Neuvoja kaipaan

10 000e auton osto

Olisi tarkoitus ostaa n. 10t euron auto. Mitä suosittelisitte? Mietin itsekseni, että olisi varmaan järkevintä ostaa mahd uusi ja vähän ajettu, jolloin tuolla hintaluokalla auto olisi joku pieni.
Korjaustaitoa ei ole enkä autoista ymmärrä kovin paljoa.. Olen nainen juu ;)
Autoa käytän pääasiassa kaupunkiajossa ja pari kertaa vuodessa teen pidemmän reissun.

25

2695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nippeli

      Kymppitonnilla saat aivan upouuden auton, jos se nyt on toiveissa.

      Jos tasan kymppitonnin haluat sijoittaa, niin silloin voit katsella 10500-11000 hintaisia autoja, koska hinnoissa on aina tinkivaraa.

      Jos olet valmis laittamaan autoon pari tonnia lisää, niin valikoimaa on riittämiin.

      • uusia saa ainakin Fiat, Lada, joitain pikku japskeja (micra, yms.) ja luultavasti Clion yms pikku ranskalaisia.


    • jos joskus tarvii kuljettaa tavaraa mukana, tai useemmin enemmän kun 2 henkee mukana.
      http://www.nettiauto.com/795109
      http://www.nettiauto.com/792489

      jos ihan ittekses liikut ni sitten
      http://www.nettiauto.com/782368
      http://www.nettiauto.com/787905

      nuo nyt oli bensa vehkeitä, ja ajatellen ajomukavuutta parissa on automaatit, (on sitten kalliita korjata jos pettää) määrittelin autot näin

      hinta 8000€-11000€
      varusteet.
      -penkinlämmittimet
      -ohjaustehostin
      -huoltokirja
      -lohkolämmitin
      -sisätilan pistoke
      -ABS
      -airbag
      ajettu alle 100tkm
      vuosimalli uudempi kuin -97

      Eli autot suht uusia, ei kaikkein pienimpiä, suht tukevaa tekoa.


      • tarpeisiin
        jannetin82 kirjoitti:

        Sen omegan ei tosiaankaan kuulunu tulla sinne, se mitä tarkotin on tämä http://www.nettiauto.com/792429

        neuvoja kaipavaa oli kiinnostunut mahdollisimman uusista/vähänajetuista, ja näin ollen melko huolettomista peleistä. Ilmeisesti noi ehdottamasi lähes 10 vuotta vanhat eivät siis vastaa kriteereihin!


      • tarpeisiin kirjoitti:

        neuvoja kaipavaa oli kiinnostunut mahdollisimman uusista/vähänajetuista, ja näin ollen melko huolettomista peleistä. Ilmeisesti noi ehdottamasi lähes 10 vuotta vanhat eivät siis vastaa kriteereihin!

        kumminkin kohtuullisen ikäsinä, autojen keski-ikä suomessa on kumminkin noin 15vuotta, ja nuo kaikki ehdotetut autot on alle 100tkm ajettuja, eli niitä ei siis oo ajettu loppuun. Samalla pyrin välttämään pikkuautoja, jotka mahdollisen kolarin sattuessa on aika turvattomia, noiissa sentään on vähän "kasaanpainumistilaa" ympärillä.
        myönnettäköön tosin, että ihan uusimpia eivät ole.


      • tarpeisiin
        jannetin82 kirjoitti:

        kumminkin kohtuullisen ikäsinä, autojen keski-ikä suomessa on kumminkin noin 15vuotta, ja nuo kaikki ehdotetut autot on alle 100tkm ajettuja, eli niitä ei siis oo ajettu loppuun. Samalla pyrin välttämään pikkuautoja, jotka mahdollisen kolarin sattuessa on aika turvattomia, noiissa sentään on vähän "kasaanpainumistilaa" ympärillä.
        myönnettäköön tosin, että ihan uusimpia eivät ole.

        Sen verran kolariturvallisuudesta, että ehdottamasi autot ovat kolariturvallisuudeltaan euroncap testien mukaan noin kolmen tähden autoja.

        Kolariturvallisuus on aivan viime vuosina mennyt huimasti eteenpäin korien jäykkyyden parannuttua, sekä "kolarivoimien" ohjaamisella rakenteisiin niin, että ne voimat eivät kohdistu suoraan kuljettajaan, eikä matkustajiin.

        Tämän kehityksen seurauksena tämän päivän pikkuautot rupeavat olemaan euroncap luokituksen mukaan 5 tähden luokiteltuja autoja kolariturvallisuudeltaan, ja näin ollen turvallisempia, kuin noi mainitsemasi n. 10 vuotta vanhat autot.
        Eli tässä pieni oikaisu kommenttiisi kolariturvallisuudesta, mikä ilmeisesti perustui enemmän oletukseen, kuin fakta tietoon.

        Lisäksi tämän päivän autoissa turvatyyny määrä on melkoinen verrattuna 90-luvun lopun autoihin, joista yleensä löytynee vain yksi kuljettajan turvatyyny...


      • Myydään

        Moi!
        Mulla olis sulle erittäin hyvä, turvallinen ja luotettava Renault Clio Dynamique 16V 1.6 110HV
        2003
        Tietoja: kesä- ja talvirenkaat aluvanteilla, ilmastointi, ABS-jarrut, sähkölasit,
        ajotietokone, airbag x 2, ohjaustehostin, met. hopea, cd/radio

        Ajettu 32000 km
        Kuin uusi! Myydään tarpeettomana.

        HP 13500 €


    • ....

      5 vuotta takuuta, ilmastointi ja varsin näppärä kaupungissa koon puolesta.. Kyllä tuolla ne pari pitempääkin matkaa hoitaa jos noin harvoin tarvii ajella.

      Ei ihan mahdu tasan kymmpitonniin, mutta loputhan voi rahotella kun kuitenkin on aika hyvin sitten ylläpitokulut tiedossa, kun ei korjauksiin tarvi rahaa upottaa.

      • ni pistin ne tämmöseen järjestykseen.

        1. Almera (linkki 9)
        2. Focus (linkki 8)
        3. Yaris (linkki 3)
        4. Fabia (linkki 6)
        5. Polo (linkki 4)
        6. Getz (linkki 2)

        Almera, Focus, ja Yaris sen takia että niihin mahtuu muutakin kuin kuski, ja Ainakin Focus on hyvä ajettava.
        Fabia ja Polo Pienempiä, mutta VAG konsernin tuotteina tukevia ja luotettavia.
        Getz on laiska, ja ilmastointi vie ne viimisetkin tehot Kumminkin pidän luotettavempana kuin, Citikkaa ja Daewoo kaksikkoa. (tosin Daewoo merkkisiä autoja ei millään suunnalla lähipiirissäni ole ollut, joten niistä en sano juuta, enkä jaata.)


      • 1.3
        jannetin82 kirjoitti:

        ni pistin ne tämmöseen järjestykseen.

        1. Almera (linkki 9)
        2. Focus (linkki 8)
        3. Yaris (linkki 3)
        4. Fabia (linkki 6)
        5. Polo (linkki 4)
        6. Getz (linkki 2)

        Almera, Focus, ja Yaris sen takia että niihin mahtuu muutakin kuin kuski, ja Ainakin Focus on hyvä ajettava.
        Fabia ja Polo Pienempiä, mutta VAG konsernin tuotteina tukevia ja luotettavia.
        Getz on laiska, ja ilmastointi vie ne viimisetkin tehot Kumminkin pidän luotettavempana kuin, Citikkaa ja Daewoo kaksikkoa. (tosin Daewoo merkkisiä autoja ei millään suunnalla lähipiirissäni ole ollut, joten niistä en sano juuta, enkä jaata.)

        Itse päätyisin alle 10000€ hintaluokassa käytettyyn yarikseen! Yariksen omistajat tutkitusti tyytyväisimpiä autoihinsa! Jos ostaa vielä toyota liikkeestä saa käytettyyn 24kk:n takuun ilman kilometrirajaa!!!
        www.vaihtoautot.net sieltä ainakin muutaman löysin heti...
        Yaris ehdoton kaupungissa ja pitkähkö akseliväli takaa ok kyydit myös maantiellä, perä rontti ainoastaan hieman pienen oloinen, mutta eipä tuon kokoluokan autolta muuta voi vaatiakkaan!


      • aloittaja
        1.3 kirjoitti:

        Itse päätyisin alle 10000€ hintaluokassa käytettyyn yarikseen! Yariksen omistajat tutkitusti tyytyväisimpiä autoihinsa! Jos ostaa vielä toyota liikkeestä saa käytettyyn 24kk:n takuun ilman kilometrirajaa!!!
        www.vaihtoautot.net sieltä ainakin muutaman löysin heti...
        Yaris ehdoton kaupungissa ja pitkähkö akseliväli takaa ok kyydit myös maantiellä, perä rontti ainoastaan hieman pienen oloinen, mutta eipä tuon kokoluokan autolta muuta voi vaatiakkaan!

        Miten nopeasti -00 Yariksen voi olettaa alkaa ruostumaan? Entä alkaako siinä mahdollisesti osat hajoilemaan nopeasti? Kyseessä on kuitenkin listan vanhin auto.


      • 1.3
        aloittaja kirjoitti:

        Miten nopeasti -00 Yariksen voi olettaa alkaa ruostumaan? Entä alkaako siinä mahdollisesti osat hajoilemaan nopeasti? Kyseessä on kuitenkin listan vanhin auto.

        Ei ole ruoste ongelma, kori sinkitty...
        Osat eivät hajoile, onhan kyseessä toyota! Toki kuluvia osia joudut vaihtamaan aika-ajoin, mutta nämä kuluvat jokamerkissä! Etsi jostain yariksen omistaja ja mene jututtamaan, näin saat käytännön kokemusta! Tällä jutut on mitä sattuu, kehuihan tossa joku ranskalaista automerkkiäkin... =) Itse pidän lähinnä vitsinä suomen ankarissa oloissa!
        Ja jos yaris verson ulkonäkö kelpaa, niin siinä on TODELLA oiva peli, sisätilat tosi hyvät ja helposti muunneltavissa, auto josta oiset tykkää ja toiset eivät voi sietää!


      • hintahaarukassa
        1.3 kirjoitti:

        Ei ole ruoste ongelma, kori sinkitty...
        Osat eivät hajoile, onhan kyseessä toyota! Toki kuluvia osia joudut vaihtamaan aika-ajoin, mutta nämä kuluvat jokamerkissä! Etsi jostain yariksen omistaja ja mene jututtamaan, näin saat käytännön kokemusta! Tällä jutut on mitä sattuu, kehuihan tossa joku ranskalaista automerkkiäkin... =) Itse pidän lähinnä vitsinä suomen ankarissa oloissa!
        Ja jos yaris verson ulkonäkö kelpaa, niin siinä on TODELLA oiva peli, sisätilat tosi hyvät ja helposti muunneltavissa, auto josta oiset tykkää ja toiset eivät voi sietää!

        Itselläni on kokemusta kolmesta saksalaismerkistä ja yhdestä Renaultista. Ajoin Scénicillä karvan verran alle satatonnia Suomen anakarissa oloissa, ja mitä luulet - jos se miina olisi ollut, olisinko ostanut itselleni 2003 Meganea ja olisiko naisystävä ostanut 2001 Megane Coupea? Ei kai kukaan niin ääliö ole, että sekaantuisi huonoon merkkiin uudestaan... seuraava automme on varmastikin Renault myöskin.

        En ole varsinaisesti merkkiuskollinen, vaan ajan sillä merkillä, missä on paras mahdollinen
        hinta-laatusuhde. Nätti ulkonäkö, hyvät varusteet sekä erinomainen ajettavuus.

        Juu olemme täysin tietoisia siitä miten Toyota on pärjännyt luotettavuustilastoissa vuodesta toiseen, mutta ei helkkari... ei meille sellaista tule... eikä muutakaan japanilaista.


      • 1.3
        hintahaarukassa kirjoitti:

        Itselläni on kokemusta kolmesta saksalaismerkistä ja yhdestä Renaultista. Ajoin Scénicillä karvan verran alle satatonnia Suomen anakarissa oloissa, ja mitä luulet - jos se miina olisi ollut, olisinko ostanut itselleni 2003 Meganea ja olisiko naisystävä ostanut 2001 Megane Coupea? Ei kai kukaan niin ääliö ole, että sekaantuisi huonoon merkkiin uudestaan... seuraava automme on varmastikin Renault myöskin.

        En ole varsinaisesti merkkiuskollinen, vaan ajan sillä merkillä, missä on paras mahdollinen
        hinta-laatusuhde. Nätti ulkonäkö, hyvät varusteet sekä erinomainen ajettavuus.

        Juu olemme täysin tietoisia siitä miten Toyota on pärjännyt luotettavuustilastoissa vuodesta toiseen, mutta ei helkkari... ei meille sellaista tule... eikä muutakaan japanilaista.

        mitä sinä autoista ajattelit, minä kerroin oman mielipiteeni...
        Ole onnellinen että sinulla on auto pelannut, sattuu sitä välillä ranskalaisillekkin että hyvää tulee vaikka sutta yritetään... =)
        Jos kerran auto on niin mainio, hinta/laatusuhde kunnossa, niin miten selität 25% myynnin pienentymisen viimevuoteen nähden? Markkinakoneisto ja maahantuoja rellulla on enemmän kuin kunnossa, joten siinä vika ei ole! Eli joko tuote tai hinta on pielessä, ja jos ovat kerran halpoja, niin silloin jäljelle ei jää kuin yksi muuttuja...


      • hintahaarukassa
        1.3 kirjoitti:

        mitä sinä autoista ajattelit, minä kerroin oman mielipiteeni...
        Ole onnellinen että sinulla on auto pelannut, sattuu sitä välillä ranskalaisillekkin että hyvää tulee vaikka sutta yritetään... =)
        Jos kerran auto on niin mainio, hinta/laatusuhde kunnossa, niin miten selität 25% myynnin pienentymisen viimevuoteen nähden? Markkinakoneisto ja maahantuoja rellulla on enemmän kuin kunnossa, joten siinä vika ei ole! Eli joko tuote tai hinta on pielessä, ja jos ovat kerran halpoja, niin silloin jäljelle ei jää kuin yksi muuttuja...

        Kuules nyt 1,3.

        Oikeastaan mulle on vähän yksi hailee, minkä verran minkäkin merkkistä uutta autoa myydään, sillä en kuitenkaan osta autoa uutena. Antaa jonkun toisen ajaa ne kalliit kilometrit; ostan auton noin kolmevuotiaana ja 25.000 - 45.000 km ajettuna. Breakini maksoi 13.400 kun uusi vastaava maksaa n. 26.000 e. Seuraava autoni on vuosimallia 2007 ja ostan sen n. vuonna 2010. Esimerkiksi Renaultia myydään todennäköisesti hetkellisestä notkahduksesta huolimatta kuitenkin niin peijoonisti, että löydän helposti sopivan vähän käytetyn yksilön. Täällä pääkaupunkiseudulla tarjontaa riittää.

        Tänään ajellessani huomasin, että ei tule Toyotaa (tai muitakaan japanilaisia) täällä vastaan ollenkaan siinä määrin kuin mökkimatkalla. Kyllä nuo almerat ja primerat ja kammottavat yaris versot ovat lippalakkipäisten maamiesten ajokkeja. Sellainen se on appiukollanikin; eihän sitä maalla uskalla poiketa ruodusta. Parempi kun ajaa tylsällä harmaahiirellä.

        Muutama Toyotan malli on kyllä kiinnostava, mutta ne ovat siellä hintahaitarin yläpäässä. Priukselle nostan hattua. Nerokas peli, muttei ole yleistynyt hintansa vuoksi. RAV-4 on ihan hauskan näköinen, mutta siinä ei olisi riittävästi tavaratilaa meille ja sopivan ikäisenä rasittaisi kukkaroa liikaa.

        Mitä siihen iänikuiseen laatujankutukseen tulee, olen sen verran vieraillut tojopalstalla lukemassa, että tiedän kyllä että ei se ole ollenkaan premium-merkki Toyotakaan. Herkkähipiäisiä vaan ovat tuon merkin kuskit; tiedän miten herkäsi sheriffi poikkipuoleiset mielipiteet käy poistamassa. Joku tuossa tölväisikin, että Toyota saattaa olla joko mielenterveysongelma taikka uskonto. Hmm... Näitä palstoja lukemalla alkaa tuolta tosiaan tuntua.

        ADAC:in tuoreessa tutkimuksessa Renault muuten pärjäsi keskiarvoautoa paremmin, mutta eihän sitä Suomessa uutisoida... Vanhentuneita listoja kyllä julkaistaan, uusintana jopa.

        Eiköhän tämä ollut tässä, eli vaikenen


      • 1.3
        hintahaarukassa kirjoitti:

        Kuules nyt 1,3.

        Oikeastaan mulle on vähän yksi hailee, minkä verran minkäkin merkkistä uutta autoa myydään, sillä en kuitenkaan osta autoa uutena. Antaa jonkun toisen ajaa ne kalliit kilometrit; ostan auton noin kolmevuotiaana ja 25.000 - 45.000 km ajettuna. Breakini maksoi 13.400 kun uusi vastaava maksaa n. 26.000 e. Seuraava autoni on vuosimallia 2007 ja ostan sen n. vuonna 2010. Esimerkiksi Renaultia myydään todennäköisesti hetkellisestä notkahduksesta huolimatta kuitenkin niin peijoonisti, että löydän helposti sopivan vähän käytetyn yksilön. Täällä pääkaupunkiseudulla tarjontaa riittää.

        Tänään ajellessani huomasin, että ei tule Toyotaa (tai muitakaan japanilaisia) täällä vastaan ollenkaan siinä määrin kuin mökkimatkalla. Kyllä nuo almerat ja primerat ja kammottavat yaris versot ovat lippalakkipäisten maamiesten ajokkeja. Sellainen se on appiukollanikin; eihän sitä maalla uskalla poiketa ruodusta. Parempi kun ajaa tylsällä harmaahiirellä.

        Muutama Toyotan malli on kyllä kiinnostava, mutta ne ovat siellä hintahaitarin yläpäässä. Priukselle nostan hattua. Nerokas peli, muttei ole yleistynyt hintansa vuoksi. RAV-4 on ihan hauskan näköinen, mutta siinä ei olisi riittävästi tavaratilaa meille ja sopivan ikäisenä rasittaisi kukkaroa liikaa.

        Mitä siihen iänikuiseen laatujankutukseen tulee, olen sen verran vieraillut tojopalstalla lukemassa, että tiedän kyllä että ei se ole ollenkaan premium-merkki Toyotakaan. Herkkähipiäisiä vaan ovat tuon merkin kuskit; tiedän miten herkäsi sheriffi poikkipuoleiset mielipiteet käy poistamassa. Joku tuossa tölväisikin, että Toyota saattaa olla joko mielenterveysongelma taikka uskonto. Hmm... Näitä palstoja lukemalla alkaa tuolta tosiaan tuntua.

        ADAC:in tuoreessa tutkimuksessa Renault muuten pärjäsi keskiarvoautoa paremmin, mutta eihän sitä Suomessa uutisoida... Vanhentuneita listoja kyllä julkaistaan, uusintana jopa.

        Eiköhän tämä ollut tässä, eli vaikenen

        Ottaako noin koville... =) Syy miksi "maalla" on enemmän japskeja johtuu siitä että täällä autot ostetaan omalla rahalla eikä ajeta leasing tai autoetu autoilla... Jos auto ei ole oma, on ihan sama seisooko se korjaamolla vai onko tienpäällä... Omaa en ainakaan minä viitsi korjaamolla seisottaa, sitä varten en autoani ole ostanut! Mutta hei, autojahan nämä vain on, niitä saa kaupasta lisää jos vanhat hajoaa! Ei näiden takia kannata yöuniaan menettää, mutta alkuperäiselle kirjoittajalle suosittelen edelleen yarista, huolettomia kilometrejä on VARMASTI sillä edessä!


      • Motor
        hintahaarukassa kirjoitti:

        Kuules nyt 1,3.

        Oikeastaan mulle on vähän yksi hailee, minkä verran minkäkin merkkistä uutta autoa myydään, sillä en kuitenkaan osta autoa uutena. Antaa jonkun toisen ajaa ne kalliit kilometrit; ostan auton noin kolmevuotiaana ja 25.000 - 45.000 km ajettuna. Breakini maksoi 13.400 kun uusi vastaava maksaa n. 26.000 e. Seuraava autoni on vuosimallia 2007 ja ostan sen n. vuonna 2010. Esimerkiksi Renaultia myydään todennäköisesti hetkellisestä notkahduksesta huolimatta kuitenkin niin peijoonisti, että löydän helposti sopivan vähän käytetyn yksilön. Täällä pääkaupunkiseudulla tarjontaa riittää.

        Tänään ajellessani huomasin, että ei tule Toyotaa (tai muitakaan japanilaisia) täällä vastaan ollenkaan siinä määrin kuin mökkimatkalla. Kyllä nuo almerat ja primerat ja kammottavat yaris versot ovat lippalakkipäisten maamiesten ajokkeja. Sellainen se on appiukollanikin; eihän sitä maalla uskalla poiketa ruodusta. Parempi kun ajaa tylsällä harmaahiirellä.

        Muutama Toyotan malli on kyllä kiinnostava, mutta ne ovat siellä hintahaitarin yläpäässä. Priukselle nostan hattua. Nerokas peli, muttei ole yleistynyt hintansa vuoksi. RAV-4 on ihan hauskan näköinen, mutta siinä ei olisi riittävästi tavaratilaa meille ja sopivan ikäisenä rasittaisi kukkaroa liikaa.

        Mitä siihen iänikuiseen laatujankutukseen tulee, olen sen verran vieraillut tojopalstalla lukemassa, että tiedän kyllä että ei se ole ollenkaan premium-merkki Toyotakaan. Herkkähipiäisiä vaan ovat tuon merkin kuskit; tiedän miten herkäsi sheriffi poikkipuoleiset mielipiteet käy poistamassa. Joku tuossa tölväisikin, että Toyota saattaa olla joko mielenterveysongelma taikka uskonto. Hmm... Näitä palstoja lukemalla alkaa tuolta tosiaan tuntua.

        ADAC:in tuoreessa tutkimuksessa Renault muuten pärjäsi keskiarvoautoa paremmin, mutta eihän sitä Suomessa uutisoida... Vanhentuneita listoja kyllä julkaistaan, uusintana jopa.

        Eiköhän tämä ollut tässä, eli vaikenen

        Copy:
        "Antaa jonkun toisen ajaa ne kalliit kilometrit; ostan auton noin kolmevuotiaana ja 25.000 - 45.000 km ajettuna. Breakini maksoi 13.400 kun uusi vastaava maksaa n. 26.000 e."

        En ole minäkään mikään Tojotamies, mutta kyllä tuossa yllä olevassa lauseessasi kerroit markkinoiden lahjomattomana viestin Rellun laadusta. Jos kolmen vuoden ja 25000-45000 kilometrin aikana auton hinnasta sulaa puolet pois, on auton omistajilla kova tarve hankkiutua autosta eroon...


      • aloittajalta
        1.3 kirjoitti:

        Ottaako noin koville... =) Syy miksi "maalla" on enemmän japskeja johtuu siitä että täällä autot ostetaan omalla rahalla eikä ajeta leasing tai autoetu autoilla... Jos auto ei ole oma, on ihan sama seisooko se korjaamolla vai onko tienpäällä... Omaa en ainakaan minä viitsi korjaamolla seisottaa, sitä varten en autoani ole ostanut! Mutta hei, autojahan nämä vain on, niitä saa kaupasta lisää jos vanhat hajoaa! Ei näiden takia kannata yöuniaan menettää, mutta alkuperäiselle kirjoittajalle suosittelen edelleen yarista, huolettomia kilometrejä on VARMASTI sillä edessä!

        Katselin tuulilasin sivuja ja siellä oli ainakin aikamoinen määrä negatiivista palautetta Toyotoista ja niiden vioista. Liekö listattu eniten vikoja. Mikä voi tietysti selittyä silläkin, että niitä omistetaan paljon.
        Mutta hiukan epäluuloinen olen tässä silti. Onko Toyotasta tullut mantra jota hoetaan ilman, että todella tarkistetaan onko asia kuten väitetään? Meinaan monesti ihmiset kiinnittyy asioihin eivätkä missään kohtaa tarkista pitääkö asia (enää) paikkansa.

        Mietin myös, että onko nykyään edes mahdollista tehdä "huonoja" autoja. Kaikkien näiden erilaisten testien ja nopean tiedonlevityksen myötä "huonon" auto tekeminen olisi tehtaalle hyödytöntä ja kannattamatonta. Näin ollen voisi ajatella, että kaikkien autojen laatu alkaisi lähentyä toisiaan ja liikkuu tiettyjen raamien sisällä.
        Kaikissa on aina/välillä jotain pientä vikaa, merkistä riippumatta osuu joukkoon maanantaikappaleita ja tavalliselle kaasupolkimen polkijalle ei ole olemassa mitään ratkaisevia ja merkittäviä laatueroja.

        No enhän minä autoista tiedä, kunhan mietin :D


      • 1.3
        aloittajalta kirjoitti:

        Katselin tuulilasin sivuja ja siellä oli ainakin aikamoinen määrä negatiivista palautetta Toyotoista ja niiden vioista. Liekö listattu eniten vikoja. Mikä voi tietysti selittyä silläkin, että niitä omistetaan paljon.
        Mutta hiukan epäluuloinen olen tässä silti. Onko Toyotasta tullut mantra jota hoetaan ilman, että todella tarkistetaan onko asia kuten väitetään? Meinaan monesti ihmiset kiinnittyy asioihin eivätkä missään kohtaa tarkista pitääkö asia (enää) paikkansa.

        Mietin myös, että onko nykyään edes mahdollista tehdä "huonoja" autoja. Kaikkien näiden erilaisten testien ja nopean tiedonlevityksen myötä "huonon" auto tekeminen olisi tehtaalle hyödytöntä ja kannattamatonta. Näin ollen voisi ajatella, että kaikkien autojen laatu alkaisi lähentyä toisiaan ja liikkuu tiettyjen raamien sisällä.
        Kaikissa on aina/välillä jotain pientä vikaa, merkistä riippumatta osuu joukkoon maanantaikappaleita ja tavalliselle kaasupolkimen polkijalle ei ole olemassa mitään ratkaisevia ja merkittäviä laatueroja.

        No enhän minä autoista tiedä, kunhan mietin :D

        Kyllä vielä nykypäivänä tehdään edelleen huonoja autoja, niin ikävää kuin se onkin! Jos et ihan oikeasti autoista mitään tiedä, mene johonkin pienempään, ei merkki korjaamoon ja kysy mitä merkkejä ne korjaavat eniten jne. Ja tärkeintä MITÄ VÄHITEN, täällä kaikki kehua retostelee omia merkkejään minä mukaan lukien! =)
        Ja jos katsoit tuulilasin taulukoita, niin ymmärräthän mikä ero on sillä jos palaa polttimo tai vaihdetaan vaikka etupään nivelet, ovet, moottori, vaihteisto tms. Olet kuitenkin ostamassa vanhaa, et uutta autoa! Eli jos et takuuta saa, niin SINÄ maksat remontit, polttimot eivät paljon maksa, muut mainitsemani taas mansikoita...


      • hintahaarukassa
        Motor kirjoitti:

        Copy:
        "Antaa jonkun toisen ajaa ne kalliit kilometrit; ostan auton noin kolmevuotiaana ja 25.000 - 45.000 km ajettuna. Breakini maksoi 13.400 kun uusi vastaava maksaa n. 26.000 e."

        En ole minäkään mikään Tojotamies, mutta kyllä tuossa yllä olevassa lauseessasi kerroit markkinoiden lahjomattomana viestin Rellun laadusta. Jos kolmen vuoden ja 25000-45000 kilometrin aikana auton hinnasta sulaa puolet pois, on auton omistajilla kova tarve hankkiutua autosta eroon...

        Syy autoni edullisuuteen (eroa -2100 euroa Bilian vastaavaan) piilee siinä että se on leasingpalautusauto, eli ko. firma on saanut hillonsa leasingsopimuksesta, ja nyt he voivat dumpata siistit autot "sopivasti". Roiseimmat tapaukset eivät päädy liikkeeseen ollenkaan.

        Kolme Renaultia olemme samasta liikkeestä hankkineet. Takuun unohdin mainita , 1 v tai 20.000 km.

        Ei Rellu muuten mitenkään erityisen huonosti arvoaan menetä, vaan se on aivan keskikastia. Tuosta oli juttua Iltalehdessä n. vuosi sitten, ja mitä olen hintoja vertaillut, pitää paikkansa.

        Se että Volkkari on huomattavasti kalliimpi, selittyy pitkälti sillä että onhan se uutenakin kalliimpi. En pidä sitä kuitenkaan sen kummoisempana laadultaan. Jotain tiedän, sillä minulla on niitä kolme ollut ja kahdesti olen tielle jäänyt (vetoakseli, kansipahvi). Yhdellä oli ajettu 2300 km ostettaessa, toisella 15.000 km.


    • hintahaarukassa

      Ostimme juuri naisystävälleni ALD Automotivesta
      5-ov. 2001 Renault Megane Coupen. Autossa oli ostettaessa 36.000 km (luit aivan oikein), ja siinä oli täysi Bilian huoltokirja; huollettu noin kerran vuodessa. Kallis jakohihnan vaihto on tehty (tehtävä joko joka neljäs vuosi tai 90.000 km välein).

      Autossa on niin virheetön maalipinta kuin se vain käytetyssä autossa voi olla ja se on siisti myös sisältä. Autossa on ilmastointi, ajotietokone ja ärhäkkä 16-v 113 hv moottori. Juhannusreissulla se vei matka-ajossa 5,6 ltr satasella.

      Mitään vikaa siitä ei ole löytynyt. Itselläni on liki vastaava 2003 Megane Break, hivenen paremmin varustein.

      Coupe maksoi melko tarkkaan hintahaarukkasi mukaan, 10.450 euroa. Kummatkin renkaat ovat vähistä kilometreistä johtuen niin hyvät että rengaskauppaan ei ole asiaa aikoihin.

      • werwerewr

        113heppaa EI OLE ÄRHÄKKÄ EDES MOOTTORIPYÖRÄSSÄ, miten se voisi olla autossa?


    • harkinnan paikka

      Jos pikkuauto kelpaa, niin osta uusi vuoden 2006 eko-autoksi valittu (motiva) ja vuoden autoksi 2006 (tuulilasi) valittu Toyota Aygo / Citroen C1 /Peugeot 107. (Kymppitonnin budjetti kyllä varustelusta riippuen kylläkin ylittyy vähintäänkin 2-4 tuhannella eurolla.)
      Tavaraa ei mahdu mitään, mutta yllättävän hyvät tilat jopa 4 aikuiselle. Ja on todella näppärä kaupunkiauto pienien ulkomittojensa ja pienen kääntymissäteensä ansiosta. Kulutus päästöt on ennätyksellisen alhaiset, ja käyttö/huoltokulut muutenkin pienet (huoltoväli 30.000km, välissä vaihdetaan öljyt suodatin). Ja kaiken kukkuraksi tehoa ja vääntöäkin löytyy enemmän kuin kilpailijoitten litraisista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2287
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      174
      1369
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1167
    4. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1078
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1067
    6. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      89
      1053
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1005
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      937
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      910
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      63
      822
    Aihe