olen 14 vuotias tyttö ja minulta on viimeisen parin viikon aikana lähtenyt kamalasti hiuksia. Hiukseni ovat hyväkuntoiset eivätkä itsessään katkea vaan ne vain irtoavat päästä. pliis auttakaa mua!
hiukset lähtee 14.v
7
2493
Vastaukset
- Nuori äiti
Ihmiseltä lähtee tavallisestikin melkoinen tukko hiuksia päivän aikana, mutta jos sinusta alkaa oikeasti tuntua, että hiuksia lähtee selkeästi tavallista enemmän, kannattaa asiaan todella paneutua.
Ikäiselläsi tytöllä tyypillisimmät syyt lienevät stressi tai huono ruokavalio. Sapuskana pitää olla niin maitotuotteita, lihaa kuin vihanneksiakin, jotta hiukset pysyvät päässä. Jos olet vaikka koettanut rajusti laihduttaa (, mikä ei muutenkaan ole suositeltavaa ikäisenäsi), syömästäsi ravinnosta et välttämättä saa kaikkia hyödyllisiä aineita.
Hiukset ja päänahka reagoi herkästi myös stressiin. Mieti, onko sinulla ollut ongelmia, jotka ovat vaivanneet mieltäsi normaalia enemmän (perhesuhteet, ystäväsuhteet, jännittäminen kesätyöpaikalla tms.) ja koeta kehitellä ratkaisuja niihin.
Jos kumpikaan vaihtoehto ei tunnu oikealta eli syöt monipuolisesti, eikä mielessä kolkuta ylimääräistä painolastia, kannattaa kääntyä terveydenhuollon puoleen.- oii
mulla aivan sama. ja ikää vain 15. hiukset vaan "tippuu" pois.
siis ne irtoaa päästä, eivät katkea. tätä on
jatkunut jo kauan (ainakin kuukauden.) tututkin alkaneet huomautella, ja se todella käy
itsetunnon päälle. Haluaisin ja tarvitsisin
apua, en vain tiedä mistä sitä voisin hakea?
jollain kokemuksia samanlaisesta tilanteesta?
ja mistä itse saisin apua?
pelottaa. - höperö1
oii kirjoitti:
jatkunut jo kauan (ainakin kuukauden.) tututkin alkaneet huomautella, ja se todella käy
pelottaa.Olen kuulllut että yhden tutun lapsilta oli alkanu tippuu hiukset päästä kun aurinko oli kuluttanu päänahkaa.
- täälläkin
oii kirjoitti:
pelottaa.Meidän 4-vuotiaalta lähtee hiuksia. Käyty lääkärissä saatu sienilääkettä (ilman näytteen otttoa), ei ilmeisesti sitten ollut sienikään, koska mitään apua lääkkeestä ei ole ollut. Nyt seurataan kuukausi. Muutenkin hiukset tulleet hennommiksi. Omituinen vaiva.
- Ninnii
Minullakin lähtee todella paljon hiuksia ja minusta syön ihan normaalisti. Joskus hiukseni olivat tuuheat mutta ei niitä enää paljoa ole. Äitini sanoo että ne vain uusiutuu mutta en oikein usko koska hiuksiani lähtee todella runsaasti.
- liikaa huomiota
Onko hiustenlähtö jo loppunut? vai millainen on tilanne? ehkä olet ruvennut vain kiinnittämään siihen huomiota liikaa.
- Anonyymi
söis
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575519- 934417
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752634Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s721151Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3311048- 61863
- 28843
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46826Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja103805Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52789