Laitan tämän threadin vielä tänne, vaikka se on myös leikkaus palstalla..
Kyselisin mielipiteitä lääkäreistä ja muusta. Elikkäs olen 25 ja 5 vuotta kärsinyt pullistumasta sekä selkärangan rappeutumasta. Sain taistella ihan kiitettävästi että uskoivat alaraajavaivat ym. vaivat todeksi, koska olen hyväkuntoinen,urheilullinen (ainakin ennen..)ja hyväksyin kipuni, enkä osannut tarpeeksi tiukasti vaatia. Armeijasta eivät päästäneet pois vaikka kuvat oli ja siellä rikoinkin selkäni vielä pahemmin. Lopulta kieltäydyin palveluksesta.ennen sitä hyväksyin kipuni "kuin mies".Enää en tee sitä virhettä.Eli särkylääkkeillä eteenpäin.
Nyt sitten 5 vuoden lääkärissäravaamisen jälkeen sain painostettua lääkärin ottamaan uudet kuvat ja hups 2 uutta pullistumaa ja rappeuma..Eli 2 lannerangassa ja 1 rintarangassa. Fysioterapioissa olen käynyt eivätkä tuntuneet auttavan.Olen myös ollut aivan huippukunnossa sekä hieman huonommassa (tällä hetkellä) eikä ole sen kummemmin tilanteet muuttunu. Fysiatri suositteli ortopedin konsultaatiota leikkauksesta ja nyt, tämän vuodatuksen jälkeen kysynkin:
Kuka lääkäri olisi todella hyvä, joka osaisi katsoa ja arvioida leikkauksen, sekä leikata kunnolla?
ortonista oma lääkärini suositteli jotain, mutta unohdin hänen nimensä.(ehdotuksia) Myös tulikouraa suositteli sekä muita töölön lääkäreitä. Yksityiselle olen kuitenkin päättänyt mennä, vaikka sitä joutuukin ottamaan lainaa jne., mutta jos hyvän saa, niin siinä ei ole rahalla minulle merkitystä. Olen odottanut muutenkin jo hemmetin kauan ja vuoden, kahden leikkausjono ei kiinnosta.Jos nyt ylipäätään sinne mennään, mutta kuitenkin. Mutta jos saisi mielipiteitä ja kommentteja lääkäreistä ja omista kokemuksista..Kiitoksia!!
Selkäleikkausta
12
14848
Vastaukset
- leikattu-96
Diacor on ehdottomasti paras,siellä on pitkäaikaisin kokemus selkäleikkauksista jotka tehdään mikrokirurkisesti.Lääkärin nimi on Peter Pippingsköld,sukunimi ei ehkä ole aivan oikein kirjoitettu,mutta kyllä tuolla jo pärjää.Netistä löydät paremmin tiedot.Minun leikkauksesta on kulunut jo 10 vuotta,ja olen erittäin tyytyväinen,kaikki vaivat jäivät sinne.Päivääkään en ole ollut selän takia töistä poissa.
- Selkämies25
Olen netistä lukenut aikaisemminkin tästä lääkäristä. Yksi vaihtoehdoista. Kuitenkin, eikö Ortonissa ole ne parhaimmat spesialistit, kun on tuki- ja liikuntaelimiin erikoistunut sairaala? Pitää ottaa selvää tästäkin. Kiitoksia vastauksesta!
- Anonyymi
Hän on huippu lääkäri. Sai aikanaan minulle ajan Töölön Sairaalaan selän leikkaukseen lyhyellä aikataululla. Hän Leikkasi tyttäreni selästä pullistumat 2 kertaa noin 3 - 4 vuotta sitten. Tyttärelläni oli onneksi vakuutus. Nyt hän on Terveystalo, Ruoholahti. Varasin nyt hänelle ajan kaularanka- ja olkapään ongelmien takia. Suosittelen häntä.
- :::::
Ortopedi Samu Sarna leikkasi selkäni muutama vuosi sitten ja häneen olin erittäin tyytyväinen.
- Anonyymi
Samoin hän leikkasi lonkkani 2007 ja kaikki oli hyvin tehty,mutta kun kaafuin 2023 ja pallonivel alkoi irrota piti tehdä uusinta Hämeenlinnassa.Sekin meni hyvin.Nyt on vasemman lonkan leikkaus tehty Myös Häm lin ja nyt tehtiin koko proteesi.Se tuntuu olevan kivuliaampi ja hitaammin paraneva.Leikkausta ei nyt tehty sementti vahvisteella.Mutta pitkä odotus 8,5 kk jo kukuttaa muutenkin kulunutta luuta joten voi olla,että kestää siksi patanemimen.
Mutta hyvä,kun näitä leikkauksia tehdääm se
Korjaa elämän laatua paljon.
- johtuu kuka...
leikkaa parhaiten.
Ortonia ainakin on kehuttu maan parhaaksi ja jos HUSIN hoitoon pääsee niin siellä kuulemma saletisti osaamista.
Hoitojen onnistuminen johtuu toki oikeasta diagnoosista ja sitten leikkauksen kulusta sekä tervehtymisestä siitä.
Nimiä vaan listalle jos joku tietää, meinaan on aika vähäiset Arvauskeskusten avut välillä selkävaivaisille...- osaajia
Jussi Timonen
- Selkämies25
juu, HUS:n kai olis kai mahku päästä ja useat huiputhan ovat myös siellä sekä yksityisellä puolella. Tilanteen nopeuttamiseksi kyselen vain täällä kuka olisi hyvä leikkaaja tmv. En haluaisi odotella vuotta-kahta leikkaukseen.koko operaatioon saattaisi pahimmillaan mennä jopa 2,5 vuótta, jos oiikein pistetään "krooniseksi".Nyt kun olen päässyt tähän asti, niin haluaisin nopeasti eteenpäin, sekä varmistua siitä tai ainakin parantaa mahdollisuuksia, että ei tulisi mitään hermovaurioita, katetreita tmv.
Ja eikös tuo allamainittu lääkäri timo vai mikä,ollut fysiatri.Ortopedille olisi matka, kun fysiatrilta olen jo "leikkausluvan/suosituksen"saanut. kiitoksia vastauksista! - Selkämies25
Selkämies25 kirjoitti:
juu, HUS:n kai olis kai mahku päästä ja useat huiputhan ovat myös siellä sekä yksityisellä puolella. Tilanteen nopeuttamiseksi kyselen vain täällä kuka olisi hyvä leikkaaja tmv. En haluaisi odotella vuotta-kahta leikkaukseen.koko operaatioon saattaisi pahimmillaan mennä jopa 2,5 vuótta, jos oiikein pistetään "krooniseksi".Nyt kun olen päässyt tähän asti, niin haluaisin nopeasti eteenpäin, sekä varmistua siitä tai ainakin parantaa mahdollisuuksia, että ei tulisi mitään hermovaurioita, katetreita tmv.
Ja eikös tuo allamainittu lääkäri timo vai mikä,ollut fysiatri.Ortopedille olisi matka, kun fysiatrilta olen jo "leikkausluvan/suosituksen"saanut. kiitoksia vastauksista!korjaus. eli jussi timgren sitten...=)
- Leppis
Juuri tulin Timgrenin vastaanotolta ja kyllä jalka nousee ja olo on kuin eri emännällä. Ei voi olla homma ihan huuhaata!
Olen kärsinyt selkäkivuista jo lähes kolmen vuoden ajan ja selkäleikkaustakin on esitetty, en vaan siihen halunnut suin päin lähteä. Oireisto oli kuulemma ortopedin mukaan vähän tavallisesta poikkeava. Halusin keksiä muuta. Pari vuotta olen yrittänyt porskuttaa eteenpäin kipeän selän ja lantio-ongelmien kanssa.
Viimeksi tänään aamulla taiteilin toisen jalan jalkinetta vaikeuksien kera jalkaan. Timgrenin vastaanotolta lähtiessäni huomaamatta kengät sujahtivat jalkaan samoin kuin ennenkin, ilman penkkejä ja ilman jalan nostamista avustaen puntista.
Huomasin käveleväni kuin keijukainen, vaikkakaan en ole lähellekkään keijukaista. Elimistö tuntui lämpöiseltä ja terveeltä. Jonkun ajan päästä huomasin lievää lihaskipua eri puolilla vartaloa, mitä tunnen vieläkin, mutta täysin erillaista, mitä aikaisemmin oli ollut. Kroppani virheasento on korjattu ja väärän asennon takia oikeat lihakset ovat joutuneet ottamaan kuormitusta vastaan, työtä, mitä eivät ole vuosiin tehneet. Selkään ei ole sattunut lainkaan ja hyvältä tuntuu.
Itse sanoin Timgrenille, että tulin vastaanotolle kokeilumielessä siten, ettei kokeileminen välttämättä ota tai anna mitään ja hän vain teki hiljaista työtään kommentoimatta lausumaani. Lähdin hyvinvoivana pois ja mukana kelpo neuvot oman kropan kunnossapitämiseksi.
Fysioterapiaan, kiropraktikolle ja niin edelleen kun mennään ilmoitetaan, että nyt sitten on syytä ottaa kymmenen hoidon sarja tai muuta vastaavaa. Timgren ilmoitti, että tämä käynti riittää ja jos ongelmia syntyy, tiivistä hänen antamiensa ohjeiden mukaan tehtävien liikkeiden tekemistä. Tule takaisin sitten parin kuukauden päästä, jos näyttää siltä, ettei vaikutusta ollut.
Eli miksi juosta vuosittain ottamassa joku kymmenen sarjan hoitojakso hoitoa, joka ei välttämättä tee kun tilapäisen hyvänolon tunteen, ja hoitoa, joka ei poista itse kivun aiheuttajan syytä.
Ei kannata panetella sitä, että jos joku on nyt onnellisena avannut keskusteluketjun siltä pohjalta, että joku käsittely on hänen kipunsa poistaneet. Miksi ihmeessä kaikki pitää vääntää negativiseksi - kannattaa lueskella ja painaa mieleen ne seikat, jotka saattavat joitain tai juuri itseäsi helpottaa. Ei kannata lähteä ryvettämään ja pilaamaan hyvää keskusteluketjua jollain väittelykilpailulla tai muulla ala-arvoisella menettelyllä.
Jos apua joku on vaivoihinsa saanut - EIKÖ SE OLEKKIN TOSI HYVÄ ASIA! - en itse siitä löydä mitään pahaa. Nyt olen myös itse onnellinen ja uskon, että käyntini juuri Timgrenin vastaanotolla on tämän onnen takana.
Hyvää lopputalvea vaan teille kaikille - Leppis
Eli edelliseen jäi vähän moittimista toiseen keskusteluketjuun liittyen, jossa oli tuota huonoa käytöstä liikkeellä.
Pahoittelen tapahtunutta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1254054Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3192081Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481821Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21760- 1061740
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391681Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4481532MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531282Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441276Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4501251