Miksei Hiace kelpaa?

Pakuttaja

    Tai poliisin maijana?
Taitaa olla niin että pitäis löytyä se 50 heppaa lissää.
VW ja Vito taitaa olla lansseihin ja VW tinanapeile mieleen.Sanovat että on helppo ajaa ja tehokas ja hiljainen. Tiedä sitten.
Koskahan saamme hiaseen tehokkaamman konee kun tuntuu että jaloissa on aina ?

19

4751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paukuttaja

      Jaloissa on vikaa paina kaasua.

    • Jamppa1

      siinä ole tehoja enemmän kysymys ergonomiasta, turvallisuudesta, vetotavasta sekä ajettavuudesta.

      • -----------kalle------------

        Luutavasti vivarolla. Suurin syy on todennäköisesti hinta.


      • Jamppa1
        -----------kalle------------ kirjoitti:

        Luutavasti vivarolla. Suurin syy on todennäköisesti hinta.

        niin vivarolla? Miten hinta voi olla syynä vw:n valintaan jos se on kallein porukasta? Putosin kärryiltä.


      • Turva .u

        Mitä turvallista vanhoissa Wolkkareissa on,poliisin kalustohan on pakujen osalta aika vanhaa.


      • Jamppa1
        Turva .u kirjoitti:

        Mitä turvallista vanhoissa Wolkkareissa on,poliisin kalustohan on pakujen osalta aika vanhaa.

        mitä turvallista? No onhan ne nyt luokassaan turvallisia vehkeitä, ei kai meidän nyt itsestäänselvyyksistä tarvi kinata? Miten se ikä muuttaa asiaa, eihän me nyt verrata vanhaa volkkaria uuteen toisenmerkkiseen? Onhan niillä uusiakin, T5 autoja käytössä. Eli mikähän tämän pointti olikaan?


      • Hehuli
        Jamppa1 kirjoitti:

        mitä turvallista? No onhan ne nyt luokassaan turvallisia vehkeitä, ei kai meidän nyt itsestäänselvyyksistä tarvi kinata? Miten se ikä muuttaa asiaa, eihän me nyt verrata vanhaa volkkaria uuteen toisenmerkkiseen? Onhan niillä uusiakin, T5 autoja käytössä. Eli mikähän tämän pointti olikaan?

        Eikö Hiace ole turvallinen luokassaan?


      • Hehuli kirjoitti:

        Eikö Hiace ole turvallinen luokassaan?

        taka veto, ei ne semmosta kummallisuutta osaa ajaa,

        Mutta jos otetaan vakavammin, ni Hiacella on hehnompi lähtee talvella "kiirekiire" malliselle keikalle, ajettavuus kun ei tyhjänä oo paras mahollinen. myös etenemiskyky on talvella kehno, ei tartte olla kummonenkaan mäki ja vähän kulahtaneet renkaat, ni takavetoon tottumaton kuski on todellakin kusessa sen kanssa.


      • tottunut
        jannetin82 kirjoitti:

        taka veto, ei ne semmosta kummallisuutta osaa ajaa,

        Mutta jos otetaan vakavammin, ni Hiacella on hehnompi lähtee talvella "kiirekiire" malliselle keikalle, ajettavuus kun ei tyhjänä oo paras mahollinen. myös etenemiskyky on talvella kehno, ei tartte olla kummonenkaan mäki ja vähän kulahtaneet renkaat, ni takavetoon tottumaton kuski on todellakin kusessa sen kanssa.

        kuski takottaa sitä että osaa talvella valita reitit ilman pahoja ylämäkiä, eikä ainakaan pysähdyksiä juurelle.
        Ei siinä vuosienkaan kokemukset auta jos ei kerta kaikkiaan pitoa ole.
        Vuoskaudet touhusin 2 Hiacella ja Transitilla.

        Nyt on etuveto eikä muuksi muutu.


