Hei!
Kiinnostaisi tietää mihin Treen lukioon pääsee helpoiten, ja missä taas vastaavasti ovat "kaikki kympin oppilaat".
Jonkinlaista listaa siis, lukioiden tasosta/ "paremmuusjärjestyksestä".
Kiitoksia!
Tampereen lukioiden
11
10145
Vastaukset
- Hervannan lukiolainen
keskiarvorajoja ei ole. Useimmiten huonoimmilla keskiarvoilla lukioon päässeet ovat Hervannan lukiossa. Sinne riittää yleensä n. 7.5:n keskiarvo.
- Elys
Joka vuonna Hervantaan,Kaarilaan ja norssiin vaaditaan vähiten.
Tänä vuonna näiden lukioiden keskiarvovaatimus pyöri 7,1-7,4 pinnassa.
Tykki, Sampo, Rellu ja klasu keräävät taas eniten niitä ns. 'kympin' oppilaita. - herranpieksut
Kaikkien Tampereen lukioiden sisäänpääsyn keskiarvorajat v 2009 löytyvät netistä, ei tarvitse arvailla tai uskoahuhuja.
Hatanpää 7,54, Hervanta 7,25, Kaarila 7.50, Kalevan lukio 8,08, Messukylä, 7,92, Norssi 7,75, Sammon keskuslukio 8,50, Tammerkoski 8,25, Klasu 8,42, Lyseon lukio (IB) 8,42, TYKki 8,33 (tämän päälle voi saada harrastuspisteitä max 1,33, mutta alle tämän ei olepäässyt).
- pikkukaupungista tullut
Minä ihmettelen tätä meininkiä Tampereella (ja muissakin isoissa kaupungeissa) että vekaroiden on pakko päästä johonkin tiettyyn lukioon toiselle puolelle kaupunkia. Onko kaikissa lukioissa Tampereella joitakin erikoisia aineita mitä ei muissa lukioissa opeteta? Vai onko se vaan hianoa olla lukiossa jossa kaikilla on ollut peruskoulun päästötotarin k.a. ysin pintaan? Samat kirjathan kaikissa kouluissa luetaan, eikö totta?
- suuntaa antavasti?
Olen valmistumassa opettajaksi, ja kiinnostaisi tietää, missä ovat suurimman opiskelumotivaation omaavat oppilaat ja missä taas muunlaiset mukavat :)
- Nimetön
Kyllä vain, suurin osa lukioista on erikoistunut johonkin, tykki ja rellu näihin 10 oppilaisiin. Hatanpään ja Kalevan lukiot ovat taas näitä alimman keskiarvon lukioita, kaleva tainnut olla alin.
- Kiritys
Vekarat arvioivat toistensa suorituksista miten hyvin asiat on osattava ja mitoittavat ponnistuksensa sen mukaan. Aikuisten keskuudessa samaa ilmiötä kutsutaan naapurikateudeksi.
- läpäl
itse asiassa ei lueta samoja kirjoja ja toisiin lukioihin haetaan esim siksi, että halutaan opiskelu rauha... jos menee kaarilaan nii lukuinto luultavasti väsähtää kesken vuoden ja kun taas menee esim tykkiin niin siellä muutkin haluavat opiskella(tai opiskelee vaik ei kiinnostas). TYK:ssä on paljon kuvista ja tämmöstä ja sammos on liikkalinja ja normilinja, muista en sitte tie...
- 5+9
nykyään esim kaleva ja tamerkoken keskiarvorajat ovat nousseet, kun taas klasun on heikontunut
miten tamerkoken* keskiarvorajat on voinu nousta vaikka se just liitettiin kaarilan kanssa samaan tönöön..
- troller2
trololololo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821289Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021078Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611050Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ161978Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103953Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68866Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77725
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121724