Lautamiehentie...

ä-ippä82

Kertoisiko joku onko tämä osoite sopiva asuinalue lapsiperheelle? Löytyykö läheltä päiväkoti? Ja yleensäkin asuinviihtyvyys.., puistoja lapsille tms.??
Kiitokset jo etukäteen vastaajille=)
Kertokaa mielipiteitä Vantaalle muuttavalle perheelle.

14

3144

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvomies

annan seuraavan neuvon muuttipa mihin paikkaan tahansa, älä ikinä muuta kaupungin/kunnan asuntoihin vaan muuta muualle...

Tuo jo takaakin 95% todennäköisyydellä sen että rauhallista on...

• vai???

Siis Pakkalassa?
      Lähellä on ainakin pari päiväkotia, voi olla enemmänkin mutta ei ole pistänyt silmään kun ei ole itsellä lapsia. Kouluja löytyy ainakin kaksi. Pikku puistoja on kyllä mutta Lautamiehentie ym sillä alueella olevien talojen takanahan on mieletön pelto, puro ja metsää jossa pennuilla on kiva leikkiä.

Viihtyvyys...itse viihdyn oikein hyvin. Turvallista on vaikka välillä tulee raahauduttua kotiin hyvinkin myöhään.

• Lautamiehentien

Takana oleva perunapelto on voimalinjan alusta ja koirien temmellyskenttä. Käsittämättömän paljon siihen mahtuukin koirien "sitä itseään".

Päiväkoti tilanne kannattaa selvittää, paikkoja ei tasan ole ja bussilla siirtyy aika monta äippää tikkurilaan aamuisin.

Päällimmäisenä tosiaan taisi jäädä Koiran*** mieleen koko paikasta, kertonee jotain...

• Viihdyn Pakkalassa

On sopiva asuinalue. Peltoa ja metsää ja tilaa on. Ja Jumbon palvelut kivenheiton päässä. Olen asunut täällä nyt yli vuoden.

Päiväkodeista en osaa sanoa muuta, kun mitä olen hesarista lukenut, että ne päiväkodit, mitä täällä ovat, ei riitä alueen lapsipaljoudelle. Eli lapsia joudutaan viemään lähialueiden päiväkoteihin. Se on suuri harmi. Itse olen raskaana, ja mietin jo nyt, että pitääkö täältä pois muuttaa sen takia, että ei päiväkotipaikkaa välttämättä löydy. Ei viitsisi autolla/dösällä mihinkään muihin kaupunginosiinkaan mukuloita hoitoon työmatkoilla viedä. Tarkasta tämä tilanne vielä kaupungilta, että missä nyt mennään.

Muutoin olen pitänyt alueesta. Luontoa on, ja Jumbossa palvelut. Busseja menee alati Helsinkiin, jos julkisilla kulkee.

• ä-ippä82

Harmi juttu tuo päiväkotitilanne, mutta täytyy olla yhteydessä lähemmin Pakkalan hoitopaikkoihin ja tiedustella tämän hetkistä tilannetta.
        Kiitoksia jo tähän astisille vastaajille, =)
        lisää mielipiteitä vaan tulemaan!

• vaikea tilanne

Leikkipuistoja ja kivoja ulkoilualueita löytyy, mutta päivähoitopaikat on kiven alla. Aiemmin oli tapana viedä lapsia Tikkurilaan hoitoon, mutta nyt on sielläkin paikat tyrehtyneet.

• asukas

Ihmettelen kyllä joidenkin kommentteja, joissa puhutaan Pakkalan metsistä ja luonnosta. Anteeksi, mutta mistähän ne mahtaakaan löytyä?

Alueen viimeinen metsä on jäämässä uuden Pakkalanrinteen asuinalueen alle ja kartanomiljöön viereen (ja jopa osittain sen sisälle) ollaan tunkemassa SOK:n jättikonttoria. Voimalinja-aukio päästää talvisin hyisen viiman puhaltamaan esteettä alueen läpi.

Kyllä luonnonläheisyys on viimeinen asia, millä itse Pakkalaa lähtisin mainostamaan. Voimalinjojen halkomaan ja meluisien valtateiden risteyksessä sijaitsevaan Pakkalaan se käsite ei oikein sovi.

Alueen palvelut pyörivät Jumbon ympärillä, edes yhtään kioskia ei ole enää sen ulkopuolella. Lisäksi omaa terveyskeskusta ei ole, vaan alati kasvava asukasjoukko joutuu matkustamaan terveyspalveluidensa perässä kilometrien päähän Tikkurilaan.

Itse en pidä Pakkalaa mitenkään erikoisena asuinalueena. Parempiakin on nähty - paljon parempia.

• Yrjö Pussi

On siellä se puro-pahanen (oja) joka dunkkaa karseelle. Luontoa löytyy sitten ylästöstä ja tammistosta.

• Vacke
        Yrjö Pussi kirjoitti:

On siellä se puro-pahanen (oja) joka dunkkaa karseelle. Luontoa löytyy sitten ylästöstä ja tammistosta.

Pakkalasta Ylästön luonnonsuojelualueelle matkaa ehkä 2km,onko se oikeasti liikaa? Kyse on kuitenkin pääkaupunkiseudusta.

• eippiiii

Lautamiehentie 12 Vantaa, tietääkö joku tämän talon tarinan? Tämä omakotitalo ollut lähemmäs 10vuotta jos ei ylikin jo keskeneräisenä. Tontti ainakin näyttää järkyttävän pieneltä taloon nähden, rakennettu liian pienelle tontille? rakentajat kuolleet vai rahat loppuneet? Jännä sinäänsä ettei asuntoa ole myyty pois keskeneräisenä vaan jätetty paikalleen mätänemään...surullista..

• Keskeneräinen

Ja nyt palanut Lautamiehentiellä =/. Eikö kukaan tiedä, mikä tämän tarina on?

• gsghd

Milloinkahan tuo oli aloitettu ja keskeytynyt?

• Anonyymi

Vieläkö se palanut talo on siinä vai joko on purettu pois? Muistaakseni siinä oli jotain aviero vakuutussählinkiä taustalla. Saattaa olla, että hesarissa, Helsingin Uutiset tms. oli pieni juttu aiheesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1588
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1449
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      62
      1288
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1280
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe