Monet kristityt...liian monet kristityt elävät valheessa ja peljäten näyttää oikeat tunteensa toisille uskoville, vierellä kulkijoille.
Kun tulemme seurakuntaan, niin ystävä kysyy, että mitäs kuuluu. Vastaus on usein, että: hyvää kiitos entäs ite, kuis sulla pyyhkii? Hyvin menee ja Herra on hyvä.
Kuinka usein sinä olet sanonut totuuden, että minulla ei mene hyvin. Itseasiassa minulla on varmaan yksi elämäni inhottavimmista viikoista takana. Mua ottaa päähän ja ei vois vähempää kiinnostaa kenenkään Jeesustelut nytten!
Toisekseen kysyjä ei välttämättä halua edes tietää kuinka huonosti sinun viikkosi on mennyt, sillä hänellä on omat ongelmansa ja ketutuksensa.
Jos me uskaltaisimme aina ottaa sen ulkokullatun naamarin pois ja paljastaisimme itsemme toisillemme, niin me suomalaisetkin vapautuisimme niistä opituista jäykkäniskaisuuksista pois nopeammin.
Tapio Nousiainen kirjoitti kirjassaan Leipää ja suolaa hyvän runon jossa hän krtoo miehestä joka ei saanut itkeä. Tämä mies hyppää narun jatkoksi runon lopussa vakava ilme naamallaan, mutta ei itke, koska ei saa itkeä.
Mielestäni tämä kyseinen runo kertoo paljon meistä suomalaisista. Me emme näytä todellista sisimpäämme toisillemme. Pelkäämmekö sitä, että meitä satutetaan niin paljon, että ulkokultaisen naamarin takana on helpompi olla?
En tiedä teistä rakkaat veljet ja sisaret Herrassa, mutta minä tahdon tehdä itse asialle jotakin. Minä en halua enään piiloutua minkään naamarin taakse, vaan haluan ainakin yrittää tuoda sisimpäni esille kanssakulkijoilleni, jos he sitä kysyvät vilpittömästi.
Kaikilla on huolensa ja jos jaamme niitä huolia, niin saamme myös esirukoilijoita enemmän, mutta tulee myös niitä jotka tuomitsee syyttää ja puukottaa, mutta se on heidän oma häpeänsä.
Rakennutaan yhdessä ja kannetaan toinen toistemme taakkoja, kuten Mestarimme Jeesus Kristus meille opettaakin.
Rohkea saa olla ja pitääkin, mutta viisautta rohkeudessakin on hyvä käyttää. Ei siis viedä itseämme uhrattavaksi tahallaan susien pöydälle.
Jumalan siunausta †
Ethän elä valheessa naamarin takana!
14
846
Vastaukset
- armahdettu_syntinen
aamen!!!! meidän pitää olla aitoja myös ihmisten edessä.
- frihet
En tunne sinua Toni, mutta kerron, että ei ehkä ole helpoin tie, kun avonaisesti elää.
Minä olen tuota periaatetta käyttänyt ja tiedän omasta kokemuksesta, että monet huolet se tuo mukanaan.
Katos kun tämä maailma ei tule hyväksi, eikä sitä ole säästetty muuta kuin tulta varten.
Ihmiset käyttävät raaasti avoimuuttasi hyväksi, sen olen saanut kokea, vaikken yksityis kohtaisesti asiaa tänne tuokaan.
Eli näethän jo Jukan rukous pyynöistä, joita hän on sydämmestään tänne tuonut tiettäväksi, koska tahtoo todella auttaa ystäväänsä.
No syyt tiedetään ja tuo edellä kirjoittamani olisi pientä jos se olisi vain tälläistä sanojen helinää.
Eli ei tänne palstalle ihan kaikkea kantsi tuoda, kun uskosta osattomat etsivät ivaamisen aihetta jopa sellaisesta, joka on toisen tuskaa.
Työmies on hyvä esimerkki, aloituksiaan tehdessään.
Jeesuksen omat taas tietävät, että kaita-tie on todella koettelemusten tie ja ilman vastustuksia emme kestä uusissa koettelemuksissa.
Meitä hiotaan alati ja jos tuo hiomisen prosessi lakkaa, niin kantsii tutkia missä ollaan menossa.
Seurakunta on yksi hiomisen paikka, koska niin monenlaiset ihmiset siihen armosta liitetään.
Olen joskus aiemmin ajatellut meitä finnejä täällä svennelässä, että me se vasta kirjavaa porukkaa ollaan, kun ympäri Suomea on tultu ja vielä eri elämän tilanteista, toisiamme hiumaan.
No asiat on hyvä tuoda tiettäväksi, mutta paikka ja aika on ehkä hyvä myös tietää.
Siunatut illan jatkot, sinulle ja muille.- pakastimia
frihetillä on ollu liha pakkasessa vähän aikaa.
kyllä se liha lötkistyy kun ilimat lämpenee ja pääset finniä ja homoja panemaan halavalla.
kaksinaismoralistin luonne on vaihtanu identiteettiä ruattalaiseks ja haukku sieltä suomalaisia. välillä ollaan jumalan laposia.
ja kohta taas jotain muuta. - frihet
pakastimia kirjoitti:
frihetillä on ollu liha pakkasessa vähän aikaa.
kyllä se liha lötkistyy kun ilimat lämpenee ja pääset finniä ja homoja panemaan halavalla.
kaksinaismoralistin luonne on vaihtanu identiteettiä ruattalaiseks ja haukku sieltä suomalaisia. välillä ollaan jumalan laposia.
ja kohta taas jotain muuta.Juuri ajattelin autooni kesäks asentaa, mutta taidan tyytyä jääkaappiin.
Uskosta muuten en ole luopunut, kun sain sen vuosia sitten lahjaksi Kristukselta.
Myönnän tosin, että ensi-rakkaus Kristukseen ei ole aina niin palava, vaikken synnin tielle lähtisikään.
Finnejä puolustan aina silloin tällöin, sehän kuuluu minun "vereeni", vaikka siihen on sotkettu hiukan karjalaisuuttakin isäni puolesta.
En minä hinttejä hihhulina viitsi alentaa vaan päin vastoin koroitan heitä Kristuksen pelastavan veren ääreen.
Tänään kuulin, että yks hyvä hintti ystävä sinne koto-Suomeen muuttaa, saa nähdä pitääkö muutossa ehtiä avustaan.
Ei meillä täällä svennelässä oo oikein ilkeämielisiä homoja löydettävissä, eikä niitä helareitakaan niin tuhottoman paljoa ole, joden kanssa ei pärjäis.
Eli tällästä tänään, saa nährä mitä huominen tuo tullessaan, niin tuolla oli joku "poikalapsi aloitus", meinaan vaan, että ei se homo muoti vielä ole loppunut, ainaskaan täysin.
Vaomon työpaikallakin oli nuoret sitä mieltä, että kokeilevat sitäki reikää.
Sinä varmaan tiedät nää nyky-ajan nuorten avonaiset keskustelut?, ei ne enää häpeä makuuhuone asioistaan puhua.
Eli kyllä nuoret tytöt ainaski tuumi, että ehkä siten tuon homman aloittelee.
Eli ei tietenkään näille sivuille tartte ihan kaikkee kuulemaansa tuoda tiettäväks, kun poikalapsikin nykyään näkyy puskasta paukuttavan.
Voihan sinäkin hyvin, kyllä tämä elämä on kuitenkin turvallisinta Isän omana elää. - on asian laita
"Ihmiset käyttävät raaasti avoimuuttasi hyväksi, sen olen saanut kokea, vaikken yksityis kohtaisesti asiaa tänne tuokaan. "
.....raa´asti naiviuttasi hyväksi.... - toni.f
Mainitsin tuosta asiasta viestissäni ja mainitsin siitä, että seurakunnassa olisi totuuden mukainen, jos ystävä vilpittömästi vointejamme kyselee.
Valheen alla eläminen on väärin ja ulkokultaisuus ei totuutta kivikkoisesta polusta tuo. Jumala näkee sydämeen asti ja jos sanot aina, että hallelujaa Herra on hyvä ja elämä kukoistaa, niin valehtelet varmasti.
Siitä halusin sanoa, että ulkokullatun naamari pois ja ihmiseksi ihmisten joukkoon.
Ymmärrän toki varovaisuutesi, mutta kuten kirjoitinkin, että viisautta pitää käyttää tuossakin asiassa. Tyhmäksi ei pidä heittäytyä.
Siunausta frihetti - frihet
on asian laita kirjoitti:
"Ihmiset käyttävät raaasti avoimuuttasi hyväksi, sen olen saanut kokea, vaikken yksityis kohtaisesti asiaa tänne tuokaan. "
.....raa´asti naiviuttasi hyväksi....Vaan kyllä käyttävät avointa avustamistakin hyväkseen, jos siis kertoo mistä mitäkin saa ilmaiseksi, niin johan on avun tarvitsijoita ja käytetään ihan eritarkoituksiin, kun oli alkuperäinen tarkoitus.
Tuossa yksi esimerkki siitä, että uskovia käytetään hyvän uskonsa vuoksi hyväksi, kun hiukan kauempana asuu.
On meinaan niin tuttua, että et vois arvata, minulle kun soitellaan tarpeista niiku liiaksikin ja jos jokaiseen menis mukaan, niin ittesä vois vankilasta löytää, et sellasta tää elämän avoimuus on. - frihet
toni.f kirjoitti:
Mainitsin tuosta asiasta viestissäni ja mainitsin siitä, että seurakunnassa olisi totuuden mukainen, jos ystävä vilpittömästi vointejamme kyselee.
Valheen alla eläminen on väärin ja ulkokultaisuus ei totuutta kivikkoisesta polusta tuo. Jumala näkee sydämeen asti ja jos sanot aina, että hallelujaa Herra on hyvä ja elämä kukoistaa, niin valehtelet varmasti.
Siitä halusin sanoa, että ulkokullatun naamari pois ja ihmiseksi ihmisten joukkoon.
Ymmärrän toki varovaisuutesi, mutta kuten kirjoitinkin, että viisautta pitää käyttää tuossakin asiassa. Tyhmäksi ei pidä heittäytyä.
Siunausta frihettiVaan eikö tuo suomalaisuuteen kuulu, ettei omista murheista niin paljoa puhuta ja suomalainen mies ei itke asioitaan ihmisten nähden.
On totta, että tulisi huolensa purkaa ja eihän uskossa eläminen mitään teatteria ole, vaan elävää elämää todeksi ja todella tänä päivänä ja hetkenä elämistä, koska huomisesta emme tiedä, mitä murheita se tuo tullessaan.
Tottakait uskovien elämään kuuluu murheet ja vastoin käymiset, eihän tämä olisi muuten uskossa elämistä.
Toisaalta jos aina nuristas, niin mitä se muita lohduttas, ehkä kateellista finniä, joka ei elä todeksi uskoaan Kristuksessa.
- Timoriepu
Olen samaa mieltä kanssasi.
Ei meille tee laisinkaan haittaa sanoa voinnistamme ja kulloisestakin olotilastamme ihan rehellinen totuus.
Toivottavasti tätä ei tulkita itsekehuksi, mutta olen halunnut aina olla sellainen kuin olen, ilman mitään peittäviä naamareita.
Jos olen hyvillä mielin, niin hymyilen. Jos olen murheissani, niin ilmeeni on sen mukainen, suu mutrulla.
Viime aikoina on elämässäni ollut surua, enkä ole sitä peitellyt. Olen pyytänyt esirukouksia puolestani ja asioitteni puolesta, jotta jaksaisin ja monet ovatkin suhtautuneet murheisiini myötämielisesti ja luvanneet rukoilla.
Meillä uskovillakaan ei todellakaan aina mene hyvin, vaikka meillä syvimmiltään on valtava osa, saamme olla Jumalan kämmenellä, olivatpa tunteemme millaisia tahansa. Murheemme saamme kuitenkin viedä rakastavalle ja armolliselle Jumalalle, joka on luvannut pitää meistä huolen.
Jaak. 5:13
"Jos joku teistä kärsii vaivaa, niin rukoilkoon; jos joku on hyvillä mielin, veisatkoon kiitosta".
Jeesuksen siunausta sinulle!- toni.f
AAMEN!
Hieno kuulla, että joku uskaltaa ja osaa olla oma itsensä myös niinä huonoina päivinä.
Jumala sinua siunatkoon †
Asiaa puhut toni :)
Naamarit nurkkaan
ja epäaito pois - aito tilalle
Epäluulo on luottamuksen vastakohta
ja onko mikään ihme, jos emme saa mitään
epäillessämme Jumalan lupauksia?
Ei niin, että usko ansaitsisi vastauksen jollain teollaan tai työllään, vaan Jumala on tehnyt
uskomisen vastaanottamisen ehdoksi.
Lahjan antajalla on oikeus määrätä
lahjalleen omat ehtonsa.
Eli tehkäämme parannusta joka päivä
rehellisesti, sillä Jumala tahtoo
totuutta salatuimpaan saakka.- ...
Pitää olla aito ihminen. Mä avaudun aina kaikille. Me itketään aina keskenämme kokouksissa.
Mä näytän kaikille avoimesti, miten surkea mä oon. Olen huomannut, että se varsinkin auttaa elämään kanssakulkijoiden kanssa tasapainoista elämää.
Kannattaa aina olla avoin kirja. Käytöstavat ja sosiaalinen korrektius, sekä toisten henkilökohtaisen tilan kunnioittaminen joutavat romukoppaan. Paljastetaan vain heikkoutemme toisillemme, niin varmasti siitä seuraa rakastava yhteys (tai sitten ei).
Kun olet aito kukaan ei koskaan voisi kuvitellakaan käyttävänsä avoimuuttasi hyväkseen. Ei koskaan. Kukaan ei ivaisi heikkouttasi. Sellaista ei voi tapahtua. Ole rohkea ja avoin. Lyö päätäsi mäntyyn niin lujaa kuin jaksat. - poikalapsi
Olet oikeassa: monet uskovat joutuvat peittämään todellisen minänsä. Siihen mm. helluntaiseurakunta painostaa. Jos joku nyt sanoo vaikkapa olevansa homo tai lesbo, alatte heti mollata ja ahdistaa. Älä siis anna neuvoja kaksinaamaisuutta vastaan, kun ette kerran osaa elää totuuksien kanssa edes seurakuntana.
Asiallista todellakin olisi hyväksyä jokainen omana itsenään. Se ei vain ole ainakaan helluntaiseurakunnissa mahdollista, ei vielä.
Heittäkäämme ulkokullatut naamarit pois. Jari Sillanpää heitti omansa. Milloin ensimmäinen hellarijulkkis tekee saman ja saa teiltä kivisateen?- Kansalainen77
Kylläpä helluntailaiset ovat joutuneet hampaisiisi. Viime päivinä on oikein mediassa ilmoitettu, että homot joutuvat painostuksen kohteiksi muunmuassa työpaikoillaan.
Homofobisuus on suomalainen ilmiö kaikenkaikkiaan. Aivan syyttä suotta sinä helluntailaisia pommitat.
Oletko jo itse heittänyt (ulkokullatun?) naamarisi pois työssä ja kaikkialla muuallakin?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061082- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161026Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949