Usein perustellaan aikuiskastetta sillä että Jeesuskin meni vasta n. 30 vuotiaana kasteelle ja halutaan seurata Jeesusta Johanneksen kasteelle.
Oliko Johannes Kastajan kaste kristillinen kaste?
Paavalin mielestä ei ollut.
Apostolien teot:
19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."
19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."
19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
Kuka antoi kristillisen kastekäskyn ja koska se tapahtui?
28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Johannes Kastaja kristillisen kasteen perustaja?
41
982
Vastaukset
- tässä ja nyt
Tuosta Matteuksen Raamatun paikasta, josta toitotat jatkuvasti, vaikka se on sinulle selvitetty tarkasti, että Jeesus ei noin sanonut, niin siitä annan sinulle luettavaksi sinun itsesi mainostaman P.Paavolan kirjoituksen, siis lue se:
-------------------------------------------------
Matt 28:19,20; Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso,olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti”.
Jeesus antoi käskyn, että tuli mennä ja tehdä ihmisistä Jeesuksen opetuslapsia ja sitten kastaa nämä uskoontulleet opetuslapset, eikä kaikkea kansaa. Tämän jälkeen näitä opetuslapsia, jotka olivat tulleet uskoon tuli opettaa pitämään kaikki Jumalan antamat käskyt, mitä Jeesus on käskenyt pitää. Kaikkia kansoja ei tullut opettaa, vaan ainoastaan uskoontulleet opetuslapset.
Selvennyksen vuoksi kertaan vielä; Tämä lähetyskäsky tarkoitti, että tuli julistaa evankeliumia ja ne, jotka tunnustavat syntinsä ja tekevät parannuksen ja tulevat uskoon, vain he menevät kasteelle ja sen jälkeen heitä tuli opettaa pitämään koko Jumalan sanan totuus.
Aapeli Saarisalo on kääntänyt Matt 28:19,20:n tarkasti alkukielen mukaisesti, joka kuuluu näin: ” Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia ja kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä olen teille käskenyt. Katso, Minä olen kanssanne joka päivä mailmanajan täyttymykseen asti”
--------------------------------------------------
Näin siis P.Paavola johon itse vetosit, kun poistatit Weijo Lindroosin Raamatun mukaisen kirjoituksen.
Toisin sanoen opetat sekavia, joten älä opeta sitten ollenkaan.- mopo.nen
Nyt et lainkaan vastannut kysymykseen vaan copy-pastasit toisen kirjoittamia tekstejä tänne.
Sääli sinänsä että sinä pidät Raamattua jotenkin väärennettynä, oletko nyt lukenut liikaa Räisästä?
Se kaipaamasi linkki kirjoitukseen jossa todettiin Weijon opetukset vakavaksi harhaopiksi on tuossa mun pääsivulla.
- repe
Jeesus täytti "kaiken vanhurskauden" tuon kasteen kautta.
Se liittyi samaan asiaan kuin"Egyptistä minä kutsuin poikani" jossa Jeesus kävi uudelleen Israelin erämaavaelluksen.
Kaste Jordanissa kuvasi sen rajan ylittämistä joka oli Moosekselta estetty tottelemattomuutensa vuoksi.
30 vuotiaana kastaminen liittynee israelilaisten erämaavaelluksessa ympärileikkaamattomina tuloon luvattuun maahan kasteen kautta Jordanissa.
Ympärileikkaamattomuushan oli niiden merkkinä, joille oli sallittua päästä lupausten maahan.
Vanhimmat heistä olivat noin 30 vuotiaita tultuaan Jordanin yli.
Maahan saavuttua tuo kansa vasta ympärileikattiin ja maajaon tapahduttua tuli Mooseksen laki kokonaisuudessaan voimaan.
Siitä voi etsiä vertauskuvia monenlaisia.
Jeesuksen kiusaukset erämaassa 40 päivän aikana olivat vertauskuvaa Israelin 40 vuodesta.
paasto oli vertauskuvallinen sovitus Israelilaisten napinasta huonosta ruuasta.- kasteessa
Jeesuksen kaste on samalla vihkimys ylimmäisen papin julkiseen tehtävään juuri Ms.lain mukaan 30 vuoden iässä.
Hepr. 5:5
Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
On myös mahdollista, että Jeesus meni kasteelle, että hänen lihansa syntyi uudesti ylhäältä vedestä ja Hengestä ja näin täytti kaiken vanhurskauden eli Jumalalle kelpaamisen.
Sanoessaan Nikodemukselle "joku" Jeesus ensin tarkoitti mahdollisesti itseään, koska keskustelun objekti oli aluksi Jeesus, josta Nikodemus tuli kyselemään keskellä yötä juuri Jeesuksen kasteen jälkeen, jota Nikodemus tuskin oli itse nähnyt, mitä siinä tapahtui.
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos JOKU ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: TEIDÄN täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
- vähän
Parannuksen kaste oli lakisaarnan jälkeen parannuksen tehneet, niinkuin ovat "uudelleenkastajillakin" parannuksen kaste.
Jeesuksen kautta ei saarnattu lakia.
Johanneksen evankeliumi:
1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Matteuksen evankeliumi:
11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
Luukkaan evankeliumi:
16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Näissä kaikissa käy ilmi, että lain saarna päättyi Johannekseen.("siihen asti")
Room.3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Jeesus ja apostolit saarnasivat Evankeliumia ilman lakia.
Galatalaiskirje:
3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
Roomalaiskirje:
3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
Galatalaiskirje:
2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
Jeesus käski ensin kastaa ja sitten nämä kastetut opettaa.Matt.28-->
Velvoite (kastekäsky) oli asetettu opettajia varten.
Velvoitteeseen kuului JEESUKSEN OPETTAMIEN asioiden opettaminen edelleen.- eepu*
Johanneksen evankeliumi:
1:17 "Sillä laki on (jo) annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on (nyt) tullut Jeesuksen Kristuksen kautta."
Tässä ei siis suinkaan ole kysymys Lain jättämisestä pois, vaan sen toteamisesta Jumalan tahdon ilmoituksena ihmiselle -- ja nyt Vapahtajassa toteutuneesta anteeksiantamuksesta syntiselle joka USKOO ja lisäksi Hänen tuomasta Armon uudistuksesta (Apt.1:5; 2:38; 4:12; 8:37) Pyhän Hengen Voimasta syntiä vastaan sen voittamiseksi!
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
'Baptidzoo' - verbin merkitys Uudessa testamentissa. 'Kastaa' - verbi on suomennettu kreikan sanasta baptidzoo (kantasana on verbi baptoo), joka viittaa upottamiseen. *7 Kun kysymys on vesikasteesta, kastamiseen sisältyy ajatus ihmisen upottamisesta tai painamisesta veden alle. *8
Uudessa testamentissa verbiä 'kastaa' käytetään eri merkityksissä: (1) sanalla viitataan vesikasteeseen (esim. Matt. -3:6; Mark. -1:9; Ap.t.- 2:41); (2) sanaa käytetään kielikuvana Kristuksen kärsimyksistä ja kuolemasta (Mark.-10: 38, 39; Luuk.- 12:-50); (3) Pyhän Hengen tulemisesta (Matt.- 3:11; Mark.- 1:-8; Luuk.- 3:-16; Joh.- 1:-33; Ap.t.- 1:-5;-11:-16) ja (4) rituaalisesta puhdistautumisesta (Mark.- 7:-3, 4; Luuk. -11:-38). Tässä neljännessä käyttöesimerkissä on kysymys seremoniallisen epäpuhtauden poistamisesta, jossa kädet upotettiin (kastettiin) veteen ennen ateriaa. *9 Raamattu käyttää substantiivia kaste (baptisma) sekä vesikasteesta että Kristuksen kuolemasta (Matt.- 3:-7; Mark.- 10:-38, 39).
(katso lisää: http://www.adventtikirkko.fi/opetus/kaste.htm )
*
Ystäväiseni, Käykää tekin upotuskasteelle saamaan Viisauden ja Ymmärryksen Henki, sillä Jumala ON Rakkaus, tee siis sinäkin älkää viivytelkö enää rohkea USKONRATKAISU Jumalan KUTSUUN; Sillä tämä On se Ainut ja Oikea Tie PELASTUKSEEN ja Jumalan tahdonmukaiseen VANHURSKAUDENPUKUUN:
*Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)
*
Ystäväiseni, Anokaa (toki Apt.2:37, 38; 8:36, 37, 38; Luuk.7:29 jälkeen sitä) VIISAUTTA ja YMMÄRRYSTÄ niin sitä annetaan (ks.Apt.1:5; Luuk.3:16) ...
"Ylhäällä missä kasvaa Öljypuu"! :) (katso mm. Jaak.1:5)
*
♥ MARANATA! ♥ - nope!
eepu* kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
1:17 "Sillä laki on (jo) annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on (nyt) tullut Jeesuksen Kristuksen kautta."
Tässä ei siis suinkaan ole kysymys Lain jättämisestä pois, vaan sen toteamisesta Jumalan tahdon ilmoituksena ihmiselle -- ja nyt Vapahtajassa toteutuneesta anteeksiantamuksesta syntiselle joka USKOO ja lisäksi Hänen tuomasta Armon uudistuksesta (Apt.1:5; 2:38; 4:12; 8:37) Pyhän Hengen Voimasta syntiä vastaan sen voittamiseksi!
*
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
'Baptidzoo' - verbin merkitys Uudessa testamentissa. 'Kastaa' - verbi on suomennettu kreikan sanasta baptidzoo (kantasana on verbi baptoo), joka viittaa upottamiseen. *7 Kun kysymys on vesikasteesta, kastamiseen sisältyy ajatus ihmisen upottamisesta tai painamisesta veden alle. *8
Uudessa testamentissa verbiä 'kastaa' käytetään eri merkityksissä: (1) sanalla viitataan vesikasteeseen (esim. Matt. -3:6; Mark. -1:9; Ap.t.- 2:41); (2) sanaa käytetään kielikuvana Kristuksen kärsimyksistä ja kuolemasta (Mark.-10: 38, 39; Luuk.- 12:-50); (3) Pyhän Hengen tulemisesta (Matt.- 3:11; Mark.- 1:-8; Luuk.- 3:-16; Joh.- 1:-33; Ap.t.- 1:-5;-11:-16) ja (4) rituaalisesta puhdistautumisesta (Mark.- 7:-3, 4; Luuk. -11:-38). Tässä neljännessä käyttöesimerkissä on kysymys seremoniallisen epäpuhtauden poistamisesta, jossa kädet upotettiin (kastettiin) veteen ennen ateriaa. *9 Raamattu käyttää substantiivia kaste (baptisma) sekä vesikasteesta että Kristuksen kuolemasta (Matt.- 3:-7; Mark.- 10:-38, 39).
(katso lisää: http://www.adventtikirkko.fi/opetus/kaste.htm )
*
Ystäväiseni, Käykää tekin upotuskasteelle saamaan Viisauden ja Ymmärryksen Henki, sillä Jumala ON Rakkaus, tee siis sinäkin älkää viivytelkö enää rohkea USKONRATKAISU Jumalan KUTSUUN; Sillä tämä On se Ainut ja Oikea Tie PELASTUKSEEN ja Jumalan tahdonmukaiseen VANHURSKAUDENPUKUUN:
*Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)
*
Ystäväiseni, Anokaa (toki Apt.2:37, 38; 8:36, 37, 38; Luuk.7:29 jälkeen sitä) VIISAUTTA ja YMMÄRRYSTÄ niin sitä annetaan (ks.Apt.1:5; Luuk.3:16) ...
"Ylhäällä missä kasvaa Öljypuu"! :) (katso mm. Jaak.1:5)
*
♥ MARANATA! ♥Tämä kumoaa eepu*n väitteen täysin;
Room.3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Jeesus ilmoitti ilosanoman, Evankeliumin, ilman lakia.
Sama toistuu läpi Uuden Testamentin.
Kaikkialla, missä Evankeliumista puhutaan, se on ilman lakia.
Adventistit opettavat toista sanomaa kuin Jeesuksen Evankeliumia.
2.Tess.2:7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
Tuo toinen sanoma on osana väkevää eksytystä.
En ole miltään kohden havainnut, että eepun sanoma olisi Uuden Testamentin kanssa sopusoinnussa.
Pikemminkin se karvastelee jokaisella Uuden Testamentin sivulla jossain muodossa.
Itse asiassa se tekee samaa lähtien Paratiisin kertomuksesta jonka he väittävät olleen alkupaikkana Sapattikäskyn noudattamiselle.
Raamattu kertoo Jumalan sanoin kuitenkin ensi kerran Sapattia koskevan käskynsä Israelin kansalle Siinain autiomaassa.
Silloinkin se käsky liitettiin ympärileikkauksen kanssa merkittyyn kansaan ja sen kanssa tehtyyn lakiliittoon.
Mitä sinä teet kristittyjen palstalla, kun et usko Raamatun sanaakaan?
- eepu*
Tämä On TOTUUS:
VAPAHTAJAkin kastatti USKOON tulleita "JOHANNEKSEN KASTEELLA"!!!
*
Kun puhutaan kristillisestä kasteesta sillä edelleenkin tarkoitetaan uskovaisten upotuskastetta eli kysymys on edelleenkin samasta kasteesta jolla itse MESTARI VAPAHTAJA kastatti uskoon tulleita eli Hän kastoi JOHANNEKSEN KASTEELLA!
”Ja kaikki kansa, joka häntä (VAPAHTAJAA) kuuli, publikaanitkin, tunnustivat Jumalan vanhurskaaksi ja ANTOIVAT KASTAA ITSENSÄ JOHANNEKSEN KASTEELLA." (Ks. Luuk.7:29; 3:16; Apt.1:5 )
*
Mitä tulee siis kasteeseen, niin sehän on: "hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, "
1.Piet.3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, "
1.Tim.1:19 "säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet."
1.Piet. 3:15 "… pyhittäkää (siis) Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
3:16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat.
3:17 Sillä parempi on hyvää tehden kärsiä, jos niin on Jumalan tahto, kuin pahaa tehden.
Pitäkää siis te jotka olette pyytäneet (uskon kautta upotuskasteessa) ja saaneet hyvän omantunnon (anteeksiantamuksen) ja Pyhän Hengen elämäänne, siitä kiinni!
Mutta teille jotka olette vielä tätä armoa ( hyvää omaatuntoa) vailla, sanon; antakaa pestä pois syntinne ja käykää nöyrin mielin Jumalan armoistuimen luo!
… "Antakaa pelastaa itsenne.. Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
"Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, "
"… mitä (siis enää) viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'(Apt.2:38, 40; 22:16; 1.Piet.3:21)
*
Hyvän omantunnon; parannuksen" Upotuskaste asetettiin samoihin aikoihin Vapahtajan julkisen työn alettua maanpäällä ja Johannes Kastaja toimi siinä ensimmäisenä Jumalan palvelijana!
Johannes Kastaja ja VAPAHTAJA MESSIAS KASTATTIVAT (Joh.4:1, 2.) ihmisiä jo sillä Oikealla Uuden Liiton UPOTUSKASTEELLA!
Hän kastoi siihen nimeen jonka Hän oli Isältä saanut so. "JAH SHUA" (so. JUMALA PELASTAA) !
"..parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava Hänen
nimessänsä kaikille kansoille…" (Luuk.24:47). Vapahtaja siis sanoo:
"Minun nimessäni…"
Vapahtajan eläessään täällä maanpäällä, kastatti Hän itsekin opetuslapsiksi ihmisiä Nimeensä, jonka Hän oli Isältä saanut so. "JAH SHUA", ja Hän toisti tämän kehotuksen ylösnousemuksensa jälkeen!
Johannes oli saanut kasteen- ja saarna-tehtävän Jumalalta! hän kehotti kansaa uskomaan tulevaan Messias Vapahtajaan, Jumalan Poikaan!
Eräs tapaus puhututti Paavalia;
"Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte USKOON?"
Niin he sanoivat Paavalille: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää
Henkeä on olemassakaan"
(Vaikka kyllä Johannes (ks. Matt.3:11) oli puhunut kastetuille asiasta, -- siis
jossain oli katkos) "Millä kasteella te sitten olette kastetut?"
He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella,
kehottaen (kansaa) USKOMAAN Häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on JAH SHUA MESSIAS"!
No niin, tulihan se sieltä!! Kaikki eivät
heti vai ymmärtäneet kaikkea, se on hyvin inhimillistä. Kaste oli siis
Oikea, koskapa Vapahtajakaan ei ole sitä kieltänyt.
Eli kaikki elementit oli paikalla. Kasteen syvällisempi ymmärtäminen
tuli siis Messiaan kuoleman jälkeen.
Mutta ko. kastetut eivät (jostain syystä) olleet ymmärtäneet täysin kasteen merkitystä, joten heidät kastettiin uudelleen, ja myös saadakseen Pyhän Hengen Vapahtajan nimessä. Josta oli jo Johanneskin
puhunut; " Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä "! Kaikki elementit
olivat olemassa kunhan ne olisi vain täysin ymmärretty! (Ks.Joh. 3:16, Apt.1:5.).
VAPAHTAJA itse arvosti Johanneksen kastetta ja sanoi:
"Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen
täyttymistä, jonka te olette Minulta kuulleet.
Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä
Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen." (Apt.1:4, 5).
Eli ei mitään väheksymistä Johanneksen kastetta vastaan, vaan sen
JOHANNEKSEN KASTEEN-LUPAUKSEN täydelliseksi tekemisestä oli kyse!
Eli samasta, siitä Oikeasta kasteesta on kysymys, sen syvempi merkitys ja ymmärrys tuli Vapahtajan kuoltua.
Ja "Johanneksen KASTEENLUPAUS" täyttyi kun Pyhä Henki vuodatettiin "ensikerran" Helluntaina, ensimmäiseksi niille, jotka olivat rukouksessa sitä anomassa!
*
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
JK.:
Tee siis ystäväiseni rohkea USKONRATKAISU Jumalan KUTSUUN; Sillä tämä On se Ainut ja Oikea Tie PELASTUKSEEN ja Jumalan tahdonmukaiseen VANHURSKAUTEEN: *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa!
*
♥ MARANATA!♥- mopo.nen
"itse MESTARI VAPAHTAJA kastatti uskoon tulleita eli Hän kastoi JOHANNEKSEN KASTEELLA! "
Eli eepu on sitä mieltä että Johannes Kastaja on kristillisen kasteen perustaja ja Paavali oli sittenkin väärässä. - eepu*
mopo.nen kirjoitti:
"itse MESTARI VAPAHTAJA kastatti uskoon tulleita eli Hän kastoi JOHANNEKSEN KASTEELLA! "
Eli eepu on sitä mieltä että Johannes Kastaja on kristillisen kasteen perustaja ja Paavali oli sittenkin väärässä.Ei Paavali ole JOHANNEKSEN kastetta hyljännyt vaan SELITTÄNYT, -- Paavali siis muistuttaa keneen heidän tuli USKOA, JOHANNEKSEN KASTEESSA, -- heidäthän siinä kasteessa kastettiin ("JAH SHUAN Nimeen = JUMALA PELASTAA") Vapahtajan Nimeen, ja …
-- Johannes sanoo kastettaville/kastetuille: --- "HÄN, VAPAHTAJA tulee KASTAMAAN teidät/uskovat PYHÄLLÄ HENGELLÄ"
[ Vapahtaja sanoo: (Ks.Apt.1:5) "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka USKOO minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka USKOIVAT HÄNEEN; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu."(Joh.7:37-39)]
... siis, sinä itse moponen et vain pääse irti tuosta harhaopistasi, -- koskapa et viitsi syventyä ja nöyrtyä Raamatun Sanaan ja kieltäydyt (Apt.2:38; 8:37) uskonmukaiselta upotuskasteelta! - heillä on näet
mopo.nen kirjoitti:
Eli eepu on sitä mieltä että Johannes Kastaja on kristillisen kasteen perustaja ja Paavali oli sittenkin väärässä.Adventisteilla on ihan oma kasteensa valoineen päivineen.
Kastettavan ehtoihin kuuluu myöntää adventtikirkon opit oikeiksi ennen kuin he saavat kasteensa.
Tuo "vala" käsittää 28 kohdan "uskontunnustuksen" jossa tunnustetaan Kristuksen sijaan heidän "profeettansa" Ellen G. White.
Adventistit opiskelevat noudattamaan enemmän tuon profeetan mielipiteitä kuin Jeesuksen ja Apostolien opetuksia.
mopo.nen:"Oliko Johannes Kastajan kaste kristillinen kaste"?
---
Eikö Johanneksen omat sanat jo osoita sen, että kysymys on eri kasteista;
---"Minä (Johannes Kastaja) kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella" (Matt. 3:11).
---"Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä." (Mark. 1:8)
----"...niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella" (Luuk. 3:16).
---
Johanneksen kasteeseen ei liittynyt Pyhän Hengen saaminen (Apt. 19:1-7).
Efesossa vaikutti Apollos, joka opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta jostain syystä tunsi vain Johanneksen kasteen (Apt. 18:24-28).
Paavali tulee Efesoon ja "korjaa" tilanteen (Apt. 19:1-7).- eepu*
Vapahtaja itsekin kastoi JOHANNEKSEN kasteella uskoon tulleita ihmisiä ja sanoo siihen liittyvästä lupauksesta katso Apt.1:5!!
*
Ei Paavali ole JOHANNEKSEN kastetta hyljännyt vaan SELITTÄNYT, -- Paavali siis muistuttaa keneen heidän tuli USKOA, JOHANNEKSEN KASTEESSA, -- heidäthän siinä kasteessa kastettiin ("JAH SHUAN Nimeen = JUMALA PELASTAA") Vapahtajan Nimeen, ja …
-- Johannes sanoo kastettaville/kastetuille: --- "HÄN, VAPAHTAJA tulee KASTAMAAN teidät/uskovat PYHÄLLÄ HENGELLÄ"
[ Vapahtaja sanoo: (Ks.Apt.1:5) "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka USKOO minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka USKOIVAT HÄNEEN; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu."(Joh.7:37-39)]
Antakaa kastaa itsenne (Apt.2:38; 8:37) uskonmukaiselta upotuskasteelta! .. ja "anokaa uskossa sitten viisautta niin se teille annetaan"! - aika erikoista
ettei selvätkään Raamatunkohdat mene teidän pää-
hänne.
Laki ja profeetet olivat Johannekseen asti. Kun
Jeesus tuli kastettavaksi alkoi uusi-liitto. Efe-
son uskovat olivat kastetut Johanneksen parannuksen kasteella mutta vasta Jeesuksen kasteessa alkoi
kristillinen kaste. Siinä olivat läsnä Isä, Poika ja Pyhä-Henki. Mitä vielä olisi puuttunut, jotta se olisi ollut kristillinen kaste. Olisiko Jeesuksen pitänyt olla sylivauva??
Jeesus itse opetuslastensa välityksellä kastoi tämän JÄLKEEN uskoontulleita Joh 4:1. Ei hän
tässäkään kastanut lapsia vaan ainoastaan ne, jot-
ka uskoivat häneen!!!
"Minä (Johannes Kastaja) kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella" (Matt. 3:11).
Eikö tämäkin Raamatunkohta osoita selvästi, että
Jeesuksessa alkoi myös kristillinen kaste, koska
hänhän tuli Johanneksen jälkeen. Johannes vietiin
mestattavaksi ja hänen tehtävänsä oli päättynyt.
Uusi-liitto oli alkanut ja Jeesus vahvisti sen vielä jakaessaa opetuslapsille ehtoollista ENNEN
KUOLEMAANSA!!!!! - huomaan
aika erikoista kirjoitti:
ettei selvätkään Raamatunkohdat mene teidän pää-
hänne.
Laki ja profeetet olivat Johannekseen asti. Kun
Jeesus tuli kastettavaksi alkoi uusi-liitto. Efe-
son uskovat olivat kastetut Johanneksen parannuksen kasteella mutta vasta Jeesuksen kasteessa alkoi
kristillinen kaste. Siinä olivat läsnä Isä, Poika ja Pyhä-Henki. Mitä vielä olisi puuttunut, jotta se olisi ollut kristillinen kaste. Olisiko Jeesuksen pitänyt olla sylivauva??
Jeesus itse opetuslastensa välityksellä kastoi tämän JÄLKEEN uskoontulleita Joh 4:1. Ei hän
tässäkään kastanut lapsia vaan ainoastaan ne, jot-
ka uskoivat häneen!!!
"Minä (Johannes Kastaja) kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella" (Matt. 3:11).
Eikö tämäkin Raamatunkohta osoita selvästi, että
Jeesuksessa alkoi myös kristillinen kaste, koska
hänhän tuli Johanneksen jälkeen. Johannes vietiin
mestattavaksi ja hänen tehtävänsä oli päättynyt.
Uusi-liitto oli alkanut ja Jeesus vahvisti sen vielä jakaessaa opetuslapsille ehtoollista ENNEN
KUOLEMAANSA!!!!!kun et edes sitä tiedä, että Kristuksen veriuhri oli uuden liiton uhri. Kristuksen vereen kastaminen on uuden liiton kastamista.
"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? (room.6:3)
Kristittyjen lapset on kastettuja Kristuksen kuolemaan uuden liiton kasteella. - mopo.nen
eepu* kirjoitti:
Vapahtaja itsekin kastoi JOHANNEKSEN kasteella uskoon tulleita ihmisiä ja sanoo siihen liittyvästä lupauksesta katso Apt.1:5!!
*
Ei Paavali ole JOHANNEKSEN kastetta hyljännyt vaan SELITTÄNYT, -- Paavali siis muistuttaa keneen heidän tuli USKOA, JOHANNEKSEN KASTEESSA, -- heidäthän siinä kasteessa kastettiin ("JAH SHUAN Nimeen = JUMALA PELASTAA") Vapahtajan Nimeen, ja …
Antakaa kastaa itsenne (Apt.2:38; 8:37) uskonmukaiselta upotuskasteelta! .. ja "anokaa uskossa sitten viisautta niin se teille annetaan"!Apostolien opetuksen mukaan Johannes Kastajan kaste ei ollut kristillinen kaste vaan heidät kastettiin Jeesuksen käskyn mukaisesti.
Kaikki Johanneksen kastamat eivät olleet Jeesuksen seuraajia. - yks toinen
huomaan kirjoitti:
kun et edes sitä tiedä, että Kristuksen veriuhri oli uuden liiton uhri. Kristuksen vereen kastaminen on uuden liiton kastamista.
"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? (room.6:3)
Kristittyjen lapset on kastettuja Kristuksen kuolemaan uuden liiton kasteella.Hautajaissa ei enää veri vuoda, ei kuoleet enää vuoda verta.
Ristillä veri vuodatettiin ja Jeesus huusi: "se on täytetty", kun hän oli veilä elossa ja sitten Jeesus antoi henkensä, että meillä uskon kautta Häneen olisi iankaikkinen elämä. Room.3:28, Gal.3:26, Ef.2:8, Fil.3:9
HUOM! Ei kasteen kautta! Kaste on turha ilman uskoa ja sitä EI SAA "kasteeksi" edes kutsua silloin. (Ef.4:5)
sanoit:
>>"oletpa sokea
huomaan"
Noilla perusteluilla ei ole mitään katetta, vaan osoitit vain tietämättömyytesi ja väärän Raamatun tulkintasi. Jos, luet Raamattua vain omien harhaoppiesi läpi, niin olisi parempi olla vaikka hiljaa.
"Hullukin käy viisaasta, jos vaiti on" Sl.17:28 - eepu*
mopo.nen kirjoitti:
Apostolien opetuksen mukaan Johannes Kastajan kaste ei ollut kristillinen kaste vaan heidät kastettiin Jeesuksen käskyn mukaisesti.
Kaikki Johanneksen kastamat eivät olleet Jeesuksen seuraajia... sillä silleen asiat selkiintyvät, veliseni....
- huomaan sen
yks toinen kirjoitti:
Hautajaissa ei enää veri vuoda, ei kuoleet enää vuoda verta.
Ristillä veri vuodatettiin ja Jeesus huusi: "se on täytetty", kun hän oli veilä elossa ja sitten Jeesus antoi henkensä, että meillä uskon kautta Häneen olisi iankaikkinen elämä. Room.3:28, Gal.3:26, Ef.2:8, Fil.3:9
HUOM! Ei kasteen kautta! Kaste on turha ilman uskoa ja sitä EI SAA "kasteeksi" edes kutsua silloin. (Ef.4:5)
sanoit:
>>"oletpa sokea
huomaan"
Noilla perusteluilla ei ole mitään katetta, vaan osoitit vain tietämättömyytesi ja väärän Raamatun tulkintasi. Jos, luet Raamattua vain omien harhaoppiesi läpi, niin olisi parempi olla vaikka hiljaa.
"Hullukin käy viisaasta, jos vaiti on" Sl.17:28"Hautajaissa ei enää veri vuoda, ei kuoleet enää vuoda verta." yks toinen 30.6.2006 klo 15.31
..................................................
Hautajaisissa kastettava liitetään Kristuksen kiertävän veren yhteyteen kasteessa, jossa meidät on kastettu eli liitetty Kristuksen ruumiiseen.
3 Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista. [2. Kor. 5:17; Ef. 2:6; Kol. 2:12]
5 Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän. [Fil. 3:10,11]
11 Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois. [Room. 6:6; Ef. 4:22; Fil. 3:3]
12 Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista. [Room. 6:3,4; Ef. 2:6]
Yksi ruumis, monta jäsentä
12 Kristus on niin kuin ihmisruumis, joka on yksi kokonaisuus mutta jossa on monta jäsentä; vaikka jäseniä on monta, ne kaikki yhdessä muodostavat yhden ruumiin. [Room. 12:4,5; 1. Kor. 10:17]
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]
Lahkouskoisten tähän maaimaan tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan jättämät kastamattomat lapset on väärällä puolen Jordanin?
Kristittyjen kastettujen lapsien osa on parempi Raamatun mukaan, kun kerran toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. Ei kastetta turhaan verrata Raamatussa Nooan arkkiin.
28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy. - yks toinen
huomaan sen kirjoitti:
"Hautajaissa ei enää veri vuoda, ei kuoleet enää vuoda verta." yks toinen 30.6.2006 klo 15.31
..................................................
Hautajaisissa kastettava liitetään Kristuksen kiertävän veren yhteyteen kasteessa, jossa meidät on kastettu eli liitetty Kristuksen ruumiiseen.
3 Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista. [2. Kor. 5:17; Ef. 2:6; Kol. 2:12]
5 Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän. [Fil. 3:10,11]
11 Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois. [Room. 6:6; Ef. 4:22; Fil. 3:3]
12 Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista. [Room. 6:3,4; Ef. 2:6]
Yksi ruumis, monta jäsentä
12 Kristus on niin kuin ihmisruumis, joka on yksi kokonaisuus mutta jossa on monta jäsentä; vaikka jäseniä on monta, ne kaikki yhdessä muodostavat yhden ruumiin. [Room. 12:4,5; 1. Kor. 10:17]
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]
Lahkouskoisten tähän maaimaan tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan jättämät kastamattomat lapset on väärällä puolen Jordanin?
Kristittyjen kastettujen lapsien osa on parempi Raamatun mukaan, kun kerran toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. Ei kastetta turhaan verrata Raamatussa Nooan arkkiin.
28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.ROOM.6 luvun kuolemaan kastetut:
"SILLÄ KUN OLITTE SYNNIN PALVELIJOITA... MINKÄ HEDELMÄN TE SIITÄ SAITTE? SEN JOTA TE NYT HÄPEÄTTTE...MUTTA NYT, KUN OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT JA JUMALAN PALVELIJOIKSI TULLEET, TEIDÄN HEDELMÄNNE ON PYHITYS, JA SEN LOPPU IANKKAIKKINEN ELÄMÄ" Room.6:20-22
Vauvakasteet jäi Paavaliltakin suorittamatta, siksi uskon mieluummin Paavalia kuin sinua.
kirjoitit:
"Lahkouskoisten tähän maaimaan..."
Kiitos kuitenkin "LAHKOLAIS-NIMESTÄ" pääsen ainakin siinä Paavalin seruaan;Ap.t.24:14.8
Pyhitys(=erottautua synnistä ja muuttua Jeesuksen kaltaisuuteen) on JUMALAN PYHÄN HENGEN TYÖTÄ. - anabaptismi
yks toinen kirjoitti:
ROOM.6 luvun kuolemaan kastetut:
"SILLÄ KUN OLITTE SYNNIN PALVELIJOITA... MINKÄ HEDELMÄN TE SIITÄ SAITTE? SEN JOTA TE NYT HÄPEÄTTTE...MUTTA NYT, KUN OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT JA JUMALAN PALVELIJOIKSI TULLEET, TEIDÄN HEDELMÄNNE ON PYHITYS, JA SEN LOPPU IANKKAIKKINEN ELÄMÄ" Room.6:20-22
Vauvakasteet jäi Paavaliltakin suorittamatta, siksi uskon mieluummin Paavalia kuin sinua.
kirjoitit:
"Lahkouskoisten tähän maaimaan..."
Kiitos kuitenkin "LAHKOLAIS-NIMESTÄ" pääsen ainakin siinä Paavalin seruaan;Ap.t.24:14.8
Pyhitys(=erottautua synnistä ja muuttua Jeesuksen kaltaisuuteen) on JUMALAN PYHÄN HENGEN TYÖTÄ.Nasaretin hyvää "lahkoa" ei enää ole ollut vuosituhansiin.
Raamattu varoittaa lopun ajan pahoista anabaptistisista lahkoista, jotka eivät peri Jumalan valtakuntaa.(Gal.5:20-21)
mutta heille totuus paljastuu vasta taivaan portilla.
22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' [Matt. 13:41,42, 25:12,41] - eepu*
anabaptismi kirjoitti:
Nasaretin hyvää "lahkoa" ei enää ole ollut vuosituhansiin.
Raamattu varoittaa lopun ajan pahoista anabaptistisista lahkoista, jotka eivät peri Jumalan valtakuntaa.(Gal.5:20-21)
22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' [Matt. 13:41,42, 25:12,41]"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
7:24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi." (Matt.7:20-24)
*
Etkö ymmärrä mitä tuohon on kirjoitettuna?!
-- Etkö juuri sinä käytä sanaa väkivaltaisesti: "sinun nimessäsi" harhaoppisessa vauva-valelussasi, jos lisäksi "pidätät" ihmisiltä uskonmukaisen upotuskasteen ottamisen?!
*
..Eli Oikein olisi toimia "antakaa pelastaa itsenne", ja pitäkää Jumalan Käskyt Hänen Lahjoittamassaan (Apt.2:38) Pyhän Hengen Voimassa!!!
VAPAHTAJA sanoo: "..sitä, joka minun tyköni TULEE, minä en heitä ulos." ja tämä USKONMUKAINEN UPOTUSKASTE on VARMASTI Raamatun ilmoituksen mukaisesti VAPAHTAJAN LUO TULEMISTA!
*
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Ystäväiseni anna pelastaa itsesi; tee rohkea USKONRATKAISU Jumalan KUTSUUN; Sillä tämä On se Ainut ja Oikea Tie PELASTUKSEEN ja Jumalan tahdonmukaiseen VANHURSKAUTEEN: *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! - mateteuseette
eepu* kirjoitti:
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
7:24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi." (Matt.7:20-24)
*
Etkö ymmärrä mitä tuohon on kirjoitettuna?!
-- Etkö juuri sinä käytä sanaa väkivaltaisesti: "sinun nimessäsi" harhaoppisessa vauva-valelussasi, jos lisäksi "pidätät" ihmisiltä uskonmukaisen upotuskasteen ottamisen?!
*
..Eli Oikein olisi toimia "antakaa pelastaa itsenne", ja pitäkää Jumalan Käskyt Hänen Lahjoittamassaan (Apt.2:38) Pyhän Hengen Voimassa!!!
VAPAHTAJA sanoo: "..sitä, joka minun tyköni TULEE, minä en heitä ulos." ja tämä USKONMUKAINEN UPOTUSKASTE on VARMASTI Raamatun ilmoituksen mukaisesti VAPAHTAJAN LUO TULEMISTA!
*
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Ystäväiseni anna pelastaa itsesi; tee rohkea USKONRATKAISU Jumalan KUTSUUN; Sillä tämä On se Ainut ja Oikea Tie PELASTUKSEEN ja Jumalan tahdonmukaiseen VANHURSKAUTEEN: *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa!"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, JOKA TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun opetusLAPSIKSENI,KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Kastamalla ja opettamalla heitä tehdään Jeesukselle opetuslapsia. (Ef.4:5 yksi kaste")
Uudestikastamalla ja kaatamalla heitä tehdään lahkolaisia ja muita käännynnäisiä.(Gal.5:20-21) - eepu*
mateteuseette kirjoitti:
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, JOKA TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun opetusLAPSIKSENI,KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Kastamalla ja opettamalla heitä tehdään Jeesukselle opetuslapsia. (Ef.4:5 yksi kaste")
Uudestikastamalla ja kaatamalla heitä tehdään lahkolaisia ja muita käännynnäisiä.(Gal.5:20-21)18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun OPETUSLAPSIKSENI ja KASTAKAA heidät Minun Nimeeni,
20 Muistuttakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
[Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni. Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani. Jos te pidätte minun KÄSKYNI, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt ISÄNI KÄSKYT ja pysyn hänen rakkaudessaan.]
Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - kastamalla ja opettamalla
eepu* kirjoitti:
19 Menkää siis ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun OPETUSLAPSIKSENI ja KASTAKAA heidät Minun Nimeeni,
[Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni. Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani. Jos te pidätte minun KÄSKYNI, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt ISÄNI KÄSKYT ja pysyn hänen rakkaudessaan.]
Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Jeesuksen antamat keinot tehdä opetuslapsia ovat siis: KASTAMALLA JA OPETTAMALLA HEITÄ. (mateuteseette, alkukielen mukaaan opetuslapseuttakaa kaikki kansat kastamalla ja opettamalla heitä).
Väärentämätöntä sanan maitoa (Matt.28:18-21)
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Tämä Jeesuksen itsensä sanoma ja Matteuksen sanatarkasti ylöskirjaama kaste- ja opetuskäsky on Raamatun tarkin kastekäsky.(Matt.28:18-20)
Sen sijaan Markuksen loppu, luku 16-jakeesta 8 eteenpäin ja perimätietoa, mutta ei originaalia Jeesuksen puhetta. Siitä on maininta ja varoitus -92 Raamatussa.
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] [16:9-20: Matt. 28:16-20; Luuk. 23:36-53; Joh. 20:19-31; Ap. t. 1:6-14 : Luuk. 8:2] - eepu*
kastamalla ja opettamalla kirjoitti:
Jeesuksen antamat keinot tehdä opetuslapsia ovat siis: KASTAMALLA JA OPETTAMALLA HEITÄ. (mateuteseette, alkukielen mukaaan opetuslapseuttakaa kaikki kansat kastamalla ja opettamalla heitä).
Väärentämätöntä sanan maitoa (Matt.28:18-21)
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Tämä Jeesuksen itsensä sanoma ja Matteuksen sanatarkasti ylöskirjaama kaste- ja opetuskäsky on Raamatun tarkin kastekäsky.(Matt.28:18-20)
Sen sijaan Markuksen loppu, luku 16-jakeesta 8 eteenpäin ja perimätietoa, mutta ei originaalia Jeesuksen puhetta. Siitä on maininta ja varoitus -92 Raamatussa.
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] [16:9-20: Matt. 28:16-20; Luuk. 23:36-53; Joh. 20:19-31; Ap. t. 1:6-14 : Luuk. 8:2]18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - tiedoksi
eepu* kirjoitti:
Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."nimim.eepu* lähetti aivan saman viestin tuossa edellä. massapostitusta.
- yks toinen
anabaptismi kirjoitti:
Nasaretin hyvää "lahkoa" ei enää ole ollut vuosituhansiin.
23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' [Matt. 13:41,42, 25:12,41]Sinähän rohkeasti tuomitset, tuntematta minua laikaan.(Raamattu, kieltää tuomisemasta, tutkimatta asiaa Raamatun sanalla terveesti: 1.Kor.4:5-6, Joh.7:24)
väitit:
>>"Nasaretin hyvää "lahkoa" ei enää ole ollut vuosituhansiin."
Jos sinulla ei olekaan, NIIN MINÄ KUULUNKIN JUMALAN SEURAKUNTAAN JA TÄHÄN JEESUKSEN VERESSÄ JUMALAN ARMOSTA SYNTINSÄ ANTEESI SAANIDEN JEESUKSEN opetuslapsiin, JOTKA OVAT ANTANEET KASTAA ITSENSÄ (Mark. 16:15-20, Ap.t.22:16...)JEESUKSEN KÄSKYN MUKAAN,("jota "he" lahkoksi kutsuvat" Ap.t.24:14).
Varo vain, ettei sinua havaittaisi "sotivan itse Jumalaa vastaan";Ap.t.5:39. - Matteus
yks toinen kirjoitti:
Sinähän rohkeasti tuomitset, tuntematta minua laikaan.(Raamattu, kieltää tuomisemasta, tutkimatta asiaa Raamatun sanalla terveesti: 1.Kor.4:5-6, Joh.7:24)
väitit:
>>"Nasaretin hyvää "lahkoa" ei enää ole ollut vuosituhansiin."
Jos sinulla ei olekaan, NIIN MINÄ KUULUNKIN JUMALAN SEURAKUNTAAN JA TÄHÄN JEESUKSEN VERESSÄ JUMALAN ARMOSTA SYNTINSÄ ANTEESI SAANIDEN JEESUKSEN opetuslapsiin, JOTKA OVAT ANTANEET KASTAA ITSENSÄ (Mark. 16:15-20, Ap.t.22:16...)JEESUKSEN KÄSKYN MUKAAN,("jota "he" lahkoksi kutsuvat" Ap.t.24:14).
Varo vain, ettei sinua havaittaisi "sotivan itse Jumalaa vastaan";Ap.t.5:39.Varo vain, ettei sinua havaittaisi "sotivan itse Jumalaa vastaan"
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
- eepu*
.. joten se on edelleenkin se oikea uskonmukainen upotuskaste!
Paavali selitti ymmärrykselle ko. JOHANNEKSEN uskonmukaista upotuskastetta, eikä suikaan hylännyt sitä vaan toteutti sitä edelleen käytännössä!
Apostolit olivat jo kastetut JOHANNEKSEN upotuskasteella Vapahtajan Nimeen, ja saivat Helluntaina Lupauksen mukaisesti Pyhän Hengen Lahjan, -- niin kuin monet sadat/tuhannet muutkin opetuslapset!!
Vapahtaja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet. Sillä Johannes kastoi vedellä (teidät), mutta (lupauksen mukaan) teidät (pian) kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."!!!
..opetuslapset, apostolit siis olivat kastetut JOHANNEKSEN kasteella, heitä ei uudestaan kastettu, ... vaan Vapahtaja sanoo heille [JOHANNEKSEN kasteella kastetuille (ks. Apt.1:5)] .. "ODOTTAKAA, niin teidät kastetaan Pyhällä Hengellä"
*
...niinpä tahallinen USKONMUKAISEN (Apt.2:38; 8:37) UPOTUSKASTEEN hylkääminen, jossa myös PYHÄ HENKI Lahjoitetaan YLHÄÄLTÄ, johtaa pelastuksen menettämiseen!!
Sillä ” … jolla ei ole Kristuksen HENKEÄ, se ei ole hänen omansa.” … sillä vain Hänen omansa PELASTUVAT!!!
*
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu - yks toinen
Tottelemattomuuteen kuuluu kova selitys ja farisealainen vikoilu. Heille ei mikään ole puhdasta. Tit.1:15
Jeesuksen kaste ei ollut normaali Johanneksen antama parannuksen kaste, sillä: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen uskomaan Häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä." (Ap.t.19:4)
Sellainen, joka väilttää Jeesuksen saaneen "PARANNUKSEN KASTEEN" hänellä ei ole Raamatun tuntemusta juuri lainkaan. Jeesus oli synnitön Jumalan Poika ja Hänellä ei ollut mitään syntiä eikä silloin parannuksen tekemistä. Toiseksi "parannuksen kaste" olisi kehoittanut Jeesusta Jumalan Poikaa uskomaan ITSEENSÄ?, mikä olisi nurinkurista.
Johannes esteli kasteen antamista, koska hänet tunnetiin "parannuksen kasteesta", mutta Jeesus pyysi, koska hänet Jumala oli valinnut antamaan Jeesukselle "UUDEN LIITONKASTEEN" :
"Mutta tämä esteli häntä sanoen:"Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täytää kaikki vanhuskaus". Silloin hän salli sen hänelle." Matt.3:14-15
Väität:
>>"30 vuotiaana kasteelle ja halutaan seurata Jeesusta Johanneksen kasteelle.Oliko Johannes Kastajan kaste kristillinen kaste?
Paavalin mielestä ei ollut."
PAAVALI EI YHDESSÄKÄÄN RAAMATUN KOHDASSA VÄITÄ, ETTÄ JEESUKSEN SAAMAA KASTE OLI "JOHANNEKSEN PARANNUKSEN KASTE", TAI, ETTÄ SE OLI EPÄPÄTEVÄNÄ. Matt.3:14-15 sanoo, että Jeesuksen kaste oli ei parannuksen tekoa vaan "kaiken vanhuskauden täyttämistä".
Hän antoi ennen kaikkea esimerkin uskovien upotuskasteen ottamisesta. Kun ihminen on tullut uskoon eli uudestisyntymyt, niin Jumala näkee ihmisen synnittömänä ja taivaskelpoisena Jeesuksen veren puhdistuksen tähden.
Jeesus tuli Jordanille kasteelle synnittömänä ja taivaat aukenivat ja Jumala antoi siunauksensa. Matt.3:16-17. Näin mekin voimme täytää Jumalan antaman kastekäskyn Matt.28:19, Mark.16:15-20. "mitä viivyttelet...anna kastaa itsesi" Ap.t.22:16 "tehkää parannus ja OTTAKOON kukin teistä kasteen" Ap.t.2:38
Monet väittävät, että Jeesus antoi kastekäskyn vasta ylösnousemisensa jälkeen, mutta asia EI OLE NIIN - VAAN HÄN VAIN VAHVIASTI ASIAN OPETUSLAPSILLE JA SEURAKUNNALLE.(Jeesus kastoi koko toimintansa ajan;"teki opetuslapsiksi ja kastoi" Joh.3:22-23, 4:1-2)
JEESUS SANOO TULE JA SEURAA MINUA, MYÖS JORDANILLE!- Paavali.
Paavalikaan ei ollut synnitön mennessään kasteelle.
Kaste saadaan "syntienne anteeksisaamiseksi" (Apt.2:38-39)
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Sillä kirjoitettu on
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun." (Ps.51:7) - yks toinen
Paavali. kirjoitti:
Paavalikaan ei ollut synnitön mennessään kasteelle.
Kaste saadaan "syntienne anteeksisaamiseksi" (Apt.2:38-39)
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Sillä kirjoitettu on
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun." (Ps.51:7)Paavali tuli uskoon ja meni sitten kasteelle pelastuneena Jumalan edessä puhtaana Jeesuksen veren puhdistuksen tähden, joka tulee uskon kautta Jumalan armosta Paalavin kirje Ef.2:1-9. (eihän Paavali voinut opettaa muuta kuin hän oli itse Jeesukselta saanut. (lue Paavalin kirje Room. 10:9-13 ja Gal.1:11-12)
Tämä kohta missä Paavalille sanotaan:"Nouse, huuda avuksesi Hänen nimeänsä ja anna
kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Ap.t. 22:16 on hieman heikosti käännetty ja antaa väärälle
tulkinnalle oivan tilaisuuden.
Mutta YHDEN ainoan kohdan mukaan ei saa KOSKAAN tehdä UUTTA oppia, MIKÄ ON VASTOIN MITÄ MUUT SELKEÄT KODAT RAAMATUSSA OPETTAA!
KJV sanoo, että "..and wash away thy sins, calling on the name of the Lord" Eli syntien pois
peseminen tapahtuu "kutsumalla" (rukouksen, avuksi huutamalla) Herran nimeä.(Room.10:9-13)
Kaste on passivissa muodossa, kuuluen uskoontulleelle. ("USKOMALLA JEESUKEEN SAA SYNNIT ANTEEKSI" -
EI KASTAMALLA) LUE myös Mark.16:15-20
Eri kääntäjät, syystä tai toisesta ovat laittaneet asioita "omiin" järjestyksiinsä, Raamatun
kokonaisilmoitus astuu selvittämään tämän ongelman ja TÄSSÄ tapauksessa ON kysymys
KÄÄNNÖSVIRHEESTÄ.
(Ap.t. 22:16 ...and wash away thy sins, calling on the name of the Lord")
Ps.51:7 Suomalainen käännös on harhaan johtava ja poikkeaa olennaisesti englantilaisesta KJV käännöksestä, ja voidaa tulkita tarkoittavan syntistä maailmaa mihin keskelle joudumme syntymään. Teko syntejä vauvalla ei ole ja ne ovat ainoat joita Jumala voi tuomita ihmisen kadotukseen Ilm.20:12 (vauvat ovat Jumalan lapsia ja autuaassa tilassa taivaaseen, jos kuolevat ilman mitään vauvakasteita, joita Raamattu ei tunne)
OLETKO SINÄ IHMINEN, JOKA VÄÄNNÄT KIEROON PAAVALIN KIRJOITUKSIA, VAIKKA KÄÄNNÖSVIRHIDEN AVULLA? Muista kylvön-ja niitonlaki Gal.6:7-8. - joopa
yks toinen kirjoitti:
Paavali tuli uskoon ja meni sitten kasteelle pelastuneena Jumalan edessä puhtaana Jeesuksen veren puhdistuksen tähden, joka tulee uskon kautta Jumalan armosta Paalavin kirje Ef.2:1-9. (eihän Paavali voinut opettaa muuta kuin hän oli itse Jeesukselta saanut. (lue Paavalin kirje Room. 10:9-13 ja Gal.1:11-12)
Tämä kohta missä Paavalille sanotaan:"Nouse, huuda avuksesi Hänen nimeänsä ja anna
kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Ap.t. 22:16 on hieman heikosti käännetty ja antaa väärälle
tulkinnalle oivan tilaisuuden.
Mutta YHDEN ainoan kohdan mukaan ei saa KOSKAAN tehdä UUTTA oppia, MIKÄ ON VASTOIN MITÄ MUUT SELKEÄT KODAT RAAMATUSSA OPETTAA!
KJV sanoo, että "..and wash away thy sins, calling on the name of the Lord" Eli syntien pois
peseminen tapahtuu "kutsumalla" (rukouksen, avuksi huutamalla) Herran nimeä.(Room.10:9-13)
Kaste on passivissa muodossa, kuuluen uskoontulleelle. ("USKOMALLA JEESUKEEN SAA SYNNIT ANTEEKSI" -
EI KASTAMALLA) LUE myös Mark.16:15-20
Eri kääntäjät, syystä tai toisesta ovat laittaneet asioita "omiin" järjestyksiinsä, Raamatun
kokonaisilmoitus astuu selvittämään tämän ongelman ja TÄSSÄ tapauksessa ON kysymys
KÄÄNNÖSVIRHEESTÄ.
(Ap.t. 22:16 ...and wash away thy sins, calling on the name of the Lord")
Ps.51:7 Suomalainen käännös on harhaan johtava ja poikkeaa olennaisesti englantilaisesta KJV käännöksestä, ja voidaa tulkita tarkoittavan syntistä maailmaa mihin keskelle joudumme syntymään. Teko syntejä vauvalla ei ole ja ne ovat ainoat joita Jumala voi tuomita ihmisen kadotukseen Ilm.20:12 (vauvat ovat Jumalan lapsia ja autuaassa tilassa taivaaseen, jos kuolevat ilman mitään vauvakasteita, joita Raamattu ei tunne)
OLETKO SINÄ IHMINEN, JOKA VÄÄNNÄT KIEROON PAAVALIN KIRJOITUKSIA, VAIKKA KÄÄNNÖSVIRHIDEN AVULLA? Muista kylvön-ja niitonlaki Gal.6:7-8.On todella typerää sanoa että Jumalan sana Raamattu on syntynyt käännösvirheistä, kun lahko-oppi ei taivu Raamatun sanan alle.
Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä kasteessa. - mopo.nen
joopa kirjoitti:
On todella typerää sanoa että Jumalan sana Raamattu on syntynyt käännösvirheistä, kun lahko-oppi ei taivu Raamatun sanan alle.
Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä kasteessa.eepun mukaan Raamattu on kokoelma käännösvirheitä joita hän joutuu täällä selvittelemään.
- niiden mielestä
mopo.nen kirjoitti:
eepun mukaan Raamattu on kokoelma käännösvirheitä joita hän joutuu täällä selvittelemään.
Eihän sellaisten temppelien katolla ole ristiäkään, koska se on kielletty.
- yks toinen
niiden mielestä kirjoitti:
Eihän sellaisten temppelien katolla ole ristiäkään, koska se on kielletty.
väität valheellisesti:>>"ristikin" väärennös?
niiden mielestä
Vapaissasuunnissa ei hävetä ristin symboolia eikä sitä sanomaa rististä, vaan sana rististä on meille Jumalan voima. 1.Kor.1:18
Ilmeisesti et ole vielä uskossa Jeesukseen, kun noin suruttomasti valhetta levität (Room.6:20 siis vauvakaste ei toimi) ja rippikoulu on käymättä, 10 käskyä vielä oppimatta: "älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi". Tänään on kuitenkin pelastuksen päivä, lue 2.Kor.6:1-2:
Suosittelen sinulle parannuta synneistä ja uskoa Jeesukseen henkilökohtaisena pelastajana((Room.10:9-18) Kun sydän muttuu puheekin muuttuu ja saat Jeesuksen antaman rauhan(Joh.14:27), voit alkaa uskoa, kaiken mitä on Raamattuun kirjoitettu, jopa uskovien upotuskasteesta. Ap.t.17:30, 24:14
Vai onko se roomalaiskatollinen oppi kirkossa vielä voimassa, että "tarkoitus pyhitää keinot"???
Kyllä, sinä voit itse todeta kyseisen käännösvirheen. Ap.t.22:16
Vuoden 1938 käänöstä seurasi sota 1939, 1992 käännöstä seurasi EU:n jäsenyys ja suuret jäsenmaksut ja mitä kaikkea saammekaan sen tähden vielä kansana käsiä. Jumala on Pyhä ja hänen sanaansa ei saa koskea.
P.S.Tutkihan miten 1938 Raamatun käännöskomitean elämä päättyi. - mopo.nen
yks toinen kirjoitti:
väität valheellisesti:>>"ristikin" väärennös?
niiden mielestä
Vapaissasuunnissa ei hävetä ristin symboolia eikä sitä sanomaa rististä, vaan sana rististä on meille Jumalan voima. 1.Kor.1:18
Ilmeisesti et ole vielä uskossa Jeesukseen, kun noin suruttomasti valhetta levität (Room.6:20 siis vauvakaste ei toimi) ja rippikoulu on käymättä, 10 käskyä vielä oppimatta: "älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi". Tänään on kuitenkin pelastuksen päivä, lue 2.Kor.6:1-2:
Suosittelen sinulle parannuta synneistä ja uskoa Jeesukseen henkilökohtaisena pelastajana((Room.10:9-18) Kun sydän muttuu puheekin muuttuu ja saat Jeesuksen antaman rauhan(Joh.14:27), voit alkaa uskoa, kaiken mitä on Raamattuun kirjoitettu, jopa uskovien upotuskasteesta. Ap.t.17:30, 24:14
Vai onko se roomalaiskatollinen oppi kirkossa vielä voimassa, että "tarkoitus pyhitää keinot"???
Kyllä, sinä voit itse todeta kyseisen käännösvirheen. Ap.t.22:16
Vuoden 1938 käänöstä seurasi sota 1939, 1992 käännöstä seurasi EU:n jäsenyys ja suuret jäsenmaksut ja mitä kaikkea saammekaan sen tähden vielä kansana käsiä. Jumala on Pyhä ja hänen sanaansa ei saa koskea.
P.S.Tutkihan miten 1938 Raamatun käännöskomitean elämä päättyi."P.S.Tutkihan miten 1938 Raamatun käännöskomitean elämä päättyi."
En ole kuullut siitä mitään, mutta fundamentalistit uskovaiset pitävät sen aikaansaannosta parhaana suomenkielisenä.
Eli kerro vähän lisää
- sai hyvää opetusta
vasta Akylaan ja Priskillan kohdattuaan ja sen jälkeen alkoi vahvistaa uskovaisia armon kautta.
Sitä ennen hän oli kirjoituksia kyllä tunteva ja väkevä puhuja, mutta missä olikaan Henki. Hän tunsi vasta Johanneksen kasteen ja sellaiseen uskoon olivat nuokin 12 efesolaista vasta tulleet, mutta saivatkin oikean kasteen Jeesukseen vasta Paavalilta ja siihen liittyi myös Hengen saaminen! Paavalin laittaessa kasteen yhteydessä kätensä Efeson opetuslasten päälle he saivat Pyhän Hengen.
Jo neljännen kerran Apt. teoissa mainitaan, että Pyhä Henki tuli jonkun ihmisryhmän päälle;
ensin alkuseurakunnan, sitten samarialaisten ja pakanain ja nyt viimeiseksi Johanneksen opetuslasten.Edellinen viestini jäi kesken...
Minulla on Bo Gierzin selitysteos Apostolien Tekoihin.
Edellisessä viestissäni kerroin, kuinka Apt. Teoissa kerrotaan neljästä tapauksesesta, jossa erilainen ihmisryhmä tulee osalliseksi kollektiivisesti ensimmäistä kertaa Hengestä.
Bo Giertz:
"Kaikissa tapauksissa on kyse siitä, että Jumala tekee tiettäväksi, ketkä hänen kirkkoonsa kuuluvat.
Viimeisessä tapauksessa (Johanneksen opetuslapset)pääpaino on siinä, että myös heidät on kastettava.
Yksityisen ihmisen henkilökohtaisesta (ns.)henkikasteesta Uudessa Testamentissä ei puhuta.
Pidettiin itsestään selvänä, että kristillisen kasteen saanut oli saanut myös Hengen lahjana"(lainaus loppu).
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2585386
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!572660- 862337
Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.4041607Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1031337SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä291153Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse101109Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9257971Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte180937Haapaveen nähtävyys?
Se teidän "suihkulähde" on ylittänyt uutiskynnöksen Suomen rajojen ulkopuolella Sveitsissä. Se näytettiin paikallisten u41883