hiukset lähtee 14.v

kohta kalju?

olen 14 vuotias tyttö ja minulta on viimeisen parin viikon aikana lähtenyt kamalasti hiuksia. Hiukseni ovat hyväkuntoiset eivätkä itsessään katkea vaan ne vain irtoavat päästä. pliis auttakaa mua!

7

2493

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuori äiti

Ihmiseltä lähtee tavallisestikin melkoinen tukko hiuksia päivän aikana, mutta jos sinusta alkaa oikeasti tuntua, että hiuksia lähtee selkeästi tavallista enemmän, kannattaa asiaan todella paneutua.

Ikäiselläsi tytöllä tyypillisimmät syyt lienevät stressi tai huono ruokavalio. Sapuskana pitää olla niin maitotuotteita, lihaa kuin vihanneksiakin, jotta hiukset pysyvät päässä. Jos olet vaikka koettanut rajusti laihduttaa (, mikä ei muutenkaan ole suositeltavaa ikäisenäsi), syömästäsi ravinnosta et välttämättä saa kaikkia hyödyllisiä aineita.
      Hiukset ja päänahka reagoi herkästi myös stressiin. Mieti, onko sinulla ollut ongelmia, jotka ovat vaivanneet mieltäsi normaalia enemmän (perhesuhteet, ystäväsuhteet, jännittäminen kesätyöpaikalla tms.) ja koeta kehitellä ratkaisuja niihin.

Jos kumpikaan vaihtoehto ei tunnu oikealta eli syöt monipuolisesti, eikä mielessä kolkuta ylimääräistä painolastia, kannattaa kääntyä terveydenhuollon puoleen.

• oii

mulla aivan sama. ja ikää vain 15. hiukset vaan "tippuu" pois.
        siis ne irtoaa päästä, eivät katkea. tätä on
        jatkunut jo kauan (ainakin kuukauden.) tututkin alkaneet huomautella, ja se todella käy
        itsetunnon päälle. Haluaisin ja tarvitsisin
        apua, en vain tiedä mistä sitä voisin hakea?
        jollain kokemuksia samanlaisesta tilanteesta?
        ja mistä itse saisin apua?
        pelottaa.

• höperö1
        oii kirjoitti:

jatkunut jo kauan (ainakin kuukauden.) tututkin alkaneet huomautella, ja se todella käy
        pelottaa.

Olen kuulllut että yhden tutun lapsilta oli alkanu tippuu hiukset päästä kun aurinko oli kuluttanu päänahkaa.

• täälläkin
        oii kirjoitti:

pelottaa.

Meidän 4-vuotiaalta lähtee hiuksia. Käyty lääkärissä saatu sienilääkettä (ilman näytteen otttoa), ei ilmeisesti sitten ollut sienikään, koska mitään apua lääkkeestä ei ole ollut. Nyt seurataan kuukausi. Muutenkin hiukset tulleet hennommiksi. Omituinen vaiva.

• Ninnii

Minullakin lähtee todella paljon hiuksia ja minusta syön ihan normaalisti. Joskus hiukseni olivat tuuheat mutta ei niitä enää paljoa ole. Äitini sanoo että ne vain uusiutuu mutta en oikein usko koska hiuksiani lähtee todella runsaasti.

• liikaa huomiota

Onko hiustenlähtö jo loppunut? vai millainen on tilanne? ehkä olet ruvennut vain kiinnittämään siihen huomiota liikaa.

• Anonyymi

söis

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      57
      5519
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      93
      4417
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      375
      2634
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      72
      1151
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      331
      1048
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      61
      863
    7. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      28
      843
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      826
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      103
      805
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      789
    Aihe