Helsinki-keskeisyys ärsyttää!

landelainen

Mua on alkanut viime aikoina ärsyttään kovasti Helsinki-keskeisyys. Kun Helsingissä on jokin asia huonosti tai hyvin esim. jokin yhteiskunnallinen asia. siitä puhutaan niin kuin se koskis koko maata. Sitten esim. säätiedotuksissä saatetaan sanoa, että on kaunista sää jatkuu. Kun itse katsoo ikkunasta niin jatkuu edelleen jo muutaman päivän kestäneet kurjat ilmat. Ei tietoakaan kauniista säästä.

Sitten kun oon ollut pariin otteeseen töissä Helsingissä, oon huomannut miten ylimielisiä paskoja monet pääkaupunkiseudulla asuvat ovat( poikkeuksiakin on, olen tavannut ihan kivojakin) Sitten esim. jos puhuu jotenkin murretta vähän sillain maalaisesti, sille saa nauraa päin naamaa. On se niin hauskaa kun sä puhut, ei tota ymmärrä jne. Sellaset ylimieliset nenäänsä honottajat on kaikkein pahimpia tässä asiassa.(tajuais itse, että niiden honotus riipii korvia)

Ei ole mukavaa tulla leimatuksi jotenkin hassuksi vain sen takia, että puhuu erilaista murretta. Ei ole mukavaa jos sanoo jotain tosissaan ja joku kiinnittää lähinnä huomiota vain hassuihin murresanoihin.

Ei anneta näiden omaan napaansa tuijottavien kehä kolmosen ulkopuolista elämää tuntemattomien olioiden hyppiä enää silmille!

18

921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stadilainen

• Do you speak finland?

Pohjois-Karjalasta, "stadilainen" heh,heh

• Malviina

Monenko polven hesalainen pitää olla, että on stadilainen. Ehkäpä viiden. Mulla ei ole mitään Helsinkiä vastaan, Kuopiosta en silti lähde mihinkään. Tänne muutin ja täällä on tosi hienoa.

Helsingistäkin löytyy kaikkea mahdollista. Pelkkä takapajulahan Hesakin on, jos vertaat jotain Pariisia. Niinpä Kuopiokin on tosi jees ja iso kaupunki. Mutta meitä maalaisia ei tartte sen enempää elättää kuin stadilaisiakaan.

Asuisin ihan mielelläni umpikorvessa ja maalla. Mutta kun siellä ei ole oikein elämisen edellytyksiä. Tai ehkä työttömyyskorvauksilla, kun te stadilaiset kerran elätätte meidät landelaiset.

• Ei ikinä Helsinkiin

Pariisi, Lontoo , New York, Helsinki :-D

• Anonyymi

• Lue!

Buu!

• Ei ikinä Helsinkiin
        kirjoitti:

tietää missä tai mikä Helsinki on, joten ei kannata röyhistää rintaa jos sattuu asumaan tuppu-kylässä nimeltä Helsinki.

• Varjo
        Lue! kirjoitti:

Buu!

Iik!

• hah hah
        kirjoitti:

just tollasia umpimielisiä aivovammasia kommentteja voi vaan joku omasta mielestään "fiksu" stadilainen heittää..painu vetää ittes jojoon!

• ...
        Ei ikinä Helsinkiin kirjoitti:

tietää missä tai mikä Helsinki on, joten ei kannata röyhistää rintaa jos sattuu asumaan tuppu-kylässä nimeltä Helsinki.

Kertookin jo aika paljon niiden ylistettyjen pariisilaisten älykkyydestä ja sivistystasosta...

• Juuso.

Nytkin taas saatiin esimerkki kuinka katkeria ja ilkeitä maalaiset ovat. Onko se Helsinkiläisten syy, että emme aina ehdi teille hymyilemään kun aika menee tienatessa rahaa teidänkin elättämiseenne.
      Me maksamme veroa maalaisten ylläpitämiseen, että te saatte makoilla uunin päällä ja olla meille katkeria. Saisitte hävetä. Elättäkää edes itse itsenne.

• qwqwqwq

Helsinkiläisten veroäyriä voisi laskea kahdella äyrillä joilla nyt elätetään maalaisia.

• juu

nuo säätiedotukset voisi ihan hyvin näyttää alueen mukaan eikä turhaan höpistä hyvistä keleistä

• tympiintynyt

Itse muutin tänne muutama vuosi sitten täynnä odotuksia ja aivan innoissani.Nykyään olen täysin lopen vittuuntunut koko pääkaupunkiseudulla asumiseen ja työssä käymiseen.

Ystäviä on hankala saada, ja murreta kun puhun vieläkin sinnikkäästi, pitävät ilmeisesti jonain tampiona.

Enpä suosittele tänne muuttamista ilman tarkkaa harkintaa. Itse ajattelin muutta lähiaikoina jonnekkin Mikkeli-Kuopio aksentille...

Aina kannattaa vaihtaa maisemaa jos ei viihdy stadissa. Suomessa kun on monia ihania muita paikkoja missä olla ja elää. Ja kyllä töitä tekevälle löytyy, jos tarpeeksi sinnikäs jaksaa olla. Vaikkakin hankalampaa se on kuin etelässä.

Täällä onkin sitäpaitsi liikaa kaikenmaailman somaleita elätettävänä.Stadin hölmöt voivat tehdä rauhassa niska limassa duunia että somaleille saadaan taas sossusta vähän pelirahaa...

• ...

mua ihmetyttää, ku te landelaiset pidätte itteänne niin suvaitsevaisina ja muuta, mut kyllä siitä oli suvaitsevaisuus kaukana, kun itse jouduin muuttamaan syntyperäisenä stadilaisena savon maalle joksikin aikaa. Kyllä katto porukka kieroon ja piti jonain muulta planeetalta tulleena otuksena, kun en osannut vääntää savoa. Joten älkää viittikö tommosta soopaa, että stadilaiset olis suvaitsemattomia, kyllä se on joka puolella ihan samanlaista.

En muuten osaa vääntää vieläkään savoa ja muutinkin jo takaisin kotikonnuilleni, mutta jäi kuitenkin savoon ne muutamat (harvat) hyvät ystävät, jotka eivät arvostelleet minua pelkästään "kieleni" perusteella.

• jortikkapelle

Minä umpijuntti karjalainen muutin tsadiin kymmenisen vuotta sitten ja lapikkaat jalassa...heh heh. Nyt olen rikas metroseksuaali ja panen ämmiä...hahaah.

• Anonyymi

ITSE LÄHTISIN MIELELLÄNI HELSINGISTÄ ESIM LINJALLE TURKU-NAANTALI-RAISIO-TURKU-PORI-VAASA-TAMPERE-HÄMEENLINNA-TAMPERE TAI JONNEKKIN ITÄ-SUOMEEN TAIKKA KAAKKOIS-SUOMEEN

• Anonyymi

Hki imee elinvoiman muusta maasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16753
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4564
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2617
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      135
      1908
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1549
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      393
      1496
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      14
      1359
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1283
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      992
    10. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      17
      974
    Aihe