Lähin ala-aste, jos asuu aivan Keravan ja Tuusulan rajalla.

un-na

Laitan viestin tännekkin, kun kysymys on kuitenkin rajasta :)

   Kysyisin siis tälläistä, oltaisiin ostamassa asunto, joka sijaitsee aivan Tuusulan ja Keravan rajalla, Tuusulan puolella.
Siinä on heti vieressä Keravan puolella Killan ala-aste, ja Tuusulan lähimpään ala-asteeseen, Kirkonkylän kouluun on matkaa n. 1.5km.
Onko se kuitenkin niin, että vaikka Keravan koulu on kuitenkin lähempänä, lasten pitäisi mennä Tuusulan lähimpään kouluun?

12

3441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taxari

      ...,että veromarkatkin (ei markka ole enää käytössä ! ) menee asuinkuntaan.

      Jukolantie on ihan kiva alue, että sinne vaan ja kk;n koulu on parhaita kouluja maailmassa !
      (kokemusta omasta ja lapsieni puolesta)
      (terveisiä Rummakolle)

      • un-na

        Toisessa keskustelu foorumissa neuvottiin karttamaan Jukolantietä. Sieltä kuulemma saa kämpän halvalla, mutta sitä ei ikinä saa myytyä kun halvemmalla...


    • Tomi-Antti

      Itse asuin lapsena, yli 30v. sitten Mattilanpuistossa ja kävin koulua Kirkonkylän kansakoulua. Matkaa Mattilanpuistosta koululle oli 2,8 km, enkä usko, että matka olisi niistä päivistä paljoa lyhentynyt. No, jos hiihtämällä menee, niin sitten matkaa tulee n. 2 km.

      Yläaste voikin sitten olla vaikka kuinka kaukana. Itse jouduin käymään pari luokkaa Riihikalliossa asti.

      Eilen ajoin Mattilanpuiston ohi ja ei se alue kovin kauniilta näyttänyt. Autoja oli tienvarret täynnä tukkimassa liikennettä ja jossain talossa oli julkisivuremontti meneillään, jonka seurauksena työkoneet ja jätteet rumensivat ympäristöä.

      Hyvinä puolina mainittakoon Keravan palvelujen läheisyys ja kohtuuedulliset asunnot (verrattuna esim. Keravan hintoihin). Lisäksi luonto on lähellä.

      • Kirkonkylänkouluun..

        Heips...

        Olin itse tasan kaksi vuotta sitten samassa tilanteessa. Olin aikeissa ostaa asunnon juuri Tuusulan puolelta ja Killan koulu olisi ollut kivenheiton päässä. Poikani ei olisi Kiltaan päässyt vaan Kirkonkylän ala-asteelle, joka on kyllä mielestäni kiva koulu, mutta kulttuurisokkia vähentääkseni luovuin ajatuksesta. Muutimme tänne Helsingin Ruoholahdesta jossa poikani asui ensimmäiset 12 vuotta ja koulu oli talomme vieressä. En halunnut aiheuttaa enemmän tuskaa vaan ostin asunnon Keravan puolelta ja poika pääsi Killan kouluun, tosin tehtyäni pitkän kirjeen rehtorille. Killan koulu on täynnä oppilaita. Poikanikin luokalla oli 33 oppilasta ja he eivät mielellään olisi silloin pari vuotta sitten ottaneet yhtäkään lisää.
        Nyt on jo yläaste menossa ja kouluna on Sompio, josta poikani pitää kovastikin.
        Monesti täällä olen huomannut haukuttavan Kiltaa asuinalueena, mutta minulla on käynyt "onni" sillä meidän asuntoyhtiössämme on siistiä, rauhallista, kaunis piha ja teemme kimpassa maalaustöitä ym. jotta talomme pysyy kunnossa.


      • un-na
        Kirkonkylänkouluun.. kirjoitti:

        Heips...

        Olin itse tasan kaksi vuotta sitten samassa tilanteessa. Olin aikeissa ostaa asunnon juuri Tuusulan puolelta ja Killan koulu olisi ollut kivenheiton päässä. Poikani ei olisi Kiltaan päässyt vaan Kirkonkylän ala-asteelle, joka on kyllä mielestäni kiva koulu, mutta kulttuurisokkia vähentääkseni luovuin ajatuksesta. Muutimme tänne Helsingin Ruoholahdesta jossa poikani asui ensimmäiset 12 vuotta ja koulu oli talomme vieressä. En halunnut aiheuttaa enemmän tuskaa vaan ostin asunnon Keravan puolelta ja poika pääsi Killan kouluun, tosin tehtyäni pitkän kirjeen rehtorille. Killan koulu on täynnä oppilaita. Poikanikin luokalla oli 33 oppilasta ja he eivät mielellään olisi silloin pari vuotta sitten ottaneet yhtäkään lisää.
        Nyt on jo yläaste menossa ja kouluna on Sompio, josta poikani pitää kovastikin.
        Monesti täällä olen huomannut haukuttavan Kiltaa asuinalueena, mutta minulla on käynyt "onni" sillä meidän asuntoyhtiössämme on siistiä, rauhallista, kaunis piha ja teemme kimpassa maalaustöitä ym. jotta talomme pysyy kunnossa.

        Oltaisiin Espoosta muuttamassa, jossa koulu on puiston läpi kävelymatkan päässä. Se on suuri muutos jo sinänsä se muutto, en viitsi lapsia rasittaa lisää pitkällä koulumatkalla, jotka pitäisi kulkea ainakin talvella julkisilla.

        Keravan sivuilta luinkin jo, että koulut on siellä täynnä, ja budjetti on minimi.

        Taitaa tämä asunto jäädä ostamatta...


      • Emuli
        un-na kirjoitti:

        Oltaisiin Espoosta muuttamassa, jossa koulu on puiston läpi kävelymatkan päässä. Se on suuri muutos jo sinänsä se muutto, en viitsi lapsia rasittaa lisää pitkällä koulumatkalla, jotka pitäisi kulkea ainakin talvella julkisilla.

        Keravan sivuilta luinkin jo, että koulut on siellä täynnä, ja budjetti on minimi.

        Taitaa tämä asunto jäädä ostamatta...

        Noh joo, meneehän tuolla Tuusulantiellä bussi, mutta Jukolantien päästä on kuitenkin matkaa jo Tuusulantiellekin. Mattilanpuistosta lähtevä linja-auto menee Keravalle päin.

        Missä muuten on yläaste Mattilassa asuville lapsille ja onko Kirkonkylän koulussa 4-6 luokat myös? Meillä on koulutielle vielä vuosi aikaa.


      • t.p.
        Emuli kirjoitti:

        Noh joo, meneehän tuolla Tuusulantiellä bussi, mutta Jukolantien päästä on kuitenkin matkaa jo Tuusulantiellekin. Mattilanpuistosta lähtevä linja-auto menee Keravalle päin.

        Missä muuten on yläaste Mattilassa asuville lapsille ja onko Kirkonkylän koulussa 4-6 luokat myös? Meillä on koulutielle vielä vuosi aikaa.

        Kirkonkylässä on luokat 1-6. Tuusulan puolella lähin yläaste on Hyökkälän yläaste, eli Mattilasta tulee matkaa vielä lisää Kirkkotietä pitkin 1,5 km. Keravan puolella lähin yläaste on Nikkarin koulu keskustassa, jonne matkaa noin 2 km.


      • Emuli
        t.p. kirjoitti:

        Kirkonkylässä on luokat 1-6. Tuusulan puolella lähin yläaste on Hyökkälän yläaste, eli Mattilasta tulee matkaa vielä lisää Kirkkotietä pitkin 1,5 km. Keravan puolella lähin yläaste on Nikkarin koulu keskustassa, jonne matkaa noin 2 km.

        Hyökkälän yläaste on ok, mutta sinne ei taida julkiset kulkuneuvot mennä jos ei jää jossain Järvenpääntien varrella ja kävele siitä, tai linja-autoasemalta? Meiltä kyllä on tasan 5 kilometriä, järjestääkö kunta kuljetuksen? Vaikka mitä minä vielä tätä murehdin, tässähän on minulla vielä seitsemän vuotta ennen yläasteikäisiä lapsia, eiköhän kunnat jo siihen mennessä ole yhdistyneet :)


    • Gertrud

      Killan koulussa on tuusulalaisia lapsia, kunta maksanee heistä jotain? Killan koulu on kuitenkin aika suuri ja siellä juuri mm. yhdistettiin 3. luokkia suurluokaksi. Kirkonkylän koulu on pienempi, tosin oppilaita alkaa olla jo aika paljon koulun resursseihin nähden. Olen itse miettinyt samaa, meiltä on matkaa Kk:n koululle 1,8 km ja Killan koululle kilometri vähemmän. Päiväkotikaverit kuitenkin varmaan menevät kaikki Kk:n kouluun, joten se se taitaa olla suunta meilläkin. Saisi vain jotenkin tuon Suotien turvallisemmaksi kulkea!

      • Keravalle??

        Heips...

        Kirjoitin tuossa aikasemmin, että poikani kävi Killan ala-astetta ja asumme Keravan puolella. Mikäköhän tilanne on jos muutamme Tuusulan puolelle. Saako poikani jatkaa Sompion koulussa vai joutuuko siirtymään Tuusulan puolelle? Tiedän, että esim. lukioon voi hakea mihin vain, mutta mitenköhän tarkkoja ollaan yläasteen suhteen?


    • Tietäjä

      Killan koulun maine on paljon huonompi kuin Kirkonkylän koulun. En laittaisi sinne lastani, jos vain mahdollista. Siinä on niin paljon kaupungin vuokra-asuntoja lähellä että kyllähän se väkisinkin vaikuttaa. Paljon huonovointisia lapsia.

      Parin kilsan koulumatkan kävely on vain hyväksi lapselle!

    • Testattu

      Killassa ei ole enää juuri lainkaan vuokra-asuntoja kun melkein kaikki on myyty omistusasunnoiksi/ovat omistusyhtiöitä. Alueen/koulun maine on jäänne jostain muinaisilta ajoilta eikä pidä ollenkaan nykyisellään paikkaansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe