Tekeekö raskaus hulluksi?

Korsteeni

Sitä vaan, että meneekö naisilta niinkun välillä tolkku täysin kun ne on raskaana? Illalla vaimo meni nukkumaan n. klo 10 ja minä tiskasin astiat ja kattelin vähän telkkaria ennen nukkumaanmenoa. Sitten tänä aamuna olin suihkussa ja yht'äkkiä se tuli kylppäriin ja alko huutamaan, että "MIHIN SÄ OOT SEN LEIKKUULAUDAN PIILOTTANU!" Ajatelkaa! klo 7;30 aamulla!! Mitä vittua se ois sillä leikkuulaudalla tehny siihen aikaan aamulla kun töihin piti olla menossa? Mieli teki pätkiä sitä sillä leikkuulaudalla niin että muistaa. Täysin kuispäistä ja päätöntä käyttäytymistä ja sitten vielä kehtas urputtaa koko matkan töihin mennessä, että "miten sä nyt noin kimmastut kun mä vaan kysyn että missä se leikkuulauta on". Joko raskaus tekee ihmiset hulluksi tai sitten se on hullu muutenvaan. On sillä kyllä taipumusta ollut tommoseen räjähtelyyn ennenkin. Voi helvetin helvetti... mimmostahan siitä tulee kun on paskavaipan vaihtoa vielä siinä muun sähellyksen keskellä.

25

2274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mama

Huomasin raskaana ollessa, että toisinaan sitä ei oikein osannut hillitä omaa käyttäytymistä. Vaikken tietoisesti halunnut tiuskia tai olla lyhyt pinnainen niin saatoin luonteestani poiketen tiuskia tai ilmaista itseäni liian voimakkaasti. ...ja jopa vieraiden läsnäollessa saatoin hermostua miehelleni.

Aina en nähnyt käyttäytymisessäni mitään ihmeellista ja toisinna olin tosi pahoillani miten lipsautin asiat väärällä tavalla suustani.

Mieheni kanssa keskusteltiin asiasta, jonka jälkeen yritin hillitä itseäni paremmin. Ja itse asiassa tuo äreysvaihe rajoittui vain muutamaan viikkoon eli 7. ja 8. raskauskuukauden vaiheille.

Siis ymmärrystä ja pitkää pinnaa sinulle niihin tilanteisiin joissa vaimolla sitä ei välttämättä ihan heti löydy. Ja jos vaimosi alkaa itkeä ihan hillittömästi niin ei muuta kuin sulje hänet syliin. Hellä läheisyys ja turvallisuuden tunne rauhoittavat varmasti. Syitä itkemiseen ei välttämättä ole (tai ne ovat niin mitättömiä).

Raskaus ei siis tee hulluksi, se vain pistää tunteet sekaisin. ...synnytyksen jälkeen varmasti itselläsikin on tunnemyrskyjä eikä itkua ja naurua voi aina ennakoida tai hillitä.

• täti

totnoin..hmp..mä en nyt puhu omasta kokemuksesta, vaan siskoni kokemuksesta ja olenhan itse lukenut tätä asiaa melko paljon.eli,
      kun nainen on raskaana niin siinä on aika herkässä tilassa, sanomiset, tekemisetkin voi jopa satuttaa naista, ja kyllähän se on niin että jos joku asia ottaa päähän tuolla nupissa, niin silloin hormonit jyrää ´ja lujaa!

lukemani perusteella sain semmoisen käsityksen että sua vähät kiinnostaa tulla edes isäksi, se paska vaipan vaihtoko on sitä syntyneen lapsen elämää, sun ja vaimos elämää? ei se kuule hyvä mies noin mene, sen mä sanon että teillä tulee olemaan melko rankkaa kun lapsi syntyy, se vollottaa yöt, ja koko ajn pitää olla peräs kattomassa, meinaan vain että jos teidän suhde on jo nyt tommoinen sä sanot "teki mieli vejellä päähän sillä leikkuulaudalla(tai jotain)"..niin en lupaa mitään kestävää.
      onhan se väärin et vaimos noin tekee, mut on se myös väärin että sä puhut täällä netissä vaimostas tommoista.mä kehottaisin, että juttelisit vaimoskans, et mikäs se aamuinen oli, ja sulta varmaanki odotetaan enenpi rakkautta, ja hyvänä pitämistä..tukea meinaan.
      no mun on turha sua arvostella, koska en sua enepää tunne, mutta aurinkoa nyt kuitenkin sun ja sun vaimos elämään->PITÄKÄÄ LIPPU KORKEELLA JA RAKASTAKAA TOISIANNA!

• Korsteeni

... tuo oma kirjoitukseni aamulla :)

Kyllä mua täti-hyvä kiinnostaa isäksi tuleminen ja vaimonikin, mutta järki se pitää olla hulluudessakin! Ja miten sen kanssa puhut jos se huutaa niin että suun vuoroa ei saa? Itse en ole koskaan vaimoani kohtaan käyttänyt väkivaltaa, enkä hyväksy sitä, mutta suoraan sanoen ymmärrän jos jollain napsahtaa päässä kun jäkätys ei lopu ja tulee läväytettyä. Veikkaan, että moni perheväkivalta kohtaus olisi jäänyt väliin jos seitsemännen "oo nyt jo hiljaa" kehotuksen jälkeen jäkätys olisi loppunut.

Minä odotan lasta ja isäksi tulemista suurella innolla, hartaudella ja mielenkiinnolla. Siitä kuitenkaan ei mihinkään pääse, että paskavaipan vaihtamista tulee. Olen kuitenkin 100% varma, että kukaan ei siihen asiaan suhtaudu, että "Jihuu! Taas on vauvelilla kurat rätissä. Upeeta kun pääsin vaihtamaan! Saapahan unohtaa muut kiireet siksikin aikaa." Ne paskarätit kyllä enemmänkin vaikuttaa ilmapiiriä kiristävästi jos muutenkin sattuu tiukka tilanne. Sitä vain tarkoitin.

Tuen ja rakkauden puutteesta se ei mua kyllä pääse syyttämäänkään. Eilenkin kun sitä väsytti ja se meinasi alkaa tiskaamaan, niin sanoin että "ei kyllä mä tiskaan, mene sinä vaan nukkumaan". Pitäis vissiin vaan antaa tiskata itte, niin tietäis mihin on leikkuulautansa laittanut. Se vaan nyppäsee kun hyvää tarkoittaa ja palkaksi saa paskaa silmille. Se sen reaktio vaikutti todella pahantahtoiselta ja aiheutti mussa myös pahantahtoisia tunteita.

Ajatteles itte, jos oisit hyvällä mielellä suihkussa hyräilemässä aamulla ja ukkos säntäis ovesta sisään ja alkais kiljua että "taasko sä oot menny pesemään ja silittämään mun housut enkä mä nyt löydä niitä siitä mihin ne eilen jätin!".

Kuten sanoin, oma reaktionikin vaikuttaa nyt lounastunnin jälkeen musta itsestänikin lähinnä koomiselta, mutta asia VAAN ON NIIN että mulla ei ole kykyä toleroida sitä että mulle tullaan huutamaan ilman syytä. Aiheesta saa huutaa ja on huudettukin ja sen mä ymmärrän, mutta jos huudetaan siitä että ei itte viittitä silmiä nostaa ylemmälle hyllylle kaapissa, niin en mä tuollaista jaksa kauaa kuunnella. Oli syy sitten raskaus tai keveys tai mikä tahansa.

• Master
        Korsteeni kirjoitti:

Kyllä mua täti-hyvä kiinnostaa isäksi tuleminen ja vaimonikin, mutta järki se pitää olla hulluudessakin! Ja miten sen kanssa puhut jos se huutaa niin että suun vuoroa ei saa? Itse en ole koskaan vaimoani kohtaan käyttänyt väkivaltaa, enkä hyväksy sitä, mutta suoraan sanoen ymmärrän jos jollain napsahtaa päässä kun jäkätys ei lopu ja tulee läväytettyä. Veikkaan, että moni perheväkivalta kohtaus olisi jäänyt väliin jos seitsemännen "oo nyt jo hiljaa" kehotuksen jälkeen jäkätys olisi loppunut.

Minä odotan lasta ja isäksi tulemista suurella innolla, hartaudella ja mielenkiinnolla. Siitä kuitenkaan ei mihinkään pääse, että paskavaipan vaihtamista tulee. Olen kuitenkin 100% varma, että kukaan ei siihen asiaan suhtaudu, että "Jihuu! Taas on vauvelilla kurat rätissä. Upeeta kun pääsin vaihtamaan! Saapahan unohtaa muut kiireet siksikin aikaa." Ne paskarätit kyllä enemmänkin vaikuttaa ilmapiiriä kiristävästi jos muutenkin sattuu tiukka tilanne. Sitä vain tarkoitin.

Tuen ja rakkauden puutteesta se ei mua kyllä pääse syyttämäänkään. Eilenkin kun sitä väsytti ja se meinasi alkaa tiskaamaan, niin sanoin että "ei kyllä mä tiskaan, mene sinä vaan nukkumaan". Pitäis vissiin vaan antaa tiskata itte, niin tietäis mihin on leikkuulautansa laittanut. Se vaan nyppäsee kun hyvää tarkoittaa ja palkaksi saa paskaa silmille. Se sen reaktio vaikutti todella pahantahtoiselta ja aiheutti mussa myös pahantahtoisia tunteita.

Ajatteles itte, jos oisit hyvällä mielellä suihkussa hyräilemässä aamulla ja ukkos säntäis ovesta sisään ja alkais kiljua että "taasko sä oot menny pesemään ja silittämään mun housut enkä mä nyt löydä niitä siitä mihin ne eilen jätin!".

Kuten sanoin, oma reaktionikin vaikuttaa nyt lounastunnin jälkeen musta itsestänikin lähinnä koomiselta, mutta asia VAAN ON NIIN että mulla ei ole kykyä toleroida sitä että mulle tullaan huutamaan ilman syytä. Aiheesta saa huutaa ja on huudettukin ja sen mä ymmärrän, mutta jos huudetaan siitä että ei itte viittitä silmiä nostaa ylemmälle hyllylle kaapissa, niin en mä tuollaista jaksa kauaa kuunnella. Oli syy sitten raskaus tai keveys tai mikä tahansa.

"Siitä kuitenkaan ei mihinkään pääse, että paskavaipan vaihtamista tulee. Olen kuitenkin 100% varma, että kukaan ei siihen asiaan suhtaudu, että "Jihuu! Taas on vauvelilla kurat rätissä. Upeeta kun pääsin vaihtamaan! Saapahan unohtaa muut kiireet siksikin aikaa." Ne paskarätit kyllä enemmänkin vaikuttaa ilmapiiriä kiristävästi jos muutenkin sattuu tiukka tilanne."

Voi poikaparka, miksi sinä kakkavaipan vaihdosta teet jo etukäteen noin ison ongelman? MIKSI SINULLA ON TÄMÄN ASIAN KÄSITTELYSSÄ ONGELMIA? Kokemuksesta voin sanoa, että vaipanvaihto ei ole homma pahimmasta päästä, vaan pikemminkin ILOINEN ASIA. Kakkavaipan vaihto on onnea. Vauvaa pitää KUNNIOITTAA ja terveen ihmisen kuuluu elintoimintoihin kuuluu ulostaminen.

• mv
        Korsteeni kirjoitti:

meillä ainakin vielä neljännen lapsen syntyessä kiisteltiin kumpi sen vaipan saa vaihtaa, koskaan ei ole siitä tapeltu.

se on hieno hetki lapsen kanssa!!

malttia malttia, hiljaa hyvä tulee.

• Korsteeni
        Master kirjoitti:

"Siitä kuitenkaan ei mihinkään pääse, että paskavaipan vaihtamista tulee. Olen kuitenkin 100% varma, että kukaan ei siihen asiaan suhtaudu, että "Jihuu! Taas on vauvelilla kurat rätissä. Upeeta kun pääsin vaihtamaan! Saapahan unohtaa muut kiireet siksikin aikaa." Ne paskarätit kyllä enemmänkin vaikuttaa ilmapiiriä kiristävästi jos muutenkin sattuu tiukka tilanne."

Voi poikaparka, miksi sinä kakkavaipan vaihdosta teet jo etukäteen noin ison ongelman? MIKSI SINULLA ON TÄMÄN ASIAN KÄSITTELYSSÄ ONGELMIA? Kokemuksesta voin sanoa, että vaipanvaihto ei ole homma pahimmasta päästä, vaan pikemminkin ILOINEN ASIA. Kakkavaipan vaihto on onnea. Vauvaa pitää KUNNIOITTAA ja terveen ihmisen kuuluu elintoimintoihin kuuluu ulostaminen.

Niin! Kuka tässä on sanonut, että se mikään ongelma SINÄNSÄ on? Jos sattuu olemaan kiireinen töihinlähtöaamu ja esiin tulee jokin tällainen täysin turha leikkuulauta-episodi, JA SEN LIÄSKSI juuri kun on takki päällä lähdössä ovesta ulos kuuluu vauvelin haalareista turskahdus ja paskanhaju leijuu eteisessä, niin ei se ainakaan helpota minkään asian sujumista sinä aamuna. Tämä vain ihan realiteettina. Jos joku onnistuu selittämään asian niin, että "Onneksi tuli vauvalle paskat housuun vaikka olen jo muutenkin töistä myöhässä!", niin ei voi muuta sanoa kun että kateeksi käy! Jotain tällaista mahdollista tilannetta maalailin mielessäni, kun otin asian esille. Ja jos siitäkin vielä tulee ylimääräistä kierroksen ottoa (kuten esim. tuosta leikkuulaudasta), niin ei sekään kenenkään elämää tee helpommaksi oli syy sitten hormoonit tai mikä tahansa.

Ja se asia nyt vaan sattuuu olemaan niin, että jos voi valita haisteleeko paskaa vai haisteleeko jotain muuta, niin minä mieluummin haistelen jotain muuta. Se ei silti tarkoita sitä, ettenkö vaihtaisi vaippaa IHAN VAPAAEHTOISESTI ILMAN KENENKÄÄN KEHOTUSTA TEKEMÄTTÄ SIITÄ MITÄÄN NUMEROA, jos huomaan että siihen on tarvetta. En kuitenkaan laske sitä lisäarvoksi elämääni (en esimerkiksi olisi valmis maksamaan siitä että saisin vaihtaa vaippoja enempää kun on tarvis), kuten en mitään muutakaan "ylimääräistä" hommaa. Esim. minusta ei ole kivaa, jos maitotölkki kaatuu lattialle. Jos sinä näet asian toisin, niin God Bless you!

Eipä voi sulle muuta toivoa, kun että vauvanne kakkii oikein reilusti ja usein, jos se sut kerran onnelliseksi tekee :D

• MM
        Korsteeni kirjoitti:

Niin! Kuka tässä on sanonut, että se mikään ongelma SINÄNSÄ on? Jos sattuu olemaan kiireinen töihinlähtöaamu ja esiin tulee jokin tällainen täysin turha leikkuulauta-episodi, JA SEN LIÄSKSI juuri kun on takki päällä lähdössä ovesta ulos kuuluu vauvelin haalareista turskahdus ja paskanhaju leijuu eteisessä, niin ei se ainakaan helpota minkään asian sujumista sinä aamuna. Tämä vain ihan realiteettina. Jos joku onnistuu selittämään asian niin, että "Onneksi tuli vauvalle paskat housuun vaikka olen jo muutenkin töistä myöhässä!", niin ei voi muuta sanoa kun että kateeksi käy! Jotain tällaista mahdollista tilannetta maalailin mielessäni, kun otin asian esille. Ja jos siitäkin vielä tulee ylimääräistä kierroksen ottoa (kuten esim. tuosta leikkuulaudasta), niin ei sekään kenenkään elämää tee helpommaksi oli syy sitten hormoonit tai mikä tahansa.

Ja se asia nyt vaan sattuuu olemaan niin, että jos voi valita haisteleeko paskaa vai haisteleeko jotain muuta, niin minä mieluummin haistelen jotain muuta. Se ei silti tarkoita sitä, ettenkö vaihtaisi vaippaa IHAN VAPAAEHTOISESTI ILMAN KENENKÄÄN KEHOTUSTA TEKEMÄTTÄ SIITÄ MITÄÄN NUMEROA, jos huomaan että siihen on tarvetta. En kuitenkaan laske sitä lisäarvoksi elämääni (en esimerkiksi olisi valmis maksamaan siitä että saisin vaihtaa vaippoja enempää kun on tarvis), kuten en mitään muutakaan "ylimääräistä" hommaa. Esim. minusta ei ole kivaa, jos maitotölkki kaatuu lattialle. Jos sinä näet asian toisin, niin God Bless you!

Eipä voi sulle muuta toivoa, kun että vauvanne kakkii oikein reilusti ja usein, jos se sut kerran onnelliseksi tekee :D

Selvä juttu, hyvää yötä.

• Master
        Korsteeni kirjoitti:

Kyllä on sairas ja hermoherkkä mies tämä Korsteeni. Ja sitten vielä kysyy voiko VAIMO tulla raskauden takia hulluksi.

Selvästi sinulla on ongelma kakka-asian kanssa, senhän näkee tuosta kirjoittelutyylistäsi. Älä yritä kiistää. Onneksi monet muut osaavat hoitaa asiat asiallisesti ja määrätietoisesti. Mainitsemasi kaltaiset tilanteet voi hoitaa asianmukaisessa härjestyksessä ilman reuhaamista ja karjumista ja muiden haukkumista.

Ei se mitään ymmärrän suhteelisuudentajunpuutteesi, JOS et ole vielä hoitanut ensimmäistäkään vauvaa.

Meidän "vauvat" muuten ovat ohittaneet vaippaiän kauan kauan sitten.

Ps. Jos vauvasi kärsii sattumoisin ummetuksesta, niin kakan luistaminen on ehdottomasti lisäarvo elämään. Sitä ei tajua monikaan, miten suuri lisäarvo.

• YÄÄÄÄÄÄ

Eilen viimeksi rupesin hulluna itkemään ku mies ei hieronu KU TOISEN PUOLEN PYLLYSTÄ, ku pyysin hieromaan ku oli niin kipiä. Siinä mä sitte makasin sängyllä ja vollotin että TYHYMÄ EI NOIN SAA TEHERÄ!!!

• Korsteeni

Mitä sä nyt ajattelet ittestäsi ja reaktiostasi?

• Miekkonen
        Korsteeni kirjoitti:

Mitä sä nyt ajattelet ittestäsi ja reaktiostasi?

Oon sitä myös pohtinut ja musta naiset kyllä kavereilleen kehuu kun mies tiskaa ja silittää sekä käy kaupassa mutta tosi asia on että naiselle pitää olla se kodin pää eli sun pitää olla se joka täräyttää nyrkin pöytään joskus ja karjaisee että perskeles. Jos eukko tulee karjumaan että missä on leikkuulauta niin paras keino on vilkaista ylimielisesti ja olla sanomatta mitään tai toinen vaihtoehto on karjaista että turpa kiinni ja leikkaa vaikka lattialla jos et silmiäs ylös saa. Ole perheen pää ja ilmaise miehekkäällä käyttäytymisellä eli joskus pieremällä kuin kangasta revittäisi ja pitkillä röyhtäilyllä kaljan päälle. Välillä hiero eukkoa pilluntoivossa mutta muuten mies ei naista saa hieroa kuin pillun takia. Hieman alkukantaisuutta peliin ja tiukka katse eukkoa silmiin ja kuten eläinmaailmassa katseella voi selvittää kumpi teillä on mies. Uroksille ei tulla suihkuun kiljumaan montaa kertaa sillä siinä voi alkaa naama punottamaan.

• Korsteeni
        Miekkonen kirjoitti:

Oon sitä myös pohtinut ja musta naiset kyllä kavereilleen kehuu kun mies tiskaa ja silittää sekä käy kaupassa mutta tosi asia on että naiselle pitää olla se kodin pää eli sun pitää olla se joka täräyttää nyrkin pöytään joskus ja karjaisee että perskeles. Jos eukko tulee karjumaan että missä on leikkuulauta niin paras keino on vilkaista ylimielisesti ja olla sanomatta mitään tai toinen vaihtoehto on karjaista että turpa kiinni ja leikkaa vaikka lattialla jos et silmiäs ylös saa. Ole perheen pää ja ilmaise miehekkäällä käyttäytymisellä eli joskus pieremällä kuin kangasta revittäisi ja pitkillä röyhtäilyllä kaljan päälle. Välillä hiero eukkoa pilluntoivossa mutta muuten mies ei naista saa hieroa kuin pillun takia. Hieman alkukantaisuutta peliin ja tiukka katse eukkoa silmiin ja kuten eläinmaailmassa katseella voi selvittää kumpi teillä on mies. Uroksille ei tulla suihkuun kiljumaan montaa kertaa sillä siinä voi alkaa naama punottamaan.

Enemmän mä oon teami-työskentelyn kun minkään hierarkian tai valta-asetelmien perään. Tasa-arvoa kannatan, mutta kun mulla alkaa tulla mitta täyteen niin siitä kyllä varoitetaan hyvissa ajoin ja selvästi ja sitten kun se tapahtuu niin ei kannata ihan siinä suoraan edessä seisoa.

Hyvin monesti on ollut tilanne, että ois tehnyt mieli lähetä ovesta ulos kun päpätys ei ole loppunut eikä millään jaksaisi alkaa säätämään jostain yhtä tyhmää asiaa kun tuo leikkuulauta. Mutta mihin sitä talvipakkasessa menet kun aamulla pitäisi lähteä töihin? Siitä yleensä on sitten seurannut armoton huuto että saa sen jäkätyksen loppumaan ja välillä käy verenpaine 350:ssä ja meinaa happi loppua ja sydän pysähtyä. Siinäpä sitä kyllä pääsisi hiljaiseen ympäristöön, kun veisivät ambulanssilla.

Tuosta röyhtäilystä ja pieremisestä en kyllä ole samaa mieltä... en muutenkaan oikein perusta näistä metsä-suomalaisista pöytä- ja ruokailutavoista.

Hierontaa meillä harrastetaan tarpeen mukaan puolin ja toisin. Ja sitä p:llä alkavaa ei ole tarvinnut millään erisuorituksilla ansaita.

Noh.. tuo tämän aamuinen leikkuulauta-episodikin ratkesi, kun kumpikin ajateltiin asiaa tahoillamme ja adrenaliinipitoisuus laski. Sovittiin asia puhelimessa ja pyydettiin/annettiin anteeksi ja naurettiin päälle :) Näinhän se aina menee, mutta toki olisi parempi jos ei tarvitsisi turhaan aivoverisuonten koeponnistusta suorittaa.

Välillä käynyt mielessä, että pitäiskö pössäyttää pienet blossit pilveä yhdessä sillointällöin, niin pysyisi aivot vähän rennompana ja rauhallisempana. Noh, ei ainakaan nyt raskaana ollessa kokeilla tuota.

• Tanja
        Miekkonen kirjoitti:

Kyllä siinä on taas yksi niin miehinen mies olevinansa. Sulla tuskin naista tolla asenteella on eikä varmaan tuu olemaankaan. Kyllä sovinistien maailma on pieni ja synkkä. Ethän sä kultapieni näköjäs arvosta naisia saati sitten ittees. Mutta onneksi sullakin se äiti on olemassa!!!
        Ja tunget päähäs mitä ajatuksia vaan niin nainen se perheen pää melkein aina on. Kyllä sulla netissä juttu tuntuu lentävän mutta kotona kun muija karjasee taidat juosta häntä koipien välissä (jos sulla sellanen on???)
        Meinaan tollanen käytös aikuiselta mieheltä on jo aika paljon. Ymmärrän kyllä jos oot joku 15v tai muuta niin sillohan sitä leijutaan, et muija sai kuulla kunniansa jne... mutta että aikunen äijä???
        Huh huh!!!

• Tanja
        Tanja kirjoitti:

Kyllä siinä on taas yksi niin miehinen mies olevinansa. Sulla tuskin naista tolla asenteella on eikä varmaan tuu olemaankaan. Kyllä sovinistien maailma on pieni ja synkkä. Ethän sä kultapieni näköjäs arvosta naisia saati sitten ittees. Mutta onneksi sullakin se äiti on olemassa!!!
        Ja tunget päähäs mitä ajatuksia vaan niin nainen se perheen pää melkein aina on. Kyllä sulla netissä juttu tuntuu lentävän mutta kotona kun muija karjasee taidat juosta häntä koipien välissä (jos sulla sellanen on???)
        Meinaan tollanen käytös aikuiselta mieheltä on jo aika paljon. Ymmärrän kyllä jos oot joku 15v tai muuta niin sillohan sitä leijutaan, et muija sai kuulla kunniansa jne... mutta että aikunen äijä???
        Huh huh!!!

Ja se tekee susta miehen kun röyhtäilet vai? Vanhan, hikisen haisevan ruman ja sivistymättömän moukan se susta tekee, TAIKKA SIIS ON TEHNYT JO!!!

• hormonimylly

Alkaa naurattaa, kun ihmiset suhtautuu niin kovin tosissaan kaikkiin viesteihin täällä. Mutta se ei nyt ollut se asia, vaan oma kommenttini korsteenille on, että venytä pinnaa hetki vielä. Kyllä se sitten laantuu, kun se jatkuva hormonimyllytys tasoittuu. Sitä se on naisen elimistö, kun hormoneilla on luonto ohjannut suvunjatkamiseen ja niiden pentujen puolustamiseen niin ei siinä aina ylilyönneiltä vältytä. Noin käy jokaisessa perheessä jossain vaiheessa, tosin voisi olla hyvä keskustella joskus vaimosi kanssa siitä jäkättämisestä jos se on jatkuvaa eikä tämän raskauden mukana tuomaa. Monesti sitä kuvittelee kommunikoivansa "saamattoman" miehensä kanssa ainoalla mahdollisella tavalla vaikka itse asiassa vain varmistaa, ettei toinen ole kuuntelulla. Minä sen jo opin ja nyt ei enää tarvitsisikaan jäkättää. Vikaa molemmissa. Koitahan kestää, vaimosi on kanssa luonnon vietävissä. Koita sinä sinnitellä mukana, pitkää pinnaa se kehittää, mutta lasten kanssa sitä pitkää pinnaa vasta tarvitaankin. Harjoitus tekee mestarin tässäkin. Kyllä se sitten baby bluessin jälkeen rauhoittuu tilanne teilläkin. Eikä sillä aamuisella tilanteella todennäköisesti ollut mitään tekemistä sen leikkuulaudan kanssa, vaan siihen kulminoitui muutama aamun harmistus. Näin ainakin meillä. Se oli aina jokin juuri noin typerä asia joka sen kamelin selän katkaisi. Jotenkin sitä oli sietokyky aivan olematon lasta odottaessa, oli sitten kyse vastoinkäymisestä tai kivusta tai mistä tahansa. älä menetä pinnaasi. Hanki itsellesi nyrkkeilysäkki tai jokin muu vastaava.

• Viilipytty

No kyllä sitä kaikesta ongelmia tuleekin. Jos minulle olisi tultu huutamaan, mihin olet leikkuulaudan piilottanut, olisin KERTONUT selkeästi ja asiallisesti missä se on. Ja asia olisi loppuun käsitelty.

Oma öyhäämisesi ja ajatus "leikkuulaudalla pätkimisestä" kuulostaa paljon huolestuttavammalta.

Nimim. 8 vuotta naimisissa ilman yhtään riitaa.

• Korsteeni

Mullakaan ei ensimmäisen vaimon kanssa ollut oikeestaan koskaan riitoja. Eipä meillä kyllä todellista kommunikaatiota ollut sitten muutenkaan. Kahdeksan vuotta suunnilleen kesti se avioliitto. Tätä nykyä olen sitä mieltä, että pienet kärhämät kuuluu aina asiaan kun kaksi ihmistä on niinkin lähekkäin, että asuu samassa taloudessa. Tai... eihän niitä sitten ole, jos esim. toinen osapuoli ei koskaan uskalla sanoa että on eri mieltä jostain asiasta. Me osataan (näköjään) kyllä riidellä ja huutaa ilman, että kumpikaan pelkää että se suhde siihen kaatuu. Välillä se on ihan terapeuttista, mutta joskus tuntuu ettei aivoverisuonet kestä enempää painetta. Aina sen jälkeen on kyllä selkeämpi "ilma", ihan niinkuin ukkosen jälkeen kesällä. Että alkakaa tekin opettelemaan, niin vielä ehditte oppia ennenkuin tulee kympit täyteen.

Yritin minäkin kertoa selkeästi leikkuulaudan sijainnin, mutta en saanut korotettua omaa ääntäni sellaiselle desibelitasolle, että se olisi kantautunut vaimon äänen yli. Ääntä oli kyllä sen verran, että alakerran naapuritkin varmaan tietää missä se leikkuulauta oli :) Tilanteen lauettua kävi ilmi, että sieltä se leikkuulauta löytyi, kun vain katsoi kaappiin. Ilmeisesti oli silmät kiinni yrittänyt ottaa sitä sieltä minne itse aina laittaa.

Pätkiminen oli enemmänkin tunne pään sisällä, en harkinnut sitä missään vaiheessa... itseasiassa se taisi tulla mieleen vasta, kun kirjoitin tuota viestiä tänne palstalle. Vielä tarkennukseksi se, että väkivaltaa en ole koskaan käyttänyt ketään kohtaan, eikä se todellisuudessa kuulu kommunikaatiovalikoimaani.

• Viilipytty
        Korsteeni kirjoitti:

Mullakaan ei ensimmäisen vaimon kanssa ollut oikeestaan koskaan riitoja. Eipä meillä kyllä todellista kommunikaatiota ollut sitten muutenkaan. Kahdeksan vuotta suunnilleen kesti se avioliitto. Tätä nykyä olen sitä mieltä, että pienet kärhämät kuuluu aina asiaan kun kaksi ihmistä on niinkin lähekkäin, että asuu samassa taloudessa. Tai... eihän niitä sitten ole, jos esim. toinen osapuoli ei koskaan uskalla sanoa että on eri mieltä jostain asiasta. Me osataan (näköjään) kyllä riidellä ja huutaa ilman, että kumpikaan pelkää että se suhde siihen kaatuu. Välillä se on ihan terapeuttista, mutta joskus tuntuu ettei aivoverisuonet kestä enempää painetta. Aina sen jälkeen on kyllä selkeämpi "ilma", ihan niinkuin ukkosen jälkeen kesällä. Että alkakaa tekin opettelemaan, niin vielä ehditte oppia ennenkuin tulee kympit täyteen.

Yritin minäkin kertoa selkeästi leikkuulaudan sijainnin, mutta en saanut korotettua omaa ääntäni sellaiselle desibelitasolle, että se olisi kantautunut vaimon äänen yli. Ääntä oli kyllä sen verran, että alakerran naapuritkin varmaan tietää missä se leikkuulauta oli :) Tilanteen lauettua kävi ilmi, että sieltä se leikkuulauta löytyi, kun vain katsoi kaappiin. Ilmeisesti oli silmät kiinni yrittänyt ottaa sitä sieltä minne itse aina laittaa.

Pätkiminen oli enemmänkin tunne pään sisällä, en harkinnut sitä missään vaiheessa... itseasiassa se taisi tulla mieleen vasta, kun kirjoitin tuota viestiä tänne palstalle. Vielä tarkennukseksi se, että väkivaltaa en ole koskaan käyttänyt ketään kohtaan, eikä se todellisuudessa kuulu kommunikaatiovalikoimaani.

Mielestäni asiat voi ratkaista sivistyneesti keskustelemalla ilman reuhaamista, kura-äänellä karjumista tai astioiden heittelyä.

Se, että ei ole riitoja, EI TARKOITA että pitäisi aina olla samaa mieltä tai ei uskaltaisi sanoa mielipidettään.

On sivistymätöntä rähjätä kuin kaheli, eikä kommunikointi voi olla hyvällä tasolla jos pitää pelätä että toinen voi rähjätä kuin kaheli.

Riita ei puhdista ilmaa, kun ei ole mitään puhdistettavaa. Se tekee vain kyyniseksi ja katkeraksi ja aiheuttaa mielipahan tunteita.

• tässä

avioliittoon... viikkoa ennen häitä mieheni sanoi, että naimisiin ei mennä ennen kuin on tiskikone,ja sitten ostettiin tiskikone samantien vaikka oltiin köyhiä opiskelijoita, viimeiset pennit kursittiin kokoon. Ja voin sanoa, että kannatti. Ja koska teille on vauvakin tulossa: ostakaa tiskikone!!!

sitten hermoilusta... tuntuu, että sinullahan ne taitaa hormonit tai mikä lie iskäjännitys päätä sekoittaa, eihän tuollaisesta muuten tarttis suuttua. Kyllä meillä ainakin huudetaan, jos keittiössä on laitettu tavaroita väärään paikkaan, ja siihen sitten vastataan huutamalla jos huvittaa, että missä kyselty tavara on. Mun käsityksen mukaan ei ole loukkaavaa huutaa toiselle jostakin asiasta, mutta loukkaavaa on ajatella tai sanoa (vaikka kuiskata) epäkunnioittavia asioita toisesta, kuten tämä lyömisajatus. Monet suomalaiset on mun mielestä oikeasti liian herkkiä. Kyllä elämään pitää välillä vähän ääntä mahtua ilman, että se tarkoittaisi riitelyä tai että siitä pitäisi hermostua tai loukkaantua.

Mutta onnea teille, koittakaa jaksaa odotusta ja toivottavasti kaikki menee hyvin.

• Saara

Jos noin pienistä asioista pitää huutaa, niin mitä sitten teette, kun olisi ihan oikeastikin huudon aihetta? Huutoon turtuu, ja kohta sillä ei ole mitään vaikutusta. Kyllä meilläkin joskus riidellään äänekkäästi, mutta silloin on yleensä kyseessä jotain vakavampaa kuin keittiövehkeiden väärä paikka.

• Korsteeni
        Saara kirjoitti:

Jos noin pienistä asioista pitää huutaa, niin mitä sitten teette, kun olisi ihan oikeastikin huudon aihetta? Huutoon turtuu, ja kohta sillä ei ole mitään vaikutusta. Kyllä meilläkin joskus riidellään äänekkäästi, mutta silloin on yleensä kyseessä jotain vakavampaa kuin keittiövehkeiden väärä paikka.

... että eikö tuollaista asiaa voisi tulla kysymään ihan normaalistilla äänensävyllä. Eli olen SE VÄÄRÄ HENKILÖ vastaamaan kysymykseesi. Minulle alettiin huutaa, minä en juurikaan ala huutaa jos ei minulle huudeta tai nalkuteta hyvä tovi ensin.

• Korsteeni

Tiskaaminen ei ole ollut ongelma meille koskaan. Kumpikin tiskataan käsin ihan mielellämme eikä ole ollut puhetta tiskikoneen hankkimisesta vauvelin tulon jälkeenkään. Voihan se kyllä olla että tuleekin hankituksi, sen näkee sitten. Onhan siitä ilmanmuuta apua, jos tulee paljon tiskiä, mutta tosiaankin kahdestaan ei olla saatu sellaista kasaa tiskiä aikaan että koneen hankinta olisi käynyt edes mielessä. Niilläkin rahoilla pääsee jo viikoksi jonnekin kivaan paikkaan, kun vähän kyttää tarjouksia :D

Hmm... tässä kyseisessä tapauksessa tuolla "huutamisella" en tarkoittanut pelkkää äänen korottamista, että toinen kuulisi sen esim. toiseen huoneeseen. Se oli syyttävää ja ilkeämielistä räyhäystä. Oikeasti tuntui, että toisen mielestä on jotain pahaa tehnyt kun meni tiskit tiskaamaan. Ei se siitä äänestä ole kiinni, vaan sävystä. Enkä olisi hermostunutkaan jos se huuto olisi loppunut kohtuu-ajassa ja minun olisi annettu kertoa mistä sitä leikkuulautaa kannattaa katsella.

• Korsteeni

Katselin tässä vähän aikaa sitten erään dokumentti-ohjelman, jossa kerrottiin, että kun ihmisen (keskivertotapaus) sydämen syke ylittää n. 120 lyöntiä minuutissa alkaa verenkiertoon erittyä adrenaliinia, joka vaikuttaa aivoissa niin, että sen jälkeen ei mene enää viestit perille, eikä pysty keskittymään vastaanottamaan mitä toinen sanoo.

Ehkä se kymmeneen laskeminen voisi auttaa.

• Odottaja

Taivas mitä provosointia Korsteenilta ja kaikki
        menee halpaan.
        Keskittykää te muutkin olennaiseen eli vauvan odotukseen ja toivokaa että vauva on terve
        ja säilytte itse järjissänne.Eihän vauvan odotus
        mikään sairaus ole joka antaa oikeuden käyttäytyä
        miten tahansa.Älkää olko naiset niin itsekkäitä,
        isänkin tunteet myllertävät.
        Ja nuo tiskausasiat..itsepähän olette siippanne
        valinneet.

• Korsteeni
        Odottaja kirjoitti:

Taivas mitä provosointia Korsteenilta ja kaikki
        menee halpaan.
        Keskittykää te muutkin olennaiseen eli vauvan odotukseen ja toivokaa että vauva on terve
        ja säilytte itse järjissänne.Eihän vauvan odotus
        mikään sairaus ole joka antaa oikeuden käyttäytyä
        miten tahansa.Älkää olko naiset niin itsekkäitä,
        isänkin tunteet myllertävät.
        Ja nuo tiskausasiat..itsepähän olette siippanne
        valinneet.

... vaan tuona aamuna asiat meni noin, mutta nyt jälkeenpäin huvittaa koko episodi :D

Käytiin viimeviikolla ultrassa ja oli kyllä sanoinkuvaamaton tunne nähdä, kun 5,8 cm pitkä jälkeläinen siellä aukoi leukojaan, huitoi käsillään, potki jaloillaan ja kääntyili niin ettei meinannut saada mitattua :D HUH!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      174
      5623
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      44
      2643
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2232
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1759
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1384
    6. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      30
      1376
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1327
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1301
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1233
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      108
      988
    Aihe