Katkeruus

Lapin mies

Katkeruuteen ja vaihaan on usein monta syytä.
Kun olen lukenut näitä palstoja olen havainnut sen, että, kun on joutunut syntiin ja ajautunut pois Jumalan valtakunnasta on syntynyt viha ja katkeruus eläviä Jumlan lapsia kohtaan.
Itsellenkin tämä on tuttua. Ainoastaan silloin , kun nöyrtyy parannukseen voi päästää eroon katkeruudesta. Joka näilläkin palstoilla panee haukkumaan ja esittämään herätykselle jopa täysin vierasta vanhurskauttamisoppia. Silti röyhkeästi käytetään jopa lestadiolais- nimimerkkiä ja vaitetään, ettei ole erossa seurakunnasta.
Siksi vetoankin vielä kerran, että älkää ystävät hyökkäilkö näillä palstoilla vaan kirjoitellaan. Jos olette esim sakramenttiopissa kirjoittakaa silloin sellaisille palstoille, miksi roikutte täällä joka palstalla (muutamat nimeimerkkiä vaihtavat) koska vihaa lestadiolaisuutta sen seurakuntanäkemuystä. Meillä on vapaa maa te saaytte uskoa tavallanne , mutta älkkää yrittäkö syöttää sitä pohjolan kristiullisyyden omaaville.
Muistiuttaisin vielä lopuksia, että kaikki Suomen kirkon herätyslioikkeet ovat samaa juurta myös evankeliset. Kaikki opettavat parannuksesta ja syntien anteeksi uskomisesta. Monen herätysliikkeen kohdalla on vain käynyt niin että ne ovat kirkollistuessaan maalistuneet ja menettäneet terän. Uusherännet puhuvat oikein, mutta kun katsoo ympärilleennäkee , että liike on lähellä loppuaan. Selkeä anteeksi annon veren evankeljumi on sammunut paljolti.
Esikoisuudenpiiristä erkaantuneet ovat joutuneet täyteen lakihenkeen tai siten synnin luvallisuuteen viina on sopivaa kristitylle jne.
Teeemme joka hetkoi muutenkin syntiä näin täällä jopa kunkaallisilla nimillä esiintyvät antavat ymmärtää. Siksikö meidän pitäisi vielä tehdä tahallaankin syntiä.

36

3102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T. Kyssander

      Oletko todella lukenut?

      Miten olen poissa Jumalan valtakunnasta, kun olen keskellä armon taivasta?

      Katkeruutta monella on. Se on inhimillistä.
      Monelle on hälläväliä, te olette nyt vieneet kristillisyyden Baabelin vankeuteen.

      • Yksi näkökanta

        On aivan totta, että katkeruus on inhimmillisen ihmisen yksi tunne. Jos on asia josta katkeroituminen pääsee näivertämään ihmistä syvältä sisältä. Kannattaako siinä miettiä myös sitä, että mistä katkeruus sai alkunsa ? Voiko olla mahdollista, että katkeroitunut syötti oman tunteensa jolle kulle joka jäi katkeran tunteen valtaan?


    • pohjolan kristillisyys

      pohjolan kristillisyys...se on varmaan vanhaakin vanhempi oppi...vai sellaseen kiinnität uskosi...

      • he näkevät

        Näin on, nämä Jumalan valtakunnasta eronneet , heistä monetkin kutsuvat itseään vanh.lestadiolaisiksi.Ovat kuulema kuten ennenkin.., mutta Jumalan valtakunta on vain heidän silmissään muuttunut Srk.si, jota pitää vainota ja mustata jatkuvasti.Tämä onkin aina tyypillistä eriseuraan joutuneille.Jumalan valtakunta on joutunut heiltä hukkaan katkeruuden ja uskosta luopumisen seurauksena, he näkevät vain ulkoiset puitteet, eikä Jumalan Pyhää Henkeä, joka Siionissa Hänen lastensa keskellä vaikuttaa.


      • Lapin mies

        Agrippa ja kaksi muuta täällä paljon kirjoittelevaa eri nimimerkeillä, kyllä teidän täytyy tietää, että mitä on pohjoisen kristillisyys. Eri herätysliikkeet ovat syntyneet mikä Savossa, mikä Karjallassa, mikä Varsinais- Suomessa jne. Kailla on omat piirteensä.
        Lestadiolaisuus on syntyisin Ruotsin Lapista josta se omn levinnyt kyllä muuallekin SSuomeen ja eri puolille maailmaa. Moni herätyson sammunut ja kirkottuessaan maalistunut ja menettänyt Pyhän Hengen voiman joka tekee uskon tänäänkin eläväksi ja vaikuttaa armolahjojen kautta. Galatean seurakunta oli joutumassa yuudellen juutalaisten permäissäädösten lain alle.
        Minulla on selityskirjat niin Luhterin kuin AImo T.Nikolaisenkin, mutta en viitsi ryhtyä niistä j'äljentämään.


      • pohjoseesta oomma
        Lapin mies kirjoitti:

        Agrippa ja kaksi muuta täällä paljon kirjoittelevaa eri nimimerkeillä, kyllä teidän täytyy tietää, että mitä on pohjoisen kristillisyys. Eri herätysliikkeet ovat syntyneet mikä Savossa, mikä Karjallassa, mikä Varsinais- Suomessa jne. Kailla on omat piirteensä.
        Lestadiolaisuus on syntyisin Ruotsin Lapista josta se omn levinnyt kyllä muuallekin SSuomeen ja eri puolille maailmaa. Moni herätyson sammunut ja kirkottuessaan maalistunut ja menettänyt Pyhän Hengen voiman joka tekee uskon tänäänkin eläväksi ja vaikuttaa armolahjojen kautta. Galatean seurakunta oli joutumassa yuudellen juutalaisten permäissäädösten lain alle.
        Minulla on selityskirjat niin Luhterin kuin AImo T.Nikolaisenkin, mutta en viitsi ryhtyä niistä j'äljentämään.

        Laodikean ja galatalaisten oppia on meille pohjoisesta tuotu.
        Siksi Lutherin galatalaiskirjeen selitystä ei saisi rukoushuoneella lukeakaan. Liikaa armoa ja liian vähän töitä.
        Onneksi valvovat kristityt saivat eräällä paikkakunnalla sellaisen jumalattoman aikeen keväällä estettyä.


      • Lapin mies
        pohjoseesta oomma kirjoitti:

        Laodikean ja galatalaisten oppia on meille pohjoisesta tuotu.
        Siksi Lutherin galatalaiskirjeen selitystä ei saisi rukoushuoneella lukeakaan. Liikaa armoa ja liian vähän töitä.
        Onneksi valvovat kristityt saivat eräällä paikkakunnalla sellaisen jumalattoman aikeen keväällä estettyä.

        Uskon , että haluat olla vilpitön. Kerrotko mitä väärää on Lapista tuotu ja minne.
        RJRT Lapin mies


      • kerraakseen
        Lapin mies kirjoitti:

        Uskon , että haluat olla vilpitön. Kerrotko mitä väärää on Lapista tuotu ja minne.
        RJRT Lapin mies

        Minä vastaan omasta puolestani:
        Oulusta Kalajoelle:
        Valheellista ja vilpillistä hallintotapaa.
        Ansiosidonnaista uskoa, joka on hengellistä haureutta.
        Perättömiä puheita kirkosta ja sakramenteista.
        Yksilöiden tuomioita julkisesti tutkimatta ja kuulematta.


      • te katumattomat
        kerraakseen kirjoitti:

        Minä vastaan omasta puolestani:
        Oulusta Kalajoelle:
        Valheellista ja vilpillistä hallintotapaa.
        Ansiosidonnaista uskoa, joka on hengellistä haureutta.
        Perättömiä puheita kirkosta ja sakramenteista.
        Yksilöiden tuomioita julkisesti tutkimatta ja kuulematta.

        Aina kun katumatonta nuhdellaan, se kuuluu korvissa tuomiona. Ei tämä mitään uutta ole. Ette pääse kuitenkaan piiloon viimeisenä päivänä.


      • kyselijä1
        kerraakseen kirjoitti:

        Minä vastaan omasta puolestani:
        Oulusta Kalajoelle:
        Valheellista ja vilpillistä hallintotapaa.
        Ansiosidonnaista uskoa, joka on hengellistä haureutta.
        Perättömiä puheita kirkosta ja sakramenteista.
        Yksilöiden tuomioita julkisesti tutkimatta ja kuulematta.

        Olen ihmetellyt näitä tällä palstalla kirjoittajia, jotka ovat löytäneet Lapin saarnaajien puheista vain epäraamatullista ja ansiosidonnaista julistusta. En oikein ymmärrä, mistä lähteestä nämä kirjoitukset tulevat. Onko tarkoituksena saada henkilökohtaista vaikutusvaltaa vai voiko kirjoittaja/kirjoittajat tuntea itsensä ulkopuoliseksi ja sen vuoksi täällä käyttäytyy niin eriskummallisesti - toisia moittien ja itsensä oikeamieliseksi ja tosikristityksi asettautuen. Näillä kirjoittajillahan on se vapaus, että voi korvansa sulkea ja olla välittämättä sellaisesta puheesta, jonka kokee vääräksi. Minä olen monen ystävän tavoin saanut kokea omalle kohdalleni suurta siunausta viimeisten viikkojen aikana. Olen onnellinen siitä, että saan tähän seurakuntaan kuulua ja uskoa olevani Jumalanlapsi ja matkalla taivaaseen.


      • Lapin mies
        kyselijä1 kirjoitti:

        Olen ihmetellyt näitä tällä palstalla kirjoittajia, jotka ovat löytäneet Lapin saarnaajien puheista vain epäraamatullista ja ansiosidonnaista julistusta. En oikein ymmärrä, mistä lähteestä nämä kirjoitukset tulevat. Onko tarkoituksena saada henkilökohtaista vaikutusvaltaa vai voiko kirjoittaja/kirjoittajat tuntea itsensä ulkopuoliseksi ja sen vuoksi täällä käyttäytyy niin eriskummallisesti - toisia moittien ja itsensä oikeamieliseksi ja tosikristityksi asettautuen. Näillä kirjoittajillahan on se vapaus, että voi korvansa sulkea ja olla välittämättä sellaisesta puheesta, jonka kokee vääräksi. Minä olen monen ystävän tavoin saanut kokea omalle kohdalleni suurta siunausta viimeisten viikkojen aikana. Olen onnellinen siitä, että saan tähän seurakuntaan kuulua ja uskoa olevani Jumalanlapsi ja matkalla taivaaseen.

        Tätä olen pohtinut. Käsitykseni mukaan tässä on kysymys korkeintaan kolmesta henkilöstä. He ovat joutuneet syntiin ja synnin luvallisuuteen.
        Se johta katkeruuteen ja vihaan. Omaa seurakuntaäitiä pilkataan ja herjataan.
        On kuitenkin ikävää jos on joku joka on aito puheissaan ja on harhaan johdettu. Erityisesti heidän puolesta haluamme rukoilla.
        Onnellinen on se joka käsittää tämän epäuskoksi kaikkien syntien äidiksi joka johtaa eriseuran syntiin.


    • kiitoksia

      hyvästä kirjoituksesta.
      Paavali jo varoittaa meitä katkeruuden kavalasta juuresta. Katkeruus on niin vaikea tunne, että jokaisen pitäisi päästä siitä eroon. Se todella myrkyttää oman, mutta myös katkeran henkilön läheisten elämän ja on este uskolle.
      Miten katkera voisi iloita ja Jumalan Sana kehoittaa uskovaisia iloitsemaan.

      Katkeruudesta pääsee eroon Jeesuksen avulla, uskomalla Sanan.
      Mitä kumman syytä meillä, jotka uskomme, olisi olla katkeria.
      Mehän saamme kaiken tarvitsemamme Jeesukselta ja vaikka heti kaikkia mitä haluamme emme saisikaan, niin koska uskomme odostamme kärsivällisesti ja tyydymme siihen osaan mikä meillä on, tehden siitä parhaan mahdollisen. Voiman hyvän tekemiseen saamme Jumalalta.

      Usko se on, joka pelastaa katkeruudeltakin.

      Sinä Lapin mies taidat olla lestadiolainen ja minä kuulun vain Jeesuksen seurakuntaa, mutta allekirjoitan kanssasi samat ajatukset.

      Hyökkääminen, jota täällä esiintyy on kehittymättömyyttä ja ala-arvoista.

      Viina on jokaisen ihmisen vihollinen, jos ei osaa sitä käyttää, niin että se ei tuota humalaa.

      Aikanaan kun Lars Leevi Lestadius toi Lappiin herätyksen ja sanoman Jeesuksesta, oli vastaan otto niin otollinen, että viina sai jäädä ihmisten elämästä poissa ja nämä lappalaiset pääsivät siitä vapaaksi ja näin ollen heidän elämänsä muuttui täysin.

      Kunpa Jumala lähettäisi saman voiman omaavia saarnaajia, kuin oli Lestadius, tänne langenneen kansan keskuuteen.
      Lestadius teki hyvän työn, hän levitti sanomaa Jeesuksesta ja ihmiset uskoivat sen tiedon, mutta hänen jälkeensä on tullut heitä, jotka ovat jopa Lestadiuksen mainetta yrittäneet mustata, tehden lestadiolaisuudesta monilta alueilta erihenkisen, mitä se todellisuudessa on ollut Lestadiuksen aikana.
      Lestadius toi armon sanoman vaivatuille ja särkyneille ihmisille. Hän ei yrittänytkään antaa väärä kuvaa armosta, käskemällä ihmisten vain olla ja uskoa. Hän käski uskoa ja tehdä parannuksen ja elää parannuksessa.

      Sinä Lapin mies tiedät enemmän Lestadiuksesta ja niinpä kysynkin sinulta, opettiko Lestadius Pyhän Hengen toiminnasta ihmisissä.

      Samalla kysyn sinulta, joka ehkä tiedät, mikä on Galatalaiskirjeessä, että se aiheuttaa kuulemma erimielisyyttä tulkinnan osalta.
      Olen tätä asiaa kysellyt tuolta Agrippa nimi merkillä kirjoittavalta, mutta en saa vastasta.

      Kiittelenpä tässä etukäteen vastauksesta!

      • vain

        Valhetta kaikki tyynni. Itse he ovat valheensa virittäneet taisteluaseekseen. Kuka on kieltänyt lukemasta raamattua.


      • on valhetta
        vain kirjoitti:

        Valhetta kaikki tyynni. Itse he ovat valheensa virittäneet taisteluaseekseen. Kuka on kieltänyt lukemasta raamattua.

        ja kuka on ketäkin kieltänyt lukemasta Raamattua.

        Anteeksi, että toisinaan putoan kärryiltä.


      • onpas kivaa
        on valhetta kirjoitti:

        ja kuka on ketäkin kieltänyt lukemasta Raamattua.

        Anteeksi, että toisinaan putoan kärryiltä.

        Nimimerkki "kiitoksia" on osa feikkiä kampanjaa.

        Paljon hän tietää, mutta vielä ei raamatusta ole selvinnyt, mistä Galatalaiskirjeessä on kysymys.


      • huido....
        vain kirjoitti:

        Valhetta kaikki tyynni. Itse he ovat valheensa virittäneet taisteluaseekseen. Kuka on kieltänyt lukemasta raamattua.

        Kukaan ei ole niin väittänytkään.


      • tulee katkeruus
        on valhetta kirjoitti:

        ja kuka on ketäkin kieltänyt lukemasta Raamattua.

        Anteeksi, että toisinaan putoan kärryiltä.

        siitä töitten opin kärryiltä on syytä hypetä ensimmäisessä käänteessä.....sillä niitä käänteitä riittää niin että kohta pyörii ympyrää...


    • Holy cow!

      Ihanaa, että jaksat kaikilta koettelemuksiltasi vielä valaista meitä maan matosia kaikelta tältä saastalta, joka meitä vetää mukaansa. Kunhan emme joutuisi suruttomien tielle! Ainoa asia, jonka rohkenen ottaa esille on oikeinkirjoituksesi, joka paistaa virheitä. Mielestäni on rasittavaa lukea muuten niin asiallista tekstiäsi, kun se vilisee asiavirheitä. Mutta mikäpä minä olen siitä huomauttamaan? Kuka ensimmäisen kiven voisikaan heittää...?

      • Lapin mies

        "Jos viisaudessa olen, siitä Jumalle kiitos ja jos tyhmistyn , niin Jumalalle tyhmistyn".

        Kiitos palautteistanne ! Sitä se kiire teettää.
        Koitan parannella tapani, tässä oikeinkirjoituksen osalta. Kun on tottunut kirjoittamaan oikeinkirjoitusohjelmalla ,joka tarkistaa joka sanan ennen kuin lähetää, niin tätä se teettä.
        Jumala rakastaa meitä kaikkia ja haluaa ,ette me lähde sakramenttien väärän korostuksen tielle.
        Kuollut usko pettää meitä tähän.
        Elämme kaikki vielä armon ajassa Kutsujan armo on edelleen voimassa. Kaikki sakramentistit, maailmaan tai omnvanhurskauden eriseuraan joutuneet saavat kun katuvät ja heräävät kuulla omalle kohdalle Vapahtajan sanat: "poikani ja tyttäreni ole hyvässä turvassa, sillä sinun syntisi annetaan anteeksi. Saat siirtyä pimeyden valtakunnasta Jumlan rakkaan pojan valtakuntaan ja kerran taistevasta seurakunnasta kunnian valtakuntaan. Onnellista kotimatkaa yksinkertaisesti uskoen. Lapsen mielisesti.


      • apu
        Lapin mies kirjoitti:

        "Jos viisaudessa olen, siitä Jumalle kiitos ja jos tyhmistyn , niin Jumalalle tyhmistyn".

        Kiitos palautteistanne ! Sitä se kiire teettää.
        Koitan parannella tapani, tässä oikeinkirjoituksen osalta. Kun on tottunut kirjoittamaan oikeinkirjoitusohjelmalla ,joka tarkistaa joka sanan ennen kuin lähetää, niin tätä se teettä.
        Jumala rakastaa meitä kaikkia ja haluaa ,ette me lähde sakramenttien väärän korostuksen tielle.
        Kuollut usko pettää meitä tähän.
        Elämme kaikki vielä armon ajassa Kutsujan armo on edelleen voimassa. Kaikki sakramentistit, maailmaan tai omnvanhurskauden eriseuraan joutuneet saavat kun katuvät ja heräävät kuulla omalle kohdalle Vapahtajan sanat: "poikani ja tyttäreni ole hyvässä turvassa, sillä sinun syntisi annetaan anteeksi. Saat siirtyä pimeyden valtakunnasta Jumlan rakkaan pojan valtakuntaan ja kerran taistevasta seurakunnasta kunnian valtakuntaan. Onnellista kotimatkaa yksinkertaisesti uskoen. Lapsen mielisesti.

        jolla olet tottunut kirjoittamaan ja kopio sieltä ja liitä tänne?


      • Agrippa
        Lapin mies kirjoitti:

        "Jos viisaudessa olen, siitä Jumalle kiitos ja jos tyhmistyn , niin Jumalalle tyhmistyn".

        Kiitos palautteistanne ! Sitä se kiire teettää.
        Koitan parannella tapani, tässä oikeinkirjoituksen osalta. Kun on tottunut kirjoittamaan oikeinkirjoitusohjelmalla ,joka tarkistaa joka sanan ennen kuin lähetää, niin tätä se teettä.
        Jumala rakastaa meitä kaikkia ja haluaa ,ette me lähde sakramenttien väärän korostuksen tielle.
        Kuollut usko pettää meitä tähän.
        Elämme kaikki vielä armon ajassa Kutsujan armo on edelleen voimassa. Kaikki sakramentistit, maailmaan tai omnvanhurskauden eriseuraan joutuneet saavat kun katuvät ja heräävät kuulla omalle kohdalle Vapahtajan sanat: "poikani ja tyttäreni ole hyvässä turvassa, sillä sinun syntisi annetaan anteeksi. Saat siirtyä pimeyden valtakunnasta Jumlan rakkaan pojan valtakuntaan ja kerran taistevasta seurakunnasta kunnian valtakuntaan. Onnellista kotimatkaa yksinkertaisesti uskoen. Lapsen mielisesti.

        Jomala pitää sen minkä hän lupaakin. Jumalan lupauksiin luottamista kutsutaan uskoksi, ja
        niiden epäileminen on syntiä.



        Puhumattakaan siitä että puhutaan Pyhistä Sakramenteista jumalattomasti.


        Esimerkki jumalattomasta kirjoituksesta:

        ".. ette me lähde sakramenttien väärän korostuksen tielle.

        Kuollut usko pettää meitä tähän."

        kirj. Lapin mies

        Totean: Kamalaa puhetta Pyhästä Kolmiyhteisestä Jumalasta, ja Jeesuksesta Kristuksesta, joka itse on Pyhä Sakramentti. Oikein on Luther sanonut, "hurmahenget" kieltävät jo ensimmäisen uskonkappaleen pilkkaamalla Pyhää Kastetta ja Herran Pyhää Ehtoollista.

        Tuollaisesssa tilassa jossa Lapin mies on, kirjoitustensa perustella arvioiden, en missään tapauksessa uskaltaisi lähteä tästä ajasta pitkään iankaikkisuuteen.

        Mihin ihminen luottaa ellei hän luota Jumalan itsensä antamiin lupauksiin? Älkää kukaan uskoko sellaiseen ihmiseen joka puhuu jumalattomasti Sakramenteista


      • Agrippa kirjoitti:

        Jomala pitää sen minkä hän lupaakin. Jumalan lupauksiin luottamista kutsutaan uskoksi, ja
        niiden epäileminen on syntiä.



        Puhumattakaan siitä että puhutaan Pyhistä Sakramenteista jumalattomasti.


        Esimerkki jumalattomasta kirjoituksesta:

        ".. ette me lähde sakramenttien väärän korostuksen tielle.

        Kuollut usko pettää meitä tähän."

        kirj. Lapin mies

        Totean: Kamalaa puhetta Pyhästä Kolmiyhteisestä Jumalasta, ja Jeesuksesta Kristuksesta, joka itse on Pyhä Sakramentti. Oikein on Luther sanonut, "hurmahenget" kieltävät jo ensimmäisen uskonkappaleen pilkkaamalla Pyhää Kastetta ja Herran Pyhää Ehtoollista.

        Tuollaisesssa tilassa jossa Lapin mies on, kirjoitustensa perustella arvioiden, en missään tapauksessa uskaltaisi lähteä tästä ajasta pitkään iankaikkisuuteen.

        Mihin ihminen luottaa ellei hän luota Jumalan itsensä antamiin lupauksiin? Älkää kukaan uskoko sellaiseen ihmiseen joka puhuu jumalattomasti Sakramenteista

        Tämä tällainen toisen uskovan uskon arvostelu on sopimatonta. Tämä kohdistuu henkilöön, eikä käsiteltävään asiaan. Siisti kielesi Agrippa.


      • rauhoittuu
        vihne kirjoitti:

        Tämä tällainen toisen uskovan uskon arvostelu on sopimatonta. Tämä kohdistuu henkilöön, eikä käsiteltävään asiaan. Siisti kielesi Agrippa.

        Agrippa on heränneellä omallatunnolla muttei omavanhurskaus päästä otteestaan.
        Tiedän tunteen, silloin näkee roskat muiden silmässä muttei malkaa omassa silmässään.

        Agrippa, tee parannus - silloin Sinun on helpompi olla.

        Voisit olla iloisena julistamassa Jumalan armoa sensijaan että rähjäät täällä päämäärättömästi arvostellen saarnaajia ja kristityitä joilla on Jeesus asumassa sydämellään.


      • Joonatan
        Agrippa kirjoitti:

        Jomala pitää sen minkä hän lupaakin. Jumalan lupauksiin luottamista kutsutaan uskoksi, ja
        niiden epäileminen on syntiä.



        Puhumattakaan siitä että puhutaan Pyhistä Sakramenteista jumalattomasti.


        Esimerkki jumalattomasta kirjoituksesta:

        ".. ette me lähde sakramenttien väärän korostuksen tielle.

        Kuollut usko pettää meitä tähän."

        kirj. Lapin mies

        Totean: Kamalaa puhetta Pyhästä Kolmiyhteisestä Jumalasta, ja Jeesuksesta Kristuksesta, joka itse on Pyhä Sakramentti. Oikein on Luther sanonut, "hurmahenget" kieltävät jo ensimmäisen uskonkappaleen pilkkaamalla Pyhää Kastetta ja Herran Pyhää Ehtoollista.

        Tuollaisesssa tilassa jossa Lapin mies on, kirjoitustensa perustella arvioiden, en missään tapauksessa uskaltaisi lähteä tästä ajasta pitkään iankaikkisuuteen.

        Mihin ihminen luottaa ellei hän luota Jumalan itsensä antamiin lupauksiin? Älkää kukaan uskoko sellaiseen ihmiseen joka puhuu jumalattomasti Sakramenteista

        Sehän on aivan oikeaa kirjoitusta olisi väärin lähteä kuolleen uskon kivirekeä vetämään yhdessä heidän kanssaan.

        Kyllä siinä työtä riittää kun sitä rekeä joutuu vetämään päivän helteessä. Kyllä silloin toisten puutteet ja viat tulee näkösälle.

        Kamalaa puhetta tehdä Lutherista vääräoppinen kuolleenuskonlakeija häpeisit edes. Kyllä nyt on malka omassa silmässä eikä veljen.

        Kehtaat vielä repiä alas taivaasta oikeita Jumalan lapsia oman korppilauman keskelle hajuiseen pesäkoloonsa.


      • Agrippa
        Joonatan kirjoitti:

        Sehän on aivan oikeaa kirjoitusta olisi väärin lähteä kuolleen uskon kivirekeä vetämään yhdessä heidän kanssaan.

        Kyllä siinä työtä riittää kun sitä rekeä joutuu vetämään päivän helteessä. Kyllä silloin toisten puutteet ja viat tulee näkösälle.

        Kamalaa puhetta tehdä Lutherista vääräoppinen kuolleenuskonlakeija häpeisit edes. Kyllä nyt on malka omassa silmässä eikä veljen.

        Kehtaat vielä repiä alas taivaasta oikeita Jumalan lapsia oman korppilauman keskelle hajuiseen pesäkoloonsa.

        Jumalalle tiliä tehdään eikä sinulle. Älä sinä puhu kuolleesta uskosta mitään. Kyllä Jumala on sanansa mittainen, hän pitää sen minkä sanassa ja Sakramenteissaan lupaakin.


      • Sanakuulija
        Agrippa kirjoitti:

        Jumalalle tiliä tehdään eikä sinulle. Älä sinä puhu kuolleesta uskosta mitään. Kyllä Jumala on sanansa mittainen, hän pitää sen minkä sanassa ja Sakramenteissaan lupaakin.

        Täällä on sellainen kirjoittaja joka ei tiedä, että uskoa on kahta lajia on kuolutta uskoa ja elävää uskoa.
        Kuolut usko on sellaista harrastelu uskomista. Käydään kirkossa ja ehtoolisella ja muutenkin ollaan päälisin puolin hurskaita. Nurlan takana korkataan sitten kossu pulloja ja vähän arvostellaan elävässä uskossa olevia. Varsinkin syytetään tekojen uskosta. Uskon hedelmät ovat uskon tekoja ja hedelmistään puu tunnetaan.
        Vihan puu, kuollut usko tuottaa katkeria hedelmiä.
        Rakkauden puu,, elävän uskon puu hyviä ja makeita hedelmiä.
        Käänny tieltäsi, muuten et pääse koskaan perille, koskakuljet väärää tietä jonka päässä ei hyvä odota. Sitä on parannus se edellyttää kääntymistä väärältä tieltä Jeesus tielle. Tule sinäkin Agrippa ja veljesi tälle tielle.
        Näin voin toivottaa Sinullekin onnellista kotimatkaa!


      • Tuonenkoira
        Sanakuulija kirjoitti:

        Täällä on sellainen kirjoittaja joka ei tiedä, että uskoa on kahta lajia on kuolutta uskoa ja elävää uskoa.
        Kuolut usko on sellaista harrastelu uskomista. Käydään kirkossa ja ehtoolisella ja muutenkin ollaan päälisin puolin hurskaita. Nurlan takana korkataan sitten kossu pulloja ja vähän arvostellaan elävässä uskossa olevia. Varsinkin syytetään tekojen uskosta. Uskon hedelmät ovat uskon tekoja ja hedelmistään puu tunnetaan.
        Vihan puu, kuollut usko tuottaa katkeria hedelmiä.
        Rakkauden puu,, elävän uskon puu hyviä ja makeita hedelmiä.
        Käänny tieltäsi, muuten et pääse koskaan perille, koskakuljet väärää tietä jonka päässä ei hyvä odota. Sitä on parannus se edellyttää kääntymistä väärältä tieltä Jeesus tielle. Tule sinäkin Agrippa ja veljesi tälle tielle.
        Näin voin toivottaa Sinullekin onnellista kotimatkaa!

        Minä jos kuka tiedän sen, että Vapaasta vaimosta (Kristus) syntynyt Saaran poika, ja orjattaren Haagarin poika elävät rinnakkain seurakunnan keskellä.

        Tekojen perkele on kavala eksyttäjä, uskosta kyllä puhutaan vanhurskauttavana, mutta itse ei kuitenkaan uskota. Eikä suotaisi muidenkaan uskovan. Pimeäksi on mennyt.

        Sellaista se on kateus ja hengellinen ylpeys, kyllä sopivien ihmisten edessä nöyristellään, ja itseä kehutaan "vain me" opeilla, mutta ei uskota ja luoteta Jumalan sanan lupauksiin, eikä taivuta parannukseen. Parannus omasta pyhyydestä on tekemättä.

        Ota sinäkin armo vastaan lahjana Kristuksen kautta Jumalalta, sitä ei tarvitse koskaan katua.


      • Vapaa.
        Tuonenkoira kirjoitti:

        Minä jos kuka tiedän sen, että Vapaasta vaimosta (Kristus) syntynyt Saaran poika, ja orjattaren Haagarin poika elävät rinnakkain seurakunnan keskellä.

        Tekojen perkele on kavala eksyttäjä, uskosta kyllä puhutaan vanhurskauttavana, mutta itse ei kuitenkaan uskota. Eikä suotaisi muidenkaan uskovan. Pimeäksi on mennyt.

        Sellaista se on kateus ja hengellinen ylpeys, kyllä sopivien ihmisten edessä nöyristellään, ja itseä kehutaan "vain me" opeilla, mutta ei uskota ja luoteta Jumalan sanan lupauksiin, eikä taivuta parannukseen. Parannus omasta pyhyydestä on tekemättä.

        Ota sinäkin armo vastaan lahjana Kristuksen kautta Jumalalta, sitä ei tarvitse koskaan katua.

        Tarkoitit varmaan näitä vapaamielisiä, jotka syyttävät oikeita Jumalan lapsia lakihenkisiksi. Näinhän he ovat tehneet koko kristillisayyden historian aikana, kun heitä ei ole päästetty toisia eksyttämään. Nimimerkkisi on oikea tuonenkoirat luikkivat sängyn alle piiloon kun viimeinen se vieras lähestyy. Hagarin pojat tuossa edellä juuri ampuvat niitä nuoliansa erämaasta vapaita kohti, näinhän raamattukin siitä kertoo.


      • rauhoituu.
        rauhoittuu kirjoitti:

        Agrippa on heränneellä omallatunnolla muttei omavanhurskaus päästä otteestaan.
        Tiedän tunteen, silloin näkee roskat muiden silmässä muttei malkaa omassa silmässään.

        Agrippa, tee parannus - silloin Sinun on helpompi olla.

        Voisit olla iloisena julistamassa Jumalan armoa sensijaan että rähjäät täällä päämäärättömästi arvostellen saarnaajia ja kristityitä joilla on Jeesus asumassa sydämellään.

        Hän on eksynyt vuorille.


      • Pyhyyttä ja Sanaa
        rauhoittuu kirjoitti:

        Agrippa on heränneellä omallatunnolla muttei omavanhurskaus päästä otteestaan.
        Tiedän tunteen, silloin näkee roskat muiden silmässä muttei malkaa omassa silmässään.

        Agrippa, tee parannus - silloin Sinun on helpompi olla.

        Voisit olla iloisena julistamassa Jumalan armoa sensijaan että rähjäät täällä päämäärättömästi arvostellen saarnaajia ja kristityitä joilla on Jeesus asumassa sydämellään.

        Minä nuhtelen sinua ja kaikkia kaltaisiasi:

        Te taistelette Jumalaa vastaan väheksymällä pyhiä sakramentteja. Koska niissä tarjotaan syntiselle armoa, olkaa varovaisia, ettei armon Henki tulisi pilkatuksi kovapäisyytenne tähden.

        Mitään halua minulla ei ole tuomita. Herjetkää herjaamasta pyhiä asioita. Sellainen ei kuulu kristitylle.


      • lue enempi raamattua
        Joonatan kirjoitti:

        Sehän on aivan oikeaa kirjoitusta olisi väärin lähteä kuolleen uskon kivirekeä vetämään yhdessä heidän kanssaan.

        Kyllä siinä työtä riittää kun sitä rekeä joutuu vetämään päivän helteessä. Kyllä silloin toisten puutteet ja viat tulee näkösälle.

        Kamalaa puhetta tehdä Lutherista vääräoppinen kuolleenuskonlakeija häpeisit edes. Kyllä nyt on malka omassa silmässä eikä veljen.

        Kehtaat vielä repiä alas taivaasta oikeita Jumalan lapsia oman korppilauman keskelle hajuiseen pesäkoloonsa.

        Oletko sinä Legio???
        Miksi taistelet raamattua vastaan?

        Kun Jumala itse lähettää korpin tuomaan elämän sanaa. Lue 1 Kun 17:3

        Nyt on kristillisyydessä samanlainen aika, jauhot on lopussa. Missä on Sarpatin leski?


      • tun.luterilainen
        Agrippa kirjoitti:

        Jomala pitää sen minkä hän lupaakin. Jumalan lupauksiin luottamista kutsutaan uskoksi, ja
        niiden epäileminen on syntiä.



        Puhumattakaan siitä että puhutaan Pyhistä Sakramenteista jumalattomasti.


        Esimerkki jumalattomasta kirjoituksesta:

        ".. ette me lähde sakramenttien väärän korostuksen tielle.

        Kuollut usko pettää meitä tähän."

        kirj. Lapin mies

        Totean: Kamalaa puhetta Pyhästä Kolmiyhteisestä Jumalasta, ja Jeesuksesta Kristuksesta, joka itse on Pyhä Sakramentti. Oikein on Luther sanonut, "hurmahenget" kieltävät jo ensimmäisen uskonkappaleen pilkkaamalla Pyhää Kastetta ja Herran Pyhää Ehtoollista.

        Tuollaisesssa tilassa jossa Lapin mies on, kirjoitustensa perustella arvioiden, en missään tapauksessa uskaltaisi lähteä tästä ajasta pitkään iankaikkisuuteen.

        Mihin ihminen luottaa ellei hän luota Jumalan itsensä antamiin lupauksiin? Älkää kukaan uskoko sellaiseen ihmiseen joka puhuu jumalattomasti Sakramenteista

        Juuri näin! Malttia kuitenkin! Luulen, että jotkut tällä palstalla eivät oikeasti ole tutustuneet luterilaiseen uskoon ja mitä Raamattu, Tunnustuskirjat, Luther ja monet muut ovat Jumalan Pyhistä Sakramenteista opettaneet.
        Heillä on joku kumma käsitys, että sinä ja minä ja muut, ketkä haluamme uskoa Sakramentteihin, niinkuin Raamattu opettaa, olemme perustaneet jonkun kuolleen uskon sakramenttiopin. Ei kai kukaan Sakramenttiin uskokaan, vaan Jeesukseen Kristukseen, joka meille Sakramenteissa annetaan uskon kautta omistettavaksi.


    • Yksi näkökanta

      Oletko koskaan tehnyt sellaista syntiä, että olet johdattanut toisen ihmisen katkeruuteen? Jokainen vastaa omasta katkeruuden tunteesta, mutta voiko olla mahdollista että toisellakin ihmisellä on osansa toisen ihmisen katkeroitumiseen?

      • Lapin mies

        Olen varmasti monesti tehnyt sellaistakin syntiä katkeroitunutkin olen ollut useasti, mutta keskustelemalla, sanaa kuunellen, rukoillen ja antteksi pyytäen ja anten olen päässyt siitä eroon. Sielunvihollinen helposti haluaa kaivaa esille asioita.
        Jumlan sanalle kuulijainen ei tahallaan halua olla ketään saattamassa katkeruuden syntiin. Katkeruus on hyvin inhimillinen piire, mutta ei siltikään hyväksyttävä.
        Vapahtaja ei olut katkera. Meitä kehoitetaan kaikessa seuraamaan häntä. Pyhä Henki meitä siinä auttakoon. Pitääköön meidät aina kuulijaisena ja synnin pois panijana ja armon kerjälisenä.


      • Yksi näkökanta
        Lapin mies kirjoitti:

        Olen varmasti monesti tehnyt sellaistakin syntiä katkeroitunutkin olen ollut useasti, mutta keskustelemalla, sanaa kuunellen, rukoillen ja antteksi pyytäen ja anten olen päässyt siitä eroon. Sielunvihollinen helposti haluaa kaivaa esille asioita.
        Jumlan sanalle kuulijainen ei tahallaan halua olla ketään saattamassa katkeruuden syntiin. Katkeruus on hyvin inhimillinen piire, mutta ei siltikään hyväksyttävä.
        Vapahtaja ei olut katkera. Meitä kehoitetaan kaikessa seuraamaan häntä. Pyhä Henki meitä siinä auttakoon. Pitääköön meidät aina kuulijaisena ja synnin pois panijana ja armon kerjälisenä.

        Lähinnä oli tarkoitus kysyä sinulta, että OLETKO KOSKAAN AIHEUTTANUT TOISELLE IHMISELLE/esimerkiksi lähimmäisellesi katkeruutta ? En tarkoittanut kysymykselläni sinun omaa katkeroitumista ja siitä selviämistä. Meiltä ihmisiltä unohtuu tämä puoli asiasta kun puhutaan katkerasta tunteesta. Toista ihmistä syvällisesti loukatessa emme huomaa sitä, että se mahdollisesti johtaa vakavaankin katkeroitumiseen ja näin samalla viemme tämän henkilön pois Jumalasta. Katkeroitunut jää roikkumaan ikävään asiaan kiinni, ja hänelle tulee kiirettä vain näivettyä katkeran tunteen kanssa eikä jouda rukoilemaan eikä kykene sanan kuuloon.
        Olen itse ajatellut kohdallani asiaa myös tältä kannalta,aina ei tosin tiedä aiheuttaneensa toiselle katkeruutta, mutta silloin kun asiasta tietää niin kuinka vakavaksi synniksi asia esimerkiksi kohdallani muuttuu?


      • Lapin mies
        Yksi näkökanta kirjoitti:

        Lähinnä oli tarkoitus kysyä sinulta, että OLETKO KOSKAAN AIHEUTTANUT TOISELLE IHMISELLE/esimerkiksi lähimmäisellesi katkeruutta ? En tarkoittanut kysymykselläni sinun omaa katkeroitumista ja siitä selviämistä. Meiltä ihmisiltä unohtuu tämä puoli asiasta kun puhutaan katkerasta tunteesta. Toista ihmistä syvällisesti loukatessa emme huomaa sitä, että se mahdollisesti johtaa vakavaankin katkeroitumiseen ja näin samalla viemme tämän henkilön pois Jumalasta. Katkeroitunut jää roikkumaan ikävään asiaan kiinni, ja hänelle tulee kiirettä vain näivettyä katkeran tunteen kanssa eikä jouda rukoilemaan eikä kykene sanan kuuloon.
        Olen itse ajatellut kohdallani asiaa myös tältä kannalta,aina ei tosin tiedä aiheuttaneensa toiselle katkeruutta, mutta silloin kun asiasta tietää niin kuinka vakavaksi synniksi asia esimerkiksi kohdallani muuttuu?

        Olen aiheuttanut toisissa katkeruutta, jopa uskovissa. Olen toivomassa, että olen sanut kaikkien kanssa sopia , täällä armon ajassa.
        Usein rukoilen niiden puolesta jotka läheisiä joille kiireellä ja monella liminlyönnillä olen aiheuttanut katkeruutta.
        Paljonon tarvittu antteksi antamusta ja tarvitaan kohdalleni.
        Kaikille jotka tuntevat katkeruutta on armo istuin laskettu alas ja saat kanssani uskoa kaikki synnit anteeksi aivan Taivallisen Isän sydänmeltä asti. Ole turvattu ja sunattu Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä. Usko itsesi keskelle taivasta.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1693
    2. 44
      1013
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      66
      996
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      928
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      889
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      795
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      778
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe