Ydinvoimala - syntiä vai ei ?

Nyt ei ole kyse pikkujutusta, vaan asiasta joka vaikuttaa kymmeniä vuosia. Jos Te pääsette kansanäänestämään/valisemaan kansanedustaja tilanteessa jossa on "6. ydinvoimala? Kyllä vai ei?" Niin kumpi vastausvaihtoehdoista tekee pahaa=syntiä ihmiskunnalle ?

Jos valitset EI :
->kasvihuoneilmiön ja ilmansaasteiden lisäys fossiilisilla(maakaasulla tms) käytännössä vaihtoehto Suomessa (jossa pakkasella ei tuule eikä aurinko paista)
-> osa lappalaisista ja kainuulaisista voisi kuolla helmikuun koviin pakkasiin jos tulee hyvin pitkä sähkökatko voimalakapasiteetin puutteessa (armeija/sisäministeriö varoittanut)

Jos valitset JOO :
->säteilyriski(pieni todennäköisyys), säteilyriskiongelma myös tuleville sukupolville
->vähemmän kasvihuoneilmiötä ja puhtaampi ilma

Eikö ole kohtuutonta jos päätöksestä, jonka syy-seurauksia ei varmalle tiedä (eli kumpi on lopulta huonompi päätös), osoittautuisi synniksi ja joutuisi kadotukseen ?

Voiko Herra tai joku antaa rukoilemalla ohjaavaa infoa tästä ?

6

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ykä ..

      Mikä vitun herra?

      Rukouksetkaan eivät muuten toimi.

      • Kristallikuu

        Rukoukset ei, magia kyllä!


    • Varmaan tiedätkin, ettei ydinvoima ole käytettynä tai käyttämättömänä synti, jota Jumala ei voisi antaa anteeksi (-;

      Oma kantani on muuten viime aikoina nimenomaan Suomen tapauksessa selkiintynyt ehdottoman ydimvoimamyönteiseksi tai ainakin uusia voimalaitoksia kannattavaksi.

      Syitä:

      a) Venäjältä tuotu sähkö on samasta verkosta kuin heikäläinen ydinsähkö, siis voitaneen katsoa pitkittävän niiden käyttöä siellä. (voi olla suoraankin sitä "itseään") Luotan suomalaisiin ydinvoimalaitoksiin enemmän, vaikka olisivat neuvostorakenteisia.

      b) Venäjä saa turhaan valtaa Suomesta, jos sieltä ostetaan paljon energiaa.

      c) Koska meillä on jo ydinvoimaloita, uudet lisäävät riskiä varsin vähän. Esim. kalliosäilytysajan tarve kasvaa vain prosentin osia.

      d) Suomesta löytyy uraania, joten voimme ehkä olla melko omavaraisia ydinenergian suhteen.

      Jumalahan on itse laittanut auringon esimerkkinä ympäristöystävällisestä ydinvoimalaitoksesta, joten kyllä ihmisten pitää pyrkiä matkimaan. Jumalattomien viherpipertäjien itkuja ei pidä aina ottaa tosissaan, sillä ne perustuvat monasti puutteelliseen järjen käyttöön.

      • |>"Jumalattomien viherpipertäjien itkuja ei pidä aina ottaa tosissaan, sillä ne perustuvat monasti puutteelliseen järjen käyttöön. "


      • USAssa on uskonnollisessa oikeistossa luonnonsuojelukielteistä ajattelua, osalla ehkä myös siksi koska Jeesus ja ylöstempaus on jo ovella, heille ydinjätteen suojaus 100 000 v on toisarvoinen juttu ellei peräti heidän uskoaan uhkaavaa Jumalan sanan ja lupauksen kyseenalaistavaa ateismia ?


      • MrKAT kirjoitti:

        USAssa on uskonnollisessa oikeistossa luonnonsuojelukielteistä ajattelua, osalla ehkä myös siksi koska Jeesus ja ylöstempaus on jo ovella, heille ydinjätteen suojaus 100 000 v on toisarvoinen juttu ellei peräti heidän uskoaan uhkaavaa Jumalan sanan ja lupauksen kyseenalaistavaa ateismia ?

        Jos haluat poimia viholliskuvaasi sopivia esimerkkejä, niin niitähän aina löytää.
        Itse olen yllättynyt, että esim. Kaliforniassa on niinkin tiukat päästönormit ja -tavoitteet.

        Onhan tuossa aiheettakin, tuossa kritiikissäsi, sillä tästä "...viljelemään ja varjelemaan maata..." ohjeesta me kristityt olemme usein unohtaneet loppuosan. Mutta eipä se sosialistinenkaan työ saastuttanut, dogmin mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe