kerailija.net - uusi verkkopalvelu filatelisteille

kerailija.net

Tervehdys

Avasimme marraskuun alkupuolella filatelisteille suunnatun verkkopalvelun Kerailija.net ( http://www.kerailija.net ). Tarjoamme kaikille palvelumme käyttäjille mm. filateliaan keskittyneen online-huutokaupan, keskustelun ja artikkeleita; ensi vuonna on tulossa (ensimmäinen? ) suomalaisten merkkien online-postimerkkiluettelokin...

Toivoisin, että mahdollisimman moni nettiä käyttävä filatelisti tutustuisi palveluumme ja kertoisi siitä eteenpäin esim. kerhoissa tai tuttavapiirissään.

Tervetuloa tutustumaan ja tekemään kivoja tuttavuuksia / ostoksia palvelussamme.

4

634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Filatelisti

Tämä on vielä aluksi hyvin onnetonta niin laadultaan, määrältään ja hinnaltaa.
      Toivon kuitenkin hyvää jatkoa, jos sitä on odotettavissa.
      Palvelun hinnoittelu on raakaa pisnestä, joka ei edistä filateliaa eikä kyseistä verkkopalveluakaan.
      Kuka tämän takana on?
      Eikö esim jonkin seura tai filatelistiliito voisi tehdä jotain parempaa.

Vastaava on www.merkkinetti.com hinnoitelultaa ja laadultaa.
      Yleisesti käytettyjä on http://huutokauppa.keltainenporssi.fi/, www.systeemi.net, ja www.huuto.net. Ne ovat lähes ilmaisia ja suosittujakin. Miksi kilpailla niitä vastaan.

Suomessahan on lukuisia kirjallisia huutokauppoja joissa voi myydä lähes samoilla kuluilla. Ostajan ja myyjän välissä toimii asiansa osaava meklari.

Nettihuutokaupoissakin pitäisi olla puolueeton meklari jonka kautta kohteet kulkisivat. Tämä auttaisi kusetustilateissa ja tietämättömyydessäkin.

Ostajana sanoisin, että nuo provisiot ovat aina myyntihinnassa lisänä ja kun haluan myydä niin maksan taas nuo provisiot.

Kohta aloitetaan taas merkkien vaihto tuttujen kesken.

Ymmärrän että kaikki maksaa, mutta itse en maksa tyhjästä. Ymmärrän, että tämä maksaa www.ebay.com, mutta se onkin jo eri juttu.

Mielipiteet eivät ole yksin minun vaan useilta isoiltapojilta kuultuja.

Parasta tälläisessa nettikilpailussa on, että ne laskevat osin hintatasoa. Ainakin halvempi merkkimateriaali on tippunut huomattavasti muutamassa vuodessa. Lisääntyykö keräily vai tarjonta hintojen tiputtua sen aika näyttää.
      Itse ainakin säästän jos lopetan koko homman tai sitten saan aukot täyteen halvemmalla.

T: O.Vaali

• Kerailija.net

»Tämä on vielä aluksi hyvin onnetonta niin laadultaan, määrältään ja hinnaltaa. »

Kuukausitasolla 500 kohdetta ei mielestäni ole mitenkään huono alku. Parempi alkulaukaus se on kuin systeemillä tai huutonetillä aikanaan; ko. palvelut ovat vain pari vuotta pitempään markkinoilla olleita ja siksi suurempia. Eli katsotaan tilannetta vaikka vuoden päästä. Ok?

Laadusta... En tiedä mihin perustat väitteesi, mutta ainakin saamamme palautteen perusteella homma sujuu paremmin kuin systeemi/huuto.net. Myyjille/ostajille tarjotut ILMAISpalvelut (!) ovat monipuolisempia kuin muissa huutokaupoissa (kts. artikkelipankin vertailu) eikä itse palvelun toimintavarmuudessakaan ole nokan koputtamista. Eli väite perustuu mihin..?

» Palvelun hinnoittelu on raakaa pisnestä, joka ei edistä filateliaa eikä kyseistä verkkopalveluakaan. »

Hinnoittelulla katetaan palvelun ylläpitokulut: rauta-& verkkoliikenne, hallintokulut, jatkokehitys etc, parhaimmassakaan tapauksessa hommassa päästään niukasti plussalle. Ensimmäiset 2 kuukautta ovat tosin olleet miinusmerkkisiä, joten se "rahastuksesta".

Palvelun tuottoastetta voit laskea siten, että :

* kuukausittain on noin 500 kohdetta
        * näistä 60% myydään, 40% jää myymättä
        * myydyn kohteen keskihinta on 1 EUR
        * ==>tulomme hommasta: 30 EUR

Eli kyllä tässä on busineksen teko kaukana... Jos mietit missä järki / raha, niin se on koodissa ja palvelun konseptissa. Molemmat ovat jälleenmyytäviä hyödykkeitä itsellemme ja monisatakertaisesti arvokkaampia kuin palvelun ylläpidosta saatavat tuotot. Miksi sitten ylläpidämme palvelua: rakkaudesta harrastukseen ;)

» Kuka tämän takana on? »
        IT-alan yritys, jossa on aivan yhtä oikeita filatelisteja kuin sinä ja muutkin keräilijät...

»Miksi kilpailla niitä vastaan. »
        Molemmissa mainitsemissasi suurissa palveluissa puuttuu halu kehitykseen. Systeemissä ei todennäköisesesti ole enää edes "ylläpidoksi" kutsuttavaa tahoa...Me taas pyrimme korjaamaan ko. palveluiden puutteita / virheitä.

» Ymmärrän että kaikki maksaa, mutta itse en maksa tyhjästä. Ymmärrän, että tämä maksaa www.ebay.com, mutta se onkin jo eri juttu. »

Tässäpä muutamia syitä mistä maksaa meidän kohdallamme:

* saat n.100 kt levytilaa myyntiin asetattavan kohdeen tiedoillesi (systeemissä saat hieman enemmän, huutonetissä tätä ei "toistaiseksi" ole rajoitettu)

* saat asiakastuen (toimiva juttu eli vastaus tulee 48-tunnin sisällä poikkeuksetta; vertaa esim. systeemin/huudon olematon palautteekkäsittely)

* saat lisäpalveluita/piirteitä, jotka ovat muissa verkkohuutokaupoissa maksullisia (vahtipalvelu, myyjän statistiikkapalvelut etc)

» Mielipiteet eivät ole yksin minun vaan useilta isoiltapojilta kuultuja. »

Kumma, että ko. tahot eivät ole tuoneet viestiään esille esim. kerailija.netin keskustelussa tai lähestyneet muuta kautta. Jään kuitenkin odottamaan jos jotain kuuluisi...

• 1X2
        Kerailija.net kirjoitti:

»Tämä on vielä aluksi hyvin onnetonta niin laadultaan, määrältään ja hinnaltaa. »

Kuukausitasolla 500 kohdetta ei mielestäni ole mitenkään huono alku. Parempi alkulaukaus se on kuin systeemillä tai huutonetillä aikanaan; ko. palvelut ovat vain pari vuotta pitempään markkinoilla olleita ja siksi suurempia. Eli katsotaan tilannetta vaikka vuoden päästä. Ok?

Laadusta... En tiedä mihin perustat väitteesi, mutta ainakin saamamme palautteen perusteella homma sujuu paremmin kuin systeemi/huuto.net. Myyjille/ostajille tarjotut ILMAISpalvelut (!) ovat monipuolisempia kuin muissa huutokaupoissa (kts. artikkelipankin vertailu) eikä itse palvelun toimintavarmuudessakaan ole nokan koputtamista. Eli väite perustuu mihin..?

» Palvelun hinnoittelu on raakaa pisnestä, joka ei edistä filateliaa eikä kyseistä verkkopalveluakaan. »

Hinnoittelulla katetaan palvelun ylläpitokulut: rauta-& verkkoliikenne, hallintokulut, jatkokehitys etc, parhaimmassakaan tapauksessa hommassa päästään niukasti plussalle. Ensimmäiset 2 kuukautta ovat tosin olleet miinusmerkkisiä, joten se "rahastuksesta".

Palvelun tuottoastetta voit laskea siten, että :

* kuukausittain on noin 500 kohdetta
        * näistä 60% myydään, 40% jää myymättä
        * myydyn kohteen keskihinta on 1 EUR
        * ==>tulomme hommasta: 30 EUR

Eli kyllä tässä on busineksen teko kaukana... Jos mietit missä järki / raha, niin se on koodissa ja palvelun konseptissa. Molemmat ovat jälleenmyytäviä hyödykkeitä itsellemme ja monisatakertaisesti arvokkaampia kuin palvelun ylläpidosta saatavat tuotot. Miksi sitten ylläpidämme palvelua: rakkaudesta harrastukseen ;)

» Kuka tämän takana on? »
        IT-alan yritys, jossa on aivan yhtä oikeita filatelisteja kuin sinä ja muutkin keräilijät...

»Miksi kilpailla niitä vastaan. »
        Molemmissa mainitsemissasi suurissa palveluissa puuttuu halu kehitykseen. Systeemissä ei todennäköisesesti ole enää edes "ylläpidoksi" kutsuttavaa tahoa...Me taas pyrimme korjaamaan ko. palveluiden puutteita / virheitä.

» Ymmärrän että kaikki maksaa, mutta itse en maksa tyhjästä. Ymmärrän, että tämä maksaa www.ebay.com, mutta se onkin jo eri juttu. »

Tässäpä muutamia syitä mistä maksaa meidän kohdallamme:

* saat n.100 kt levytilaa myyntiin asetattavan kohdeen tiedoillesi (systeemissä saat hieman enemmän, huutonetissä tätä ei "toistaiseksi" ole rajoitettu)

* saat asiakastuen (toimiva juttu eli vastaus tulee 48-tunnin sisällä poikkeuksetta; vertaa esim. systeemin/huudon olematon palautteekkäsittely)

* saat lisäpalveluita/piirteitä, jotka ovat muissa verkkohuutokaupoissa maksullisia (vahtipalvelu, myyjän statistiikkapalvelut etc)

» Mielipiteet eivät ole yksin minun vaan useilta isoiltapojilta kuultuja. »

Kumma, että ko. tahot eivät ole tuoneet viestiään esille esim. kerailija.netin keskustelussa tai lähestyneet muuta kautta. Jään kuitenkin odottamaan jos jotain kuuluisi...

Systeemi on erittäin hyvä ostajalle ja myyjälle.
        Ei sitä tarvi kehittää tai parantaa.
        Se on ilmainen ja silloin ei ole valittamista.

Onhan systeemissäkin paljon paskaa myytävänä, mutta onko kukaan vielä laittanut mitään järkevää keräilijä.nettiin?

Voisiko joku paskan lykkääjä päästä kahvimainokseen esitämään merkejään ja kertomaan, että paskalla on myyjänsä.

Itse hyväksyn keräilijä.netin täysin, mutta sen pitää kehittyä paljon ennen kuin minä myyn tai ostan sieltä mitään. Nyt on riittänyt kuukausittainen vilkaisu. Uskon kyllä, että joku tekee vielä jonkin todella hyvän idean netin hyödyntämiseen filateliaan soveltuvaksi. Siihen vain tarvitaan hyvä IT-kaveri ja fiksu filatelisti. Kansainvälisyyttä tarvitaan, joten onko Suomi oikea maa?

Filateliassa on vain laki siellä myydään mistä saa parhaimman hinnan ja ostetaan mistä halvimmalla saa. Tai välillä on vain pakko ostaa, koska haluaa tietyn kohteen.

• Kerailija.net
        1X2 kirjoitti:

Systeemi on erittäin hyvä ostajalle ja myyjälle.
        Ei sitä tarvi kehittää tai parantaa.
        Se on ilmainen ja silloin ei ole valittamista.

Onhan systeemissäkin paljon paskaa myytävänä, mutta onko kukaan vielä laittanut mitään järkevää keräilijä.nettiin?

Voisiko joku paskan lykkääjä päästä kahvimainokseen esitämään merkejään ja kertomaan, että paskalla on myyjänsä.

Itse hyväksyn keräilijä.netin täysin, mutta sen pitää kehittyä paljon ennen kuin minä myyn tai ostan sieltä mitään. Nyt on riittänyt kuukausittainen vilkaisu. Uskon kyllä, että joku tekee vielä jonkin todella hyvän idean netin hyödyntämiseen filateliaan soveltuvaksi. Siihen vain tarvitaan hyvä IT-kaveri ja fiksu filatelisti. Kansainvälisyyttä tarvitaan, joten onko Suomi oikea maa?

Filateliassa on vain laki siellä myydään mistä saa parhaimman hinnan ja ostetaan mistä halvimmalla saa. Tai välillä on vain pakko ostaa, koska haluaa tietyn kohteen.

>>>Systeemi on erittäin hyvä ostajalle ja myyjälle. Ei sitä tarvi kehittää tai parantaa.
        Se on ilmainen ja silloin ei ole valittamista. >>>

Peruskäyttäjälle ehkä, mutta jos sinulla pyörii käsissä satoja kohteita on systeemi auttamattoman surkea viritys... Ilmaisuudestakin voi olla montaa mieltä: hintavaraus euron, korostus toisen mokoman jne ;)

>>>Onhan systeemissäkin paljon paskaa myytävänä, mutta onko kukaan vielä laittanut mitään järkevää keräilijä.nettiin? >>>

Palvelun yleinen myyntiprosentti on runsaat 60, eli aika moni ihminen on löytänyt sieltä ostamisen arvoista. Eli ilmeisesti kohdelistojen luku on jäänyt sivu suun tai sitten olet todella vermeil-tason keräilijä ja hyväksyt vain kopeekkamerkkejä...

>>>Itse hyväksyn keräilijä.netin täysin, mutta sen pitää kehittyä paljon ennen kuin minä myyn tai ostan sieltä mitään. >>>

Ja kehittyminen tarkoittaa mitä..? Ole hyvä ja anna konkreettinen esimerkki siitä mitä toimintoa palveluun kaipaat...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe