kun taas tää jätkä tulee tänne kertomaan juttuja eikä vinoiluista huolimatta pysy poissa.
tässä nyt on sellainen juttu että Läjä huomasi kirkkosanomissa tällaisen kohdan.
"-toivon että myös rationaalisessa lännessä on tarpeeksi uskon hulluutta ymmärtää,ettei ihmisen järki kykene selittämään elämän tarkoitusta.Ihmisen järki on sidottu aikaan,paikkaan,aineeseen jotka ovat suhteellisia käsitteitä.Ei niillä voi selittää ikuisuuden kysymyksiä"
Ja näinhän asia menee ihmisjärjellä ei voi selittää kaikkea.Kuten ikuisuus-kysymystä ei kannata laskea oman järjen nojaan,taikka oman lihan.Eikä oman elämänsä perustaksi,kyllä Läjä esittää näin hurjan väitteen.Koska se on lopuksi suht.koht heppoista tekoa kun tulee tarpeeksi iso myrsky.Ei minunkaan uskonelämän perusta ole oma järki vaan Jumalan sana.
Ja sitten muistan kun yhden kerran joku kysyi pystytkö uskon(siihen riittää sinapinsiemen) avulla siirtämään vuoren.
Itse asiassa Läjä väittää tehneensä niin.
Että kun kokosin eteeni kaikki virheet,väärät teot ja tekemättä jättämiset niin niistä tuli vuori.Ja siinä samalla koska minulla oli ainakin sinapinsiemenen verran uskoa sanoen sille mene tiehesi ja se meni.
Ja sitten tiedoksi kaikille että minulla on hieno fiilis tällä hetkellä.
Olenkos kertonut sitä että kun kerran olin kirjastossa ja nostin lehtihyllyllä olevaa vapaa-ajattelijat lehteä niin vieressä olevassa lastenvaunuissa yksi lapsi alkoi parkumaan kun laitoin takaisin huuto lakkasi.Siinä lehdessä täytyy olla jotain joka pelottaa lapsia.Kenties se tulisi kieltää.
On se kumma
45
1424
Vastaukset
- siino
"ihmisjärjellä ei voi selittää kaikkea"
Ei ainakaan sinun järjelläsi. Jumalan sana on ihmisen kirjoittamaa ja luomaa.
"pystytkö uskon(siihen riittää sinapinsiemen) avulla siirtämään vuoren"
Sinä et pysty siirtämään edes itseäsi tältä palstalta.
"minulla on hieno fiilis tällä hetkellä"
Kyllä se siitä vitutuksen puolelle kääntyy, kun realismi lisääntyy huomatessasi, että Isä ei toteutakaan häneltä pyytämiäsi ihmeitä.
Tuossa Vapaa-ajattelija-lehdestä kertomassasi tarinassa oli sitä ns. evankelistalisää tai folkloristista kuonaa, joita jeesuspellet käyttävät valheittensa pönkittämiseen, jotta tarina menisi muihin jeesuspelleihin täydestä. Ateisteista tuollaista valhetta ei usko kukaan.
Asiallisesti monet lapset näkevät painajaisia, jos heille lukee Raamattua, koska se on niin saatanan sairas teos."tuossa vapaa-ajattelija-lehdestä kertomassasi tarinassa oli sitä ns.evankelistalisää tai folkloristista kuonaa,........Ateisteista tuollaista valhetta ei usko kukaan."
Vaan kun se pitää paikkansa.Nostin ylös lapsi parkuu,laitan takaisin rauhoittuu.Näin se meni.Tapaus sattui Leppävaaran kirjastossa vajaat pari vuotta sitten.sairas teos koska se on Jumalan sanaa ja totuus.
Lapset saattavat nähdä painajaisia koska totuus ei kaikilta osin ole kaunis.
Saat anteeksi sen että syytit minua aiheettomasti valehtelusta.- koira, joka
L.J.H kirjoitti:
"tuossa vapaa-ajattelija-lehdestä kertomassasi tarinassa oli sitä ns.evankelistalisää tai folkloristista kuonaa,........Ateisteista tuollaista valhetta ei usko kukaan."
Vaan kun se pitää paikkansa.Nostin ylös lapsi parkuu,laitan takaisin rauhoittuu.Näin se meni.Tapaus sattui Leppävaaran kirjastossa vajaat pari vuotta sitten.meni lysyyn aina, kun joku nosti lehden tai edes kirjekuoren. Edellinen omistaja oli hakannut koiraparkaa muun muassa rullatuilla Hesareilla.
Kyllä pitää olla uskiksella kova ja yksinkertainen pää, kun ison, värikkään, kiiltävän lehden nostamisestakin pitää värkätä teorioita mielikuvituskavereiden moraalikäsityksistä! - tai-älkää
L.J.H kirjoitti:
"tuossa vapaa-ajattelija-lehdestä kertomassasi tarinassa oli sitä ns.evankelistalisää tai folkloristista kuonaa,........Ateisteista tuollaista valhetta ei usko kukaan."
Vaan kun se pitää paikkansa.Nostin ylös lapsi parkuu,laitan takaisin rauhoittuu.Näin se meni.Tapaus sattui Leppävaaran kirjastossa vajaat pari vuotta sitten.että pienikin lapsi voi olla ällipäinen, kuten joku lehden ylös-alas nostava pönttöpääkin.
- siino
L.J.H kirjoitti:
sairas teos koska se on Jumalan sanaa ja totuus.
Lapset saattavat nähdä painajaisia koska totuus ei kaikilta osin ole kaunis.
Saat anteeksi sen että syytit minua aiheettomasti valehtelusta.Raamattu on nimenomaan sairas teos sairaine kertomuksineen. Lapsikin sen tajuaa, koska moista pelkää. Totuudesta siinä ei ole kysymys missään kohtaa, koska satukirjassa ei voi pitää mikään paikkaansa. Myös jotkut Grimmin veljesten sadut ovat lapsista melkoisen pelottavia, ja varmaan nekin ovat sinun mielestäsi dokumentteja.
Saat anteeksi, että väitit minun sanoneen sinua aiheettomasti valehtelijaksi.
- plää plää
"Ja näinhän asia menee ihmisjärjellä ei voi selittää kaikkea.Kuten ikuisuus-kysymystä ei kannata laskea oman järjen nojaan,taikka oman lihan.Eikä oman elämänsä perustaksi,kyllä Läjä esittää näin hurjan väitteen.Koska se on lopuksi suht.koht heppoista tekoa kun tulee tarpeeksi iso myrsky.Ei minunkaan uskonelämän perusta ole oma järki vaan Jumalan sana."
Ei kannata ei..järki on se joka meidät harhaan johtaa ;) Eihän trollit jätä mantujaan vinoilun vuoksi.
Mitä nämä ikuisuuskysymykset tarkalleen ottaen ovat ja miksi niihin on aivan pakko löytää "oikea vastaus" (olettaen että niihin löytyy oikea vastaus)?
Jos näitä kysymyksiä ei voi pohtia järjellä, niin millä sitten? Pitäähän vastaukset jollakin tavalla perustella, mieluummin tavalla jonka ulkopuolinenkin voi hyväksyä."jos näitä ei voi pohtia järjellä niin millä sitten"
Kyllä toki voi omaa järkeä käyttää mutta ei kaikkea kannata sen varassa pitää.Kannattaa pyytää viisautta ja ymmärrystä Kaikkivaltiaalta jonka viisaus on suurempaa kuin ihmisviisaus.L.J.H kirjoitti:
"jos näitä ei voi pohtia järjellä niin millä sitten"
Kyllä toki voi omaa järkeä käyttää mutta ei kaikkea kannata sen varassa pitää.Kannattaa pyytää viisautta ja ymmärrystä Kaikkivaltiaalta jonka viisaus on suurempaa kuin ihmisviisaus.Järki on ainoa toimiva metodi. Esitä jokin toinen metodi, joka osoitettavasti toimii, niin lupaan kokeilla sitä.
"Kannattaa pyytää viisautta ja ymmärrystä Kaikkivaltiaalta jonka viisaus on suurempaa kuin ihmisviisaus."
Kaikkivaltias? Mikä se on? Missä se elää ja miten siihen voi saada yhteyden?
Vai onko Kaikkivaltias taas näitä muinaisten mytologioiden taruhahmoja?
Minä en usko mytologisiin taruhahmoihin, mutta enhän minä myöskään usko horoskooppeihin.jason_dax kirjoitti:
Järki on ainoa toimiva metodi. Esitä jokin toinen metodi, joka osoitettavasti toimii, niin lupaan kokeilla sitä.
"Kannattaa pyytää viisautta ja ymmärrystä Kaikkivaltiaalta jonka viisaus on suurempaa kuin ihmisviisaus."
Kaikkivaltias? Mikä se on? Missä se elää ja miten siihen voi saada yhteyden?
Vai onko Kaikkivaltias taas näitä muinaisten mytologioiden taruhahmoja?
Minä en usko mytologisiin taruhahmoihin, mutta enhän minä myöskään usko horoskooppeihin.Toinen toimivampi menetelmä on se että antaa itsensä Herran kaikkivaltiaan käsiin.
Hän on rakastava Jumala ja antoi poikansa jotta saisimme syntimme anteeksi.Hänen viisautensa on paljon ihmisviisautta suurempi.
Ai miten saa yhteyden.Kääntyy Hänen puoleensa.Etsii Häntä.Lukee Raamattua käy kristillisissä tilaisuuksissa.Ennen kaikkea pyrkii toimimaan Hänen tahtonsa mukaan.
Ei ole taruhahmoja.Pelkäätkö jotain?Saat moninkertaisesti enemmän kuin mitä menetät kun käännyt Hänen puoleensa.L.J.H kirjoitti:
Toinen toimivampi menetelmä on se että antaa itsensä Herran kaikkivaltiaan käsiin.
Hän on rakastava Jumala ja antoi poikansa jotta saisimme syntimme anteeksi.Hänen viisautensa on paljon ihmisviisautta suurempi.
Ai miten saa yhteyden.Kääntyy Hänen puoleensa.Etsii Häntä.Lukee Raamattua käy kristillisissä tilaisuuksissa.Ennen kaikkea pyrkii toimimaan Hänen tahtonsa mukaan.
Ei ole taruhahmoja.Pelkäätkö jotain?Saat moninkertaisesti enemmän kuin mitä menetät kun käännyt Hänen puoleensa."Toinen toimivampi menetelmä on se että antaa itsensä Herran kaikkivaltiaan käsiin."
Mitä tietoa tai tieteellisiä teorioita ollaan saatu tällä menetelmällä?
"Hän on rakastava Jumala ja antoi poikansa jotta saisimme syntimme anteeksi.Hänen viisautensa on paljon ihmisviisautta suurempi."
Niinhän sinä väität, mutta vaadin vähän enemmän tukea väitteillesi, jotta uskoisin sinua.
"Ai miten saa yhteyden.Kääntyy Hänen puoleensa.Etsii Häntä."
Mistä pitää etsiä? Metsistä? Kaupungeista? Olisiko osoitetta tai tarkkaa sijaintia?
"Lukee Raamattua käy kristillisissä tilaisuuksissa."
Raamattu ja kristilliset kokoukset ovat ihmisten luomia asioita eikä niillä ole mitään tekemistä mahdollisten jumalolentojen kanssa.
Raamattu on luettu, paska kirja. Hahmot ovat äärimmäisen yksiulotteisia ja juonikuviot ovat heikkoja.
Kouluaikoina kävin pakosta mm. joulukirkossa (kristillinen tilaisuus) eikä siellä mitään jumalolentoa näkynyt eikä kuullut.
"Ennen kaikkea pyrkii toimimaan Hänen tahtonsa mukaan."
Mahdotonta ellen tiedä jumalolennon tahtoa. Sitähän taas yksikään ihminen ei tiedä. Jotta voisin tehdä tuon, minun olisi ensin tiedettä ko. olennon tahto ja sitä varten minun ensin löydettävä se.
"Ei ole taruhahmoja.Pelkäätkö jotain?Saat moninkertaisesti enemmän kuin mitä menetät kun käännyt Hänen puoleensa."
Raamattu on mytologinen tarusto --> Raamatun hahmo on mytologisen taruston hahmo
Jumala on Raamatun hahmo --> Jumala on mytologisen taruston hahmo. Selkeää logiikkaa.
Enkä minä tule menettämään yhtikäs mitään, vaikka en liittyisi edustamaasi maailmanloppua, verta, kuolemaa ja kärsimystä palvovaan hihhulilahkoon.jason_dax kirjoitti:
"Toinen toimivampi menetelmä on se että antaa itsensä Herran kaikkivaltiaan käsiin."
Mitä tietoa tai tieteellisiä teorioita ollaan saatu tällä menetelmällä?
"Hän on rakastava Jumala ja antoi poikansa jotta saisimme syntimme anteeksi.Hänen viisautensa on paljon ihmisviisautta suurempi."
Niinhän sinä väität, mutta vaadin vähän enemmän tukea väitteillesi, jotta uskoisin sinua.
"Ai miten saa yhteyden.Kääntyy Hänen puoleensa.Etsii Häntä."
Mistä pitää etsiä? Metsistä? Kaupungeista? Olisiko osoitetta tai tarkkaa sijaintia?
"Lukee Raamattua käy kristillisissä tilaisuuksissa."
Raamattu ja kristilliset kokoukset ovat ihmisten luomia asioita eikä niillä ole mitään tekemistä mahdollisten jumalolentojen kanssa.
Raamattu on luettu, paska kirja. Hahmot ovat äärimmäisen yksiulotteisia ja juonikuviot ovat heikkoja.
Kouluaikoina kävin pakosta mm. joulukirkossa (kristillinen tilaisuus) eikä siellä mitään jumalolentoa näkynyt eikä kuullut.
"Ennen kaikkea pyrkii toimimaan Hänen tahtonsa mukaan."
Mahdotonta ellen tiedä jumalolennon tahtoa. Sitähän taas yksikään ihminen ei tiedä. Jotta voisin tehdä tuon, minun olisi ensin tiedettä ko. olennon tahto ja sitä varten minun ensin löydettävä se.
"Ei ole taruhahmoja.Pelkäätkö jotain?Saat moninkertaisesti enemmän kuin mitä menetät kun käännyt Hänen puoleensa."
Raamattu on mytologinen tarusto --> Raamatun hahmo on mytologisen taruston hahmo
Jumala on Raamatun hahmo --> Jumala on mytologisen taruston hahmo. Selkeää logiikkaa.
Enkä minä tule menettämään yhtikäs mitään, vaikka en liittyisi edustamaasi maailmanloppua, verta, kuolemaa ja kärsimystä palvovaan hihhulilahkoon.Raamatusta löytyy Jumalan tahto, Raamatulla ja kristillisillä kokouksilla on tekemistä Jumalan kanssa olen vaikka kuinka monta kertaa tuntenut Hänen läsnäolonsa.
Missäpäin asut?Voisin kenties antaa vinkkejä missä käydä.Ja voit sanoa ääneen "Jumala jos olet olemassa ilmaise läsnäolosi minulle, täytä minut Pyhällä Hengellä."Mutta sinun täytyy myös olla vastaanottavainen.L.J.H kirjoitti:
Raamatusta löytyy Jumalan tahto, Raamatulla ja kristillisillä kokouksilla on tekemistä Jumalan kanssa olen vaikka kuinka monta kertaa tuntenut Hänen läsnäolonsa.
Missäpäin asut?Voisin kenties antaa vinkkejä missä käydä.Ja voit sanoa ääneen "Jumala jos olet olemassa ilmaise läsnäolosi minulle, täytä minut Pyhällä Hengellä."Mutta sinun täytyy myös olla vastaanottavainen.Vai että Raamatulla ja kristillisillä kokouksilla olisi jotakin tekemistä jumalolennon kanssa. Hah-hah, salli minun nauraa. Jo on pojalla suuret luulot.
Asun Helsingissä, kuten profiilisivullanikin pitäisi lukea.
Tuosta ääneen manailusta:
Olen kokeillut tuota, mutta se ei toiminut. Sinä taas kieroilet viimeisellä lauseella, vesität koko testin idean; testi voi antaa sinun ehdoillasi vain positiivisia tuloksia eikä negatiivinen tulos ole edes mahdollinen.jason_dax kirjoitti:
Vai että Raamatulla ja kristillisillä kokouksilla olisi jotakin tekemistä jumalolennon kanssa. Hah-hah, salli minun nauraa. Jo on pojalla suuret luulot.
Asun Helsingissä, kuten profiilisivullanikin pitäisi lukea.
Tuosta ääneen manailusta:
Olen kokeillut tuota, mutta se ei toiminut. Sinä taas kieroilet viimeisellä lauseella, vesität koko testin idean; testi voi antaa sinun ehdoillasi vain positiivisia tuloksia eikä negatiivinen tulos ole edes mahdollinen.toisiamme.Mikäköhän viimeisessä lauseessa on kieroilua?
"Vai että Raamatulla ja kristillisillä kokouksilla olisi jotakin tekemistä jumalaolennon kanssa"
Kyllä on ainoan oikein elävän Jumalan kanssa.
No nyt kun vilkaisin profiilia niin olet oikeassa siinä sanotaan Helsingissä.
Mutta ehdotan sinulle seuraavaa Helsingin jäähallilla on Näky-konferenssi 15-20.8. Tule sinne.
Sitten sellainen käsitys Helsingin tilanteestä minulla on että siellä olisi ainakin kolme hyvää seurakuntaa Elävät vedet,Salem,Vineyard.L.J.H kirjoitti:
toisiamme.Mikäköhän viimeisessä lauseessa on kieroilua?
"Vai että Raamatulla ja kristillisillä kokouksilla olisi jotakin tekemistä jumalaolennon kanssa"
Kyllä on ainoan oikein elävän Jumalan kanssa.
No nyt kun vilkaisin profiilia niin olet oikeassa siinä sanotaan Helsingissä.
Mutta ehdotan sinulle seuraavaa Helsingin jäähallilla on Näky-konferenssi 15-20.8. Tule sinne.
Sitten sellainen käsitys Helsingin tilanteestä minulla on että siellä olisi ainakin kolme hyvää seurakuntaa Elävät vedet,Salem,Vineyard.Viimeisen lauseen kieroilu on siinä, että siinä olevan testin lopputulos antaa vain yhdenlaisen tuloksen, eli että jumala on olemassa ja rukoilu toimii. Jotta testi olisi pätevä ja toimiva, sen on myös annettava tulos, joka on negatiivinen (eli tulos, jonka mukaan jumalaa ei ole tai että rukous ei toimi).
Tässä pieni analogia kysymyksen muodossa: mitä hyötyä on alkoholimittarista, joka antaa vain positiivista tulosta?
Jos väität Raamatulla ja oman lahkosi tilaisuuksilla olevan mitään tekemistä ihka oikean jumalolennon kanssa, niin silloin sinulla on hyvin suuret luulot.
Olen uskonnoton agnostinen ateisti, tuskin minua halutaan mihinkään konferenssiin tai tilaisuuksiin.
Muuten, pieni teoreettinen kysymys: jos menisin tuohon konferenssiin tai johonkin tilaisuuteen enkä tulisi uskoon, väittäisitkö että minä kumminkin tunsin jotain, mutta paadutin itseni?- peri(n)uskoton
jason_dax kirjoitti:
Viimeisen lauseen kieroilu on siinä, että siinä olevan testin lopputulos antaa vain yhdenlaisen tuloksen, eli että jumala on olemassa ja rukoilu toimii. Jotta testi olisi pätevä ja toimiva, sen on myös annettava tulos, joka on negatiivinen (eli tulos, jonka mukaan jumalaa ei ole tai että rukous ei toimi).
Tässä pieni analogia kysymyksen muodossa: mitä hyötyä on alkoholimittarista, joka antaa vain positiivista tulosta?
Jos väität Raamatulla ja oman lahkosi tilaisuuksilla olevan mitään tekemistä ihka oikean jumalolennon kanssa, niin silloin sinulla on hyvin suuret luulot.
Olen uskonnoton agnostinen ateisti, tuskin minua halutaan mihinkään konferenssiin tai tilaisuuksiin.
Muuten, pieni teoreettinen kysymys: jos menisin tuohon konferenssiin tai johonkin tilaisuuteen enkä tulisi uskoon, väittäisitkö että minä kumminkin tunsin jotain, mutta paadutin itseni?siellä ilmoittaa olevansa tyystin erimieltä sen
puhujan kanssa. Ja ilmotuttaa eriävä mielipide
pöytäkirjaan?
Voitas tehdä atakki johonkin tilaisuuteen:D peri(n)uskoton kirjoitti:
siellä ilmoittaa olevansa tyystin erimieltä sen
puhujan kanssa. Ja ilmotuttaa eriävä mielipide
pöytäkirjaan?
Voitas tehdä atakki johonkin tilaisuuteen:D...että saarnan jälkeen ollaan varattu edes 5 minuuttia kysymyksille ja vastauksille.
Mutta tommoinen atakki olisi hyvä idea, esitettäisiin kysymyksiä ja saataisiin ihan varmasti porttikielto kyseiseen seurakuntaan.jason_dax kirjoitti:
Viimeisen lauseen kieroilu on siinä, että siinä olevan testin lopputulos antaa vain yhdenlaisen tuloksen, eli että jumala on olemassa ja rukoilu toimii. Jotta testi olisi pätevä ja toimiva, sen on myös annettava tulos, joka on negatiivinen (eli tulos, jonka mukaan jumalaa ei ole tai että rukous ei toimi).
Muuten, pieni teoreettinen kysymys: jos menisin tuohon konferenssiin tai johonkin tilaisuuteen enkä tulisi uskoon, väittäisitkö että minä kumminkin tunsin jotain, mutta paadutin itseni?Jos minä annan sinulle sekin etkä sinäkään siitä hyödy jos et suostu sitä ottamaan vastaan.
Käsi avoinna niin rahaa,nyrkissä ei mitään.
Tuohon teoreettiseen kysymykseen:Jos menisit etkä tulisi uskoon,väittäisinkö että kumminkin tunsit jotain, mutta paadutit itsesi?
Sanoisin että minun on kaksi kertaa Näky-konferenssissa käyneenä hyvin vaikea uskoa että joku voi käydä siellä eikä tunne mitään.Molemmat olivat aivan mahtavia tilaisuuksia.Sanoisinpa että kenties parhaimpia kristillisiä tilaisuuksia missä olen käynyt.
Mutta jollet tulisi.En sanoisi välttämättä niin että paadutit itsesi, mutta jotain meni pieleen.- ehkä kyse siitä
L.J.H kirjoitti:
Jos minä annan sinulle sekin etkä sinäkään siitä hyödy jos et suostu sitä ottamaan vastaan.
Tuohon teoreettiseen kysymykseen:Jos menisit etkä tulisi uskoon,väittäisinkö että kumminkin tunsit jotain, mutta paadutit itsesi?
Sanoisin että minun on kaksi kertaa Näky-konferenssissa käyneenä hyvin vaikea uskoa että joku voi käydä siellä eikä tunne mitään.Molemmat olivat aivan mahtavia tilaisuuksia.Sanoisinpa että kenties parhaimpia kristillisiä tilaisuuksia missä olen käynyt.
Mutta jollet tulisi.En sanoisi välttämättä niin että paadutit itsesi, mutta jotain meni pieleen.Että kohde oli liian älykäs massapsykoosia lietovalle propagandalle?
Uskon kyllä että sinulla on mahtavaa olla uskossa, ei millään pahalla.... - LäJäHihhuli
jason_dax kirjoitti:
Muuten, pieni teoreettinen kysymys: jos menisin tuohon konferenssiin tai johonkin tilaisuuteen enkä tulisi uskoon, väittäisitkö että minä kumminkin tunsin jotain, mutta paadutin itseni?Vastannut itse kysymykseen! Mitenpä sitä märehtivän jäniksen aivoilla kykenisikään...
L.J.H kirjoitti:
Jos minä annan sinulle sekin etkä sinäkään siitä hyödy jos et suostu sitä ottamaan vastaan.
Mutta jollet tulisi.En sanoisi välttämättä niin että paadutit itsesi, mutta jotain meni pieleen.Tuota shekki-juttua en nyt tajunnut, miten se liittyy meidän keskusteluumme?
Kiitän rehellisyydestäsi, se on teidän uskovaisten keskuudessä ÄÄRIMMÄISEN harvinaista. Moisiin konferensseihin meneminen on turhaa, koska se toimii testinä, joka antaa vain yhtä tulosta: Jos henkilö A tulee uskoon, niin jumala on olemassa. Jos henkilö B ei tule uskoon, niin jotain vain meni vialle, mutta jumala on vieläkin olemassa. Mitä helvetin järkeä siinä on?jason_dax kirjoitti:
Tuota shekki-juttua en nyt tajunnut, miten se liittyy meidän keskusteluumme?
Kiitän rehellisyydestäsi, se on teidän uskovaisten keskuudessä ÄÄRIMMÄISEN harvinaista. Moisiin konferensseihin meneminen on turhaa, koska se toimii testinä, joka antaa vain yhtä tulosta: Jos henkilö A tulee uskoon, niin jumala on olemassa. Jos henkilö B ei tule uskoon, niin jotain vain meni vialle, mutta jumala on vieläkin olemassa. Mitä helvetin järkeä siinä on?Tuskinpa vaan on turhaa mennä sinne sillä todennäköisesti koet jotain mitä et ole aikaisemmin kokenut.Jotain suurempaa,jotain enemmän.
L.J.H kirjoitti:
Tuskinpa vaan on turhaa mennä sinne sillä todennäköisesti koet jotain mitä et ole aikaisemmin kokenut.Jotain suurempaa,jotain enemmän.
Mitäs se suurempi ja enemmän oikeasti on? Ympäriltä kuuluva musiikki, sen sanat ja melodia. Ympäröivät ihmiset ja heidän yhteys. Mikkiin puhuvan saarnaajan karismaattinen ääni ja kertomukset. Ja ties kuinka monta muuta psykologista vipua, jonka avulla voidaan saada ihminen tuntemaan "jotain suurempaa, jotain enemmän".
Miksi olento, jonka pitäisi olla kaikkialla samanaikaisesti, löytyy suuremmalla todennäköisyydellä psykologisia vaikuttimia täynnä olevista kokouksista kuin yksin kotona? Miksi minä en voi nyt tämän koneen ääressä tuntea "jotain suurempaa, jotain enemmän"? Minun teoriani on, että en pysty tuntemaan niitä, koska tilaisuuksien psykologiset vaikuttimet puuttuvat.
Minä en käy kristittyjen kokouksissa, koska en ole kristitty. Ethän sinäkään käy esim. muslimien kokouksissa, koska olet ei-muslimi.jason_dax kirjoitti:
Mitäs se suurempi ja enemmän oikeasti on? Ympäriltä kuuluva musiikki, sen sanat ja melodia. Ympäröivät ihmiset ja heidän yhteys. Mikkiin puhuvan saarnaajan karismaattinen ääni ja kertomukset. Ja ties kuinka monta muuta psykologista vipua, jonka avulla voidaan saada ihminen tuntemaan "jotain suurempaa, jotain enemmän".
Miksi olento, jonka pitäisi olla kaikkialla samanaikaisesti, löytyy suuremmalla todennäköisyydellä psykologisia vaikuttimia täynnä olevista kokouksista kuin yksin kotona? Miksi minä en voi nyt tämän koneen ääressä tuntea "jotain suurempaa, jotain enemmän"? Minun teoriani on, että en pysty tuntemaan niitä, koska tilaisuuksien psykologiset vaikuttimet puuttuvat.
Minä en käy kristittyjen kokouksissa, koska en ole kristitty. Ethän sinäkään käy esim. muslimien kokouksissa, koska olet ei-muslimi.että sinne on kokoontunut porukkaa ylistämään Jumalaa Hänellä on vahva läsnäolo, porukka on kiinnittänyt huomionsa Häneen ja siksi siellä on Pyhän hengen läsnäolo.
Kannattaa tulla vaan niin voit sen jälkeen paremmin miettiä, mikä kannattaa olla.
Saat uutta ja tuoretta näkökulmaa.L.J.H kirjoitti:
että sinne on kokoontunut porukkaa ylistämään Jumalaa Hänellä on vahva läsnäolo, porukka on kiinnittänyt huomionsa Häneen ja siksi siellä on Pyhän hengen läsnäolo.
Kannattaa tulla vaan niin voit sen jälkeen paremmin miettiä, mikä kannattaa olla.
Saat uutta ja tuoretta näkökulmaa....mutta minun näköiseni otus kun sellaiseen paikkaan kavelee, niin varmasti muuttuu tilaisuuden luonne. En usko, että kukaan teistä hyväksyy toista ihmistä, etenkin kun kyseessä on homoseksuaali ja vielä agnostinen ateisti. Minä en mene kristittyjen kokouksiin, koska minä en ole niihin tervetullut.
jason_dax kirjoitti:
...mutta minun näköiseni otus kun sellaiseen paikkaan kavelee, niin varmasti muuttuu tilaisuuden luonne. En usko, että kukaan teistä hyväksyy toista ihmistä, etenkin kun kyseessä on homoseksuaali ja vielä agnostinen ateisti. Minä en mene kristittyjen kokouksiin, koska minä en ole niihin tervetullut.
Olet homoseksuuali,tyytyväinen asiaan vai haluaisitko eroon siitä?.Ja vaikka olisit minkä näköinen niin ei todellakaan Näky-konferenssin luonne muutu miksikään.
Edelleen kehotan menemään sinne.Siellä on yleisesti ottaen tuhansittain porukkaa siellä Näky-konferenssissa.Voit sanoa että minä neuvoin sinne.L.J.H kirjoitti:
Olet homoseksuuali,tyytyväinen asiaan vai haluaisitko eroon siitä?.Ja vaikka olisit minkä näköinen niin ei todellakaan Näky-konferenssin luonne muutu miksikään.
Edelleen kehotan menemään sinne.Siellä on yleisesti ottaen tuhansittain porukkaa siellä Näky-konferenssissa.Voit sanoa että minä neuvoin sinne.Olen sujut seksuaalisuuteni kanssa enkä lähde sitä pakottamaan luonnottomaan suuntaan.
Enkä ole menossa mihinkään konferenssiin, sori mutta en luota sinuun.- Apostoli35
jason_dax kirjoitti:
Minä en käy kristittyjen kokouksissa, koska en ole kristitty. Ethän sinäkään käy esim. muslimien kokouksissa, koska olet ei-muslimi."Miksi olento, jonka pitäisi olla kaikkialla samanaikaisesti, löytyy suuremmalla todennäköisyydellä psykologisia vaikuttimia täynnä olevista kokouksista kuin yksin kotona? "
Olen aivan samaa mieltä.
- Isti Ate
>>Ja näinhän asia menee ihmisjärjellä ei voi selittää kaikkea.>Olenkos kertonut sitä että kun kerran olin kirjastossa ja nostin lehtihyllyllä olevaa vapaa-ajattelijat lehteä niin vieressä olevassa lastenvaunuissa yksi lapsi alkoi parkumaan kun laitoin takaisin huuto lakkasi.Siinä lehdessä täytyy olla jotain joka pelottaa lapsia.Kenties se tulisi kieltää.
- Seemiläiset sepot
"vähän aikaa sitten oli R-kioskilla, ja nostin lehtitelineen ylähyllyltä Hustler-lehden, jolloin kioskin keski-ikäinen myyjätär alkoi hymyillä."
Minä tein pientä pilaa parikymppisen R-kioskin myyjättären kanssa. Ostin bussikorttiini lisää aikaa, kun päähäni pälkähti kysyä kondoomeja.
- Missäs teillä on kondoomeja? Kysyin.
Myyjä viittasi kädellään kassan viereen ja sanoi, että tässähän näitä. Pyörittelin paketteja hetken ja sitten kysyin, että mitä hän suosittelisi. Onko jokin erityisen hyvä? Hämillään hän otti Sultan-paketin ja sanoi, että näistä hän pitää. Vastasin: - Jos olet niitä testannut ja nyt niitä suosittelet, niin käy mulle.
Nyt kun käyn kyseisessä kioskissa ja sama myyjätär on paikalla, niin häneltä irtoaa minulle aina leveä hymy. - peri(n)uskoton
Seemiläiset sepot kirjoitti:
"vähän aikaa sitten oli R-kioskilla, ja nostin lehtitelineen ylähyllyltä Hustler-lehden, jolloin kioskin keski-ikäinen myyjätär alkoi hymyillä."
Minä tein pientä pilaa parikymppisen R-kioskin myyjättären kanssa. Ostin bussikorttiini lisää aikaa, kun päähäni pälkähti kysyä kondoomeja.
- Missäs teillä on kondoomeja? Kysyin.
Myyjä viittasi kädellään kassan viereen ja sanoi, että tässähän näitä. Pyörittelin paketteja hetken ja sitten kysyin, että mitä hän suosittelisi. Onko jokin erityisen hyvä? Hämillään hän otti Sultan-paketin ja sanoi, että näistä hän pitää. Vastasin: - Jos olet niitä testannut ja nyt niitä suosittelet, niin käy mulle.
Nyt kun käyn kyseisessä kioskissa ja sama myyjätär on paikalla, niin häneltä irtoaa minulle aina leveä hymy.Tapahtui Lepuskin vanhassa Maxissa: Oltiin broidin kanssa kassalla ostoksina varmaan kaljaa ja makkaraa kauheat määrät. Ei siis mitään ylpeiltävää meidänkään ostoksissamme.
Jälkeemme tuli vaatimattoman kokoinen ja näköinen tumma kaveri kassalle. Hänen ostoksenaan oli aivan tolkuton määrä banaaninmakuisia kondomeja, eikä mitään muuta! Nauruhermoni oli katketa siihen paikkaan, sillä kontrasti miehen ja ostosten välillä oli suuri. Mielessä pyöri kymmenet huulet tyyliin "joku sitten tykkää banaanista" ja muuta vastaavaa. Aivan hervoton hekotus odotti viimeistä liipaisua (mistähän nekin muuten oikein tulee, jostain väsymyksen tapaisesta kai).
Sain kuitenkin hillittyä itseni, vaikka vaikeaa se oli. Kaverin ostokset teki muuten lähemmäs 600 silloista markkaa, jotka hän hoiteli tyylikkäästi käteisellä.
Että mitäkö tästä opimme? No, ei oikein mitään. Tekijämiehet tuntuvat liikkuvat aika hissukseen! Ja turvaseksi on näköjään hinnoissaan. Joskus se on mullakin riskinotto kannattanut ja säästynyt muutama markka parempaan tarkoitukseen:)
- kirjastovirkailija
Ettei vaan ollut se sinun paholaismainen olemuksesi joka sai sen kakaran parkumaan?
Minun elämän perusta on kylläkin oma järkeni, ilman sitä olisin hukassa sekä työtön. Jumalista en ole koskaan koko elämäni (46v.) aikana saanut mitään havaintoja, en pienintäkään todisteen murusta. Jos sinulla on esittää jotain niin siitä vain, joulupukkitasolla ei viitsi paljoa keskustella.- tai-älkää!
Olen nähnyt suuren kurpitsan, viimeksi vainajien päivänä!!! Sen silmät loistivat kuin sata smarkdia,nenä hehkui kuni kuu kirkkaana kuutamoyönä ja suu hohti kamoittavana kekäleenä inhottavasti irvistellen!!! Tämän kaiken minä näin ja se on totisina totta!--Niin totta kuin kirkon ROTTA!!---Siinä teille todiste todellisesta jumalasta.
minun olemus oli sama koko ajan.Lehti ylös lapsi parkuu,alas hiljenee.
Esittää jotain.Toisinaan kun on ollut kurja fiilis ja olen pyytänyt Hänen apuaan, fiilis on muuttunut upeaksi vaikka ongelma on tallella.
Samaten toisinaan olen ollut tilanteissa joista en omalla järjellä pääse eteenpäin, ja kun olen pyytänyt Herralta apua sitten olen päässyt.- esittää
L.J.H kirjoitti:
minun olemus oli sama koko ajan.Lehti ylös lapsi parkuu,alas hiljenee.
Esittää jotain.Toisinaan kun on ollut kurja fiilis ja olen pyytänyt Hänen apuaan, fiilis on muuttunut upeaksi vaikka ongelma on tallella.
Samaten toisinaan olen ollut tilanteissa joista en omalla järjellä pääse eteenpäin, ja kun olen pyytänyt Herralta apua sitten olen päässyt.kuten arvelinkin, lisää typötyhjää sahahelinää.
No sitähän maailmaan kyllä mahtuu.
Ai niin, minun siskoni muuten rukoili herralta apua. No mitäpä tapahtui - siskoni kuoli. Hyvin auttaa se herra ja rukoilu. (Ja tähän ei sitten kannata vastata sitä tyypillistä "tutkimattomia ovat herran tiet" -höpölöpöä, joka ei kerro yhtään mitään yhtään mistään.
Tyhjästä on paha nyhjästä, siinä koko totuus. - sinun sielussasi
esittää kirjoitti:
kuten arvelinkin, lisää typötyhjää sahahelinää.
No sitähän maailmaan kyllä mahtuu.
Ai niin, minun siskoni muuten rukoili herralta apua. No mitäpä tapahtui - siskoni kuoli. Hyvin auttaa se herra ja rukoilu. (Ja tähän ei sitten kannata vastata sitä tyypillistä "tutkimattomia ovat herran tiet" -höpölöpöä, joka ei kerro yhtään mitään yhtään mistään.
Tyhjästä on paha nyhjästä, siinä koko totuus.olekaan mitään, mistä nyhjästä. Olet jo koittanu, ja tyhjäksi sen huomannut.
Tai on siellä sentään kaikkea roinaa ja katkeruutta ja omahyväisyyttä sikinsokin. - sait sitten itsellesi
sinun sielussasi kirjoitti:
olekaan mitään, mistä nyhjästä. Olet jo koittanu, ja tyhjäksi sen huomannut.
Tai on siellä sentään kaikkea roinaa ja katkeruutta ja omahyväisyyttä sikinsokin.taivaspaikan?
Niinpä niin. Lasikattoisessa talossa asuvan ei paljon kannata kiviä paiskoa. Eikä kait ainakaan sitä ensimmäistä.
Ja se sinun lahkosi on? - akk.
sait sitten itsellesi kirjoitti:
taivaspaikan?
Niinpä niin. Lasikattoisessa talossa asuvan ei paljon kannata kiviä paiskoa. Eikä kait ainakaan sitä ensimmäistä.
Ja se sinun lahkosi on?Kellokosken apostoli omasta armostaan :D :D
Ei sitä ole mihinkään isompaan lahkoon huolittu, hullu kun avaa housujaan ja kusee ympäriinsä aina joutuessaan "hurmokseen" toisinsanoen jokapäivä :D :D akk. kirjoitti:
Kellokosken apostoli omasta armostaan :D :D
Ei sitä ole mihinkään isompaan lahkoon huolittu, hullu kun avaa housujaan ja kusee ympäriinsä aina joutuessaan "hurmokseen" toisinsanoen jokapäivä :D :DTehdään selväksi että tähän ketjuun ole osallistunut vain nimimerkilläni.
- Nimimerkitön mölisijä
L.J.H kirjoitti:
Tehdään selväksi että tähän ketjuun ole osallistunut vain nimimerkilläni.
JOKA HUUTAA!
- peri(n)uskoton
iltasatuna, että jos hän ei nuku kiltisti, niin Isi tulee tekemään aamulla pojalleen Jeesukset.
Eli ottaa 5 tuuman naulat ja hakkaa käsistä ja jaloista mäntyyn roikkumaan! Kyllä sellanen 4v varmaan nukkuu sitten yönsä rauhallisesti..
Että oliko sulla muuta tällä kertaa?- Isti Ate
Muistuipa mieleeni ikivanha juttu:
Pikkupoika sanoi äidilleen: "Äiti, miksi en saa mennä toisten lasten kanssa ulos leikkimään, vaan minun pitää pyöriä yksinäni täällä sisällä?"
Äiti: "Turpa kiinni, tai naulaan toisenkin jalan lattiaan!"
- Rausku
"ihmisjärjellä ei voi selittää kaikkea"
Miksiköhän sitten uskovaiset pyrkivät järjellä selittämään koko maailmankaikkeuden rakenteen, tarkoituksen ja muiden ihmisten elämän tarkoituksen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3962082Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121929Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2491404Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.811041Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56965Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402938Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39808- 56779
- 75750
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70724