Ole hyvä ja lue, Veikko L

Veikolle

Kun kerran käyt näitä kirjoituksia lukemassa (kuten itse sanoit konventin puheessasi) ja koska haaratoimistoon ei voi jättää palautetta puheista niin käyhän tämäkin luukku palautteen kantajaksi.

Kiinnitän huomita puheeseesi "mikään vastustava ase tai kieli ei menesty". Muutamia poimintoja siitä.

Kerroit esimerkiksi saksasta missä Jehovan todistajia vastaan on esitetty järjestönvastaisia syytöksiä. Kerroit hyvin innokkaasti elokuun herätkää lehteen tarkkailemme maailmaa palstaan missä päätös tähän oikeusasiaan päättyi 15 vuotta kestäneen oikeustaisteluun.

Sen jälkeen esitit syytöksiä mitä luopiot ovat ottaneet esille. 1. että Jehovan todistajat eristävät lapset yhteiskunnasta. 2. että katumattomat on eristetty seurakunnasta ja perheestä. 3. verensiirrot. 4. hallitus=paholaisesta. 5. että Jehovan todistajat rikkovat lakia. Kehuit mitenkä tämä "rikkovat lakia" oli yhden ainoan traktaatin toimittaminen valtion kirjastoon! Tuntuu jotenkin varsin hupaisalta, että kukaan syyttäisi lain rikkomisesta yhden traktaatin tähden. Uskotko tuohon edes itsekään vai lieko koko asia edes totta??

Seuraavaksi kerskuit syytöstä, että Jehovan todistajien perheet kohtelevat kaltoin lapsiaan ja sitä, että kun asiaa sitten lähdettiin tutkimaan ei mistään saatu todisteita tätä syytöstä vastaan. Kun kuultiin todistajia kouluista ja lastentarhoista yms.
Sitten kerroit perheestä jossa on 2 poikaa, kuusi ja kymmenen vuotiaat pojat. Lasten isä oli esittänyt syytöksiä että pojat olivat masentuneita ja pelokkaita ja että heitä hakattiin kokousten aikana. (lasten äiti on todistaja). Tuomari tuli päätökseen, että lasten tarkkaileminen osoitti Jehovan todistajien uskonnolla olevan positiivisia vaikutuksia ja väitteet että "Jehovan todistajat vieraannuttavat maailmasta" johti siihen että lasta kuultuaan tuomari totesi, pojat ovat huolettomia ja onnellisia ja että luopioiden syytökset oli vain väitteitä ja valheita. Sitten mainitsit että Internetistä voi suomeksi lukea täysin samoja syytöksiä. Internet on niitä täynnä luopioiden sivuilla, täynnä pilkkaa seurakunta toiminnasta, loppua kohtaan, perhesuhteita kohtaan ym ja että tuomarin päätös oli murskaava isku valehtelijoille ja valheellisille langetetaan tuomio ja Jehovan kansan hyvä käytös osoittaa syytökset valheellisiksi.

Saanko kysyä, että miksi et voi tunnustaa etteivät syytökset ole valheita. Mitä hyötyä on peittelemisestä, sillä jumala näkee kuitenkin kaiken. Miksi ei voi vain suoraan kertoa että kyllä tällaista on tapahtunut todistajien perheissä. Esim. että lapsia hakataan kokouksissa ja konventeissa koska eivät jaksa istua hiljaa paikallaan tuntikausia. Teettähän se aikuisillekin ihmisille vaikeuksia. Varmasti useat todistajatkin voisivat todistaa että ovat saaneet ruumiillista kuritusta täysin syyttä vanhempien raivonpuuskissa.

Vielä siitä että samat asiat voi lukea internetistä suomenkielellä ja keskustelupalstat ovat täynnä samoja juttuja ja osa kirjoittelevista on vielä Jehovan todistajien järjestössä mukana olevia, niin mistä tiedät niin hyvin? Onko sinulla oikeus lukea Internetin ns. "luopio" palstoja ym keskustelupalstoja ja käskeä toisia tekemään päinvastoin? Mainitisit myös jotain haukkuvasta koirasta. Lainasit Russelin sanoja ettei haukkuva koira pääse pitkälle ja että juuri Internetin palstoilla kirjoittelevat ovat haukkuvia koiria, palstat ovat parjaavia, avoimesti uskoa pilkkaavia ja että siellä kirjoittelevat purkavat vain pahaa oloaan valittavat luopiot ja heidän kannattajansa. Luopiot ja vastustavat pelkäävät jumalan tuomiota ja tämä on pilkkaajien kohtalo. Väärin! Esitänkin retorisen kysymyksen, luuletko ihan tosissasi että suurin osa purkaa "pahaa oloaan" vai puhutko lämpimiksesi lavalla? Kaleva lehdestä mainitsit myös 26.5 olevaa syytöstä että nuorten pois jääminen ei ole ongelma ja että Internetin parjaus ei ole vaikuttanut ja että puoli prosenttia todistajien määrästä pois johtuu siitä, että vanhoja kuolee eikä määrä näin ollen ole yhtään vähentynyt.

Et ole koskaan vedonnut minuun. Olen aina ollut aistivinani sinussa epärehellisyyttä ja teeskentelyä. Sinussa ei ole mitään empatiaa ja hyvää sydäntä. En usko että olet kovin pidetty todistajienkaan keskuudessa. Arvostan rehellisyyttä ja sitä ettei asioita peitellä vaan myönnetään miten asiat oikeasti ovat. Siitä ei Jehovan todistajien "maine" kovin paljon kärsi.

32

2061

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fger.

Kuulepa, Saksassa oli 15 vuotta aikaa todistaa sekä puoleen jos toiseen. Tokko vastapuolella toimettomana sivusta käsittelyä katsottiin. Et itsekään sitä usko.

Tulos on nyt siinä. Vai onko niin, että kaikki suosiolliset tuomiot ovat vääriä ja päinvastoin.

Veikko oli täysin oikeassa siinä, että kaikki nämä jutut on käytännössä kopion kopioita. Täällä omaperäisesti on keksitty haukkua Kankaanpäätä siitä, että on käynyt kesämökillä ja että Betelissä oli oranssi automaatti taunus. Automaati tarkoittaa käytännössä luksusta.

• Tiedät kyllä varsin hyvin minkälainen järjestely on olemassa sellaisille ihmisille, jotka järjestössä ollessaan tukevat luopioiden väitteitä, oli väite sitten mikä tahansa. Sellainen ei ole enää kauaa järjestön sisällä. Ei siinä kuule todisteita voi saadakaan kun sanktion tietää jokainen joka antaa todisteita. Varsinkaan, että todisteita saataisiin sen verran, että niistä olisi jotain "hyötyä".

Sehän on ollutkin aina huvittavaa ja epätoivoista huomata, että sitten kun on eronnut järjestösä ja ilman auktoriteettien pelkoa vihdoin saa purettua sydämensä niin sittenhän sillä ei olekaan enää mitään väliä koska määrittäydyt luopioksi tunnustuksiesi tähden ja luopiohan ei tunnetusti osaa tehdä mitään muuta kuin valehdella.

Jos vartiotorniseurassa olisi yhtään sellaista "munaa", jota toivoisi niin itsevarman järjestön omaavan niin se ei sivuuttaisi ihmisten mielipiteitä ja kokemuksia vain sen takia, etteivät he enää ole järjestössa ja tämän tähden heidän sanoillaan ei ole mitään painoarvoa. Ihan kuin ihminen ei olisikaan enää ihminen lähdettyään järjestösä. Voin kertoa, että ihmisyys ei katoa eron jälkeen minnekään, vaan se useasti jopa kasvaa moninkertaiseksi. Mutta sillähän ei ole järjestölle mitään väliä, eronnut on valehtelija kunnes palaa takaisin. Metkaa eikö totta?

• jadel

sukulaisella on automaatti nissani ja todella köyhä on............. pilkun viilaamista kaikki

• salaisuus?
        jadel kirjoitti:

sukulaisella on automaatti nissani ja todella köyhä on............. pilkun viilaamista kaikki

kokouksessa ja V8 muuten. Tämäkin on nähty.
        JT teatteri on joskus, niin koomista, että on pakko taputtaa!!

• salaisuus?

Kun tosiasiat näyttää toisin.

• selittää
        jadel kirjoitti:

Entäs tämä, eräs vanhin rakensi ennestään isoon taloonsa lähes 200 neliötä lisää, tarvetta ei varmasti olisi ollut koska lapset jo lähteneet pois.

Entäs tämä JT yrittäjä pariskunta osti osti ökykalliin huvilan merenrannalta ja vielä ulkomaanmatkoja useamman kerran vuodessa.

• jadel
        selittää kirjoitti:

Entäs tämä, eräs vanhin rakensi ennestään isoon taloonsa lähes 200 neliötä lisää, tarvetta ei varmasti olisi ollut koska lapset jo lähteneet pois.

Entäs tämä JT yrittäjä pariskunta osti osti ökykalliin huvilan merenrannalta ja vielä ulkomaanmatkoja useamman kerran vuodessa.

nämä rikkaus kirjoitukset liittyy jehovan todistajuuteen.....

• salaisuus?
        jadel kirjoitti:

kun vuosikymmeniä on puhuttu kuinka loppu on lähellä tuhoten kaikki turhuuden!! Jt opetukset nuoren opiskelun tarpeettomuudesta, koska loppu on lähellä!!
        Kuitenkin joukko JT on vuosikaudet koonneet omaisuutta, näin itse näyttäen etteivät henkilökohtaisesti usko JT ennustuksiin!! Ymmärrän hyvin jokaisen oikeuden tehdä niin, mutten voi hyväksyä sitä, että osa näistä on puhumassa lavalla tyyliin " tyytykää siihen mitä teillä on" kun itse ovat kaksin käsin haalimassa omaisuutta eläkepäiviensä turvaksi.
        AJATTELE VÄHÄN- ja seuraa mitä ympärilläsi tapahtuu. (jos enää pystyt siihen)

• jadel
        salaisuus? kirjoitti:

kun vuosikymmeniä on puhuttu kuinka loppu on lähellä tuhoten kaikki turhuuden!! Jt opetukset nuoren opiskelun tarpeettomuudesta, koska loppu on lähellä!!
        Kuitenkin joukko JT on vuosikaudet koonneet omaisuutta, näin itse näyttäen etteivät henkilökohtaisesti usko JT ennustuksiin!! Ymmärrän hyvin jokaisen oikeuden tehdä niin, mutten voi hyväksyä sitä, että osa näistä on puhumassa lavalla tyyliin " tyytykää siihen mitä teillä on" kun itse ovat kaksin käsin haalimassa omaisuutta eläkepäiviensä turvaksi.
        AJATTELE VÄHÄN- ja seuraa mitä ympärilläsi tapahtuu. (jos enää pystyt siihen)

itse asun ei yhdelläkään vanhimalla ole mitään loisto autoa tai taloa?
        pystyn hyvinki seuraan...........

• hemppa
        jadel kirjoitti:

eikös se Jeesus ollut joka sanoi; kun teillä on elatus ja vaatteet niin tyytykää niihin ja jotenkin näin että ; rahan himo on kaiken pahan alku ja juuri. Se mikä minua pistää silmää Jt;ssä on että he ovat mielettömän materialistisia elämäntavoiltaan ts. ovat kristillisyyden irvikuvia. Näin on näreet!

• jadel
        hemppa kirjoitti:

eikös se Jeesus ollut joka sanoi; kun teillä on elatus ja vaatteet niin tyytykää niihin ja jotenkin näin että ; rahan himo on kaiken pahan alku ja juuri. Se mikä minua pistää silmää Jt;ssä on että he ovat mielettömän materialistisia elämäntavoiltaan ts. ovat kristillisyyden irvikuvia. Näin on näreet!

mutta turha yleistää.....
        mutta vaikka ajattelee kirkkoja niin nehän ne vasta prameilee!

• Hemppa
        jadel kirjoitti:

mutta turha yleistää.....
        mutta vaikka ajattelee kirkkoja niin nehän ne vasta prameilee!

tosi kristitty ei prameile!

• jadel
        Hemppa kirjoitti:

tosi kristitty ei prameile!

ole tosi kristitty......

• Hemppa
        jadel kirjoitti:

ole tosi kristitty......

Ensinnäkään tosi ja aitoja kristittyjä ei ole koskaan ollut,ei ole, eikä tule tule koskaan olemaan. Ne jotka toisin väittävät pettävät itseään.

• jadel
        Hemppa kirjoitti:

Ensinnäkään tosi ja aitoja kristittyjä ei ole koskaan ollut,ei ole, eikä tule tule koskaan olemaan. Ne jotka toisin väittävät pettävät itseään.

sie puhuit itsesi pussiin ku sanoit ei tosi kristityt prameile....

• Hemppa
        jadel kirjoitti:

sie puhuit itsesi pussiin ku sanoit ei tosi kristityt prameile....

Puhuin pussiin? Tosi kristitty ei prameile. Valitettavasti me ihmiset prameillaan Jt:t mukaan lukien ja minä. Jollei ihminen elä niinkuin raamatussa käsketään ja tekee sen vielä tietoisesti niin hän ei voi kutsua itseään tosi
        kristityksi.

• jadel
        Hemppa kirjoitti:

Puhuin pussiin? Tosi kristitty ei prameile. Valitettavasti me ihmiset prameillaan Jt:t mukaan lukien ja minä. Jollei ihminen elä niinkuin raamatussa käsketään ja tekee sen vielä tietoisesti niin hän ei voi kutsua itseään tosi
        kristityksi.

turha sitte haukkua jt.....
        jokainen voi tehdä parhaansa ja yrittää olla niin täydellinen kuin taivallinen isämme on.

• Hemppa
        jadel kirjoitti:

turha sitte haukkua jt.....
        jokainen voi tehdä parhaansa ja yrittää olla niin täydellinen kuin taivallinen isämme on.

En hauku ketään. Totesin vaan ettei tosi kristittyjä ole olemassakaan. Tietysti on ihmisiä jotka sanovat olevansa kristittyjä tajuamatta sanan todellista merkitystä mutta se on taas toinen juttu.

• jadel
        Hemppa kirjoitti:

En hauku ketään. Totesin vaan ettei tosi kristittyjä ole olemassakaan. Tietysti on ihmisiä jotka sanovat olevansa kristittyjä tajuamatta sanan todellista merkitystä mutta se on taas toinen juttu.

täällä se haukkuminen....
        ehkä sanoin liian kärkkäästi.. anteeksi huono tapa.

• Hemppa
        jadel kirjoitti:

täällä se haukkuminen....
        ehkä sanoin liian kärkkäästi.. anteeksi huono tapa.

Ole hyvä!

• Muistatko helikello?
        t-i-u-k-u kirjoitti:

Tiedät kyllä varsin hyvin minkälainen järjestely on olemassa sellaisille ihmisille, jotka järjestössä ollessaan tukevat luopioiden väitteitä, oli väite sitten mikä tahansa. Sellainen ei ole enää kauaa järjestön sisällä. Ei siinä kuule todisteita voi saadakaan kun sanktion tietää jokainen joka antaa todisteita. Varsinkaan, että todisteita saataisiin sen verran, että niistä olisi jotain "hyötyä".

Sehän on ollutkin aina huvittavaa ja epätoivoista huomata, että sitten kun on eronnut järjestösä ja ilman auktoriteettien pelkoa vihdoin saa purettua sydämensä niin sittenhän sillä ei olekaan enää mitään väliä koska määrittäydyt luopioksi tunnustuksiesi tähden ja luopiohan ei tunnetusti osaa tehdä mitään muuta kuin valehdella.

Jos vartiotorniseurassa olisi yhtään sellaista "munaa", jota toivoisi niin itsevarman järjestön omaavan niin se ei sivuuttaisi ihmisten mielipiteitä ja kokemuksia vain sen takia, etteivät he enää ole järjestössa ja tämän tähden heidän sanoillaan ei ole mitään painoarvoa. Ihan kuin ihminen ei olisikaan enää ihminen lähdettyään järjestösä. Voin kertoa, että ihmisyys ei katoa eron jälkeen minnekään, vaan se useasti jopa kasvaa moninkertaiseksi. Mutta sillähän ei ole järjestölle mitään väliä, eronnut on valehtelija kunnes palaa takaisin. Metkaa eikö totta?

Aikaisemmin väitit, että konventtilavalta ei ole yksilöity yhtäkään luopiovalhetta.

Nyt hengenheimolaisesi eritteli niitä melkoisen montakin...

Jos sinä pidät valheita totuutena, niin eipä kai sille sitten mitään mahda.

• jadel.
        Hemppa kirjoitti:

Ole hyvä!

:-)

• t-i-u-k-u kirjoitti:

Tiedät kyllä varsin hyvin minkälainen järjestely on olemassa sellaisille ihmisille, jotka järjestössä ollessaan tukevat luopioiden väitteitä, oli väite sitten mikä tahansa. Sellainen ei ole enää kauaa järjestön sisällä. Ei siinä kuule todisteita voi saadakaan kun sanktion tietää jokainen joka antaa todisteita. Varsinkaan, että todisteita saataisiin sen verran, että niistä olisi jotain "hyötyä".

Jehovan todistajilla.
        Ennen Jt:nä ollessani lähes viimeisiin vuosiin asti minulle Jeesus oli numero 3 Jehovan ja järjestön jälkeen.
        Kun viimeisinä vuosina aloin taistella vertauskuviin ottamisen kanssa oli oloni vähintäin omituinen.Olin kuin pahan tekijä.Sisäinen uudestisyntymiseni pakotti minua ottamaan vertauskuviin osaa mutta toisten tuomitseva asenne esti minua.

