hanhi

hanhi!

onko kellään lemmikkinä hanhia minkalaisia ne on lemmikkinä??
kerro niistä lisää jos on tietooo!!

9

5845

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laura

      Heips!
      Minulla on hanhi sekä ankkoja lemmikkinä.Ankat ovat olleet minulla on 3 vuotta ja nykyinen hanhi (Rauli ;)) tuli meille kesällä,sitä ennen minulla on ollut jo ennestaään yksi hanhi.Hanhet ovat mitä parhaimpia lemmikkejä!!Ne ovat uskollisempia kuin koirat ja jos ne jo pieninä totutetaan ihmiseen,ne hyväksyvät ihmiset lajikumppaneikseen hakeutuen aina kun on mahdollista tuttujen ihmisten läheisyyteen lepäämään.Kesäisin Rauli (hanhi),lopetettuaan laiduntamisen kävelee aina viereeni nurmikolle nukkumaan.Kun on kerran voittanut hanhen luottamuksen,siitä saa pitkäikäisen ja uskollisen ystävän.Usein väitetään,että hanhet(etenkin urokset!)ovat hirveän aggressiivisia,mutta jos niitä kohtelee hyvin,ne eivät TODELLAKAAN OLE AGGRESSIIVISIA!!
      Meillä hanhet eivät ole kertaakaan osoittaneet minkäänlaisia vihaisuudenmerkkejä ihmisiä kohtaan,ei edes Rauli,vaikka se on iso uroshanhi.

      Hanki hanhia vain siinä tapauksessa,jos sinulla on aikaa niille,muuten ne eristäytyvät omaan porukkaan välittämättä ihmisestä ja tällöin ne saattavat käyttäytyä ihmisiä kohtaan vihaisesti.
      Hanhet ovat ovat sitä paitsi ERITTÄIN pitkäikäisä lemmikkejä,ne voivat hyvinkin elää 80-vuotiaiksi,joten ilman syvällistä harkintaa,ei kannata mennä hanhia ostamaan.Hanhet tarvitsevat talveksi lämpimän,vedottoman tilan ja niitä on hoidettava 365 päivää vuodessa,joten mitään pikkulasten lemmikkejä ne eivät välttämättä ole.Niillä tulee päivittäin olla PUHDASTA VETTÄ tarjolla,ruuaksi niille kelpaa leivät,kaura,puuro,ruuantähteet yms..
      Kesäisin hanhilla tulisi olla vesistö käytettävissä,hanhista ei ole kivaa yrittää sukeltaa pienessä muoviämpärissä,järveen tai jokeen niiden on päästävä!Mielestäni on eläinrääkkäystä pitää hanhea sellaisessa paikassa,jossa ei ole mahdollista käydä järvessä,lammessa tai joessa uimassa.
      Kun hanhien hoitoon perehtyy,hoitaa eläimiään hyvin ja kunnioitta niitä ne vievät taatusti kenen tahansa sydämen mukanaan!!Mielestäni ne ovat aivan upeita lemmikkejä ja toivonkin,että ihmiset heräisivät huomaamaan,että hanhi on upea eläin,mahtava lemmikki ja uskollinen ystävä,sillä on harmi,että nykyään ihmiset näkevät hanhissa vain niiden käytön lihana,sillä nämä eläimet ovat paljon enemmän kuin vain lihaa!!

      • hanhia!

        mää en muuten tekis mitään muuta kun hoitaisin lintuja jos ei olisi pakko... mää en muista sanoinko sulla että mulla on nyt kaksi nandun poikasta ja muut jotka vaatii paljon hoitoa muulla jos jollaki on kokemuksia lintujen pidosta... viime kesäkin meni lintuja hoitaessa. ei siinä paljon muuta jouda tekemään... mutta ei tarvikkaan ku se on sitä kaikein mukavinta puuhaa....kerro niistä sun hanhista . MÄÄ OON aina halunnut jotain hanhia /ankkoja.. mulla olim kerrran (vuosia sitten)ankka hoidettavana... mää kantelin sitä läheiselle lammelle kylpemään säännöllisesti... mutta sitten kerran ku me oltiin lomailemassa niin sen omistaja oli tehnyt "muka viisaan päätöksen ja PANNUT SEN PATAAN..:( ) SIITÄ LÄHTIEN OON AINA HAAVEILLUT HANHISTAA MUTTA EI OLE tullut vielä hankittuuu... kerro lisää vaikka sähköpostiini: [email protected]


      • henhifani lisää edelliseen...

        onko sulla osotetta nettiin mistä voisi katella hanhii ja kysellä niitä?? ja niistä:..??


      • Laura
        henhifani lisää edelliseen... kirjoitti:

        onko sulla osotetta nettiin mistä voisi katella hanhii ja kysellä niitä?? ja niistä:..??

        Tilaappa Siipikarjaliitosta ohjeet hanhien/ankkojen hoitoon.
        En nyt äkkiseltään muista yhtään osoitetta..
        Hanhien ja ankkojen pidosta on kyllä ilmestynyt kirjakin(ihme kyllä,ei ole vanhakaan!!),muistaakseni kirjan nimi oli VEDEN AATELISET.Todella hyvä kirja,joka kannattaa (jos vain mahdollista..)hankkia itselleen,kun meilläkin tuo kirjaston oma kirja tahtoopi aina olla lainassa.


      • Pupuu

        Voi että aloin just miettimään että kuinka kivaa olisi jos olisi hanhi. valitettavasti asun kuitenkin kaupungissa ja perheeni kesäpaikka (maatila) on lähinnä käytössä vain kesäisin. Saisin kyllä hanhen poikasen sedältäni, mutta hoitamisesta muodostuisi ongelma kesän päätyttyä. Ehkä jonain päivänä, kun minulla on jo oma koti saan hanhen ja näin ollen hyvän ystävän.


    • rocky

      Hanhet on nyt in !!! Kesän ehdoton hitti tuote, ilman hahea tai hanhia, et voi nauttia kesästä!!! ja laulaa viellä on kesää jäljellä. Itse ostin maailman parhaalle aviovaimolleni 1001 hanhea ja siitäkö riemu repesi!! Mutta eniten hanhista tykkäsi naaurimme no lopotoma loman Lontooseen naapurillemme ostin kun nuo 1006 hanhea pitää hiemän meteliä. Kuten tarkkana lukijana huomasit hanhet lisääntyy nopeasti.

    • hanhi-mies

      hanhi muistuttaa tavoiltaan hieman kyhmy- laulu joutsenta mutta mutta on eiole niin agreksiivinen ja hanhet elävät luonnossa parvena toisinkuin joutsenet

      • pyrsytin

        minulla on ollut hanhi ,siis yksi hanhi lemmikkinä omakotitalossa .ei lähde pihasta on vihainen pihavahti,jos talonväki nukkuu esim.ei ole vieraalla asiaa, ilman hänen hurjaa huutoa .pyrstö


    • Besku1

      Mistä vois ostaa ankan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1243
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      976
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      899
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      879
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      864
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    7. 3
      770
    8. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      751
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    Aihe