Mitä kertoo ihmisestä?
Ehtoollisesta kieltäytyminen
25
726
Vastaukset
- ihmisestä
erittäin vähän!
- Anonyymi
No kertoohan se ainakin sen, ettei ole täysin vedätettävissä!
- tuttan
Ihan kauheesti ei kannata katsella mitä muut tekevät, siinä voi lähteä vahingossa ketun jäljille.
Eri seurakunnissa on erilaisia opetuksia ehtoolliskäyttäytymisestä. Joissakin tiukoissa suunnissa kielletään menemään vieraan seurakunnan ehtoolliselle, vaikka saa käydä joskus kuuntelemassa mitä vieraassa seurakunnassa opetetaan. Sitten ihminen voi olla vaan muuten haluton menemään ehtoolliselle.
Paavali, joka tykkäsi pitää suitset tiukasti kädessään antoi jälleen ärheän opetuksen 1.Kor.11:26-32.
Ehtoollinen on Jeesuksen asettama muistoateria siitä viimeisestä opetuslasten kanssa. (mark 14:22-25) Pyydä syntisi anteeksi ja mene ehtoolliselle turvallisin mielin. Hei Herrassa
Kyllä ehtoollisen vietossa on oltava oikea mieli.
Siihen ei saa suhtautua arvottomasti.
Käy katsomassa: http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
Liitän Raamattuopetukseni asiasta alle:
Siunausta
jari laurila
EHTOOLLINEN JA JALKOJEN PESU
Jeesus asetti ehtoollisen muistoateriaksi. Ehtoollisessa Kristus on läsnä kohdatakseen ja vahvistaakseen seurakuntaansa. (Matt 26:18-29, Mark 14:12-25, Luuk 22:7-20, Joh 13:1-30, 1 Kor 11:23-29) Ristinkuolemalla Jeesus hankki uskovalle pelastuksen, syntien anteeksiannon ja ikuisen elämän. (Joh 3:14-16)
Ehtoolliseen liittyy Kristuksen muisto, sekä tunnustus ja julistus Kristuksen kuolemasta, uhriveren syntien sovituksesta ja pelastuksesta Jeesuksen veressä. Ehtoolliseen liittyy hyvä riemullinen iloinen mieli, kiitos ja ylistys, Jeesuksen tulon odotus ja kuulutus, sekä ystävien yhdistäminen Kristuksessa. Syntien itsetutkistelu, katuminen, tunnustaminen, erimielisyyksien sopiminen ja anteeksianto toiselle, sekä parannuksen teko ovat oleellinen osa ehtoollista.
Ehtoollisella Jeesus antoi uuden liiton. (Luuk 22:20) Uuden liiton kautta jokainen Kristuksen vastaanottava tulee Jumalan lapseksi. Uuden liiton uskovalla on Jumalan laki kirjoitettuna kivitaulujen sijasta “sydämen lihatauluihin.” (Hebr 8:10, Jer 33:31-33) Ehtoollisella Jumalan Henki on läsnä, ja uskova saa hengellistä voimaa. (Joh 14:26-27)
Ehtoollisen juuret ovat jo Vanhassa Testamentissa. Ateriayhteys on vanha tapa, jolla vahvistettiin liittoja. Israelilainen näkemys ateriayhteydestä oli luonnollinen liittyminen yhteen. Pyhiä aterioita vietettiin. (2 Moos 24:11, 3 Moos 7:15-16) Ehtoollisen vieton perinteisiin liittyy läheisesti VT:n kiitosuhri, ja pääsiäisateria. Yhdessä syöminen merkitsi lämmintä suhdetta ateriakumppaneihin. (Matt 9:11, Luuk 15:2, 1 Kor 5:11) Ateria on myös pelastuksen vertauskuva. (Ilm 3:20, 19:9, Matt 22:4, Luuk 14:15-24) Ehtoollinen on muisto, että Jumala on vapauttanut hengellisestä Egyptistä, synnin orjuudesta. (2 Moos 12:1-28) Vapahtajan kuollessa ristillä pääsiäisen merkitys orjuudesta vapautumisen muistoksi lakkasi, ja Herran ehtoollinen asetettiin saman tapahtuman muistoksi jota pääsiäinen oli esikuvannut.
Jeesus asetti ehtoollisen viimeisellä yhteisellä aterialla opetuslapsiensa kanssa. Juutalaisen tavan mukaan pääsiäislammas teurastettiin temppelissä 14 niisankuuta iltahämärissä. Ennen puolta yötä syötiin pääsiäisateria Egyptistä lähdön muistoksi.
Jeesus tahtoo että ehtoollista vietetään uudessa liitossa seurakunnissa Hänen muistokseen. Alkuseurakunta “mursi leipää” eli vietti ehtoollista usein. Ehtoollisen viettoa ei ole sidottu mihinkään tiettyyn aikaan. (Apt 2:42,46, 1 Kor 11:26)
Ehtoollisessa ihminen osallistuu yhteydestä Kristuksen vereen ja ruumiiseen. (1 Kor 10:16-17, Matt 26:26-28-29) Viini ja leipä ovat vertauskuvia. Opetetaan toisinkin, että viini muuttuisi kirjaimellisesti vereksi? (Matt 6:32-35, 50-58) Leipä kuvaa uskoa Jeesukseen “elämän leipänä. Viini kuvaa osallisuutta uskossa Kristuksen syntiä sovittavasta verestä. Kirjaimellisesti viini ei toki muutu Jeesuksen vereksi, kuten voimme visuaalisestikin havaita. Jeesus vertauskuvasi itseään myös esim. “ovena, porttina“ ” (Joh 10:7) “tienä” (14:6) sekä “viinipuuna” (15:1) Jeesus ei kuitenkaan muuttunut oveksi, tieksi tai viinipuuksi.
>>Jeesus itse jakoi ehtoollisen Hänen seuraajiksi tunnustautuville. Herran ehtoollinen on siksi tarkoitettu vain uskoville kristityille. Ehtoollisen viettoon kuuluu asianmukainen tilaisuutta arvostava asenne. Asenne on vakava kysymys; (1 Kor 11:27-29)- Eija_Moilanen
Lainaus
---------------------------------------------
Kyllä ehtoollisen vietossa on oltava oikea mieli.
Siihen ei saa suhtautua arvottomasti.
-------------------------------------------------
Suo anteeksi vaikka en jaksanutkaan lukea koko viestiäsi, mutta tämä alku lause oli ihan hyvä.
Ajatten tuosta ehtoollisesta, että sitä voi pitää armopöytään menona.
Muistan kun olin tullut uskoon ja istuin yksin vieraassa kirkossa ja katselin miten muut menivät parettain ehtooliselle. Katselin heitä kaihoten ja ajattelin , että minä ja mieheni emme koskaan voi tehdä tuota. Lisäksi ajattelin ja pelkäsin tekeväni väärin mennessäni. Sillä luulin että pitäisi olla jotakin muuta kuin olin. Lisäksi häpesin liian avonaista puseroani.
Aika kului menin kirkkoon muiden kanssa joita olin kohdannut eräässä tilanteessa. En ilennyt olla menemättä ehtoolliselle. Oloni oli hirveä kunnes näin rauta taoksen jossa luki "Jumalan pelko on viisauden alku." Tämä vapautti minut ja koin yhden elämäni parhaimman hetken. Niitä toki on ollut monta.
No nyt tilanne on kuitenkin toinen ja olemme mieheni kanssa käyneet yhdessä ehtoollisella.
Mutta jotain siitä opin. Opin sen, että voin millaisena tahansa mennä ehtooliiselle kunhan vain teen sen itseäni tutkien ja luottaen anteeksi antoon. Eija_Moilanen kirjoitti:
Lainaus
---------------------------------------------
Kyllä ehtoollisen vietossa on oltava oikea mieli.
Siihen ei saa suhtautua arvottomasti.
-------------------------------------------------
Suo anteeksi vaikka en jaksanutkaan lukea koko viestiäsi, mutta tämä alku lause oli ihan hyvä.
Ajatten tuosta ehtoollisesta, että sitä voi pitää armopöytään menona.
Muistan kun olin tullut uskoon ja istuin yksin vieraassa kirkossa ja katselin miten muut menivät parettain ehtooliselle. Katselin heitä kaihoten ja ajattelin , että minä ja mieheni emme koskaan voi tehdä tuota. Lisäksi ajattelin ja pelkäsin tekeväni väärin mennessäni. Sillä luulin että pitäisi olla jotakin muuta kuin olin. Lisäksi häpesin liian avonaista puseroani.
Aika kului menin kirkkoon muiden kanssa joita olin kohdannut eräässä tilanteessa. En ilennyt olla menemättä ehtoolliselle. Oloni oli hirveä kunnes näin rauta taoksen jossa luki "Jumalan pelko on viisauden alku." Tämä vapautti minut ja koin yhden elämäni parhaimman hetken. Niitä toki on ollut monta.
No nyt tilanne on kuitenkin toinen ja olemme mieheni kanssa käyneet yhdessä ehtoollisella.
Mutta jotain siitä opin. Opin sen, että voin millaisena tahansa mennä ehtooliiselle kunhan vain teen sen itseäni tutkien ja luottaen anteeksi antoon.Kiitos
Katsoithan tuohon lauseen kuuluvan Raamatunkohdan jonka olen merkinnyt kirjoituksessa?
Se kertoo koko asian kysymykseesi.
En ulkoa nyt muista, mutta Kor kirjeessä.
Siunausta
jari laurila- nokko?
jarlau kirjoitti:
Kiitos
Katsoithan tuohon lauseen kuuluvan Raamatunkohdan jonka olen merkinnyt kirjoituksessa?
Se kertoo koko asian kysymykseesi.
En ulkoa nyt muista, mutta Kor kirjeessä.
Siunausta
jari laurilaMiksi pitäisi katsoa sinun opetuksiasi?
Voihan ne asiat Raamatustakin katsoa.
Todempi niin! nokko? kirjoitti:
Miksi pitäisi katsoa sinun opetuksiasi?
Voihan ne asiat Raamatustakin katsoa.
Todempi niin!Hei ja kiitos
Ei pidä eikä pidä.
Olen tehnyt Raamattuopetukseni johdattelemaan Raamatun tutkimiseen.
Kirjoitukseni ovat täynnä Raamatunjakeita joihin viittaan, joskus vain yhdellä lauseella kertoakseni mistä jakeet kertovat.
Kirjoutukseni eivät avaudukaan ellei tutki asioita Raamatusta.
Sen jälkeen vaan käyttää omaa järkeä Pyhän Hengen avulla, aj pitää se minkä hyväksi Hengessä itse henkilökohtaisesti omilla aivoilla näkee.
Näin olen ne tarkoittanut toimimaan ihmisen avuksi.
Vaikka itse sanonkin, ne ovat usein aiheesta varsin perusteellisia.
Käytä hyväksesi.
Työ on kesken Raamattuhotellissa.
Vasta viime alkusyksystä aloitin, ja pidän lomaa nyt syksyyn.
Missään tapauksessa en missään halua poiketa Raamatun logiikasta.
Siunausta runsaasti Sinulle
ja hyvää kaunista kesää
jari laurila
- ehtoollinen....
Eikö Jeesuksen asettama Pyhä Ehtoollinen ollut vain ja ainoastaan läsnä oleville Jeesuksen omille opetuslapsille?
Siis ei kaikille. Ainakin Jeesuksen omien sanojen mukaan raamatussa on niin. - ehtoollinen..............
Tässä alla on raamatustani pikaseen löytämät kohdat koskien "Jeesuksen Pyhä ehtoollinen" kirjoitukset ja pistän tuonne sekaan omia ajatuksiani.
26. Jeesus asettaa ehtoollisen Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini."
27. Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki.
28. Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
29. Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."
30. Jeesus ennustaa opetuslasten luopumisen
Laulettuaan kiitosvirren he lähtivät Öljymäelle.
31. Silloin Jeesus sanoi heille: "Tänä yönä te kaikki luovutte minusta, sillä on kirjoitettu: 'Minä lyön paimenen maahan, ja lauman lampaat joutuvat hajalle.'
32. Mutta kuolleista noustuani menen teidän edellänne Galileaan."
33. Pietari keskeytti hänet ja sanoi: "Vaikka kaikki muut luopuisivat sinusta, minä en koskaan luovu."
34. Jeesus vastasi: "Totisesti: tänä yönä, ennen kuin kukko laulaa, sinä kolmesti kiellät minut."
35. Pietari sanoi: "Vaikka minun pitäisi kuolla kanssasi, minä en ikinä sinua kiellä." Samaa vakuuttivat muutkin opetuslapset.
===
Jeesuksen sanoja yllä olevasta tekstistä:
"Juokaa tästä, te kaikki."
"Ja minä sanon teille"
"teidän kanssanne"
"te kaikki"
"teidän edellänne"
"sinä kolmesti"
Siis: Jeesus kohdisti aina, siis AINA sanansa LÄSNÄ OLEVILLE OPETUSLAPSILLEEN heitä koskevana, EI ulkopuolisia koskevana!
===
22. Jeesus asettaa ehtoollisen Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa, tämä on minun ruumiini."
23. Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa ja antoi heille, ja he kaikki joivat siitä.
24. Hän sanoi: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan kaikkien puolesta.
25. Totisesti: minä en enää maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä Jumalan valtakunnassa."
===
Jeesuksen sanoja yllä olevasta tekstistä:
"Ottakaa tämä"
Siis: Tässäkin Jeesus sanansa ainoastaan OPETUSLEPSILLEEN ja EI ulkopuolisia koskevana!
===
19. Sitten hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni."
20. Aterian jälkeen hän samalla tavoin otti maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne.
21. Mutta tälle samalle pöydälle ojentaa yhdessä minun kanssani kätensä myös minun kavaltajani.
22. Ihmisen Poika lähtee täältä juuri niin kuin hänen on määrä lähteä, mutta voi sitä, josta tulee hänen kavaltajansa!"
23. Opetuslapset alkoivat kysellä toisiltaan, kuka heistä se saattaisi olla.
===
Jeesuksen sanoja yllä olevasta tekstistä:
"teidän puolestanne"
"teidän puolestanne"
"minun kavaltajani"
Siis: Tässäkin Jeesus osoitti sanansa pelkästään OPETUSLAPSILLEEN ja edelleen EI ulkopuolisia koskevana!
===
50. Mutta tämä leipä tulee taivaasta, ja se, joka tätä syö, ei kuole.
51. Minä olen tämä elävä leipä, joka on tullut taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää."
52. Tästä sukeutui kiivas väittely juutalaisten kesken. He kysyivät toisiltaan: "Kuinka tuo mies voisi antaa ruumiinsa meidän syötäväksemme?"
53. Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää.
54. Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.
55. Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.
56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä.
57. Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja niin kuin minä saan elämäni Isältä, niin saa minulta elämän se, joka minua syö.
58. Tämä on se leipä, joka on tullut alas taivaasta. Se on toisenlaista kuin se ruoka, jota teidän isänne söivät: he ovat kuolleet, mutta se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti."
59. Näin Jeesus puhui opettaessaan Kapernaumin synagogassa.
===
Jeesuksen sanoja yllä olevasta tekstistä:
"ellette te"
"teillä ei"
"joka syö"
"Joka syö"
"Isä, joka elää"
"joka minua"
"teidän isänne"
"he ovat"
"mutta se, joka"
Siis: Edelleen Jeesuksen puheet kohdistvat vain ja ainoastaa OPETUSLAPSILLE!
===
23. Olen saanut Herralta tiedoksi tämän, minkä olen myös opettanut teille: Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24. kiitti Jumalaa, mursi leivän ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni."
25. Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin siitä juotte, tehkää se minun muistokseni."
26. Niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te siis julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kun hän tulee.
27. Niinpä se, joka arvottomalla tavalla syö tätä leipää ja juo Herran maljasta, tekee syntiä Herran ruumista ja verta vastaan.
28. Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta.
29. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion.
30. Sen vuoksihan teidän joukossanne on paljon heikkoja ja sairaita ja monet ovat jo nukkuneet pois.
31. Jos me itse tutkisimme itseämme, emme joutuisi tuomittaviksi.
32. Rangaistessaan Herra kuitenkin kurittaa meitä, jotta meitä ei yhdessä maailman kanssa lopullisesti tuomittaisi.
33. Veljeni, kun siis kokoonnutte aterioimaan, odottakaa toisianne.
34. Se, jolla on nälkä, syököön kotonaan, jotteivät kokoontumisenne tuottaisi teille rangaistusta. Muusta annan ohjeet sitten kun tulen.
===
Jeesuksen sanoja yllä olevasta tekstistä:
"teidän puolestanne"
"Tehkää tämä"
"tehkää se"
"te syötte"
"juotte tästä"
"te siis"
"Niinpä se"
"Jokaisen on"
"joka syö"
"me itse"
"ja juo"
"syö ja juo itselleen"
"kurittaa meitä"
"jotta meitä"
"ei yhdessä maailman kanssa"
"Veljeni"
"kokoonnutte aterioimaan"
"odottakaa toisianne"
"Se, jolla"
============
Edelleen vain OPETUSLAPSILLE ja HUOMAA varoitus joka ON ilmeisesti ulkopuolisille (Se jolla) tarkoitettu!
=
En ole varma jos listasta tuli täydellinen mutta tarkoitukseni on osoittaa ettei Pyhä ehtoollinen ole käsitykseni mukaan annettu muille kuin AINOASTAAN OPETUSLAPSILLE JOTKA OLIVAT LÄNSÄ JEESUKSEN KANSSA ATERIOIMASSA!
Siis ei mikään "yleinen tilaisuus kaikille uskovaisille" vaan Jeesuksen omakohtaistille OPETUSLAPSILLE jotka nimenomaan OLIVAT LÄSNÄ tilaisuudessa. Eikä tästä mistää ilmene, että Jeesus olis tarkoittanut tästä mitään kirkollista tapaa koska tämän tekstin nojalla Jeesuksen kaikki sanomat kohdistuu OPETUSLAPSIIN ja siksi olis suorastaan saatanallista kuvitella että me olisimme olleet LÄSNÄ Jeesuksen tarjoamassa Pyhässä ehtoollisessa jota Jeesus meille olis tarjoamassa. Tämä raamatun teksti Jeesuksen sanoin on enemmänkin "yksityis" luontoinen kuin mikään kirkolliseksi tarkoitettu rituaali jossa kaikki kuvittelisimme olevamme läsnä olevia opetuslapsia ja pappi Jeesuksena.- Anonyymi
Ei pelkästään opetuslapsille, sillä heistä ei tuolloin ollut vielä yksikään nukkunut pois.
- Anonyymi
Kikkailu jakeilla ja sanamuodoilla ja pilkun paikalla, ei ole oikein.
Asiat pitää ymmärtää kokonaisuuksina, ei jakeina, joita ei edes alkukielen teksteissä ole.- Anonyymi
Raamatun mukaan sekä kristillinen kaste että Herran pyhä ehtoollinen on tilanteita, joissa Jeesus on läsnä jakamassa armoaan ihmisen syntisyyden vuoksi.
Tulkaa minun tyköni sellaisena kuin olette, eli syntisenä pitää Jeesus kohdata, jotta kohtaamisesta on mitään hyötyä. - Anonyymi
Opetuslapset oli juovuksissa ja nukkui puistossa. Ei siihen aikaan puistoissa selvinpäin kukaan nukkunut.
Jeesus oli kokenut alkoholin käyttäjä, joten hän oli hereillä vielä yöllä.
Joh. 2:10
Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti.
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opetuslapset oli juovuksissa ja nukkui puistossa. Ei siihen aikaan puistoissa selvinpäin kukaan nukkunut.
Jeesus oli kokenut alkoholin käyttäjä, joten hän oli hereillä vielä yöllä.
Joh. 2:10
Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti.
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.Pietarikin löi humalapäissään miekalla yhden sotamiehen korvan pois.
- Anonyymi
Jeesus kärsi mahdollisesti myös alkoholismista, koska oli kipujen ja sairauksien tuttava.
- Anonyymi
Yhden perunalastun syöminen jollain ehtoollisella on naurettavaa.
- Anonyymi
Kyllä se pieni pala leipää on oikein, koska se pitää erottaa muusta syömisestä ja juomisesta,jotta ehtoollisen tarkoitus tulee selväksi.
Mutta on väärin kun ehtoollisen merkityksestä poistetaan syntien anteeksisaaminen ja Kristuksen veren ja ruumiin läsnäolo, joka tulee syntisen ihmisen hyväksi ehtoollisessa. Uskon ulottuvyys pitää olla, että ehtoollinen tekee sen mitä lupaa. Eikä siinä ole kyse pelkästä ihmisen muistiharjoituksesta.
Samoin on väärin ja Jeesuksen veren pilkkaamista tarjota ehtoollisella annetaan jotain tiivistemehua ja mehukattia, mikä ei ole oikea loppuun asti käynyt viini, Jeesuksen tuskat kokenut veri.
Matt. 26:28
Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. [2. Moos. 24:8; Sak. 9:11; Hepr. 9:15 | Jes. 53:12; Hepr. 9:28]
Mark. 14:24
Hän sanoi: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan kaikkien puolesta. [2. Moos. 24:8; Sak. 9:11; Hepr. 9:15 | Jes. 53:12; Hepr. 9:28]
Joh. 6:54
Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.
Joh. 6:55
Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.
Kaste ja ehtoollinen on syntisille tarkoitettuja Jumalan armotekoja.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. [Joh. 15:4; 1. Joh. 2:24, 3:24] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se pieni pala leipää on oikein, koska se pitää erottaa muusta syömisestä ja juomisesta,jotta ehtoollisen tarkoitus tulee selväksi.
Mutta on väärin kun ehtoollisen merkityksestä poistetaan syntien anteeksisaaminen ja Kristuksen veren ja ruumiin läsnäolo, joka tulee syntisen ihmisen hyväksi ehtoollisessa. Uskon ulottuvyys pitää olla, että ehtoollinen tekee sen mitä lupaa. Eikä siinä ole kyse pelkästä ihmisen muistiharjoituksesta.
Samoin on väärin ja Jeesuksen veren pilkkaamista tarjota ehtoollisella annetaan jotain tiivistemehua ja mehukattia, mikä ei ole oikea loppuun asti käynyt viini, Jeesuksen tuskat kokenut veri.
Matt. 26:28
Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. [2. Moos. 24:8; Sak. 9:11; Hepr. 9:15 | Jes. 53:12; Hepr. 9:28]
Mark. 14:24
Hän sanoi: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan kaikkien puolesta. [2. Moos. 24:8; Sak. 9:11; Hepr. 9:15 | Jes. 53:12; Hepr. 9:28]
Joh. 6:54
Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.
Joh. 6:55
Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.
Kaste ja ehtoollinen on syntisille tarkoitettuja Jumalan armotekoja.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. [Joh. 15:4; 1. Joh. 2:24, 3:24]Esim. helluntailaisuus on pirullinen harhaoppi. Siinä sekä kaste että ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntisyyteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. helluntailaisuus on pirullinen harhaoppi. Siinä sekä kaste että ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntisyyteen.
Viekkaiden lahkohenkien vietäväksi ei pidä mennä helluntailaisten ja muiden sellaisten jenkkilahkojen kokouksiin, vaikka sinne kovasti houkuteltaisiin menemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viekkaiden lahkohenkien vietäväksi ei pidä mennä helluntailaisten ja muiden sellaisten jenkkilahkojen kokouksiin, vaikka sinne kovasti houkuteltaisiin menemään.
Eipä teidän uskonharhaisten uskomuksia kannata laittaa paremmuus järjestykseen. Samaa joutavanpäiväistä huuhaata, lahkosta riippumatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä teidän uskonharhaisten uskomuksia kannata laittaa paremmuus järjestykseen. Samaa joutavanpäiväistä huuhaata, lahkosta riippumatta.
Niinpä, myös kristinuskon harhaiset on lahko.
- Anonyymi
Kristillinen yksi kaste ja Herran Pyhä Ehtoollinen on luonteeltaan samanlaisia. Niissä Jeesuksen kuolema, sovitus, sovintoveri tulee konkretian tasolla syntisen ihmisen hyväksi, syntien sovitus tulee todeksi sekä kasteessa että ehtoollisessa.
Koska me kaikki ihmiset olemme syntisiä Jumalan edessä heti sikiämisestä alkaen Adamin sukuun, sanoo Jumalan sana.- Anonyymi
"Koska me kaikki ihmiset olemme syntisiä Jumalan edessä heti sikiämisestä alkaen Adamin sukuun, sanoo Jumalan sana."
Miksi Herra Sebaot ei tehnyt täydellistä ihmistä, jolloin mitään "syntiä" ei olisi koskaan ollutkaan?
Ihmisen vapaa tahto ei ole oikea vastaus tähän, sillä kaikkitietävänä hänen täytyi tietää jokaisen tulevan ihmisen ajatukset ja teot sitä ensimmäistä ihmistä luodessaan, eikä hänen kaikkitietävän näkökulmastaan yhdelläkään ihmisellä voi olla vapaata tahtoa.
- Anonyymi
En ole käynyt HPE:llä moneen vuoteen. Minulle ei merkitse se, kuinka usein sen saan, vaan kuinka sen saadessani siihen hengellisesti suhtaudun.
Otan HPE:n, Kristuksen pyhän ruumiin ja veren, vastaan todella uskossa ja siihen pyhästi suhtautuen, eikä tämän ehtoolliseni Voima katoa viikossa, ei koskaan.
Sen Voima on kantanut kristikuntaa jo lähes 2000 vuotta.
Viimeksi sain HPE:n Inkerin kirkossa, Venäjällä. 🍞🍷
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2956707Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652059- 1751797
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151267- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691170Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71146RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j531047Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411031Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288972