      • ReaNisti

        Toyota on vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen ylivoimaisesti suosituin niin perheautoluokissa, maastureissa, pakettiautoissa kuin avolavoissakin - joten eiköhän se ole hyvä esim. volkkarin kannalta että edes poliisille kelpaa. Kyllähän Puolustusvoimillakin on Ladoja ja Uazeja, jonkunhan se pitää niitäkin käyttää joten olkoon sitten valtio.

        Henkilöautokaluston puolelta poliisillakin löytyy lähes kaikkia merkkejä, paikkakuntakohtaisia eroja aika paljon.


    • panostanut....

      tuotteeseensa aikoihin, "sama" malli, samat koneet, saman kokoinen jne. Jotenkin muistelisin että uutta kyllä olisi tulossa..

      • Hiace kulkee jälkijunassa!!.

        vakiovarusteiden/lisävarusteiden määrä olisi kattavampi ja nykyistä tehokkaampien D-4D-moottoreiden määrä suurempi,niin miksikäs ei,kyllä minulle silloin kelpaisi!.
        Nyt mm.Transporter ja Viano/Vito ovat parempia vaihtoehtoja!.
        Transporteriin,Vianoon ja Vitoon saa mm.ajonvakautus-järjestelmän!!!.


    • Määrää

      Syy on valtion hankintaohjeissa ja niihin vaikuttaa muun muassa hinta ja huollot. Takavuosina vaihtoehtoina oli VW tai Transit ja tällöin poliisipiirit sai valita kumman ottavat. Puolustusvoimillakin on paljon VW Transporttereita. Aina voi arvostella muttei VW nyt ihan huonokaan liene.
      Vetotavasta tuskin on kyse, syncrojahan ne maijat on, toki Hiacenkin saa nelivetoisena. Toteutustavasta en tiedä, onkohan viskot molemmissa.
      Enemmän sopii ihmetellä Mondeon valintaa partioautoksi, sitähän ei liiemmin ole kentällä kiitelty.

    • maatti

      Taitaa syy olla siinä että hiecea ei saa diisseli automaattia.

      • saatavana

        Hiasen 102 heppasta automaatilla.Mutta volkkarin 2.5 tdi (174 hv) ja viton 120 cdi (204 hv) aivan eri maailmasta.


      • haisulisti
        saatavana kirjoitti:

        Hiasen 102 heppasta automaatilla.Mutta volkkarin 2.5 tdi (174 hv) ja viton 120 cdi (204 hv) aivan eri maailmasta.

        Voin vaan kuvitella sen hetken kun poliisit lähtevät takaa-ajoon hiace automaatilla :-)
        Johan 1200 ladallakin pääsee karkuun.

        Entäs kun maija tarvitsee virka-apua jäädessään kiinni ylämäkeen..


      • KATSOKAA IKÄÄ
        haisulisti kirjoitti:

        Voin vaan kuvitella sen hetken kun poliisit lähtevät takaa-ajoon hiace automaatilla :-)
        Johan 1200 ladallakin pääsee karkuun.

        Entäs kun maija tarvitsee virka-apua jäädessään kiinni ylämäkeen..

        24 uudistus on hiukan kaksiteräinen miekka. Jonkun idiootin jutu nouse esiin kun joku vastaa siihen ja historia toistuu harmillista.


      • odottavan aika
        KATSOKAA IKÄÄ kirjoitti:

        24 uudistus on hiukan kaksiteräinen miekka. Jonkun idiootin jutu nouse esiin kun joku vastaa siihen ja historia toistuu harmillista.

        Noo, millä tavoin ketju on vanhentunut..? Onko haisu saatu tällä välin päivitettyä tiloiltaan & ajettavudeltaan edes 90-luvulle?


    • hiasse

      todella 90 luvulle jäänyt kooltaan ja tiloiltaan nuo hiaset.vw,renaultit ja fiatit ym ihan eri kokoluokassa kuin tojot.raksafirmoillakin jo niin paljon työkaluja että ne ei mihkään pikku hiaseen mahdu. tojon kulutuskin paljon isompi kuin kilpailijoiden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe