Shell V-Power kokemuksia ??

ViiPower

Ootteko tankannut Shellin uutta V-Power bensaa? Millaisia kokemuksia? Kiihtyykö nopeammin? Reagoiko moottori nopeammin?

Itse sitä tuossa illalla tankkasin ja ajelin sitten reilusti. Empä tiedä.... kuvittelinko, että moottori olisi hieman pirteämpi vai mitä. Jos ero on hyvinkin pieni, niin onko siitä sitten mitään hyötyä. Hinnaltaan oli 10snt kalliimpaa, kuin 95 tällä hetkellä. Pitää vielä huomenna testata ja kuulostella.

107

48616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mainos kikka?

      Eiköhän tuo ole pelkkää potaskaa, mainoskikka.

      • Masentaja*

        On tuota tullut jo pidemmän aikaa käytettyä ja kyllä minun pirssi ainakin on huomattavasti "herkempi". Ja ihan sama mulle mitä muut ovat mieltä.


      • Törkeä hinnanlisä
        Masentaja* kirjoitti:

        On tuota tullut jo pidemmän aikaa käytettyä ja kyllä minun pirssi ainakin on huomattavasti "herkempi". Ja ihan sama mulle mitä muut ovat mieltä.

        ylimääräistä tästä menovedestä? Shellin markkinointikikka teineille, jolla yhtiö rahastaa hintatiedottomia autoilijoita. Aivan sama kiihtyykö autoni 0,1 sekuntia nopeammin...


      • *gasolina*
        Törkeä hinnanlisä kirjoitti:

        ylimääräistä tästä menovedestä? Shellin markkinointikikka teineille, jolla yhtiö rahastaa hintatiedottomia autoilijoita. Aivan sama kiihtyykö autoni 0,1 sekuntia nopeammin...

        Kohtuullinen litrahinta "mummoina".

        Et huomannut että V-Power "laskee myös kulutusta"... niin varmaan! Omalla ajokäytöksellä saavuttaa helposti 0,5 litran kulutussäästön satasella.


      • Rattimatti
        Törkeä hinnanlisä kirjoitti:

        ylimääräistä tästä menovedestä? Shellin markkinointikikka teineille, jolla yhtiö rahastaa hintatiedottomia autoilijoita. Aivan sama kiihtyykö autoni 0,1 sekuntia nopeammin...

        Mahtaisikohan korkeampi hinta johtua siitä, että kyseessä on erillinen tuontituote, joka on ainoastaan Shellin varastoimaa. 95- ja 98-bensat ovat yleislaatuja, joita varastoidaan lähinnä Nesteen jalostamina raakabensoina(Teppari poikkeutena), eri yhtiöiden varastoilta lähtevinä kuitenkin yhtiökohtaisesti lisäainestettuina. Jalostus-, kuljetus- ja varastointikustannukset tekevät eron. Toisekseen tuntuihan noista V-Powerin ominaisuuksista löytyvän oikein mustaa valkoisella eli labran kommentit ominaisuuksista. Ja tuskinpa Shell olisi tuotteen kehitykseen työntänyt rahaa ilman tulosvaatimuksia, sillä ei se Ferrari-yhteistyö mitään ilmaista ole.


      • realisti

        Mikä vaivaa ihmisiä jotka ajattelematta heti leimaa tällaiset asiat mainoskikaksi yms.
        Eikö 95 oktaanisesta 99.7 oktaaniseen ole kuitenkin tarpeeksi iso ero liikauttamaan mäntää vähän rivakammin. 95 nyt on sellaista halvalla tehtyä bensaa jonka auto nippanappa polttaa.
        kyllä tuon v-powerin huomaa ainakin tehokkaassa autossa. niin miksihän moottoriurheilussa ei käytetä 95 niin saataisiin kustannuksia alas ja tehotkin pysymään :)


      • opel rulezzz
        realisti kirjoitti:

        Mikä vaivaa ihmisiä jotka ajattelematta heti leimaa tällaiset asiat mainoskikaksi yms.
        Eikö 95 oktaanisesta 99.7 oktaaniseen ole kuitenkin tarpeeksi iso ero liikauttamaan mäntää vähän rivakammin. 95 nyt on sellaista halvalla tehtyä bensaa jonka auto nippanappa polttaa.
        kyllä tuon v-powerin huomaa ainakin tehokkaassa autossa. niin miksihän moottoriurheilussa ei käytetä 95 niin saataisiin kustannuksia alas ja tehotkin pysymään :)

        aivan hyvin vielä 92 oktaanista eli kyllä mahtaa palaa 95 vielä ihan hyvin kaikissa ja palaa se 92:nenkin kaikissa ei siinä oo mitään eroo 98 muuta kuin että mitä vähempi oktaaninen sitä nopeemmin se palaa eli rupee jotkin nykyautot nakuttaa kun palaa liian nopeasti.


      • Jiisseli
        Törkeä hinnanlisä kirjoitti:

        ylimääräistä tästä menovedestä? Shellin markkinointikikka teineille, jolla yhtiö rahastaa hintatiedottomia autoilijoita. Aivan sama kiihtyykö autoni 0,1 sekuntia nopeammin...

        Maksaako kaikki viinatkin saman verran prosenteista riippumatta?

        Ennen tuli käytettyä V-Poweria, kun oli bensa-auto (2,5 litran Volvo). Ohitustilanteissa huomasi eron, miten paljon herkemmin auto kiihtyi verrattuna 95:een, jota käytin ennen. Moottorikaan ei käynyt yhtä kuumana kuin ennen ja kulutussäästöäkin tuli, luonnollisesti korkeampioktaanisella ajettaessa. Tämä omien kokemusten pohjalta.

        Nykyään alla on diesel.


      • heikkojen huijausta?
        realisti kirjoitti:

        Mikä vaivaa ihmisiä jotka ajattelematta heti leimaa tällaiset asiat mainoskikaksi yms.
        Eikö 95 oktaanisesta 99.7 oktaaniseen ole kuitenkin tarpeeksi iso ero liikauttamaan mäntää vähän rivakammin. 95 nyt on sellaista halvalla tehtyä bensaa jonka auto nippanappa polttaa.
        kyllä tuon v-powerin huomaa ainakin tehokkaassa autossa. niin miksihän moottoriurheilussa ei käytetä 95 niin saataisiin kustannuksia alas ja tehotkin pysymään :)

        "Eikö 95 oktaanisesta 99.7 oktaaniseen ole kuitenkin tarpeeksi iso ero liikauttamaan mäntää vähän rivakammin."

        REALISTILLE,
        jos auto on rakennettu vaikkapa 91 okt. bensalle, se ei saa mitää nisävoimaa vaikak laittaisi mitä vaan.

        toiseksi, jos vähänkin ollet kiinnostunut veneilystä ymmärärt, pitää aina nopeammin tyhjentää laitteisto bensasta, mitä enemmän se on lisäaineistettua,
        koska veneillähän ajetaan harvemmin
        ja
        sitten se bemnsiini haihtuu ja lisäaine jää, eikä sula uudelleen niistä suuttimista tai mistään., syntyy käyntihäiriöitö.

        Sama on autoissa, jos ajat koneen kuumaksi ja sitten seuraava ajo on 2-3 pv päästä niin aina se bensa ja lisäaine ei haihdu, eli häiriöitä tulee useisiin autoihin, eivätkä ne poistu kierrolsilla.

        Ja jos tarkemmin luet ja ymmärrät,
        EI SHELL bensassaan mitää lupaakaan, uskottelee vain,
        se on tarkoitettu vain heikon lukutaidon omaaville jotka arvelee että tekstissä jotain luvataan.


      • Supertommy
        heikkojen huijausta? kirjoitti:

        "Eikö 95 oktaanisesta 99.7 oktaaniseen ole kuitenkin tarpeeksi iso ero liikauttamaan mäntää vähän rivakammin."

        REALISTILLE,
        jos auto on rakennettu vaikkapa 91 okt. bensalle, se ei saa mitää nisävoimaa vaikak laittaisi mitä vaan.

        toiseksi, jos vähänkin ollet kiinnostunut veneilystä ymmärärt, pitää aina nopeammin tyhjentää laitteisto bensasta, mitä enemmän se on lisäaineistettua,
        koska veneillähän ajetaan harvemmin
        ja
        sitten se bemnsiini haihtuu ja lisäaine jää, eikä sula uudelleen niistä suuttimista tai mistään., syntyy käyntihäiriöitö.

        Sama on autoissa, jos ajat koneen kuumaksi ja sitten seuraava ajo on 2-3 pv päästä niin aina se bensa ja lisäaine ei haihdu, eli häiriöitä tulee useisiin autoihin, eivätkä ne poistu kierrolsilla.

        Ja jos tarkemmin luet ja ymmärrät,
        EI SHELL bensassaan mitää lupaakaan, uskottelee vain,
        se on tarkoitettu vain heikon lukutaidon omaaville jotka arvelee että tekstissä jotain luvataan.

        "heikkojen huijausta"
        "REALISTILLE,
        jos auto on rakennettu vaikkapa 91 okt. bensalle, se ei saa mitää nisävoimaa vaikak laittaisi mitä vaan.

        toiseksi, jos vähänkin ollet kiinnostunut veneilystä ymmärärt, pitää aina nopeammin tyhjentää laitteisto bensasta, mitä enemmän se on lisäaineistettua,
        koska veneillähän ajetaan harvemmin
        ja
        sitten se bemnsiini haihtuu ja lisäaine jää, eikä sula uudelleen niistä suuttimista tai mistään., syntyy käyntihäiriöitö."

        Voi voi sinua apukoululaista. Opettele nyt ensiksi kirjoittamaan edes jollain tavalla ennen kuin alat viisastelemaan.....


      • Anonyymi
        *gasolina* kirjoitti:

        Kohtuullinen litrahinta "mummoina".

        Et huomannut että V-Power "laskee myös kulutusta"... niin varmaan! Omalla ajokäytöksellä saavuttaa helposti 0,5 litran kulutussäästön satasella.

        Moottorissa on neljä osaa joista kaksi on metallia, yksi on öljy ja yksi on polttoaine.
        Mitä paremmin sopivat yhteen, sen parempi. Jos joku on huono niin koko paketti ei toimi.
        Kukaan ei laittaisi jäteöljyä moottoriin.
        Ei myös jätebensoja vaan kunnon litkuja!

        T eräs autoltaan parasta odottava!


    • tosi automies

      niin tankkasin minäkin ja auto toimii ihan erilailla kuin ennen ei nyi ja kiihtyy ja vääntää ihan erilailla muuta pensaa en enää käytä ennen 95 ihan paskaa verrattuna tohon poweriin

      • kun tankkaa..

        Shumin pissaa tankkiin. Kemiallinen koostumus erilainen. Kovaa kamaa.


      • oktaania
        kun tankkaa.. kirjoitti:

        Shumin pissaa tankkiin. Kemiallinen koostumus erilainen. Kovaa kamaa.

        Siinä on 99,7 oktaania vähintään kertoi shellin asiakaspalvelu. Sehän on oikeata rallibensaa. Sillä on paljon merkitystä ainakin kunnon peleihin. Liikkuu varmasti paremmin ja ei käy niin nkuumana.


      • juntti

        Uskomatonta jökellystä tuo teksti.


    • jooooo

      Vtu satasen pikavipil saa vtu tankin täytee ja vtu auto tiätzä liigguuuuu! Vtu köyhät vtu kyykyy ainakii tääl vtun Korsos, tiätzä vtu joooo.

      • 23

        vttu ewoör ljkfoer lefwlf tiät sä vittu.


    • tulos oli 0-100 noin 0,5sek nopeemmin (sekuntikellolla)

      kulutus laski 0.5litraa 100km, vaikka kaasujalka oli sen parin tankillisen ajan poikkeuksellisen raskaana.

      • Automiekkonen

        Tuo kulutushommakin on vähän sitä, että ei esim. tule kahta samanlaista jaksoa, joiden kulutus olisi vertailukelpoista. Ja kun jotain, josta kuvittelet olevan hyötyä, on autossa, tulee väistämättä hieman ajeltua siten että tulos olisi positiivinen. Eli vaikutus sama kuin lumelääkkeellä.

        Itse en todellakaan tuohon mainoskikkaan lähde rahojani pistämään.


      • Automiekkonen kirjoitti:

        Tuo kulutushommakin on vähän sitä, että ei esim. tule kahta samanlaista jaksoa, joiden kulutus olisi vertailukelpoista. Ja kun jotain, josta kuvittelet olevan hyötyä, on autossa, tulee väistämättä hieman ajeltua siten että tulos olisi positiivinen. Eli vaikutus sama kuin lumelääkkeellä.

        Itse en todellakaan tuohon mainoskikkaan lähde rahojani pistämään.

        lähdin testaamaan ku esson 98 pumppu hajos, ja nesteen 98 oli vaan 3senttii halvempaa ku paljon lähempänä oleva shellin 99.

        ja kuten sanoin kyllä sillä 99 oli ero 98 verrattuna. suorituskyvyssä lähes olematon, mutta kulutuksessa selkeämpi. Tosin kun hieman harrastin matikkaa ni totesin, että

        Esso 98 vs. Shell 99 = Esson bensalla halvempaa
        Neste 98 vs. Shell 99 = Suurinpiirtein samanhintasta, muutama senti sinne tai tänne. Itse tankkaisin 99. tulis 4km lyhyempi kotimatka ku ei tartte kiertää Nesteelle. Mutta toisaalta nyt ku Esson pumppu on korjattu, ni mä tankkaan siellä.


      • pölöhö
        jannetin82 kirjoitti:

        lähdin testaamaan ku esson 98 pumppu hajos, ja nesteen 98 oli vaan 3senttii halvempaa ku paljon lähempänä oleva shellin 99.

        ja kuten sanoin kyllä sillä 99 oli ero 98 verrattuna. suorituskyvyssä lähes olematon, mutta kulutuksessa selkeämpi. Tosin kun hieman harrastin matikkaa ni totesin, että

        Esso 98 vs. Shell 99 = Esson bensalla halvempaa
        Neste 98 vs. Shell 99 = Suurinpiirtein samanhintasta, muutama senti sinne tai tänne. Itse tankkaisin 99. tulis 4km lyhyempi kotimatka ku ei tartte kiertää Nesteelle. Mutta toisaalta nyt ku Esson pumppu on korjattu, ni mä tankkaan siellä.

        Ei ne millään vastaa toisiansa!! 98 ei millään oo sama ku melekein sata SHELL 99.7


      • WiiPower
        pölöhö kirjoitti:

        Ei ne millään vastaa toisiansa!! 98 ei millään oo sama ku melekein sata SHELL 99.7

        Pölöhö puhuu. Kukaan ei enää puhu 99,7 oktaanisesta, kun Shell (ST1) itsekin kertoo oktaaniluvun tyypillisen arvon oleva 98.8 ja minimiarvot 98. Ei muuten ollut helppo löytää tuota tuotetietoa, mutta tarpeeksi kun hakee ja kokeilee, niin löytyihän se.
        Elä täällä pölöhöt selittää, kun eivät tiedä mistään mitään.


    • testiajot

      Kuukauden olen ajellut testi mielessä ja lopputulos:

      -keskikulutus on käytänössä täysin sama kuin 95E:llä
      -moottori toimii hyvin, aivan kuten 95E:llä

      Yhteenvetona sanosin, että eipä ole järkevä ostos, ainakaan minun tapauksessani.

      • testiajo

        kyllä mulla ainakin kone käy pehmeemmin ja kulkee ja vääntää paremmin kun ajelen tolla powerilla verrattuna 95.seen


    • bensa-autoilija

      Aina mollataan näitä itäbensoja ja muita valtioita. Näitä 99 V-max polttoaineitahan on saanut jo yli 2v:n ajan Euroopassa (esim lähin paikka Tallinnan Shell-asemat. Taitaa olla
      Suomi viimeinen paikka Euroopassa ,jossa vielä eletään Sosialistidemokraattista Neuvosto-aikaa. Eestiäkin vielä nimitellään Viroksi, vaikka se on Neuvostoliittolainen maan nimi. Eli hyviä esimerkkejä meidän eurooppalaisuudestamme ?

      • täälläkin

        näkee! Eikö tuon huonon itsetunto -asian pitänyt jäädä jo taakse!"!

        Mitä Vitun väliä sillä on mitä joku maa meistä ajattelee.....??? Ei yksinkertaisesti mitään.

        Ja tuohon mittaamiseen missä myydään mitäkin aika monessa maassa V-poweria ei myydä ollenkaan, joten se siitä.


      • Tallinnan ukko

        Missä mahtaa olla Tallinnassa Shell asema? En minä ainakaan ole vielä
        sellaista löytänyt.


    • Inssi

      Tutkimuksilla (puolueettomilla) ei ole voitu osoittaa, että tästä bensiinilaadusta olisi mitään hyötyä auton moottorin toiminnalle jos ei ole mitään haittaakaan.

      Voittaja on besafirma joka saa näin suuremman katteen, bensiinin sisältämät lisäaineet ovat halpoja ja niiden kustannus on pian katettu ja sen jälkeen ne uunot jotka tätä bensaa ostavat lihottavat vain jossain päin maailmaa joidenkin kukkaroita.

      Hyväuskoisia on aina helppo jymäyttää!

      • Tippainssi

        Hyväuskoisia tai ei, mutta pyöräni huippunopeus nousi ~15km/h tunnissa ko. bensan ansiosta. Eikä ole kuin säälittävä 600cc.

        - Meitä on moneen junaan -


    • Ihan

      Jees. Vanhemmissa autoissa ;)

    • ViiPower

      Ajettu nyt 1,5 tankillista. Kaipa tuo ihan hyvää bensaa on, mutta ei tuota eroa huomaa. Pitäisi kai järjestää sokkotesti. Kulutus oli ihan sama kuin 95:lla. Eroa on vaikea huomata käytännössä, ehkä sekuntikellolla tai jossain laboratorio olosuhteissa. Turhaa maksaa 10snt enemmän bensasta. Minulla on uudehko VW Polo 1.2 joka on muutenkin herkkä kaasulle. Ehkä eron sitten huomaa vanhemmalla autolla tai sitten todella tehokkaalla ??

      Tankissani on taas 95:sta.

      • ABC:llä

        Prisman ABC:llä V-Power on vaan pari senttiä kalliimpaa. Ei sillai että se olis halvempaa kun muualla, mutta 95 on 1.439


      • missä?
        ABC:llä kirjoitti:

        Prisman ABC:llä V-Power on vaan pari senttiä kalliimpaa. Ei sillai että se olis halvempaa kun muualla, mutta 95 on 1.439

        missä abc asemalla myydään v-poweria?
        katsoin tankkaus.com sta ja en löytänyt yhtään abc-asemaa jolla olisi shellin ihmebensaa myynnissä...


      • tsädä
        missä? kirjoitti:

        missä abc asemalla myydään v-poweria?
        katsoin tankkaus.com sta ja en löytänyt yhtään abc-asemaa jolla olisi shellin ihmebensaa myynnissä...

        ..abc asemat eivät ole shellin omistuksessa. sitä on myynnissä etelä-suomessa shellin (!) miehitetyillä asemilla


    • -Sepeteus-

      Testasin V-Poweria vanhahkoon 1.8 litran koneeseen sekä uuteen chipattuun 4.2 litran V-kasiin.

      Omien havaintojeni lisäksi käytin kiihtyvyys mittaria.

      1.8 litran koneessa oli aikaisemmin käytetty ysivitosta enkä havainnut V-Powerin käyttäessäni mitään eroa eikä kiihtyvyys muuttunut miksikään.

      4.2 litran koneeseen oli aikaisemmin tankattu ysikasia enkä pystynyt havaitsemaan V-Poweria käytettäessäni mitään eroa mutta kiihtyvyysmittari osoitti kiihtyvyyden parantuneen 0.1 - 0.2 sekuntia lähdöstä ja olosuhteista riippuen.

    • Michael_

      Ja eroa 98 ei ole paljon, mutta tuntui selvästi pirteämmältä kuin autossani vakiona käytetty 95.

      Auto-bildin testissä ainakin omassani 98 toi 4-5hp lisää verratuna 95 - 99 en tiedä.

    • Kulkee

      Keskustelussa huomaa että kaikilla ei riitä mielenkiintoa aiheeseen mutta tekstiä pitää kirjoittaa. Itse olen testannut aivan normaalissa perheautossa Shell V-Power bensiiniä ja kyllä käynti ja kulku paranivat selvästi. Shell toi joskus markkinoille Formula bensiinin jossa oli eräänlainen kipinäntehostaja ja jo silloin muistan kokeilleeni ja käyttäneeni niin kauvan kunnes Shell lopetti tuotteen markkinoinnin Suomessa. Tässä tuotteessa on samanlainen ominaisuus mielestäni.Olisi kiva tietää onko oktaaniarvon 99.7 lisäksi tuotteessa kipinäntehostaja lisäaine? Mutta olen useamman tankillisen sekä autossa että veneessä polttanut ja veneeninopeus kasvoi selvästi. Jokainen tankkaa mitä tykkää ja miten lompsa antaa myöten mutta minä tankkaan kyllä Shellin V-Poweria.

    • LA uro

      Onko muilla samanlaisia kokemuksia, sattuipa itselleni ja parille tutulle että poverin tankkauksen jalkeen tuli käyntihäiriöitä kun tulpat ei kestänyt.

    • nakutustohtori

      Korkeaoktaanisen jujuhan on siinä että voidaan pitää korkeampaa viritysastetta moottorissa ilman että nakutus tuohoaa sen. Normaali perhekauppakassisedan ei paljoa bensalla parane, pieniä vaikutuksia voi olla toki. Hyötyä varsinkin turbollisissa..

    • V-poweristi

      Voi teitä ihmisiä, kun sanotte ajaneenne 1-2 tankillista v-poweria ja sanotte ettette ole huomanneet minkäänlaista eroa, ja uskon teitä!
      V-power ei yhdessä tai kahdessa tankillisessa ehdi tehdä autoillenne sitä mitä se on suunniteltu tekemään. V-power nimittäin sisältää moottoria puhdistavia aineosia, joka poistaa karstaa.
      Mitä puhtaampi moottori on, sen energia tehokkaampi se on, ja niin ollen vaatii vähemmän energiaa liikkuakseen joka sitten näkyy polttoainekulutuksen pienenemisenä. V-power myös on suunniteltu vähentämään kitkaa männän ja sylinterin seinämän välillä joka myös auttaa vähentämään energiahukkaa.

      Henkilökohtaisesti olen kuullut useiden henkilöiden sanovan kulutuksen tippuneen jopa 2 litralla / 100km kohden kun v-poweria on käytetty jatkuvasti useiden kuukausien ajan.

      Uusissa autoissa, joiden moottori ei ole vielä karstoittunut, ei välttämättä saada v-powerilla suurta hyötyä aikaan polttoainekulutuksen saralla, mutta auttaa ehkäisemään moottorin karstoittumista tulevaisuuden kannalta.

      Uskallampa väittää, että V-power tulee halvemmaksi kuin 95E pitkällä aikavälillä.

      Ja hieman täytyy provosoida, Miten teillä on varaa ajaa 95E:llä? :D

      • tykkääpowerista

        Itse ajelen tehokkaalla turbolla ja eron huomaan kaikkien 95,98 sekä v-powerin välillä. Myös nakutusherkkyys poistuu v-powerilla.

        Itsellä on käytännössä kaksi vaihtoehtoa, 98 ja v-power. Kummallakin auto pelaa hienosti. Lasketaanpa hieman.

        Ajan 10.000km vuodessa. Autoni kuluttaa 8,5L/100km joten kulutan 850 litraa vuodessa.

        98 ja v-powerin hintaero on jotakuinkin 5cnt/L, eli maksan vuodesta 42,50e enemmän kun tankkaan markkinoiden parasta polttoainetta.

        Ei tunnu kyllä omissa rahoissa missään ja rahoille saa helvetin hyvän hinta-laatusuhteen.


      • vientirakentaja itse

        Norjassa myydään myös 95 oct v-poweria. Itse tankkaan 99.


    • asdfsdfdfdfasaad

      Turbo autolla ajaessa eron huomaa. 99 oktaaninen bensiini myös puhdistaa venttiileitä ja konetta noin yleisesti.

      Älä osta V-poweri josset aja yli 150hv:n autoa tai autoa jossa turbo ahdin. Älä myöskään jos autossa ei ole tietokonetta joka osaa ottaa huomioon oktaanin muutoksen.

      • Chevy-gum

        Ajelin tuossa kesälomalla nelisen tankillista tätä Shellin ihmeainetta. Tulos: Joutokäynnin säädin likaantui ja joutokäyntikierrokset jumittuivat liki 3000r/min. Auto 1.4 Chevy Kalos aj. 12500km. Korjaamoreissu tuli, en laita moista litkua oman autoni tankiin enää ikinä.


      • MUGEN1sti
        Chevy-gum kirjoitti:

        Ajelin tuossa kesälomalla nelisen tankillista tätä Shellin ihmeainetta. Tulos: Joutokäynnin säädin likaantui ja joutokäyntikierrokset jumittuivat liki 3000r/min. Auto 1.4 Chevy Kalos aj. 12500km. Korjaamoreissu tuli, en laita moista litkua oman autoni tankiin enää ikinä.

        Toi karstan jumittama tyhjkäyntimoottorihan tuntuu tukevan teoriaa puhdistavasta vaikutuksesta. Mitäkähän maksaa pitemmän päälle moottorin korjaus, mikäli jo12500km karstan määrä on sellaista luokkaa että jo moottorin toiminta häiriinyy.


      • M58A

        Ei moottorin teholla sinänsä ole asiassa mitään merkitystä. Kuormitustilanteessa, esimerkiksi 'talla-pohjaan-kiihdytyksessä' isolla vaihteella kuudestakympistä sataseen (=normaali ohitus) matalaoktaaninen yleensä aiheuttaa nakutusilmiön syntymisen (riippumatta siitä onko koneessa nakutuksentunnistín vai ei, jälkimmäisessä vaihtoehdossa se vain ei 'kuulu').

        Jos ilmiö syntyy, kiihtyvyys heikkenee. Vanha vehje 'potkii vastaan', uusi nakutustunnisteinen taas menettää sytkän säädön aikana muutaman intervallin ennen kuin on taas kohdallaan. -Eli hyytyy. Siinä missä matalaoktaaninen jo alkaa nakuttaa, korkeampioktaaninen vielä porskuttaa...


      • M58A
        M58A kirjoitti:

        Ei moottorin teholla sinänsä ole asiassa mitään merkitystä. Kuormitustilanteessa, esimerkiksi 'talla-pohjaan-kiihdytyksessä' isolla vaihteella kuudestakympistä sataseen (=normaali ohitus) matalaoktaaninen yleensä aiheuttaa nakutusilmiön syntymisen (riippumatta siitä onko koneessa nakutuksentunnistín vai ei, jälkimmäisessä vaihtoehdossa se vain ei 'kuulu').

        Jos ilmiö syntyy, kiihtyvyys heikkenee. Vanha vehje 'potkii vastaan', uusi nakutustunnisteinen taas menettää sytkän säädön aikana muutaman intervallin ennen kuin on taas kohdallaan. -Eli hyytyy. Siinä missä matalaoktaaninen jo alkaa nakuttaa, korkeampioktaaninen vielä porskuttaa...

        ...siis piti olla, "ENSIMMÄISESSÄ vaihtoedossa se vain ei kuulu"... Sorry.


      • Chevygum
        MUGEN1sti kirjoitti:

        Toi karstan jumittama tyhjkäyntimoottorihan tuntuu tukevan teoriaa puhdistavasta vaikutuksesta. Mitäkähän maksaa pitemmän päälle moottorin korjaus, mikäli jo12500km karstan määrä on sellaista luokkaa että jo moottorin toiminta häiriinyy.

        Muuten ennen tuota Shellin V-Powerin kokeilua olin ja ajan edelleen Nesteen 95oktaanisella. Jostakin on jäänyt sellainen mielikuva että tuo Nesteen bensiini olisi joidenkin testien voittaja ollut, kun on verrattu bensiinien karstan muodostusta ventiileissä. Myös sellainen käsitys jostain teknisen alan julkaisusta jäänyt että mitä enemmän bensiinissä on oktaaniluvun kohottajia ja muita palamattomia komponenttejä sitä suurempi on karstan muodostus. Näin olisi voinut käydä tuossa V-Powerin kokeilussa ja se selittäisi tuon tyhjäkäyntisäätimen jumittumisen.


      • V-power litkua??
        Chevy-gum kirjoitti:

        Ajelin tuossa kesälomalla nelisen tankillista tätä Shellin ihmeainetta. Tulos: Joutokäynnin säädin likaantui ja joutokäyntikierrokset jumittuivat liki 3000r/min. Auto 1.4 Chevy Kalos aj. 12500km. Korjaamoreissu tuli, en laita moista litkua oman autoni tankiin enää ikinä.

        Ei Chevy Kalos oo ees auto :) Mutta asiaan. Itsellä sama ongelma --> johtuu luultavasti kaiken paskan poistumisesta


    • Subaru hyötyy

      Kone tuntuu paremmalta kun sillä ajaa , ei paljon mutta havaittavaa on koneen muuttuminen eloisammaksi ns hanakammaksi. kait se maksaa jotain 10 senttiä litra enemmän en ole kovn katsonut ,ehkä se pitää koneen puhtaamapana ? kissan viikset mutta maksan sen ilon kun en poltele kessua joten tuo olkoon se "kessuni"
      Auto 2.5 wrx 230hv subaru.
      Viesti tosin vanha mutta edelleen ajankohtainen.HEmmetin vaiketa nämä laskutoimitukset aina lopuksi ihan tekee mieli heittää pyyhe kehään 5 0,9= hei sehän on kiihtyvyys 0-100km/h !

      • race---

        kyllä toi v-pover toimii ainakin kun verrataan kahta konetta joista toisessa käytetty v-poverii ja toisessa 95 tai 98 oktaanista. sen verran monia koneremontteja on tullut tehtyä. karstan määrän ero on huomattava. oma kiesi käy kyllä nätimmin v-poverilla kuin muilla. jos kyse on väljästä 1.4litrasesta koneesta ni sitten on sama millä tankkaa mutta jos konetta on vaikka viritelty ni v-pover on ehdoton. v-pover pitää myllyn puhtaampana ja kestää paremmin tota puristusta.


      • Cevygum
        race--- kirjoitti:

        kyllä toi v-pover toimii ainakin kun verrataan kahta konetta joista toisessa käytetty v-poverii ja toisessa 95 tai 98 oktaanista. sen verran monia koneremontteja on tullut tehtyä. karstan määrän ero on huomattava. oma kiesi käy kyllä nätimmin v-poverilla kuin muilla. jos kyse on väljästä 1.4litrasesta koneesta ni sitten on sama millä tankkaa mutta jos konetta on vaikka viritelty ni v-pover on ehdoton. v-pover pitää myllyn puhtaampana ja kestää paremmin tota puristusta.

        No onkos ne koneet osaneet kertoa että ovat syöneet tavallista Nesteen jalostamolta tullutta bensiiniä vai jotakin V-Poweria. Ihmeelle (lue ammattikoulumaiselle) se tuntuu kun koneen aukaisee että tietää minkä firman bensiinillä on ajettu. Teinien juttuja.


      • gasoa meille!
        Cevygum kirjoitti:

        No onkos ne koneet osaneet kertoa että ovat syöneet tavallista Nesteen jalostamolta tullutta bensiiniä vai jotakin V-Poweria. Ihmeelle (lue ammattikoulumaiselle) se tuntuu kun koneen aukaisee että tietää minkä firman bensiinillä on ajettu. Teinien juttuja.

        hmm,ei taida jossain Nismossa tai Hundaissa tuntua mut kun kalautetaan 5.7 litranen kasi ni johan alkaa
        kulutuksiin eroja tulemaan,on nyt testattu pariin otteeseen ja kulutus laski about 1-2l/100km! testi jatkuu....(johan tolla parilla litralla ajelee japsilla päivän) tuo gaso tuntuu vaikuttavan erityisen paljon vanhemmissa autoissa (ei nimittäin sisällä juurikaan alkoholia! joten lämpöarvo on parempi kuin näissä
        "normaaleissa" bensoissa jossa tenua on muistaakseni abouttiarallaa 10-20% ja kulutus varmaan alenee juuri tuon lämpöarvon paremmuuden takia,ja itselläni on polttoaineen suihkutus ja nakutuksen tunnistin.
        Tuossa Shellin esitteessä muistaakseni mainittiin että "erityisesti korkeaviritteisiin ja vanhoihin ajoneuvoihin"


      • sytytyksen säätö
        gasoa meille! kirjoitti:

        hmm,ei taida jossain Nismossa tai Hundaissa tuntua mut kun kalautetaan 5.7 litranen kasi ni johan alkaa
        kulutuksiin eroja tulemaan,on nyt testattu pariin otteeseen ja kulutus laski about 1-2l/100km! testi jatkuu....(johan tolla parilla litralla ajelee japsilla päivän) tuo gaso tuntuu vaikuttavan erityisen paljon vanhemmissa autoissa (ei nimittäin sisällä juurikaan alkoholia! joten lämpöarvo on parempi kuin näissä
        "normaaleissa" bensoissa jossa tenua on muistaakseni abouttiarallaa 10-20% ja kulutus varmaan alenee juuri tuon lämpöarvon paremmuuden takia,ja itselläni on polttoaineen suihkutus ja nakutuksen tunnistin.
        Tuossa Shellin esitteessä muistaakseni mainittiin että "erityisesti korkeaviritteisiin ja vanhoihin ajoneuvoihin"

        Syy miksi tuo 99 oktaavinen bensiini tuntuu paremmalta, johtuu ruiskuautoissa siitä, että ei tarvitse säätää sytytystä myöhäsemmälle. Ja nakutus vähenee. Tehonlasku johtuu ihan tuosta sytytyksen säädöstä.


      • Vielä saa etanolitta
        sytytyksen säätö kirjoitti:

        Syy miksi tuo 99 oktaavinen bensiini tuntuu paremmalta, johtuu ruiskuautoissa siitä, että ei tarvitse säätää sytytystä myöhäsemmälle. Ja nakutus vähenee. Tehonlasku johtuu ihan tuosta sytytyksen säädöstä.

        ...ja mm. siitä että ysivitosessa ja ysikasissa on öbaut 5% etanolia, jonka lämpöarvo on 30% pienempi kuin bensan. -Eli etanolia tarvitaan 30% enemmän tuottamaan sama teho kuin mitä bensa tekee.
        => Jos etanolia bensassa, teho yksikköä kohti laskee eli kulutus nousee.
        => Rahalla saa enemmän tehoa kun tankkaa etanolitonta etanolillisen sijaan.

        Muista eduista sen enempää puhumatta...


    • ostakaa pois.

      hyvää on.

    • KiKi.

      Itse olen ajellut yleensä ysivitosella, ja kun tankkasin V-poweria, huomasin eron heti ekoilla kilometrillä, yksikin rajumpi kiihdytys, niin alkaa ajotietokoneesta kuulumaan "bing bing bing" ja näyttöön tulee varoitusteksti "Moottorihäiriö" että kyllä sen huomaa ja kuulee :)

      • haistaa

        että taas on joku onneton teinitumpelo ratissa ja pudottaa moottorista tehot. Ja näinhän sen pitääkin mennä.


      • KiKi.
        haistaa kirjoitti:

        että taas on joku onneton teinitumpelo ratissa ja pudottaa moottorista tehot. Ja näinhän sen pitääkin mennä.

        Se huomaa että on yht'äkkiä mennyt päästöt päin vittua, ja siksi antaa varoituksen sillointällöin, you see.


      • M58A
        KiKi. kirjoitti:

        Se huomaa että on yht'äkkiä mennyt päästöt päin vittua, ja siksi antaa varoituksen sillointällöin, you see.

        Polkekaa joskus sitä konettanne. Kunnolla edes joskus. Ja mieluusti useammin peräkkäin. Mä törmään teidän muijiinne jatkuvasti kylillä, ja sama on ruikutus, ei ole ollut tehoa, ei ole riitävästi poljettu. Oktaaniluku tarkoittaa puristuskestävyyttä. Nakusensorit on joko hyviä tai ei, mutta useimmiten ne on väärässä paikassa. Nakua ei pitäisi sensuroida.


      • auto-93
        M58A kirjoitti:

        Polkekaa joskus sitä konettanne. Kunnolla edes joskus. Ja mieluusti useammin peräkkäin. Mä törmään teidän muijiinne jatkuvasti kylillä, ja sama on ruikutus, ei ole ollut tehoa, ei ole riitävästi poljettu. Oktaaniluku tarkoittaa puristuskestävyyttä. Nakusensorit on joko hyviä tai ei, mutta useimmiten ne on väärässä paikassa. Nakua ei pitäisi sensuroida.

