hiukset lähtee 14.v

kohta kalju?

olen 14 vuotias tyttö ja minulta on viimeisen parin viikon aikana lähtenyt kamalasti hiuksia. Hiukseni ovat hyväkuntoiset eivätkä itsessään katkea vaan ne vain irtoavat päästä. pliis auttakaa mua!

7

2323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuori äiti

      Ihmiseltä lähtee tavallisestikin melkoinen tukko hiuksia päivän aikana, mutta jos sinusta alkaa oikeasti tuntua, että hiuksia lähtee selkeästi tavallista enemmän, kannattaa asiaan todella paneutua.

      Ikäiselläsi tytöllä tyypillisimmät syyt lienevät stressi tai huono ruokavalio. Sapuskana pitää olla niin maitotuotteita, lihaa kuin vihanneksiakin, jotta hiukset pysyvät päässä. Jos olet vaikka koettanut rajusti laihduttaa (, mikä ei muutenkaan ole suositeltavaa ikäisenäsi), syömästäsi ravinnosta et välttämättä saa kaikkia hyödyllisiä aineita.
      Hiukset ja päänahka reagoi herkästi myös stressiin. Mieti, onko sinulla ollut ongelmia, jotka ovat vaivanneet mieltäsi normaalia enemmän (perhesuhteet, ystäväsuhteet, jännittäminen kesätyöpaikalla tms.) ja koeta kehitellä ratkaisuja niihin.

      Jos kumpikaan vaihtoehto ei tunnu oikealta eli syöt monipuolisesti, eikä mielessä kolkuta ylimääräistä painolastia, kannattaa kääntyä terveydenhuollon puoleen.

      • oii

        mulla aivan sama. ja ikää vain 15. hiukset vaan "tippuu" pois.
        siis ne irtoaa päästä, eivät katkea. tätä on
        jatkunut jo kauan (ainakin kuukauden.) tututkin alkaneet huomautella, ja se todella käy
        itsetunnon päälle. Haluaisin ja tarvitsisin
        apua, en vain tiedä mistä sitä voisin hakea?
        jollain kokemuksia samanlaisesta tilanteesta?
        ja mistä itse saisin apua?
        pelottaa.


      • höperö1
        oii kirjoitti:

        mulla aivan sama. ja ikää vain 15. hiukset vaan "tippuu" pois.
        siis ne irtoaa päästä, eivät katkea. tätä on
        jatkunut jo kauan (ainakin kuukauden.) tututkin alkaneet huomautella, ja se todella käy
        itsetunnon päälle. Haluaisin ja tarvitsisin
        apua, en vain tiedä mistä sitä voisin hakea?
        jollain kokemuksia samanlaisesta tilanteesta?
        ja mistä itse saisin apua?
        pelottaa.

        Olen kuulllut että yhden tutun lapsilta oli alkanu tippuu hiukset päästä kun aurinko oli kuluttanu päänahkaa.


      • täälläkin
        oii kirjoitti:

        mulla aivan sama. ja ikää vain 15. hiukset vaan "tippuu" pois.
        siis ne irtoaa päästä, eivät katkea. tätä on
        jatkunut jo kauan (ainakin kuukauden.) tututkin alkaneet huomautella, ja se todella käy
        itsetunnon päälle. Haluaisin ja tarvitsisin
        apua, en vain tiedä mistä sitä voisin hakea?
        jollain kokemuksia samanlaisesta tilanteesta?
        ja mistä itse saisin apua?
        pelottaa.

        Meidän 4-vuotiaalta lähtee hiuksia. Käyty lääkärissä saatu sienilääkettä (ilman näytteen otttoa), ei ilmeisesti sitten ollut sienikään, koska mitään apua lääkkeestä ei ole ollut. Nyt seurataan kuukausi. Muutenkin hiukset tulleet hennommiksi. Omituinen vaiva.


    • Ninnii

      Minullakin lähtee todella paljon hiuksia ja minusta syön ihan normaalisti. Joskus hiukseni olivat tuuheat mutta ei niitä enää paljoa ole. Äitini sanoo että ne vain uusiutuu mutta en oikein usko koska hiuksiani lähtee todella runsaasti.

      • liikaa huomiota

        Onko hiustenlähtö jo loppunut? vai millainen on tilanne? ehkä olet ruvennut vain kiinnittämään siihen huomiota liikaa.


    • Anonyymi

      söis

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe