Mitä tarkoittaa kun sanotaan että voi ajaa ylinopeutta kun on mittarivirhettä.
Mielestäni nopeusrajoitusta ei saa ylittää tippaakaan. Ehdoton nollatoleranssi.
Kun jokainen tietää tämän ei liikenteen seassa ole näitä jatkuvasti ylinopeutta ajavia. Jokainen ajaa oman mittarinsa näyttämää nopeutta, kuitenkin muistaen että nopeusrajoituksella määrätään suurin sallittu nopeus (ei pienin).
Poliisi tielle vaan siviiliautoilla ja sakot suuremmiksi.
Mikä mittarivirhe
16
1553
Vastaukset
- Tole-Ranz
..tukeva oksa ja paksua köyttä nollatoleransseinesi.
Täysin hyödytöntä jeesustelua vaahdota lievistä nopeuden ylityksistä. Nopeuseroja liikenteessä on aina ja siten myös ohitustarvetta. Ihan sama ajaako osa porukasta ylinopeutta vai ei. - Reino
...näyttää, että ajat sataa, niin ajatkin vain 90km/tunnissa. Voit siis ajaa mittarisi mukaan hieman yli 100km/tunnissa.
- Kanssa-autoilija
Mittarivirheeksi (tutka) katsotaan 3km/t riippumatta siitä mitä auton nopeusmittari näyttää. Ajaessani suurinta sallittua auton nopeusmittarin mukaan ajan todellisuudessa 3km/t alle tutkan mittaaman nopeuden (mitattu).
Joissakin autoissa todellinen nopeus on 8-10km/t alle mittarinopeuden, mutta sillä EI ole mitään merkitystä tutkan mittaaman nopeuden kanssa.
- hmh..
Mittarivirhe voi olla päälle 10km/h.. Meinaatko, että tässä kyseisessä autossa siltikin täytyy ajaa sitä mittarin näyttämää nopeutta ...??
Teiden varsille juuri tästä syystä on tungettu niitä oikeita nopeusnäyttöjä joista voi tarkistaa kuinka paljon oma mittari valehtelee.
Kun tietää suurinpiirtein kuinka paljon mittari huijaa, voi ajaa täysin sitä sallittua nopeutta, ei mittarin näyttämää nopeutta.
Olen rankasti sitä mieltä, että pieni ylinopeus ei haittaa yhtään. Satasen / kahdeksankympin alueella voi ajaa n. 10km/h ylinopeutta aivan hyvin, eikä kenellekään tule minkäänlaista vaaraa tästä nopeudesta. Olen tätä mieltä.
Mutta ajetaan sitä OIKEAA nopeutta, ei mittarin näyttämää nopeutta, jooko? Alinopeutta ajavat ovat ärsyttäviä liikenteessä.- niin...
Huomioon ottaen suomalaisten kyvyn pitää turvavälit on parempi, että ajetaan vaan sen mittarin mukaan. Satasen nopeudessa pidetään sitä "turvaväliä" kuin pitäisi pitää 80 nopeudessa..jos sitäkään.
- Giorgios Aviorikos
Kirjoitit: "Olen rankasti sitä mieltä, että pieni ylinopeus ei haittaa yhtään. Satasen / kahdeksankympin alueella voi ajaa n. 10km/h ylinopeutta aivan hyvin, eikä kenellekään tule minkäänlaista vaaraa tästä nopeudesta. Olen tätä mieltä."
Aina nopeuden kasvaessa 10km/h kasvaa onnettomuusriski 50%, Tämä on fakta.
Minä olen niin taitava ajaja ja autoni on niin turvallinen, että voin ajaa 10km/h yli rajoitusten; tiedänhän tienpitäjää paremmin oikean vauhdin. Tämä on fiktio.
Esimerkki: Ajat 40km/ rajoitusalueella 40km/h. Eteesi tulee suojatiellä pikkutyttö. Painat jarrun pohjaan ja pysähdyt suojatien eteen. Selviätte säikähdyksellä. Jos ajatkin 50km/h törmäät tyttöön 37km/h. Hyvällä tuurilla tyttö selviää hengissä. Tämäkin on fakta.
Kesällä ajaessa 100km/h on pysähtymismatka kuivalla asfaltilla 82.90 m ja märällä 124.20 m.
Kesällä ajaessa 110km/h on pysähtymismatka kuivalla asfaltilla 97.20 m ja märällä 147.30 m.
