olla Herran kanssa vapautettuna arkipäivän arkisesta raatamisesta palvelemalla Jumalaa ja lähimmäisiään laupeuden ja rakkauden teoilla. Jeesus osoitti sen meille elämänsä esimerkillä.

        Pidän kiinni kirjoittamastani hyvällä omalla tunnolla. Ongelmasi on siinä ettet ole ymmärtänyt sapatin merkitystä, väität tosin tietäväsi, mutta kirjoittamasi kommentit paljastavat asioita jotka eivät ole sopusoinnussa enempää virallisen Adventtikirkon opetuksen kuin Raamatunkaan kanssa.

        ”Jumala ei vaadi mitään muuta kuin, että ihminen luottaa Kristuksen täytettyyn Golgatan uhrityöhön ja jättää kaiken työn hänen harteilleen!”

        Siinä on yksi tyypillisimmistä harha käsityksistäsi. Tiedätkö sinä oikein tosissasi mitä se ”muuta kuin” Golgatan uhrityö todella merkitsee? Luepa vähän tarkemmin mitä ne taivaaseen kepulikonsteilla pyrkineet ”vuohet” yrittivät selittää Jeesukselle! Eikö heillä kuitenkin ollut aikamoinen ansioluettelo? Mutta Jeesus ei siitä huolimatta sanonut tuntevansa heitä omikseen. Jos he olisivat aikanaan tunnustaneet syntinsä Jumalan lakia rikkoessaan ja halunneet tehdä parannuksen niin Jeesus olisi voinut antaa heille anteeksi ja he olisivat saaneet osakseen armon, mutta he eivät halunneet tehdä niin ja siksi heidät tuomitaan laittomuuden tekijöinä.

        ”Jos luotat Kristuksen täydelliseen Golgatan lunastukseen, niin silloin olet vapaa kaikesta ylimääräisistä tekemisestä ja suorittamisesta pelastumiseni tukemiseksi! Vapauteen Kristus meidät vapautti! Sinutkin jos vain uskot!?”

        Raamatun mukaan Saatanakin uskoo ja vapisee. ”Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?” Jaak. 2:20


      • TaistoRa.
        Taisto kirjoitti:

        ”//Vastaan-
        Avoin Raamattu, silmät sekä korvat sanovat, että Jeesus on sapatin herra ja hän on Kristittyjen lepo, täydellisesti! Usko se!”

        Enpä taida uskoa sinua edes alkua pidemmälle, sillä ei ole Raamatullista yhdistää levoksi sapattia ja Jeesusta. Jeesus on jumaluuden persoona, luojamme ja lunastajamme. Hän on rakkaus ja hänessä me saamme levon. Sapatti on päivä (Jumalan luomisteko) jonka Jeesus on luonut niinkuin sana ”Jeesus on sapatin herra” sen asian selvästi ilmaisee. Hän on siunannut sapatin viikon seitsemännen päivän ihmistä varten levon päiväksi, jolloin jokainen ihminen, saisi kutsuttuna olla Herran kanssa vapautettuna arkipäivän arkisesta raatamisesta palvelemalla Jumalaa ja lähimmäisiään laupeuden ja rakkauden teoilla. Jeesus osoitti sen meille elämänsä esimerkillä.

        Pidän kiinni kirjoittamastani hyvällä omalla tunnolla. Ongelmasi on siinä ettet ole ymmärtänyt sapatin merkitystä, väität tosin tietäväsi, mutta kirjoittamasi kommentit paljastavat asioita jotka eivät ole sopusoinnussa enempää virallisen Adventtikirkon opetuksen kuin Raamatunkaan kanssa.

        ”Jumala ei vaadi mitään muuta kuin, että ihminen luottaa Kristuksen täytettyyn Golgatan uhrityöhön ja jättää kaiken työn hänen harteilleen!”

        Siinä on yksi tyypillisimmistä harha käsityksistäsi. Tiedätkö sinä oikein tosissasi mitä se ”muuta kuin” Golgatan uhrityö todella merkitsee? Luepa vähän tarkemmin mitä ne taivaaseen kepulikonsteilla pyrkineet ”vuohet” yrittivät selittää Jeesukselle! Eikö heillä kuitenkin ollut aikamoinen ansioluettelo? Mutta Jeesus ei siitä huolimatta sanonut tuntevansa heitä omikseen. Jos he olisivat aikanaan tunnustaneet syntinsä Jumalan lakia rikkoessaan ja halunneet tehdä parannuksen niin Jeesus olisi voinut antaa heille anteeksi ja he olisivat saaneet osakseen armon, mutta he eivät halunneet tehdä niin ja siksi heidät tuomitaan laittomuuden tekijöinä.

        ”Jos luotat Kristuksen täydelliseen Golgatan lunastukseen, niin silloin olet vapaa kaikesta ylimääräisistä tekemisestä ja suorittamisesta pelastumiseni tukemiseksi! Vapauteen Kristus meidät vapautti! Sinutkin jos vain uskot!?”

        Raamatun mukaan Saatanakin uskoo ja vapisee. ”Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?” Jaak. 2:20

        "Minua" sinun ei tarvitsekaan uskoa! Se onkin hyvä se! Mutta jos Raamatun sana ei saa sinua vakuuttuneeksi, niin syy ei ole minun sanomisessani, vaan sinun korviesi välissä!

        >>Kirjoitat-
        >>Ongelmasi on siinä ettet ole ymmärtänyt sapatin merkitystä,


      • ei löydy tukea
        Taisto kirjoitti:

        ”//Vastaan-
        Avoin Raamattu, silmät sekä korvat sanovat, että Jeesus on sapatin herra ja hän on Kristittyjen lepo, täydellisesti! Usko se!”

        Enpä taida uskoa sinua edes alkua pidemmälle, sillä ei ole Raamatullista yhdistää levoksi sapattia ja Jeesusta. Jeesus on jumaluuden persoona, luojamme ja lunastajamme. Hän on rakkaus ja hänessä me saamme levon. Sapatti on päivä (Jumalan luomisteko) jonka Jeesus on luonut niinkuin sana ”Jeesus on sapatin herra” sen asian selvästi ilmaisee. Hän on siunannut sapatin viikon seitsemännen päivän ihmistä varten levon päiväksi, jolloin jokainen ihminen, saisi kutsuttuna olla Herran kanssa vapautettuna arkipäivän arkisesta raatamisesta palvelemalla Jumalaa ja lähimmäisiään laupeuden ja rakkauden teoilla. Jeesus osoitti sen meille elämänsä esimerkillä.

        Pidän kiinni kirjoittamastani hyvällä omalla tunnolla. Ongelmasi on siinä ettet ole ymmärtänyt sapatin merkitystä, väität tosin tietäväsi, mutta kirjoittamasi kommentit paljastavat asioita jotka eivät ole sopusoinnussa enempää virallisen Adventtikirkon opetuksen kuin Raamatunkaan kanssa.

        ”Jumala ei vaadi mitään muuta kuin, että ihminen luottaa Kristuksen täytettyyn Golgatan uhrityöhön ja jättää kaiken työn hänen harteilleen!”

        Siinä on yksi tyypillisimmistä harha käsityksistäsi. Tiedätkö sinä oikein tosissasi mitä se ”muuta kuin” Golgatan uhrityö todella merkitsee? Luepa vähän tarkemmin mitä ne taivaaseen kepulikonsteilla pyrkineet ”vuohet” yrittivät selittää Jeesukselle! Eikö heillä kuitenkin ollut aikamoinen ansioluettelo? Mutta Jeesus ei siitä huolimatta sanonut tuntevansa heitä omikseen. Jos he olisivat aikanaan tunnustaneet syntinsä Jumalan lakia rikkoessaan ja halunneet tehdä parannuksen niin Jeesus olisi voinut antaa heille anteeksi ja he olisivat saaneet osakseen armon, mutta he eivät halunneet tehdä niin ja siksi heidät tuomitaan laittomuuden tekijöinä.

        ”Jos luotat Kristuksen täydelliseen Golgatan lunastukseen, niin silloin olet vapaa kaikesta ylimääräisistä tekemisestä ja suorittamisesta pelastumiseni tukemiseksi! Vapauteen Kristus meidät vapautti! Sinutkin jos vain uskot!?”

        Raamatun mukaan Saatanakin uskoo ja vapisee. ”Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?” Jaak. 2:20

        Teidän oppinne on niin kaukana Raamatun kirjoituksista, että niitä ei kristityn kannata edes lukea.
        Tulee mieleen ilamin vääristelyt Jeesuksesta ovat teitä lähempänä kuin kristinusko.
        Ehkä sietä voisit saada itsellesi uskollesi vastakaikua.
        Heidänhän ei tarvitsisi muuttaa juuri mitään käsitystään käydäkseen adventistista.


      • viisaus
        TaistoRa. kirjoitti:

        "Minua" sinun ei tarvitsekaan uskoa! Se onkin hyvä se! Mutta jos Raamatun sana ei saa sinua vakuuttuneeksi, niin syy ei ole minun sanomisessani, vaan sinun korviesi välissä!

        >>Kirjoitat-
        >>Ongelmasi on siinä ettet ole ymmärtänyt sapatin merkitystä,

        niin otetaan näköjään beelsebuulin sanavarasto käyttöön.


      • olevansa
        ei löydy tukea kirjoitti:

        Teidän oppinne on niin kaukana Raamatun kirjoituksista, että niitä ei kristityn kannata edes lukea.
        Tulee mieleen ilamin vääristelyt Jeesuksesta ovat teitä lähempänä kuin kristinusko.
        Ehkä sietä voisit saada itsellesi uskollesi vastakaikua.
        Heidänhän ei tarvitsisi muuttaa juuri mitään käsitystään käydäkseen adventistista.

        kristittyjä, joita Jeesus kutsui laittomuuden tekijöiksi.


    • on siinä

      - että adventisti uskoon tulonsa jälkeen itse pitää Jumalan käskyt

      - että kristitty uskoon tulonsa jälkeen antaa Hengen vaikuttaa itseensä niin että hän pitää Jumlan käskyt

      kumpi selviää vai selviääkö molemmat?

    • niin miksi?

      Miksi et puhu yhtä paljon halustasi olla tappamatta ihmisiä?
      Minä ainakin pidän sitä yhtä hyvänä asiana, mutta en kuitenkaan melskaa asialla täällä palstalla.
      Miksi yhdestä käskystä, jä sen noudattamisesta sitten on mokoma kerskumisen tarve?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe