Kani löydetty

Mieheni löysi tänään Eskilsöstä (Pohjanmaalla) ruskean keskikokoisen kanin. Hän tuo sen huomenna kotiimme Vaasaan, sillä meillä on ennestään 3 kania, joten osaamme huolehtia siitä kunnes oikeat/uudet omistajat löydetään.

Mihin siis ilmoitella? Lähialueen marketit ym. tietenkin, mutta löytöpaikan läheisyydessä ei näkynyt ihmisiä, joilta olisi voinut kysellä :(

Onko netissä paikkaa, jonne näitä voi ilmoitella tms.? Googlellakaan en löytänyt oikein mitään, tosin minulla on koko viikonloppu erittäin kiirettä, joten ehdin vasta ensi viikolla kunnolla nettiä penkomaan. Siksi olisikin mukavaa, jos joku ihana ihminen auttaisi pientä hädässä. Eläinsuojeluvalvojalle ilmoitin asiasta jo.

Eläinlääkärin sain maanantaiksi, joten pääsee tarkistuttamaan reppanan. Sukupuoltakaan en vielä tiedä, kun kanin vasta huomenna nään.

3

472

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • null

Pupu on ilmoitettava löytöeläimenä joko kunnan eläinlääkärille, alueen löytöeläinkeskukselle tai poliisille. Yhdellekin löytöeläimistä vastaavalle taholle ilmoittaminen riittää, mutta suosittelen ilmoittamaan kaikille koska pupua voidaan kysyä mistä vain. Lisänä suosittelen juurikin netissä (kertokaa muut missä, minä en oikein tiedä) ja kaupoissa ilmoittamista.

Eläinsuojeluvalvoja ei vastaa löytöeläimistä eli asiasta on sovittava joko kunnan eläinlääkärin tai löytöeläinkeskuksen kanssa. Löytöeläimestä on aina ilmoitettava löytöeläimistä vastaavalle taholle ja se on myös tuollaiselle taholle luovutettava, mutta usein voidaan sopia että löytöeläintä hoitaa yksityinen henkilö. Jos omistajaa ei löydetä niin löytöeläin voidaan luovuttaa suoraan sitä hoitaneelle henkilölle ilman varsinaista uuden kodin etsintää ja usein se luovutetaan maksutta koska hoitoa ei muuten korvata. Joskus voidaan korvata tosin pakollisen hoitoajan ruokintakustannukset. Kunta vastaa löytöeläimen eläinlääkärikustannuksista pakollisen hoitoajan osalta.

• Pupu sai hyvän kodin ja kaikki ok :) Omistajat olivat alkoholisteja ja heillä oli 2 urosta samassa tilassa :( Toisenkin olivat päästäneet luontoon, mutta eräs pariskunta otti kanin kiinni ja sekin on jo kodissaan :) Loppu hyvin, kaikki hyvin!

• n/a
        hande-83 kirjoitti:

Pupu sai hyvän kodin ja kaikki ok :) Omistajat olivat alkoholisteja ja heillä oli 2 urosta samassa tilassa :( Toisenkin olivat päästäneet luontoon, mutta eräs pariskunta otti kanin kiinni ja sekin on jo kodissaan :) Loppu hyvin, kaikki hyvin!

Hienoa että kaneilla on nyt asiat hyvin! Kiitos sinulle hyvästä työstä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      66
      1877
    2. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      81
      1435
    3. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      93
      1078
    4. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      45
      874
    5. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      41
      830
    6. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      286
      828
    7. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      263
      755
    8. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      57
      728
    9. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      110
      708
    10. 39
      653
    Aihe