Kun 100km/h ajava pysähtyy on sinun vauhtisi vielä varmasti tappava. - bvioytjio
Giorgios Aviorikos kirjoitti:
Kirjoitit: "Olen rankasti sitä mieltä, että pieni ylinopeus ei haittaa yhtään. Satasen / kahdeksankympin alueella voi ajaa n. 10km/h ylinopeutta aivan hyvin, eikä kenellekään tule minkäänlaista vaaraa tästä nopeudesta. Olen tätä mieltä."
Aina nopeuden kasvaessa 10km/h kasvaa onnettomuusriski 50%, Tämä on fakta.
Minä olen niin taitava ajaja ja autoni on niin turvallinen, että voin ajaa 10km/h yli rajoitusten; tiedänhän tienpitäjää paremmin oikean vauhdin. Tämä on fiktio.
Esimerkki: Ajat 40km/ rajoitusalueella 40km/h. Eteesi tulee suojatiellä pikkutyttö. Painat jarrun pohjaan ja pysähdyt suojatien eteen. Selviätte säikähdyksellä. Jos ajatkin 50km/h törmäät tyttöön 37km/h. Hyvällä tuurilla tyttö selviää hengissä. Tämäkin on fakta.
Kesällä ajaessa 100km/h on pysähtymismatka kuivalla asfaltilla 82.90 m ja märällä 124.20 m.
Kesällä ajaessa 110km/h on pysähtymismatka kuivalla asfaltilla 97.20 m ja märällä 147.30 m.
Kun 100km/h ajava pysähtyy on sinun vauhtisi vielä varmasti tappava.kauanko kestää, että saat sen puunoksaan sitomasi narun , jonka toiseeen päähän teet lenkin ja pujotat (TOIVOTTAVASTI)!! kaulaasi, kiristymään tarpeeksi tiukalle jotta loppuu noi ilmapalloinsinöörilaskennat?
- Doctor No
bvioytjio kirjoitti:
kauanko kestää, että saat sen puunoksaan sitomasi narun , jonka toiseeen päähän teet lenkin ja pujotat (TOIVOTTAVASTI)!! kaulaasi, kiristymään tarpeeksi tiukalle jotta loppuu noi ilmapalloinsinöörilaskennat?
Edellinen kirjoittaja tarvitsisi Temazepamia tai Valiumia, jotta loppuisi herneiden kaivaminen nenästä kun huomaa olleensa väärässä.
- huvittavaakin huvittavampi
Giorgios Aviorikos kirjoitti:
Kirjoitit: "Olen rankasti sitä mieltä, että pieni ylinopeus ei haittaa yhtään. Satasen / kahdeksankympin alueella voi ajaa n. 10km/h ylinopeutta aivan hyvin, eikä kenellekään tule minkäänlaista vaaraa tästä nopeudesta. Olen tätä mieltä."
Aina nopeuden kasvaessa 10km/h kasvaa onnettomuusriski 50%, Tämä on fakta.
Minä olen niin taitava ajaja ja autoni on niin turvallinen, että voin ajaa 10km/h yli rajoitusten; tiedänhän tienpitäjää paremmin oikean vauhdin. Tämä on fiktio.
Esimerkki: Ajat 40km/ rajoitusalueella 40km/h. Eteesi tulee suojatiellä pikkutyttö. Painat jarrun pohjaan ja pysähdyt suojatien eteen. Selviätte säikähdyksellä. Jos ajatkin 50km/h törmäät tyttöön 37km/h. Hyvällä tuurilla tyttö selviää hengissä. Tämäkin on fakta.
Kesällä ajaessa 100km/h on pysähtymismatka kuivalla asfaltilla 82.90 m ja märällä 124.20 m.
Kesällä ajaessa 110km/h on pysähtymismatka kuivalla asfaltilla 97.20 m ja märällä 147.30 m.
Kun 100km/h ajava pysähtyy on sinun vauhtisi vielä varmasti tappava.juttu! On mennyt mitat ja prosentit vähän pieleen.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että alle 60km/h alueilla ei tulisi ajaa ylinopeudella, vaikka noita mainitsemiasi 40km/h alueita on aivan typerissä paikoissa ja kukaan eisiellä niin koskaan valvo.
Miksi muuten aina puhutaan jarrutusmatkoista? Eikö muuta voi tehdä kuin sulkea silmät ja jarruttaa???
Miten muuten tienpitäjä tietää paremmin oikean nopeuden kuin kuljettaja? Talvirajoituksetkin määrätään jokaiselle tiemestarille. Eli sanotaan että näin ja näin paljon pitää olla sitä ja tätä nopeutta. Sitten tiemestari arpoo omasta mielestää kohdat jonne rajoitukset laittaa. Tästä seuraa että kun on erittäin hyvä keli, niin ajat hissun kissun sitä pakotettua nopeutta ja ihmettelet miksi.
Lisäksi joka päivä näen tapauksia, jossa esim. 80km/h alueella ajetaan 60-70 ja kun alkaa 60, niin jatketaan samaa vauhtia ja kun alkaa 50 niin edelleen sama vauhti, jne. Puhun siis todellisista nopeuksista, en mittarinäyttämistä. - Kallonkutistaja
bvioytjio kirjoitti:
kauanko kestää, että saat sen puunoksaan sitomasi narun , jonka toiseeen päähän teet lenkin ja pujotat (TOIVOTTAVASTI)!! kaulaasi, kiristymään tarpeeksi tiukalle jotta loppuu noi ilmapalloinsinöörilaskennat?
Tuotahan ei kannata kokeilla. Sehän aiheuttaa lopunikäisen riippuvuuden jo ensimmäisellä käyttökerralla.
- sinivilkku
Kallonkutistaja kirjoitti:
Tuotahan ei kannata kokeilla. Sehän aiheuttaa lopunikäisen riippuvuuden jo ensimmäisellä käyttökerralla.
Nyt kyllä repesin ihan totaalisesti :DD
- mie vuan
vuonna 85 kun ostin uuden Kawa 750:sen. Mittautin sen nopeusmittarin poliisilla ihan kun sattui maalla olemaan partio paikalla. Ajoin tasan 80km/h mittarissa tutkaan ja tulos 68km/h. Ja vielä kun muistetaan, että virhe tuppaa yleensä suurenemaan kun ajetaan kovempaa, niin mikäköhän virhe tuossa olikaan sitten 100 ja 120 vauhdeissa...
Kertakaikkisen typerä kirjoitus. Joissakin on tarkempi mittari ja joissakin vähemmän tarkka. Siksi juttusi ontuu pahasti. Nopeusrajoituksen tarkoitushan EI ole ajattaa ihmisiä millä nopeudella tahansa vaan pyrkiä ajattamaan ihmisiä suurinpiirtein samalla nopeudella. Tähän ei päästä kuin siten, että tietää mittarivirheensä. Silloin voi ajaa täysin laillisesti ja muita haittaamatta. Se että ajaako joku siten onkin sitten eri asia.
Täytyy muistaa että jos ajaa selkeästi muita hitaammin aiheuttaa paljon suuremmalla joukolle murheita kuin sellainen joka ajaa ylinopeudella järkevästi. Ainahan ei pääse edes sitä rajoitusnopeutta, saatikkas sitten yli-sellaista.- Giorgios Aviorikos
Olen aivan samaa mieltä, että aina kun keliolosuhteet sen sallivat pitäisi ajaa mahdollisimman lähellä suurinta sallittua, ettei tule nopeuseroja ja niistä johtuvia jonoja. Nimenomaan todellinen nopeus oikeaksi.
Olisipa yhteiskunnalla varaa rakentaa pääteille olosuhteiden mukaan toimiva muuttuva nopeusrajoitusjärjestelmä. Vielä näistä telemetriayhteys autoon niin, että heti ylinopeutta ajaessa alkaisi kaasupoljin täristämään ilkeästi voimakkaasti. Tämä ei saisi kuitenkaan estää nopeuden nostoa yli sallitun, eikä lähettävän mitään muuta tietoa kuin liikenneinformaatiota viranomaisille. Ei siis valvontaa! Se olisi jo isovelimäistä.
- mittarinopeutta...
..niin ajaisin todella alinopeutta. mittari heittää niin että kun ajoin 90km mittarinopeutta nopeusnäyttöön joka näytti 76km! moottoritiellä käytännössä tarkoittaisi sitä että aiheuttaisin turhia ohituksia.
- ylinopeutta ...
Haistatan vitut liian alhaisille rajoituksille.
Juu juu juu, ei saa niin tehdä hyi minua -tiedän. Mutten välitä.
Maksan sakot silloin tällöin ihan mielelläni siitä ilosta ettei tarvitse noudattaa vittupääbyrokraattien määräyksiä. - tientukko!
Jos kaikki ajaisivat alinopeutta, pienimunaiset/munattomat päättäjät munanjatkeidensa takapenkillä ehkä rupeasisivat tajuamaan kuinka alhaisia rajoitukset ovat. Nykyisellään Halonenkin luulee matkaavansa rajoituksen mukaan, vaikka autokuski vetää 20 yli.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542409Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281759Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701434Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2381320- 1191154
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11963vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23948- 68933
- 59856