Jt:n harhaoppisuus ainakin omassa elämässäni on tullut täysin selväksi.
        Minun elämäni on tullut monta askelta parempaan kun otin Pyhältä Hengeltä kutsun vastaan.
        Olen myös saanut ottaa selville totuuksia jota Jt:t henkilökohtaisesti eivät saa tehdä,eli varhaisten kirjoitusten merkitystä ajalta ennen sata yleistä ajanlaskua ja ne todistavat järjestön opetukset vähintäin Kristuksen vastaiseksi,olkoonpa että jotain hyvääkin löytyy.

Kun Jt-aikana sain monoa seurakunnasta ja elämäni meni vähäksi aikaa "pyllylleen" kun en totellut Pyhä Hengen kutsuani,niin muutaman vuoden kuluttua tuo sama kutsu alkoi toimia kun huusin Jeesukselle:"auta minua syntistä".

Kun sitten lopulta tajusin että kirkkokunnalla ei ole mitään merkitystä tuohon kutsuun(onhan jt-aikanakin enemmistö jt-vertauskuviin osallistujista ollut raamatuntutkijoita)koin vihdoinkin sen vapauden minkä Jt:t estivät.
        Miten nyt Jeesuksen kannalta katsottuna he voivat väittää että olen luopio,kun Jeesus on alkuseurakunnan mallin mukaan elämässäni numero 1?
        Näin todistaa kaikki historialliset lähteet ja myös raamattu.Kaikki Jeesuksen seuraajat toimivat Jeesuksen nimessä,eikä Jehovan nimessä.
        Kertaakaan Jeesus ei sanonut heistä:"olette luopioita jos ette puhu ensin Jehovasta".
        Vain Jeesus puhui Isänsä nimessä,koska Hänellä oli siihen valta.

Mihin lopputulokseen tulen?
        Jehovan todistajien väitteet siitä että kaikki heistä lähteneet ovat luopioita on väärän todistuksen antamista.
        Jehovan todistajista luopuminen on toivottavaa jos ihminen ottaa vastaan Jeesuksen.
        Jos ei ota Häntä vastaan,on kysymyksessä vain asia joka on verrattavissa"hirvenmetsästysseurasta ,marttakerhoon siirtyminen".

Asian ydin on tässä yksin Jeesus,kun on ikuisuudesta kysymys.

• m.naat kirjoitti:

Jehovan todistajilla.
        Ennen Jt:nä ollessani lähes viimeisiin vuosiin asti minulle Jeesus oli numero 3 Jehovan ja järjestön jälkeen.
        Kun viimeisinä vuosina aloin taistella vertauskuviin ottamisen kanssa oli oloni vähintäin omituinen.Olin kuin pahan tekijä.Sisäinen uudestisyntymiseni pakotti minua ottamaan vertauskuviin osaa mutta toisten tuomitseva asenne esti minua.

Jt:n harhaoppisuus ainakin omassa elämässäni on tullut täysin selväksi.
        Minun elämäni on tullut monta askelta parempaan kun otin Pyhältä Hengeltä kutsun vastaan.
        Olen myös saanut ottaa selville totuuksia jota Jt:t henkilökohtaisesti eivät saa tehdä,eli varhaisten kirjoitusten merkitystä ajalta ennen sata yleistä ajanlaskua ja ne todistavat järjestön opetukset vähintäin Kristuksen vastaiseksi,olkoonpa että jotain hyvääkin löytyy.

Kun Jt-aikana sain monoa seurakunnasta ja elämäni meni vähäksi aikaa "pyllylleen" kun en totellut Pyhä Hengen kutsuani,niin muutaman vuoden kuluttua tuo sama kutsu alkoi toimia kun huusin Jeesukselle:"auta minua syntistä".

Kun sitten lopulta tajusin että kirkkokunnalla ei ole mitään merkitystä tuohon kutsuun(onhan jt-aikanakin enemmistö jt-vertauskuviin osallistujista ollut raamatuntutkijoita)koin vihdoinkin sen vapauden minkä Jt:t estivät.
        Miten nyt Jeesuksen kannalta katsottuna he voivat väittää että olen luopio,kun Jeesus on alkuseurakunnan mallin mukaan elämässäni numero 1?
        Näin todistaa kaikki historialliset lähteet ja myös raamattu.Kaikki Jeesuksen seuraajat toimivat Jeesuksen nimessä,eikä Jehovan nimessä.
        Kertaakaan Jeesus ei sanonut heistä:"olette luopioita jos ette puhu ensin Jehovasta".
        Vain Jeesus puhui Isänsä nimessä,koska Hänellä oli siihen valta.

Mihin lopputulokseen tulen?
        Jehovan todistajien väitteet siitä että kaikki heistä lähteneet ovat luopioita on väärän todistuksen antamista.
        Jehovan todistajista luopuminen on toivottavaa jos ihminen ottaa vastaan Jeesuksen.
        Jos ei ota Häntä vastaan,on kysymyksessä vain asia joka on verrattavissa"hirvenmetsästysseurasta ,marttakerhoon siirtyminen".

Asian ydin on tässä yksin Jeesus,kun on ikuisuudesta kysymys.

>>Miten nyt Jeesuksen kannalta katsottuna he voivat väittää että olen luopio,kun Jeesus on alkuseurakunnan mallin mukaan elämässäni numero 1?

Onhan se enemmän kuin omituista, että kun alkuseurakunnan perimmäisenä "perustajana" voidaan pitää Jeesusta ja vartiotorniseuran jättämisestä saa silti sanktioksi luopion maineen, vaikka uskoisi kuinka kovaa Jeesukseen.

Se on juuri kuin kultainen vasikka tuo järjestö. Raamatulla, jumaluuksilla tai Jeesuksella ei ole mitään tekemistä siinä vaiheessa kun olet vartiotorniseuraa vastaan. Vaikka kuinka vakuutat, että uskot raamattuun niin se ei auta, järjestön kritisoiminen on nostettu arvoon arvaamattomaan.

• Muistatko helikello? kirjoitti:

Aikaisemmin väitit, että konventtilavalta ei ole yksilöity yhtäkään luopiovalhetta.

>>Aikaisemmin väitit, että konventtilavalta ei ole yksilöity yhtäkään luopiovalhetta.

Totta, mutta olen onnellinen että on saatu sentään jotain ihan "paperillekin" ja lavalta kerrottua koska kuten tämä tapaus osoittaa, valehtelu ja peittely on täysin sallittua vartiotorniseurassa, kunhan sillä saadaan järjestö näyttämään hyvältä. Siihenhän koko järjestön olemus perustuu: näytetään hyvältä niin kaikki luulee, että meillä menee oikeestikkin hyvin.

Ongelmatilanteita varten onkin olemassa sitten samanlainen yleisneuvo: odota jehovaa, rukoile, käy kentällä ja kokouksissa. Mahtavia neuvoja esim. hyväksikäytön uhrille...

>>Jos sinä pidät valheita totuutena, niin eipä kai sille sitten mitään mahda.

1. että Jehovan todistajat eristävät lapset yhteiskunnasta.

Täysin totta. Maailmalliset ystävät ovat pahasta, eikö totta. Sillä tavalla sitä eristyy hyvinkin helposti.

2. että katumattomat on eristetty seurakunnasta ja perheestä.

Kuka edes kehtaa väittää muuta? Tämä on sääntö, joka lukee kirjallisuudessakin. Tosin, vaikka tätä sääntöä eniten rikottaisiinkin niin se ei oikeuta järjestöä puhumaan silkkaa sontaa koska itse se on sääntönsä kirjoittanut. Siltä puuttuu enää sellainen pieni asia kuin vastuun ottaminen omista säännöistä.

3. verensiirrot.

Ei sano yksittäisenä sanana meikäläiselle mitään, mutta koskapa vartiotorni on itsekin kerskunut kuolemantapauksilla niin eiköhän niitä sitten ole ihan tarpeeksi. Tästä päästään taas siihen, että järjestön säännöt veriasioissa ovat vuosikymmenten aikana höllentyneet sillä seurauksella, että en ihmettele yhtään jos joku on näreissään kuolleen sukulaisensa tähden, joka nykyään saisi ottaa ennen kiellettyä hoitoa kuolemaan aiheuttaneeseen "ongelmaansa".

4. hallitus=paholaisesta.

En edelleenkään ole ollut kuuntelemassa ohjelmaa, että vaikeapa tästäkään on sen kummemmin mitään johtopäätöksiä vetää.

Mutta voisihan siitä yhden huomionarvoisen asian muistuttaa. Vartiotorniseuran kirjallisuuden mukaanhan kaikki jotka liittyvät millään tavalla YK:iin ovat pedolla ratsastavan suuren Babylonin vallassa. Jotenkin näinhän se meni ja järjestö itse hyppäsi tuon pedon selkään. Tätä voitaisiin jo sanoa äärettömänä tyhmyytenä tällaisen informaatiokulun aikakautena.

5. että Jehovan todistajat rikkovat lakia.

Helposti totta.

Onhan tunnettua kuinka esim sairaaloissa työskenteleviä ihmisiä kehoitetaan vaitiolovelvollisuudestaan huolimatta kertomaan mahdollisista todistajien synneistä, jotka tulevat ilmi potilastiedoista.

Luopiovalheet -sanan voisi alkaa korjaamaan sanalla: vartiotorniseravalheet.

• verensiirroista
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Aikaisemmin väitit, että konventtilavalta ei ole yksilöity yhtäkään luopiovalhetta.

Totta, mutta olen onnellinen että on saatu sentään jotain ihan "paperillekin" ja lavalta kerrottua koska kuten tämä tapaus osoittaa, valehtelu ja peittely on täysin sallittua vartiotorniseurassa, kunhan sillä saadaan järjestö näyttämään hyvältä. Siihenhän koko järjestön olemus perustuu: näytetään hyvältä niin kaikki luulee, että meillä menee oikeestikkin hyvin.

Ongelmatilanteita varten onkin olemassa sitten samanlainen yleisneuvo: odota jehovaa, rukoile, käy kentällä ja kokouksissa. Mahtavia neuvoja esim. hyväksikäytön uhrille...

>>Jos sinä pidät valheita totuutena, niin eipä kai sille sitten mitään mahda.

1. että Jehovan todistajat eristävät lapset yhteiskunnasta.

Täysin totta. Maailmalliset ystävät ovat pahasta, eikö totta. Sillä tavalla sitä eristyy hyvinkin helposti.

2. että katumattomat on eristetty seurakunnasta ja perheestä.

Kuka edes kehtaa väittää muuta? Tämä on sääntö, joka lukee kirjallisuudessakin. Tosin, vaikka tätä sääntöä eniten rikottaisiinkin niin se ei oikeuta järjestöä puhumaan silkkaa sontaa koska itse se on sääntönsä kirjoittanut. Siltä puuttuu enää sellainen pieni asia kuin vastuun ottaminen omista säännöistä.

3. verensiirrot.

Ei sano yksittäisenä sanana meikäläiselle mitään, mutta koskapa vartiotorni on itsekin kerskunut kuolemantapauksilla niin eiköhän niitä sitten ole ihan tarpeeksi. Tästä päästään taas siihen, että järjestön säännöt veriasioissa ovat vuosikymmenten aikana höllentyneet sillä seurauksella, että en ihmettele yhtään jos joku on näreissään kuolleen sukulaisensa tähden, joka nykyään saisi ottaa ennen kiellettyä hoitoa kuolemaan aiheuttaneeseen "ongelmaansa".

4. hallitus=paholaisesta.

En edelleenkään ole ollut kuuntelemassa ohjelmaa, että vaikeapa tästäkään on sen kummemmin mitään johtopäätöksiä vetää.

Mutta voisihan siitä yhden huomionarvoisen asian muistuttaa. Vartiotorniseuran kirjallisuuden mukaanhan kaikki jotka liittyvät millään tavalla YK:iin ovat pedolla ratsastavan suuren Babylonin vallassa. Jotenkin näinhän se meni ja järjestö itse hyppäsi tuon pedon selkään. Tätä voitaisiin jo sanoa äärettömänä tyhmyytenä tällaisen informaatiokulun aikakautena.

5. että Jehovan todistajat rikkovat lakia.

Helposti totta.

Onhan tunnettua kuinka esim sairaaloissa työskenteleviä ihmisiä kehoitetaan vaitiolovelvollisuudestaan huolimatta kertomaan mahdollisista todistajien synneistä, jotka tulevat ilmi potilastiedoista.

Luopiovalheet -sanan voisi alkaa korjaamaan sanalla: vartiotorniseravalheet.

ole uutta tietoa siksi koska lääketiede menee eteenpäin?
        sukulaiseni pääsi nopeammin pois sairaalasta kun ei ottanu verens. vaikka oli vaikea leikkaus...
        vierustoveri jäi vielä sairaalaan kun oli ottanu!!!!
        kertoo aika paljon

• verensiirroista kirjoitti:

ole uutta tietoa siksi koska lääketiede menee eteenpäin?
        sukulaiseni pääsi nopeammin pois sairaalasta kun ei ottanu verens. vaikka oli vaikea leikkaus...
        vierustoveri jäi vielä sairaalaan kun oli ottanu!!!!
        kertoo aika paljon

Miksi sukulaisesi meni sairaalaan? Saadakseen apua. Miksi verensiirrot on keksitty? Ihmishenkien pelastamista varten.

Lääketiede menee eteenpäin ja vartiotorniseura seuraa sitä aina tuollaiset 30 vuotta jäljessä jos ei enemmänkin. Eikö ole miellyttävää, että vaikka lääketiede keksisi jonkun parannuskeinon niin vartiotorniseuran hallintoelimen täytyy tutkia tuo parannuskeino ennenkuin se on sallittu jäsenilleen. Voi olla tietenkin pikkuisen vaarallista leikkiä lääketieteen ammattilaisia ja hyväksyä eri hoitomuotoja silloin kuin sattuu huvittamaan. Varmasti tiedämme kaikki teoriat rokotuksista ja kuinka vartiotorniseura kertoi niiden olevan saatanan juonittelua.

Ja minun tuttuni kärsi vakavista synnytyskomplikaatioista. Lääkäri luuli jo, että hän kuolee, mutta nopea verensiirto pelasti hänet. Kertoo aika paljon.

• Muistatko helikello? kirjoitti:

Mitä luulet muuten miksi lavalta kerrotut "luopiovalheet" jäivät ainoastaan maininnoiksi? Miksi ei kerrottu miksi ne eivät pidä paikkaansa ja mistä nuo väitteet on lähteneet liikkeelle? Kerrottiin vartiotorniseuralle tuttuun tapaan asioita, mutta ne jätettiin vain kellumaan pitkin jäähallin kattoa ilman, että niihin olisi tartuttu ja kerrottu asia sillä tavalla kuten aikuiselle ihmiselle tulisi kertoa, perustellen.

Kerro perustellen luopiovalheista -kirja tulee olemaan sellainen teos, johon vartiotorniseura ei koskaan tule pystymään, vaikka luopiotoiminta on mitä vaarallisin asia järjestön mielestä. Mistähän moinen?

• todellakin,
        t-i-u-k-u kirjoitti:

Mitä luulet muuten miksi lavalta kerrotut "luopiovalheet" jäivät ainoastaan maininnoiksi? Miksi ei kerrottu miksi ne eivät pidä paikkaansa ja mistä nuo väitteet on lähteneet liikkeelle? Kerrottiin vartiotorniseuralle tuttuun tapaan asioita, mutta ne jätettiin vain kellumaan pitkin jäähallin kattoa ilman, että niihin olisi tartuttu ja kerrottu asia sillä tavalla kuten aikuiselle ihmiselle tulisi kertoa, perustellen.

Kerro perustellen luopiovalheista -kirja tulee olemaan sellainen teos, johon vartiotorniseura ei koskaan tule pystymään, vaikka luopiotoiminta on mitä vaarallisin asia järjestön mielestä. Mistähän moinen?

että konventti tartteis pyhittää teidän hölinöidenne perinpohjaiseen tonkimiseen? No jopas on tavoitetta kerrakseen!

Sitäpaitsi, ei teistä kyllä ole minkäänlaiseksi vaaraksi...

• todellakin, kirjoitti:

että konventti tartteis pyhittää teidän hölinöidenne perinpohjaiseen tonkimiseen? No jopas on tavoitetta kerrakseen!

Sitäpaitsi, ei teistä kyllä ole minkäänlaiseksi vaaraksi...

>>että konventti tartteis pyhittää teidän hölinöidenne perinpohjaiseen tonkimiseen? No jopas on tavoitetta kerrakseen!

Ei kai siihen ole tarvis? Mutta jos alkaa syyttelyn tielle niin vähintä mitä luotettavalta taholta voi pyytää on syytöksien perustelu. Pelkät syytökset kertovat enemmän syytöksien suoltajasta kuin syytettyjen asiasta.

>>Sitäpaitsi, ei teistä kyllä ole minkäänlaiseksi vaaraksi...

Viimeisinä päivinä kohdatan kuulemma pilkkaa niitä kohtaan, jotka totuutta puolustavat. Noh, josko tämä nyt ei pilkan puolelle mennyt tällä kertaa, mutta kohtalaista vähättelyä se oli.

Aika näyttää. Ei sitä Roomaakaan päivässä rakennettu... Eikä kuulemma vartiotorniseuraakaan.

• salaisuus?
        jadel kirjoitti:

v Leinoseen esim.?

• veiko lejnonen

me anname kenkæ kenelle haluamme olemme amerikalainen jærjestø temme niinkuin haluamme luopit ei tarvittse puttua meidæn asiohin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      260
      9067
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      312
      6299
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      66
      1370
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1311
    5. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1111
    6. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      79
      1005
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      877
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      43
      788
    9. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      311
      703
    10. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      696
    Aihe