Ei prkl!

14

951

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osccar

      "Kylläpä kehitys kehittyy"

      Miten kehitys kehittyy?

      • ...että sinä et sen rattaissa pysy, näköjään.


      • Diesel,
        Kairakettu kirjoitti:

        ...että sinä et sen rattaissa pysy, näköjään.

        Naftalitrasta saadaan paljon enemmin energiaa kuin bensalitrasta. En seuraa juuri ollenkaan moottoreiden kehitystä, mutta jos en väärin muista on isoilla moottoreilla on aiemminkin voitettu, merellä ainakin. Eikä ne ole turhia vehkeitä ollenkaan. Moottorivene kiihtyy formula-autoa nopeammin. Käsitin, että olet jonkinlainen "moottorimies" siksi ihmettelen, että oliko sulle uutta tietoa, tuo dieseleiden kehitys.


      • osccar
        Kairakettu kirjoitti:

        ...että sinä et sen rattaissa pysy, näköjään.

        Et osannut argumentoida asiallisesti, vaan aloitit tapojesi mukaan asiattomuudet.


      • Diesel, kirjoitti:

        Naftalitrasta saadaan paljon enemmin energiaa kuin bensalitrasta. En seuraa juuri ollenkaan moottoreiden kehitystä, mutta jos en väärin muista on isoilla moottoreilla on aiemminkin voitettu, merellä ainakin. Eikä ne ole turhia vehkeitä ollenkaan. Moottorivene kiihtyy formula-autoa nopeammin. Käsitin, että olet jonkinlainen "moottorimies" siksi ihmettelen, että oliko sulle uutta tietoa, tuo dieseleiden kehitys.

        Dieseleiden kehitys on näkynyt jo vuosia. Eri polttoaineiden sisältämistä energioista en juurikaan tiedä, enkä suuremmin ole kiinnostunutkaan, no, vähän sentään.

        Vanhat esikammiodieselit kiersivät jotain max. 4500 rpm ja silloin pidettiin mahdottomuutena niiden kierrosluvun nostamista.

        Esimakua tulevasta antoivat sitten VW:n ns. ihmedieselit. Mersu toi markkinoille "tehokkaita" 250- ja 300 malleja. Bemari pukkas radalle perkeleen tehokkaan dieselin ja jo vanhallakin td:llä sai siviilissä kumin palamaan. Sittemmin bemarin uudet dieselit jättivät jo bensavehkeitä ja minunkin seiskapuolikas olisi jo vaikeuksissa niiden kanssa, ellen olisi hiukan päivitellyt.

        Kovat paineet niissä (dieseleissä) nykyisin on, korjaamoilla uusitaan tiivisteitä. Tuntemani dieselkorjaajat ajavat muuten bensavehkeillä, heh.


      • osccar kirjoitti:

        Et osannut argumentoida asiallisesti, vaan aloitit tapojesi mukaan asiattomuudet.

        Minä en koskaan aloita asiattomuuksia, sen tekee aina ensin joku muu.


      • fiksumpi kertoi
        Kairakettu kirjoitti:

        Dieseleiden kehitys on näkynyt jo vuosia. Eri polttoaineiden sisältämistä energioista en juurikaan tiedä, enkä suuremmin ole kiinnostunutkaan, no, vähän sentään.

        Vanhat esikammiodieselit kiersivät jotain max. 4500 rpm ja silloin pidettiin mahdottomuutena niiden kierrosluvun nostamista.

        Esimakua tulevasta antoivat sitten VW:n ns. ihmedieselit. Mersu toi markkinoille "tehokkaita" 250- ja 300 malleja. Bemari pukkas radalle perkeleen tehokkaan dieselin ja jo vanhallakin td:llä sai siviilissä kumin palamaan. Sittemmin bemarin uudet dieselit jättivät jo bensavehkeitä ja minunkin seiskapuolikas olisi jo vaikeuksissa niiden kanssa, ellen olisi hiukan päivitellyt.

        Kovat paineet niissä (dieseleissä) nykyisin on, korjaamoilla uusitaan tiivisteitä. Tuntemani dieselkorjaajat ajavat muuten bensavehkeillä, heh.

        tuon energiajutun totena joten uskoin. Kovathan ne on paineet aina diesseleissä. Mutta, mutta vaikka aika vähän todella olen(etenkin autojen)seuraanut moottorien kehitystä, niin tuli mieleen yks juttu TM:stä jossa Ruotsalaiset ajelivat Volvollaan reippaasti yli 200km tuntivauhdilla. No mitäpä tuo nykyisin, mutta muistelin sen tapahtuneen 80 luvulla ja kaiketi se ei ihan tavallista ollut koska TM:n uutiskynnyksen ylitti. Joten eikös Volvo muka ollut kehittelyssä mukana. T: Entinen Volvolainen Skövdestä


      • fiksumpi kertoi kirjoitti:

        tuon energiajutun totena joten uskoin. Kovathan ne on paineet aina diesseleissä. Mutta, mutta vaikka aika vähän todella olen(etenkin autojen)seuraanut moottorien kehitystä, niin tuli mieleen yks juttu TM:stä jossa Ruotsalaiset ajelivat Volvollaan reippaasti yli 200km tuntivauhdilla. No mitäpä tuo nykyisin, mutta muistelin sen tapahtuneen 80 luvulla ja kaiketi se ei ihan tavallista ollut koska TM:n uutiskynnyksen ylitti. Joten eikös Volvo muka ollut kehittelyssä mukana. T: Entinen Volvolainen Skövdestä

        Melkein kaikkihan ne olivat ja lienevät edelleen. On monta muistoa niiltä Volvojenkin ajoilta 80-luvulla ja sen jälkeen, hauskoja. Täällä ei tietenkään ole ymmärtäjiä, senhän arvaa.


      • venemiehiä ja
        Kairakettu kirjoitti:

        Melkein kaikkihan ne olivat ja lienevät edelleen. On monta muistoa niiltä Volvojenkin ajoilta 80-luvulla ja sen jälkeen, hauskoja. Täällä ei tietenkään ole ymmärtäjiä, senhän arvaa.

        niiden moottoreiden kehitystä seurannut. 2-tahti ruisku se vaikuttais tulevaisuuden moottorilta. Käytössä toki jo vuosia. Tohatsu on kaiketi kehityksen kärjessä. Tohatsu ei mootorina maanteillä taida olla tuttu merkki ollenkaan, mutta kun sanotaan Nissan tuntuukin tutummalle. Nissan-merkkisinä ne jenkkilään myyvät niitä samoja. Venemoottorit tuntuvat kulkevan jotenkin "jälkijunassa" verrattuna autoihin ja moottoripyöriin. Järjellistä syytä en ole keksinyt. Hieman toisenlainen rasitus siinä toki tulee, kun on jatkuva veden vastus. Ikäänkuin ajettais koko ajan vain ylämäkeä, se on erona.


      • venemiehiä ja kirjoitti:

        niiden moottoreiden kehitystä seurannut. 2-tahti ruisku se vaikuttais tulevaisuuden moottorilta. Käytössä toki jo vuosia. Tohatsu on kaiketi kehityksen kärjessä. Tohatsu ei mootorina maanteillä taida olla tuttu merkki ollenkaan, mutta kun sanotaan Nissan tuntuukin tutummalle. Nissan-merkkisinä ne jenkkilään myyvät niitä samoja. Venemoottorit tuntuvat kulkevan jotenkin "jälkijunassa" verrattuna autoihin ja moottoripyöriin. Järjellistä syytä en ole keksinyt. Hieman toisenlainen rasitus siinä toki tulee, kun on jatkuva veden vastus. Ikäänkuin ajettais koko ajan vain ylämäkeä, se on erona.

        2-tahti ruisku? Milläs lailla se vaikuttais tulevaisuuden mootorilta? Tää kyllä menee varsinaisen aiheen ulkopuolelle, mutta jospa ei niin haittais. Olishan tälle oikeampikin palsta, no, siirtäköön sefu, jos katsoo aiheelliseksi.

        Niin, elikäs siis se 2-tahti ruisku? Ruiskaus bensaa siis jokaisella kampiakselin kierroksella ja jostain ehdittävä ilmaakin imaista, sekä pakokaasut poistaa. Milläs noi ruiskut sitten voidellaan (kampiakselin laakerit ym.) (en tunne noita nykyisiä 2-tahtikoneita). Eikä venttiileitä, vai? Mikä lie hyötysuhde?

        Itse näkisin vähenevän öljyn vuoksi tulevaisuuden koneena höyrykoneen ja Stirling-moottorin hybridisysteemin, ellei sitten polttokennoja ja sähköjä ehditä kehittelemään paremmiksi. Vuonna -72 moottori-lehti muuten esitteli höyry-Saabin! Sellainen prototyyppi piti olla jo olemassa ja sillä muistaakseni ajettiin testejäkin, oli hirmu tehokas siihen aikaan. Kumma kyllä se katosi täysin, eikä mitään tietoja siitä ole löytynyt. Vuoden -72 Moottori-lehdessä siitä kuitenkin on juttua, jos jollain on vielä tallessa.


      • tämä, enkä asiantuntija
        Kairakettu kirjoitti:

        2-tahti ruisku? Milläs lailla se vaikuttais tulevaisuuden mootorilta? Tää kyllä menee varsinaisen aiheen ulkopuolelle, mutta jospa ei niin haittais. Olishan tälle oikeampikin palsta, no, siirtäköön sefu, jos katsoo aiheelliseksi.

        Niin, elikäs siis se 2-tahti ruisku? Ruiskaus bensaa siis jokaisella kampiakselin kierroksella ja jostain ehdittävä ilmaakin imaista, sekä pakokaasut poistaa. Milläs noi ruiskut sitten voidellaan (kampiakselin laakerit ym.) (en tunne noita nykyisiä 2-tahtikoneita). Eikä venttiileitä, vai? Mikä lie hyötysuhde?

        Itse näkisin vähenevän öljyn vuoksi tulevaisuuden koneena höyrykoneen ja Stirling-moottorin hybridisysteemin, ellei sitten polttokennoja ja sähköjä ehditä kehittelemään paremmiksi. Vuonna -72 moottori-lehti muuten esitteli höyry-Saabin! Sellainen prototyyppi piti olla jo olemassa ja sillä muistaakseni ajettiin testejäkin, oli hirmu tehokas siihen aikaan. Kumma kyllä se katosi täysin, eikä mitään tietoja siitä ole löytynyt. Vuoden -72 Moottori-lehdessä siitä kuitenkin on juttua, jos jollain on vielä tallessa.

        2-tahtinen kulutta jotakuinkin nykysin 4-tahtisen kanssa saman verran polttoainetta. 2-tahtisen kiihtyvyys parempi ja minulle hieman, kuin "filosofinen" näkemys, kun joka kerran sytyttää, eikä turhaa männänliikettä tule, siinä se tehokkuus. Nykyisin ei enään vanhoja 2-tahtisia Suomessa kai myydäkkään, pakokaasunormien vuoksi.


      • osccar

        Sorrun aina siihen, että yritän käyttää sarkasmia sellaisiin henkilöihin, joilla ei ole älyllistä kapasiteettia sitä tajuta.

        "Mitäs muita nimimerkkejä käytät? Hehheh, ei tarvi vastata, jos ujostuttaa, en ole oikeasti kiinnostunut."

        En käytä muita nimimerkkejä. Käytätkö sinä vain yhtä nimimerkkiä?


      • Tämähän on maailman menoa palsta.

        Kairakettu voi kyllä vahvistaa että nimimerkki osccar puheli aikoinaan aikakoneen rakentamisesta.

        Vai itsekö taas osccarpienokainen itki viestini pois. Tarkoitus oli vain havainnollistaa millä tavoin osccarin mielestä "kehitys kehittyy"


      • osccar kirjoitti:

        Et osannut argumentoida asiallisesti, vaan aloitit tapojesi mukaan asiattomuudet.

        Vai aloitti taas joku muu kuin osccar asiattomuudet?

        Kyllä tämä osccar on sitten hauska veikko. Kerro lisää vitsejä, osccar? Olet niin tavattoman hauska poitsu.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      43
      2586
    2. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      125
      2000
    3. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      85
      1679
    4. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      162
      1299
    5. Mitä harrastuksia kaivatullasi on?

      Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?
      Ikävä
      68
      1260
    6. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      51
      1127
    7. Tiedän että käyt täällä

      Eräälle naiselle älä huoli en kerro kellekkään
      Ikävä
      69
      1092
    8. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      61
      1066
    9. Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi

      Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂
      Ikävä
      67
      1004
    10. Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?

      Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t
      Thaimaa
      32
      967
    Aihe