Eihän nimi miestä

yksitypy

pahenna, jos ei mies nimeä. Mutta aika jännä juttu kun on muotia nykyään laittaa pojalle nimeksi Ukko.
Tulee väkisellä mieleen tuosta nimestä kaikenlaista :=))
Äiti saattaa esim. huutaa ikkunasta: - Ukko, pysyt sitten pihassa, etkä lähde mihinkään!
- Ukko nyt tuut heti sisälle sieltä!
- Ukko menes nyt hiekkalaatikolle toisten kans jne...
Siinä vois naapuri, joka ei näe et tarkoitetaan lasta vähän ihmetellä, että onpas ukolla hyvä kuri :=)))))

49

1219

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säilyykö

tasaarvo tässä asiassa.
      Tuleeko tytöille nimeksi Akka.

Vai jääkö juttu feministien herjaksi.

• yksitypy

onkohan yhtään Akkaa vielä ristitty :=)
        Vielä kun keskenään menisivät naimisiin, sais huoletta Ukotella ja Akotella, eikä siinä olis mitään rahvaan käytöksen makua :=))))

• Alien-8

tulla tosiaan muotinimi kaikille pikkupojille,joiden äidit eivät saa äijiään kuriin.On edes yksi ukko,jota pystyy komentelemaan:))

• yksitypy

kun ei voi enää saada lapsia. Olisin heti laittanut tuon nimen. :=)))
        Luulenpa että nimi alkaa levitä kulovalkean lailla.
        Äidit saa sitten myös kilpaa kehuakin, että on se tuo naapurin Ukko sitten pahatapainen. Meidän Ukolla on sentäs käytöstapoja :=)))

• Nimetön

Heh. Mun lapsen nimeksi ei kyllä tule Ukkoa, ei sitten niin millään. Jo siitäkin syystä, että omaa miestäni kutsun lempinimellä Ukko. Tulis liikaa ukkoja taloon...

• yksitypy

ongelma olis. Sanoisit omaa ukkoasi Ukonrontiksi ja lastasi Ukonmussukaksi :=)))

• nylkäri

ehdotin tyttären pojalle nimeä UKKO-SIMEON
      nyt poikia on viisi mutta Ukko ei ole kelvannut.
      JOs saavat tyttövauvan niin nimi olkoon PILVI-MARI

• yksitypy evk

nimiä. Pilvi onki kaunis nimi.
        Sitten, jos Ukko-niminen ja Pilvi-niminen avioituis, niin Ukolla ois oma Pilvi jatkuvasti :=))

• ..en kyllä oo kuullukkaan että ois muotiii antaa nimeksi ukko.. mutt mikä ettei.. kyllä se pervokin voittaa.. mieti nyt lapsuuttani.. äiti huutaa ikkunasta.. pervokkiii..heti kotii mamman luo.. kyllä siinä oli nenä verissä aikas usein..

eräs onki yrjä-ukko kuntonen.. ja kuntokin on joskus ollu jonkun etunimi..

• Netti-Hilima

Loirin pojan nimiki oo Ukko ja sen toisen pojanki nimi oli joku erikoinen.
        No en määkään nyt Ukkoo laittas lapsen nimeks jos vielä pystysin tekeen lapsia, mitä ne naapuritki ajattelis kun huutas ikkunasta että nyt Ukko äkkiä pesulle ja sitten sänkyyn, äiti antaa namia jos oot kiltti:))..

• Netti-Hilima kirjoitti:

No en määkään nyt Ukkoo laittas lapsen nimeks jos vielä pystysin tekeen lapsia, mitä ne naapuritki ajattelis kun huutas ikkunasta että nyt Ukko äkkiä pesulle ja sitten sänkyyn, äiti antaa namia jos oot kiltti:))..

..heti tullu mieleen et ukko on nimi.. no kyllä joku ukko-pekka on tuttu..

• yksitypy

tänään viimeks sain kuulla työkaverilta, et hänen pojanpojalleen tuli Ukko nimeksi.
        Vai niin äiskä huuteli sua :=)) Me äidit kun ollaan sellasia. Minäkin vielä sanon poikiani (27 ja 32v.)
        kultamussukoiks :=))))))))

• yksitypy
        Netti-Hilima kirjoitti:

Mutta... eikö me sitten niin huudetakin omille ukoille? Mä ainakin teen niin :=))))

• yksitypy kirjoitti:

tänään viimeks sain kuulla työkaverilta, et hänen pojanpojalleen tuli Ukko nimeksi.
        Vai niin äiskä huuteli sua :=)) Me äidit kun ollaan sellasia. Minäkin vielä sanon poikiani (27 ja 32v.)

..on nimeni ja.,. niin pahentaako nimi miestä sit..juu

• Netti-Hilima
        yksitypy kirjoitti:

on sitten saman ikäsiä lapsia kun mun poikani on jo 33...:))

• yksitypy
        Netti-Hilima kirjoitti:

on sitten saman ikäsiä lapsia kun mun poikani on jo 33...:))

mulla -73 syntynyt. Onko sekin himskatti muuten jo 33. Onhan se. Kumma kun itse vaan nuortuu ja lapset kohta harmaapäisiä :=))

• kipparinoma

oli Ukko Paavo. Häntä ei kuitenkaan uskaltanut "ämmät" eikä kukaan muukaan "ukotella".

• yksitypy

halus vaan itteensä nimitettävän?
        Sun isoisän isän äiti ja isä olivat sitten aikaansa edellä. Sais sun isoisän isä olla tänä päivänä ylpee nimestään :=))

• kipparinoma
        yksitypy kirjoitti:

halus vaan itteensä nimitettävän?
        Sun isoisän isän äiti ja isä olivat sitten aikaansa edellä. Sais sun isoisän isä olla tänä päivänä ylpee nimestään :=))

kunnioittavasti Ukko Paavoksi...:o))) Hän oli ollut iso äijä...mahtava parta...ja suora ryhti ja ylpeä luonne...Tietoinen vaikutusvallastaan:o)

• yksitypy
        kipparinoma kirjoitti:

kunnioittavasti Ukko Paavoksi...:o))) Hän oli ollut iso äijä...mahtava parta...ja suora ryhti ja ylpeä luonne...Tietoinen vaikutusvallastaan:o)

se Ruotsalaisen Pate sun isoisän isä?
        Mahtava kirkonmies olikin :=))

• kipparinoma
        yksitypy kirjoitti:

se Ruotsalaisen Pate sun isoisän isä?
        Mahtava kirkonmies olikin :=))

mut Ruotsista tuli suomeen ja savoon....Kauppamies henkeen ja vereen...Maallisempi herra kuin kaimansa;o)))

• yksitypy
        kipparinoma kirjoitti:

mut Ruotsista tuli suomeen ja savoon....Kauppamies henkeen ja vereen...Maallisempi herra kuin kaimansa;o)))

ihan jo säikähdin että nyt olen itse Ruotsalaisen Paten sukujuurta olevan tyttären kans tekemisissä.
        Tuskan hiki alkoi nousta jo pintaan.
        Niin paljon syntinen oon :=))))

• kipparinoma
        yksitypy kirjoitti:

ihan jo säikähdin että nyt olen itse Ruotsalaisen Paten sukujuurta olevan tyttären kans tekemisissä.
        Tuskan hiki alkoi nousta jo pintaan.
        Niin paljon syntinen oon :=))))

olenkin maallista maallisempien perillinen;o)))
        Tosin mä en ymmärrä kaupankäynnin päälle mitään:o(
        Eikä minulla ole niitä monia rakastajiakaan....:o/

• yksitypy
        kipparinoma kirjoitti:

olenkin maallista maallisempien perillinen;o)))
        Tosin mä en ymmärrä kaupankäynnin päälle mitään:o(
        Eikä minulla ole niitä monia rakastajiakaan....:o/

vaikka on maallinen perillinen eikä ymmärrä kaupankäynnin päälle mitään. Mutta rakastajia pitää kyllä olla paljon. Sehän on sitä maallista rikkautta :=)))

• kipparinoma
        yksitypy kirjoitti:

vaikka on maallinen perillinen eikä ymmärrä kaupankäynnin päälle mitään. Mutta rakastajia pitää kyllä olla paljon. Sehän on sitä maallista rikkautta :=)))

Olen mä yrittänyt tosi kamalasti rikastua sillä saralla, mutkun mä niin jämähdän sit siihen yhteen...:o))))))))

• sola"
        kipparinoma kirjoitti:

Olen mä yrittänyt tosi kamalasti rikastua sillä saralla, mutkun mä niin jämähdän sit siihen yhteen...:o))))))))

mut voitais huomenna ainakin vähän katsella niitä munia siellä näyttelyssä... ;)

• kipparinoma
        sola" kirjoitti:

mut voitais huomenna ainakin vähän katsella niitä munia siellä näyttelyssä... ;)

Sun opastuksellasi...rakast....tamieni munien saloihin...Ja kysehhän on suklaamunista...namiNAM!!

• sola"
        kipparinoma kirjoitti:

Sun opastuksellasi...rakast....tamieni munien saloihin...Ja kysehhän on suklaamunista...namiNAM!!

kuuleppa..ne ei ole suklaata..sori vaan, harmi tuottaa tämä pettymys... ;)

• kipparinoma
        sola" kirjoitti:

kuuleppa..ne ei ole suklaata..sori vaan, harmi tuottaa tämä pettymys... ;)

Nyt olen niin pettynyt etten taidä tästä ihan pian toipuakkaan....Mä niin odotin suklaista.....;o)

• sola"
        kipparinoma kirjoitti:

Nyt olen niin pettynyt etten taidä tästä ihan pian toipuakkaan....Mä niin odotin suklaista.....;o)

mä oon kauheen pahoillani..no lohdutukseksi voidaan mennä puistoon katsomaan.. öö..lokkeja... ;)

• kipparinoma
        sola" kirjoitti:

mä oon kauheen pahoillani..no lohdutukseksi voidaan mennä puistoon katsomaan.. öö..lokkeja... ;)

Heti helpotti.....:o)))))))))))

• sola"
        kipparinoma kirjoitti:

Heti helpotti.....:o)))))))))))

ja voi siellä olla jotain sinimunasia närhiä ja kapustarintojakin..mut mä meen nyt unille, niin jaksetaan paremmin tirkistel..eikäkö tiirailla niitä... ;)

• sola"

entäs, kun imettää, niin sanois:
      että Ukko on tissillä..kyllä se tuntuis jotenkin hassulta antaa vaikka Erkille, Pertsalle, Urpolle tai Yrjöllekkin tisua... ;P

• yksitypy

tissin perään, niin miks ei sitten pikku-Ukot..
        Siis eikun pieni Ukko.
        Mutta eikös se tois vähän itsellekin vaihtelua antaa tissiä myös Esim. Perstalle, Urpolle jne. :=)))

• sola"
        yksitypy kirjoitti:

tissin perään, niin miks ei sitten pikku-Ukot..
        Siis eikun pieni Ukko.
        Mutta eikös se tois vähän itsellekin vaihtelua antaa tissiä myös Esim. Perstalle, Urpolle jne. :=)))

varmaan jotain estoja tuolla jossain, kun tulee sellanen fiilis, ettei tommosille heruis... ;)

• yksitypy

mites nää jutut meni taas muniin ja tisseihin?
      Eikö juttu alkanut Ukosta?
      Onko Ukolla, munilla ja tisseillä jotain yhteistä muka? :=)))

• kipparinoma

Sit meni kyllä ihan vahingossa...ja ei kyllä kerro yhtään mistään...ei ainakaan puutteesta...Söin nääs suklaata ihan just äsken:o))

• sinä

kysytkin, tietysti on.

• sola"

no joo..taashan nää sinne jotenkin pyörähti...mut nyt voidaan syyttää hellettä.. ;)

Voi hitsi kun on söpöjä nuo prätkäkunditkin shortseissaan..viima kun vielä lepattaa lahkeita.. :P

• yksitypy
        kipparinoma kirjoitti:

Sit meni kyllä ihan vahingossa...ja ei kyllä kerro yhtään mistään...ei ainakaan puutteesta...Söin nääs suklaata ihan just äsken:o))

mulla menee sitä paljon kaamosaikana, mutta kesällä ei maistu lainkaan.
        Mutta... nyt lähden kysymään haluaisko ukko yhtään tisua :=))))

• yksitypy
        sola" kirjoitti:

no joo..taashan nää sinne jotenkin pyörähti...mut nyt voidaan syyttää hellettä.. ;)

Voi hitsi kun on söpöjä nuo prätkäkunditkin shortseissaan..viima kun vielä lepattaa lahkeita.. :P

mielenkiintoista? Täytyys kattoo itsekin tarkemmin, kun seuraava helleaalto pyyhkäsee tänne tundralle.
        Moikkelis :=))))

• yksitypy
        sinä kirjoitti:

kysytkin, tietysti on.

emmää vaan tiijä. Eikös ne ihan eri elimiä oo :=)))

• kyllä
        yksitypy kirjoitti:

emmää vaan tiijä. Eikös ne ihan eri elimiä oo :=)))

tiedä missä on sellainen ukko elin?

• sola"
        yksitypy kirjoitti:

mielenkiintoista? Täytyys kattoo itsekin tarkemmin, kun seuraava helleaalto pyyhkäsee tänne tundralle.
        Moikkelis :=))))

kyllä sieltä jotain saattaa välillä vilahtaa, joten on oiva bongauskohde.. ;)

• Otso

Tuohan on vain "kauaskatseista" ajattelua. Kuitenkinhan se tulee olemaan hänen kutsumanimensä tulevaisuudessa etuliitteellä saa...nan!

• seuraavan laista

Jos saisin tytön antaisin sen nimeksi
      ANNA VARMA VAPPU

Oliskohan se hyvä nimi?

• jä-,

j',ää

• Työn orja

...olisit moksiskaan, jos etunimesi olisivat esim Naima Muisto Matilda (lue Matilta) tai Anna Naima Rauha tai Impi Aina Ilona taikka sitten kokonimi esim Anu Surakka :)))

• ja paras - omasta mielestäni on antaa pojalle nimeksi Kunto. No - ajatelkaa nyt, mitä vapauksia tuo nimi antaa pojan isälle: saa tulla kotiin mihin vuorokaudenaikaan tahansa ja vaikka kontaten ympäripäissään jne., niin naapurin muijatkaan eivät voi muuta kuin todeta:

"Kattokaa hei, siinä menee kotiin Kunnon isä......."

Että tällainen tapaus, t. MM.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      199
      8000
    2. Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät

Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa
      Maailman menoa
      100
      3794
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      132
      3674
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      89
      2971
    5. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      148
      2587
    6. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      47
      2496
    7. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      4
      2318
    8. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      142
      2104
    9. Sinusta kulta paljastuikin yllättävä

taito. Vaikuttavaa. ❤️
      Ikävä
      68
      1564
    10. Miksi suorittamisesta tulee

Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a
      Sinkut
      65
      1429
    Aihe