Muurahaisia pihat täynnä

kyllästynyt

Omakotitalomme on kuivalla kangasmetsä tontilla ja suureksi ongelmaksemme on muodostuneet muurahaiset. Ne syövät kukkien ja pensaiden juuret, niin että mikään ei menesty. Joka ikisen kiven alta löytyy pesä tai jos repäisee ruohotupsun maasta, on sielläkin pesä. Ja niitä pirulaisia on vaikka minkä näköisiä, ainakin kymmentä eri lajia löytyy.
Olen taistellut bayconin kanssa jo seitsemän vuotta niitä vastaan mutta ei, niitä ei hävitetä. Yhden pesän hävität, niin jo on vieressä kohta uusi. Mikä neuvoksi, alkaa jo oikeasti itkettämään kun aina on vain murkkuja murkkuja, minne tahansa katsookin, niin aina on vain murkkuja!! Auttakaa hyvät ihmiset!

3

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metsämuurahaisia

      ni kokemusta on.Raidin sirotetta paripurkkia panin pesään ja annoin olla pari päivää.Kaiva monttua pesään ja sirotetta sinne ja pesä umpeen.Viikon päästä lapion 8 jätesäkkiä pesävärkkiä säkkiin ja kun säkit loppu kesken kannoin saavilla suoraan peräkärryyn.Tuli muuten kärry aivan täyteen.Pesä oli n.1.5 metriä halkasijaltaan.Vein kaatopaikalle.Sen jälkeen panin oisko ollu paygon nimistä myrkkyä nestemäisenä pesään.Viikon päästä viel pari pussia samaista värkkiä sirottelin pesän jäänteisiin ja ympärille.Toistaiseksi olen voittaja.tapahtumasta on aikaa n. kuukausi.En tiiä mikä tepsii jos sulla ei ole kekoja mut jos sulla on kekoja kokeile tuommosta kaavaa.

    • sapettaa

      Olen jättänyt hävittämättä jos ei ole haitaksi. On iso kivikkorinne ja muutenkin maasto hiekkavoittoista , joten niitä piisaa samoin. Ja kuiva kesä lisää, joskus olen vain kastellut tarpeeksi mutta ne vaihtaa hieman paikkaa yleensä. Olen joskus kantanut koko onkalorakennelman metsään välillä.

    • mäntykankaalla asuva

      Ainoa todella tehoava keino on kaupan muurahaisjauheet, esim.Baycon ym. Etsi pesä ja ripottele ohuesti pinnalle ja paina pesän keskeltä kepillä n.½-1 metrin syvyinen reikä ripota myös sinne vähän jauhetta (kuningattarelle?) ja auta kepillä jauhetta menemään sisälle. Myös pesän ympärille kapea kierros jauhetta. Olen kokeillut kaikki luomukonstit ja vain tämä on 100% varmasti onnistunut, täytyy myös etsiä ympäristöstä kaikki pesät. Jauheen ripotteleminen pitkin pihaa on tuhlausta, vain pesän tuhoaminen jauheella auttaa. Kasteluaineilla en ole onnistunut hävittämään pesiä. Joudut kesän mittaan uusimaan ehkä kerran koko operaation (sateet laimentaa tehon).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe