Jos upotuksessa olisi kyse Jeesuksen hautaamisen ulkoisten muotojen jäljitteleminen, niin kastettavanhan tulisi olla veden alla 3 pv. näköesteen takana, kuten Jeesuskin oli kalliohaudassa tuon 3 pv. ja iso kivi oli laitettu kalliohaudan suuaukkoon.
kasteformaatti?
23
474
Vastaukset
kastetapa: "Jos upotuksessa olisi kyse Jeesuksen hautaamisen ulkoisten muotojen jäljitteleminen, niin kastettavanhan tulisi olla veden alla 3 pv..."
---
Kasteessa tullaan osalliseksi Kristuksen kuolemasta ( Room 6:3) ja osalliseksi Kristuksen ylösnousemuksesta (Room 6:5).
- Kasteessa tapahtuu vanhan ihmisen (Aadamin) hautaaminen ja uuden ihmisen hengellinen herääminen ja ylösnousemus rikkomuksiin ja synteihin kuolleesta olotilasta (Room 6:4-5, Kol 2:12-13).
Ihmisyytensä puolesta jokainen on osallinen Kristuksen kuolemaan, joka on Jumalan sovitusteko, aivan samoin kuin hän on osallinen Aadamin syntiin ja lankeemukseen.
Mutta osallisuus Kristuksen kuolemaan ilmenee ainoastaan kasteen ja uskon kautta.
Kasteen kautta hautaaminen Kristuksen kanssa Hänen kuolemaansa merkitsee sitä, että Häneen yhdistyneinä otamme vastaan ja hyväksymme Jumalan tuomion, joka julistaa meidät syyllisiksi.
Kaste merkitsee siis vanhan aikakauden loppua.
Kastettu uskova ei ainoastaan osallistu Kristuksen kuolemaan omana kuolemanaan, vaan kasteen ja uskon kautta myös Kristuksen ylösnousemuksesta tulee hänen ylösnousemuksensa (Room. 6:4).
”Ollen haudattuna Hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.” (Kol. 2:12).
---
”Meidätkin Jeesuksemme kuolemaan kastettiin,
niin vanha ihmisemme kanssansa haudattiin.
Siis uskoon, Herra, auta ja Pyhän Hengen kautta
vie uuteen elämään.” (Virsi 97:6)- mutta.....
Kaste ei ole välttämätön sen todistaa tämä raamatun kohta:
"Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.” (Mark.16:15, 16)
Siis he jotka eivät usko joutuvat kadotukseen mutta kastamattomuus ei joda kadotukseen.
Lapsikasteet ovat jumalattomuuden osoituksia. He, jotka kieltävät Jeesuksen, Hänen opetukset ja esimerkilliset teot uhallakin tekevät toisen kuin Jeesus teki siunatessaan lapsia.
Lapsia kastettaessa tehdään aina raamatunvastaista esimerkiksi riistetään lapselta oma Jumalan antava valinanvapaus joka on aikuisillakin jo Aatami ja Eevallakin oli se. Tässä raamatun kohtia jotka osoittaa kasteen valinnanvapautta:
"... joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi" (Ilm. 22.17).
"... Valitkaa tänä päivänä, ketä te tahdotte palvella" (Joosua 24:15).
"Kehoitamme teitä vastaan ottamaan Jumalan armon, niin ettei se turhaksi" (2 Kor. 6:1-2).
Ainoa oikea ja luultavasti ainoa Jumalallinen kaste on lapsivesikaste joka tapahtuu äidin kohdussa.
Jumala ei pakota ketään taivaaseen vaan toivoo jokaisen pelastuvan. Saatana pakottaa, niinkuin esi-isämme pakotetiin miekalla kasteelle: usko tai kuolet laki vaikka raamatussa on käsky älä tapa Jeesuksenkin vahvistamana. Kristinuskot, suomenen valtion kirkkokin, on eniten tapattunut ihmisiä maailmassa.
Eli saatana liikkuu Jumalan ja Jeesuksen nimissä. - näin on
mutta..... kirjoitti:
"Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.” (Mark.16:15, 16)
Siis he jotka eivät usko joutuvat kadotukseen mutta kastamattomuus ei joda kadotukseen.
Lapsikasteet ovat jumalattomuuden osoituksia. He, jotka kieltävät Jeesuksen, Hänen opetukset ja esimerkilliset teot uhallakin tekevät toisen kuin Jeesus teki siunatessaan lapsia.
Lapsia kastettaessa tehdään aina raamatunvastaista esimerkiksi riistetään lapselta oma Jumalan antava valinanvapaus joka on aikuisillakin jo Aatami ja Eevallakin oli se. Tässä raamatun kohtia jotka osoittaa kasteen valinnanvapautta:
"Kehoitamme teitä vastaan ottamaan Jumalan armon, niin ettei se turhaksi" (2 Kor. 6:1-2).
Ainoa oikea ja luultavasti ainoa Jumalallinen kaste on lapsivesikaste joka tapahtuu äidin kohdussa.
Jumala ei pakota ketään taivaaseen vaan toivoo jokaisen pelastuvan. Saatana pakottaa, niinkuin esi-isämme pakotetiin miekalla kasteelle: usko tai kuolet laki vaikka raamatussa on käsky älä tapa Jeesuksenkin vahvistamana. Kristinuskot, suomenen valtion kirkkokin, on eniten tapattunut ihmisiä maailmassa.
Eli saatana liikkuu Jumalan ja Jeesuksen nimissä.Minä kävin kasteella uskoontuloni jälkeen, mutta en siksi, että kuvittelisin kasteen pelastavan.Minä olen pyytänyt Jeesusta tulemaan elämääni, olen ottanut Hänet vastaan syntieni sovittajana, ja siinä minulla on pelastus.
Edesmennyt isäni ei käynyt uskovien kasteella, mutta kuoli Jeesuksen armoon luottaen.Hän uskoi myös Jeesukseen syntiensä sovittajana,ja viimeiset sanansakin minulle olivat; "Jumala rakastaa sinua."
En hetkeäkään ole kuvitellut, etteikö hän olisi pelastunut, ei sen takia;
että hänet on lapsikastettu
Ei sen takia; ettei hän käynyt uskovien kasteella
Mutta uskomalla Jeesukseen syntiensä sovittajana hän pelastui, niin kuin minäkin, jos en luovu uskostani. - pelastuva
mutta..... kirjoitti:
Eli saatana liikkuu Jumalan ja Jeesuksen nimissä.Pelastuvalla on sekä kaste että usko lahjaksi saatuna. Kyse on samasta pelastustalentista sen eri puolista. Niitä ei voi erottaa toisistaan. Henki, vesi ja veri pitävät yhtä.
Ne jotka eivät uskoneet eivätkö siksi menneet eivätkä vieneet perhettään kasteelle niin heiltä puuttuu kasteessa Jumalan tekemä liitto ja kaikki se mitä kaste lupaa ja antaa Raamatun mukaan. - pelastuva myös
pelastuva kirjoitti:
Pelastuvalla on sekä kaste että usko lahjaksi saatuna. Kyse on samasta pelastustalentista sen eri puolista. Niitä ei voi erottaa toisistaan. Henki, vesi ja veri pitävät yhtä.
Ne jotka eivät uskoneet eivätkö siksi menneet eivätkä vieneet perhettään kasteelle niin heiltä puuttuu kasteessa Jumalan tekemä liitto ja kaikki se mitä kaste lupaa ja antaa Raamatun mukaan.USKO on ainut ehto pelastumiselle!!!!!
- pelastuneella
pelastuva myös kirjoitti:
USKO on ainut ehto pelastumiselle!!!!!
Raamatun mukaan jopa riivaajat uskovat ja tunnustavat Jeesuksen Jumalan Korkeimman Pojaksi. Pelkkä usko ja tunnustus ei heitä kuitenkaan pelasta, koska heitä ei ole kasteessa liitetty Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan (1.Kor.12:13).
- pelastuva myös...
pelastuneella kirjoitti:
Raamatun mukaan jopa riivaajat uskovat ja tunnustavat Jeesuksen Jumalan Korkeimman Pojaksi. Pelkkä usko ja tunnustus ei heitä kuitenkaan pelasta, koska heitä ei ole kasteessa liitetty Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan (1.Kor.12:13).
Riivaajat ei pyydä Jeesukselta syntejään anteeksi.Siksi se on ihan eri asia, kuin hyväksyä Jeesuksen armo kohdallensa.
Edelleenkään kaste ei ole pelastuksen ehto.Ryövärikään ei ehtinyt kasteelle, epäiletkö Jeesuksen sanoja hänelle.
Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.Siinä ainoa, mitä pelastukseen tarvitaan. - pelastuva myös...
pelastuneella kirjoitti:
Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan kuuluvat Jeesukseen uskovat, ei kaikki lapsikastetut!
- mikä liitto
pelastuva myös... kirjoitti:
Riivaajat ei pyydä Jeesukselta syntejään anteeksi.Siksi se on ihan eri asia, kuin hyväksyä Jeesuksen armo kohdallensa.
Edelleenkään kaste ei ole pelastuksen ehto.Ryövärikään ei ehtinyt kasteelle, epäiletkö Jeesuksen sanoja hänelle.
Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.Siinä ainoa, mitä pelastukseen tarvitaan.Ryövärin eläissä ei vielä ollut kristillistä kastetta olemassakaan.
Jeesuksella oli valta maan päällä eläissään antaa syntejä anteeksi keitä hän tapasikin (syntinen nainen, lapset, ristinryöväri). - Raamatun oppi
pelastuva myös... kirjoitti:
Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan kuuluvat Jeesukseen uskovat, ei kaikki lapsikastetut!
Yksi ruumis, monta jäsentä
12 Kristus on niin kuin ihmisruumis, joka on yksi kokonaisuus mutta jossa on monta jäsentä; vaikka jäseniä on monta, ne kaikki yhdessä muodostavat yhden ruumiin.
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ON KASTETTU YHDEKSI RUUMIIKSI. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. - ja se
Raamatun oppi kirjoitti:
Yksi ruumis, monta jäsentä
12 Kristus on niin kuin ihmisruumis, joka on yksi kokonaisuus mutta jossa on monta jäsentä; vaikka jäseniä on monta, ne kaikki yhdessä muodostavat yhden ruumiin.
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ON KASTETTU YHDEKSI RUUMIIKSI. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.Henki, eli Pyhä Henki saadaan, kun otetaan Jeesus vastaan Vapahtajana, ei lapsikasteessa.
Näin ollen oikeaan Kristusruumiiseen eli todelliseen seurakuntaan kuuluvat uudestisyntyneet ihmiset.
Vai väitätkö että jokaisella lapsikastetulla Jumalankieltäjällä olisi Pyhä Henki??? - Henki
ja se kirjoitti:
Henki, eli Pyhä Henki saadaan, kun otetaan Jeesus vastaan Vapahtajana, ei lapsikasteessa.
Näin ollen oikeaan Kristusruumiiseen eli todelliseen seurakuntaan kuuluvat uudestisyntyneet ihmiset.
Vai väitätkö että jokaisella lapsikastetulla Jumalankieltäjällä olisi Pyhä Henki???Lihasta syntyy liha eli lapsi pitää syntyä uudesti vedestä ja Hengestä ja saada se Henki.
Kastetulla lapsella on Kristuksen henki, "niin te saatte Pyhän Hengen lahjan" kasteessa...teille ja teidän lapsille...syntienne anteeksisaamiseksi...perhekunnittain.(Apt.2:38-39).
Kristityksi kastetulla vauvalla on tietenkin Kristuksen Henki. Ilman Kristuksen Henkeähän ei voi edes olla Jeesuksen oma.
"Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room.8:9)
- yks toinen
Taidat olla ev.lut.kirkon teologian kannattaja? Jos oikein kaikessa Jeesusta kirjaimellisesti seuraatte, niin älkää vaan alkako riistiinnaulita vauvoja ennen vauvakastetta, voi loppua ennenpitkää, jäsenet kirkosta.
- suomeksi
Syntinen olin jo syntyessäni ja synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.
Kastaminen on Kristuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen liittämistä (Room.6:3-5) Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa?
Kastaminen on oksastamista ja liittämistä seurakuntaan eli Kristuksen ruumiiseen eläväksi jäseneksi ja eläväksi kiveksi (1.Kor.12:13)
Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.
Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän.
Tiedämme, että vanha minämme on yhdessä hänen kanssaan ristiinnaulittu, jotta tämä syntinen ruumis menettäisi valtansa emmekä enää olisi synnin orjia.
Ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan.
Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. - sokea
suomeksi kirjoitti:
Syntinen olin jo syntyessäni ja synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.
Kastaminen on Kristuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen liittämistä (Room.6:3-5) Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa?
Kastaminen on oksastamista ja liittämistä seurakuntaan eli Kristuksen ruumiiseen eläväksi jäseneksi ja eläväksi kiveksi (1.Kor.12:13)
Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.
Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän.
Tiedämme, että vanha minämme on yhdessä hänen kanssaan ristiinnaulittu, jotta tämä syntinen ruumis menettäisi valtansa emmekä enää olisi synnin orjia.
Ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan.
Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.sanot:Kastaminen on oksastamista ja liittämistä seurakuntaan eli Kristuksen ruumiiseen eläväksi jäseneksi ja eläväksi kiveksi (1.Kor.12:13) "
Kovin heikkoa tuo oksastaminen taitaa olla, kun
lähes kaikki "oksastetut" irtoavat siitä rungosta
ja viisveisaavat kirkon opetuksesta.
Taitaa se seurakuntakin olla hakoteillä, kun sen
papit itsekään eivät usko Raamatun sanomaan. Tämä
sama "elävien seurakunta" pitää sisällään ateistit,juomarit, huorintekijät ym.
Tarkoittaako se eläminen sitä, että seurakunta elää synnissä???
Raamattu käskee lähetä ulos sellaisesta seurakun-
nasta, jolla on vain nimi, mutta on sisäisesti
kuollut.
Missä ne elävät jäsenet ovat???? - Mt.7
sokea kirjoitti:
sanot:Kastaminen on oksastamista ja liittämistä seurakuntaan eli Kristuksen ruumiiseen eläväksi jäseneksi ja eläväksi kiveksi (1.Kor.12:13) "
Kovin heikkoa tuo oksastaminen taitaa olla, kun
lähes kaikki "oksastetut" irtoavat siitä rungosta
ja viisveisaavat kirkon opetuksesta.
Taitaa se seurakuntakin olla hakoteillä, kun sen
papit itsekään eivät usko Raamatun sanomaan. Tämä
sama "elävien seurakunta" pitää sisällään ateistit,juomarit, huorintekijät ym.
Tarkoittaako se eläminen sitä, että seurakunta elää synnissä???
Raamattu käskee lähetä ulos sellaisesta seurakun-
nasta, jolla on vain nimi, mutta on sisäisesti
kuollut.
Missä ne elävät jäsenet ovat????Hurmostelut, uudestikasteet ja muut ihmeet ja tunnusteot kaatumiset ja sellaiset vievät ihmiset helposti tähän joukkoon, jolle kerran sanotaan taivaan portilla näin:
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Ef.4:5 "yksi kaste"...uudestikaste on synti ja laittomuus. - tosi...
Mt.7 kirjoitti:
Hurmostelut, uudestikasteet ja muut ihmeet ja tunnusteot kaatumiset ja sellaiset vievät ihmiset helposti tähän joukkoon, jolle kerran sanotaan taivaan portilla näin:
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Ef.4:5 "yksi kaste"...uudestikaste on synti ja laittomuus.ärsyttävää lukea noita viestejäsi, joissa koko ajan toistat yhtä ja samaa Raamatun jaetta, joka ei todellakaan tarkoita esim. vapaitten suuntien uudestisyntyneitä ihmisiä
- ja hätäkasteen?
Mt.7 kirjoitti:
Hurmostelut, uudestikasteet ja muut ihmeet ja tunnusteot kaatumiset ja sellaiset vievät ihmiset helposti tähän joukkoon, jolle kerran sanotaan taivaan portilla näin:
Ef.4:5 "yksi kaste"...uudestikaste on synti ja laittomuus.Uudellen kasteella varmaan tarkoitit hätäkastetta ja sitten, jos vauva jääkin henkiin he kastavat vielä uudelleen, mutta nyt kuolevat kaikki vauvat,jos nämä 3pv vauvaa kastavat kirkon uudeksi jäseneksi.Et turhaan hurmahengiseksi heitä sano, kuka pappi pysyy kastamaan kolmea päivää pystyssä, kaatumatta.
- vedellä ja sanalla
ja hätäkasteen? kirjoitti:
Uudellen kasteella varmaan tarkoitit hätäkastetta ja sitten, jos vauva jääkin henkiin he kastavat vielä uudelleen, mutta nyt kuolevat kaikki vauvat,jos nämä 3pv vauvaa kastavat kirkon uudeksi jäseneksi.Et turhaan hurmahengiseksi heitä sano, kuka pappi pysyy kastamaan kolmea päivää pystyssä, kaatumatta.
Ps 51:7 Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]
Ef.5:26 pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla [Joh. 3:5; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21] - ollut syntinen
vedellä ja sanalla kirjoitti:
Ps 51:7 Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]
Ef.5:26 pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla [Joh. 3:5; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]jo syntymisestäsi lähtien, niin olisi jo kiire
uskoa Jeesukseen.
Ap 26:18 Vain uskomalla Jeesukseen saamme synnit anteeksi.
Hopi, hopi. ollut syntinen kirjoitti:
jo syntymisestäsi lähtien, niin olisi jo kiire
uskoa Jeesukseen.
Ap 26:18 Vain uskomalla Jeesukseen saamme synnit anteeksi.
Hopi, hopi."Ap 26:18 Vain uskomalla Jeesukseen saamme synnit anteeksi".
----
Kun Raamattu painottaa uskon ja kasteen pelastavan (Mark. 16:16, 1. Piet. 3:21), niin ei siinä tarvita mitään ihmistekoja.
Minkä Jumalan lahjan Paavali, kun hän kastatti itsensä?
Ananias sanoi Paavalille: ”Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi ” (Apt. 22:16).
Aivan oikein siis lausumme Nikean uskontunnustuksessamme: ”Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi”.
Tästähän Pietarikin sanoo: ”….ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi…” (Apt. 2:38).
Miksi tätä on niin vaikea uskoa todeksi?
Lieneekö oma järkemme esteenä; mitään emme voi ottaa lahjana vastaan, vaan kaiken pyrimme ansaitsemaan itse omilla teoillamme (vrt. omakohtainen uskonratkaisu, oma kuuliaisuuden askel jne…).
Näin tavoittelemme vain omaa kunniaa, emmekä anna kunniaa sille, kenelle se kuuluu.
- >Raamattu<
Ja ne, jotka kulkivat ohitse, herjasivat häntä ja nyökyttivät päätään ja sanoivat: "Voi sinua, joka hajotat maahan temppelin ja kolmessa päivässä sen rakennat!
- hautaus
Jeesusta ei haudattu upottamalla alaspäin maahan, vaan ruumis nostettiin käsivarsilla ylöspäin laudalle kalliohaudassa, jonne mahtui sisälle muitakin ihmisiä ja enkeleitä.
Upotustekniikka kastamisessa ei saa tukea Jeesuksen hautaamistavasta.
Jeesus kävi haudassa ollessaan tuonelassa saarnaamassa.
18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
21 Tämän vertauskuvan mukaan VESI NYT TEIDÄTKIN PELASTAA, KASTEENA-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.
lihan saasta=lihan taipumus tehdä uutta syntiä, mikä ominaisuus ei poistu kasteessa, koska liha taistelee Henkeä vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2014457
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!472092- 681769
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331393Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581367Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93979SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26953Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10909Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170828Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186716