        Itsellä ainakin tyhjäkäynti parani... kulutusta tai kiihtyvyyttä/tehoa en sen koommin ole tarkkaillut tai eroa huomannut...


    • alavääntö parempi

      mukaan kiihtyvyys parani n. 0,5 s, 72kw 1,6 -04 mitsu

      • quickie

        Mihin käytät tuon säästyvän puolisekuntisen?


      • KOKEM
        quickie kirjoitti:

        Mihin käytät tuon säästyvän puolisekuntisen?

        KOKEMUKSIA


      • Gunnar-pässi
        KOKEM kirjoitti:

        KOKEMUKSIA

        Prätkäkausi alkoi taas, jes jes, siispä...

        Matalakierroksinen kustomi alla, 1500 kuutiota ja (pienten muutosten jälkeen) >80 hepoa takapyörältä. Vääntö reippaasti kolminumeroinen. Jytisee mukavasti kaikilla kierrosluvuilla tonnista ylöspäin.

        Koneen ja pyörän luonteeseen kuluu kruisailla enimmäkseen luvuilla 1.000-1.500 r/min. Ruisku ja elektroniikkaa on. ...Kaasu auki viidessäkympissä vitonen silmässä. Mitä ja kuinka ripeästi tapahtuu jotain 95-oktaanisella? Entä lähes 100-oktaanisella? Eroa on. Paljon.
        -Ja turha selittää mitään koneen "optimoinnista ysivitoselle", jos sytkän ajoitus ei muutu kuormitettaessa, kyseessä on silloin, ... no, en sano kuitenkaan...

        Pienenipä muuten kulutuskin 6.8 litrasta/100 km 6.2 litraan kun vaihdoin V-Poweriin ysivitosesta... -Ei haittaa tämäkään.


      • e85 pumpusta
        Gunnar-pässi kirjoitti:

        Prätkäkausi alkoi taas, jes jes, siispä...

        Matalakierroksinen kustomi alla, 1500 kuutiota ja (pienten muutosten jälkeen) >80 hepoa takapyörältä. Vääntö reippaasti kolminumeroinen. Jytisee mukavasti kaikilla kierrosluvuilla tonnista ylöspäin.

        Koneen ja pyörän luonteeseen kuluu kruisailla enimmäkseen luvuilla 1.000-1.500 r/min. Ruisku ja elektroniikkaa on. ...Kaasu auki viidessäkympissä vitonen silmässä. Mitä ja kuinka ripeästi tapahtuu jotain 95-oktaanisella? Entä lähes 100-oktaanisella? Eroa on. Paljon.
        -Ja turha selittää mitään koneen "optimoinnista ysivitoselle", jos sytkän ajoitus ei muutu kuormitettaessa, kyseessä on silloin, ... no, en sano kuitenkaan...

        Pienenipä muuten kulutuskin 6.8 litrasta/100 km 6.2 litraan kun vaihdoin V-Poweriin ysivitosesta... -Ei haittaa tämäkään.

        Tankkasin muutama vuosi sitten ZX10R Kawasakiini 98sin sijasta 99siä ja silloin huomasi sen, että mopotin lähti powerwheelieeemään 3 vaihteella ilman mitään nytkyttelyä satulassa. 98silla se ei sitä tehnyt. Eli ihan konkreettinen tehonlisäys. Autossa sitä ei huomaa erkkikään. Eikä etenkään missään perheautossa. PS. Skoda RS on perheauto eikä mene mihinkään, vaikka niin skodamiehet yleensä uskottelee palstoilla.


      • tbo 1.2bar
        e85 pumpusta kirjoitti:

        Tankkasin muutama vuosi sitten ZX10R Kawasakiini 98sin sijasta 99siä ja silloin huomasi sen, että mopotin lähti powerwheelieeemään 3 vaihteella ilman mitään nytkyttelyä satulassa. 98silla se ei sitä tehnyt. Eli ihan konkreettinen tehonlisäys. Autossa sitä ei huomaa erkkikään. Eikä etenkään missään perheautossa. PS. Skoda RS on perheauto eikä mene mihinkään, vaikka niin skodamiehet yleensä uskottelee palstoilla.

        samassa penkissä antoi mun saab 93 2.0 aero tubolle(vm 05)vakio ohjelmalla ja 95e(vaikka valmistaja suosittelee 98 täysien tehojen saamiseksi)n 209hv(valm ilm 210) useden vetojen keskiarvo.Ja 99v power antoi vakio ohjelmallla 225hv.Mutta mutta ohjelmoinnin jälkeen v power ja ns lastutus olikin lukemat 255hv eikä ihan tappiin vakio ahdinta/suuttimia edes kiusattu.toki nyt puhutaan yli 1.o bar ahdoista.saman virittäjän ja penkittäjän paras tehon lisäys 99 vrt normi bensa on yli 100hv(ja edelleen puhutaan kireistä koneista)niin ja meidän perhe kotteroon(1.6 laiskaan)tankataan sitä halvinta,ei millään mihinkään kulje


    • .

      Siitä voi olla jotain hyötyä korkeatehoisessa moottorissa, mutta ei jossakin Corollan ruppanassa.

    • Shell vai ST1 V-pow

      Shelliähän ei enää ole olemassa muuna kuin ST1:sen käyttämänä tuotemerkkinä. Mitän tämä ST1 V-Power oikein lopulta on. 10 sentin lisähinta ainakin on suolainen verttanuna perusbensaan.

      • humpuukia se on

        "Mitän tämä ST1 V-Power oikein lopulta on. "
        ST1:sen 98:ia.


    • pölöhö

      Pölöhö, kyllä sitä ny ainakin 2-3 tankillista pitää tankata ennenkuin siellä on puhdasta V-poweria. Sitte sen jäläkee vasta tietää mitä moottorisa tapahtuu! Korkeaviritteiset moottorit tietenki tykkää siitä!!

      • Anonyymi

        Sopii toisaalta korkeaviritteisiin autoihin, jotka hyötyvät korkeammasta oktaanista ja energiasisällöstä ja toisaalta vanhoihin autoihin puhdistusominaisuuksiensa takia.

        Shell sanoo, että parempi voitelu alkaa heti ja puhdistuminen jo ensimmäisellä tankillisella.

        Jos yhtään on uskoa tavallista parempaan puhdistustehoon, niin eihän se ole mikään kallis autorempaksi, jos tankillisen tai kaksi ostaa. Eihän sitä ole tarvetta jatkuvasti käyttää.


    • Skeptis

      No eroja on ainakin viinabensan ja 98:n välillä. Miksei v-powerinkin?
      -Ei kai kukaan hulluutaan tee kallinpaa kamaa?

      Subarussa (2,5) 98 laski kulutusta 9,8:sta 6,4:een, josta jälkimmäinen maantiellä.
      99 tuntui 'pirtsakalta' ja ajattelin kokeilla sitä taas puhditamismielessä uudestaankin. Lienartronic-portaaton välitys tuntui herkemmältä, tiedä sitten...

      • shellin mies

        9,8 =) 6,4 on utopinen tulos. tolla laskuopilla kannattaa käyttää yli sata oktaanista niin ei kuluta enää mitään.
        Oliko kerosiinistä mitään tuloksia?


      • 78v

        "No eroja on ainakin viinabensan ja 98:n "

        on molemmissa eroja, kun kyseessä on "normaaliauto joka on rakennettu 90-50 okt.

        kun bensaan sekoitetaan viinaa, tulee tehottomanpi seos.

        kun bensaa sekoitetaan paljon lisäaineita, tulee myös tehottomampi seos,

        mutta jos moottori on oikeasti rakennettu korkealle oktaanille ja puristyussuhde on 11 luokkaa ja TEHTAAN vaatimus ja tehonmittaukset on suoritettu 98 on silloin oikeaa,

        KATSO käsikirjasta tai bensatankin läpästä,
        äläkä luule olevasi autovvalmistajaa viisaampi,
        -
        tai ainahan se talous paremmin suomessa pyörii kun jotkut käyttää ylimääräistä rahaa,
        ei se raha katoa mihinkään,
        muuttaa vain taskua.


    • vtun urpo

      Noin 10 vuotta sitten ajoin tuliterällä Yamahan WildStarilla (1600 kuutiota) pari kesää. Ero silloisen 98:n ja Shellin 99:n välillä oli tuntuva. Kulutus laski 6:sta 5 litraan ja moottori tuntui aivan selvästi pirteämmältä ja terveemmältä.

      Tankkasin usealla paikkakunnalla ja milloin milläkin asemalla, joten kyseessä ei ollut yksittäinen sattuma. Ylipäätään huomasin eron vahingossa, kun tankkasin Ruotsissa 99:ä. Olin aivan ymmälläni, kun ero oli niin iso ja tuli samantien kun lähdin bensa-asemalta. Lopulta oli edullisempaa tankata kalliimpaa bensaa, koska kulutus laski noin paljon.

      Muutamapäivä sitten tankkasin autoani Shellillä ja siellä oli tarrojen mukaan 99 E5 V-poweria. Ajattelin vanhojen tarrojen jääneen mittariin. Mutta! Ero edelliseen tankilliseen (ABC:lla 98 E5:sta) oli jälleen tuntuva. Keskikulutus laski selvästi ja moottorissa tuntuu olevan enemmän vääntöä. Shellin jälkeen kilsoja on sen verran vähän, ettei vielä ole kunnollista vertailutulosta. Tuntuma on vastaava kuin aikoinaan prätkällä.

      On tuolla aiemmin kyllä naurettavia vastaväitteitä. Pölöhökin puhuu sellaista paskaa, että huh-huh. Jos tankissa on esim. 5 litraa vanhaa bensaa ja siihen tankataan 55-60 litraa uutta, niin sen uuden lisäaineet kyllä vaikuttavat jo heti aseman pihasta poistuttua.

      DIESEL-KOKEMUS
      Mulla on turbo-diesel Mersu toisena autona ja siinä olen välillä käyttänyt lisäainetta, jonka nimeä en nyt muista, joka maksaa noin 30 eur/litra. Sen vaikuttaa kulutukseen siten, että auton todellinen kulutus on maantiellä pienempi kuin valmistajan lupaama, vaikka keskinopeus on hieman yli 100 km/h. laskin, että lisäaine maksaaa itsensä kahdella tankillisella ja pullo kestää melkein vuoden eli noin 10 tankillista.

      • r

        V-Powerissa on sama oktaaniluku ja sama happipitoisuus kuin muissakin 98E5:ssa. Mikähän ihmeen lisäaine antaa välittömästi ja selvästi lisää vääntöä? Tietämättä mihin reikään tai mitä ihmeainetta olet dieseliisi kaatanut, varmaa on kuitenkin, että olet laskenut väärin.


    • Maksanko tyhjästä?

      "V-Powerissa on sama oktaaniluku ja sama happipitoisuus kuin muissakin 98E5:ssa."

      Eli V-powerissa maksat lisähintaa tyhjästä. Taitaa olla ST1:sen markkinointijippo koko bensalaatu. Kyseistä menovetto näyttää ST1-Shellin asemilla tankkaavan 80-90 -luvun autoilla ajavat teinit.

      • r

        No onhan V-Powerissa omat lisäaineensa, lienevätkö sitten yhtään parempia kuin muiden. Mielenkiintoista on V-Powerin renkaiden yläpuolisen männänosan ja sylinterin välisen kitkan pienentäminen. Tietääkseni kun ne eivät toisiaan kosketa.


    • crazycyborg

      Kenties tehokkaammissa autoissa on eroa, mutta omassa kitkottimessa en ole huomannut mitään eroa, vaikka useammankin tankillisen ajoin peräkkäin. Tosin Getziltä (1.1 -koneella) ei voi ihmeitä edes odottaakaan. Tosin sitä en tiedä, onko siinä oikeasti erilaisia suojaavia lisäaineita. Siihen saakka E10 saa luvan kelvata tuolle rusinalaatikolle.

      • Voisikohan vaikuttaa

        Omistan Volvon jolla on ajettu n.150 000km. Auto huollettu 20000 kilometrin vålein, joista leimat huoltovihkossa. Kesälomalle lähdettäessä huomasin bensasuodattimen olevan lähes puhki ruostuneen jonka vaihdoin. Se oli tervamaista mönjää sisältävä, Erään autokorjaamon varaosapäälikkö tarkasti vanhan suodattimen ,jolloin totesi jopa alkuperäiseksi. Olisikohan nämä suodattimet myöskin tarkastettava jolloin saataisiin parhaat ominaisuudet käytetystä bensasta?


    • 98 is better

      En tiiä kuinka tota shellin v-poweria ylistetään maasta taivaaseen??
      Kaverilla meinasi käydä ohrasesti ku meni tankkaamaan shelliltä v-poweria prätkään ja skootteriin kumpikin hyyty seuraavana päivänä ja kun tsekattiin niin oli polttanut tulpat totaalisesti molemmista kulkupeleistä ei ollut tulpan kärjestä jäljellä kuin muistot vain.
      Bensat kun imettiin pois tankeista ja putsattiin bensiini järjestelmä sekä vaihdettiin tulpat / suodattimet ja käytiin tankkaamassa tavallista 98:ia niin avot taas pelittää laitteet.
      Itse en henk. kohtasesti oo uskaltanut sen ruljanssin jälkeen käydä ees tankkaamassa niin paljon ylistettyä shellin v-poweria kun oo kuiteskaan varaa joka laitteeseen autosta lähtien moista operaatiota tehä saatikka hyvässä lykyssä vaihtaa koko moottoria.
      Tiiä onko jotain ihme sattumaa huanon bensaerän. jne. suhteen mutta ihmetyttää että kallein v-power olisikin jotain ylihinnoiteltua väärin sekoiteltua moskaa..:(

      T: yksi v-powerista kauhunsa saanut.

      • Stigray

        Mulla 69 pikkulohko Corvette sammuu heti, jos edes mietin muita polttoaineita. Tällä mennään toistaiseksi, ennen kuin jokin järkevämpi selitys käyntihäiriöille löytyy...


    • persdynöllä pärisee

      Onko kokemuksia Shell V-Power Nitro ?

    • Kaasuaaaaa

      Omaan autoon laitan vain joko shellin v-poweria tai nesteen ysikasia. 95E10 ei käy ollenkaan, auto muuttuu samantien pomppukepiksi ja nykii ja pätkii, jos siis tankissa on vain 95E10 bensaa.
      Auto on siis Toytoa Supra twinturbo

    • japsikuski

      En tiiä onko merkitys sitten huomattavampi tehokkaammissa/korkeampiviritteisissä moottoreissa, mutta ainakin itse olen omissa autoissani huomannut selkeästi pienentyneen kulutuksen. Aiemmin tankkasin 98E5 bensaa, mutta kerran n. vuosi sitten päätin testata Shellin V-Poweria ja sen jälkeen en muuta olekaan tankannut. Kulutus laski huomattavasti ja autojen kierrosherkkyys parani jonkin verran. En tiedä sitten "normaaliautoissa" onko eroa havaittavissa..

      Autoina siis Subaru Impreza STI ja Mitsubishi Legnum VR-4

      • 11+13

        V-powerihan on 98E5-bensiiniä, mutta hauskaa jos kulutus on pienentynyt.


    • lyijyllistä totta ka

      Ei mitenkään päin ole mitään 98E bensaa V Poweri,eikä 98 ole mitään hyvää sekään mutta 95E se vasta kuraa onkin muille kuin uusille autoille!
      Kyllä sillon kun sai lyijyllistä 99 oktaanista niin autot pelas kun kello,ny omn kaikkee nykimistä sunmuuta tyhjäkäynti vikaa,ei toimi kylmänä,ei lähe käyntiin kylmänä/kuuman hoh hoh eipä ollu tommosia vikoja ennenvanhaan kun oli ihan oikeaa MOOTTORIBENSIINIÄ,nää nykylitkut jatkettu alkoholilla että näin!

      • DGC

        Kuinka vanhaa autoa tarkoitat kun puhut "muista kuin uusista" autoista? Oli bensassa sitten mitä hyvänsä ennen vanhaan niin lyijy on kyllä sellainen aine mitä en varsinaisesti kaipaa. Nostihan se lyijytetraetyyli oktaanilukua mutta todella ikävän karstaamisen hinnalla. Tulpat kestivät 10000km...


    • Cashmoneybitch

      Ite tankkaaan varoiks vaan hellin nitro bensaa, ei se ainakaan paskempaa oo ku seon ysivitonen. Emmä itekkään sorbusta juonu aikoinaan, sai sillon domppaaki!

    • Outlanderi

      Asuntovaunulla W-power 12,2l/100 km, TB:n 98 15,0l/100 km. Sama reitti, vetoauto Mitsu Outlander 2,0 ja vaunu 1400 kg:n yksiakselinen. Tyyntä oli ja sama kuski ja keskinopeus, matka 410 km ja W-poweria hiukan jäljellä tankissa kun jouduin laittaa TB:n ysikasi.

    • 3454353

      Ajoin juuri tankillisen -02 Mazda kutosella, 2.0 koneella. Ei tuossa kyllä mitään eroa huomannut normaaliin 98:iin. V powerin suurin hyöty taitaa olla että se puhdistaa tehokkaammin kuin perusbensa, eli siinä mielessä kyllä ihan hyödyllinen koska nykybensat likaavat moottoria/suuttimia helposti.

      Kaikki 2000 luvun autot osaavat hyädyntää korkeampaa oktaania joten onhan siinä hitusen enemmän tehoa ja pienempi kulutus kuin 95:lla, mutta tavalliseen 98:iin tuskin on suurta eroa.

    • gigz

      Itsellä moottoripyörässä käytössä vpoweria aina, muuta tankatessa oikeasti huomaa eron. Kone on herkempi ja kulutus pienempi

    • vuosimalli1999

      Golf käy paljon siistimmin. Kulutus laski noin 1litran satasella.

    • Pelkästään

      Huonoja kokemuksia V-powerista. V-poweria tankatessa alkoi esiintymään epämääräistä käyntihäiriöitä, jotka onneksi katosivat kun tankkasin tankin täyteen nesteen bensiiniä.

    • yopelius

      Kallista paskaa.

      • 34646343

        Kallista? Vaasan seudulla V-power on halvinta 98:ia. Esim kaikilla St1 ja ABC sekä useimmilla Neste asemilla kalliimpaa. Lisäksi Shellillä saa kunnon alennuksen st1 kortilla, 2,5c/litra.

        Itse tankkaan tuota edullisuden takia, moottorin käyntiin en kyllä ole huomannut mitään vaikutuksia verrattuna perus 98:iin.


      • 34646343
        34646343 kirjoitti:

        Kallista? Vaasan seudulla V-power on halvinta 98:ia. Esim kaikilla St1 ja ABC sekä useimmilla Neste asemilla kalliimpaa. Lisäksi Shellillä saa kunnon alennuksen st1 kortilla, 2,5c/litra.

        Itse tankkaan tuota edullisuden takia, moottorin käyntiin en kyllä ole huomannut mitään vaikutuksia verrattuna perus 98:iin.

        Tälläkin viikolla vertalin hintoja, V-power oli 1,43, kaikilla muilla asemilla 98 oli vähintään 1,44 paitsi yhdellä Nesteellä 1,41. Koska kuitenkin on St1 kortti niin V-poweriakin sai 1,41 hintaan.


    • EiVPowerMainos

      Bmw 525ix 3,0 6-bensa 218hp, vähän päälle satku T kilsoja, moottori vikavaloa koodina sylinterin käyntihäiriötä ruiskusuuttimesta (oli syy 95e käyttö tai mikä vaan pienillä kierroksilla jurnutus,)VPoweria muutama viikko ja S puoli käyttöön automaatista niin valot on pois mittarista ja kone kehrää, empä ois uskonu ku päätin kokeilla siinä kohtaa kun korjaamo ehdotti parin tonnin kierrosta suuttimia.

    • Mopoihin_tehoja

      Vittuku kaveri 2-t Skootteri Alko ampuu putkeen ja paukutti kylän mummot hereille ku lyötiin v-power nitro mopoihin. tehot tulee esille heti 6/5. Harmiksi lähimmälle Shell asemalle on 25km matkaa niin harvemmin tulee käytettyä :/ viivoille kun lähtee ja lyö kys. Ainetta tankkiin nii voitto tulee aina nopeutta Tua mopooni 5km/h lisää ja kiihtyvyyttä ja onhan tuo nimikin paljon siistimpi kuin 98E5 jo sekin saa minut ostamaan Shellin bensoja

    • Anonyymi

      Mitä mieltä olette pirkka mämmistä, mainoskikka sekin

    • Anonyymi

      Ihan mielenkiinnosta.. mitä nämä teidän viritetyt vehkeet on, mihin kyseistä bensaa testattu ?

    • Anonyymi

      Kyllä kuvittelit. Ei se sentään fysiikan lakeja muuta.

    • Anonyymi

      Omassa meno pelissä huomasi muutoksen, paremmin käy kovilla pakkasillakin ja kiihtyy herkemmin.

    • Anonyymi

      esim hondan myllyssä huomaa eron.. kuluttaa vähemmän ja on pirteämpi
      ,mutta hondat on tehtykin niin..
      mazdan matala viritteisissä koneissa ei huomaa eroa..

    • Anonyymi

      Varsinkin alakierroksilla enemmän vääntöä - muutenkin toimii n 80000km
      olen koittanut

    • Anonyymi

      No huomasin 1,2 L Dusterin turbossa vm. 2019 että kulutus laski ensi kerran alle 7 l/100 kun siirryin tavallisesta 98:syta Veehen. Useampikin tuttu moottoripyöräilijää sanoi, että sen tuntee kyllä ahterissa että tehoa tulee sillä lisää. Itse arvostan sitä kun ajattelin ajaa seuraavat 10-15 vuotta tällä autolla niin se takuulla kestää paremmin kun se bensa voitelee kokoajan ja putsaa konetta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe