Meillä kasvaa etupihalla koivuangervoa, joista muutama pensas kovin kitukasvuisesti. Nyt huomasin, että näiden kitukasvuisten juuressa on asuu lauma muurahaisia. Millä saisin muurahaiset tapettua, ilman että pensaat kärsivät ja kuolevat? Kemialliset myrkyt eivät siis ehkä tähän käy, mitä muita keinoja on olemassa?
Millä pois muurahaiset pensasta vahingoittamatta
2
867
Vastaukset
- häätö
Olen yrittänyt jos jonkinlaisia hävitysmenetelmiä, mutta tuloksetta.Erittäin tehokkaaksi olen huomannut Baition muurahaisten torjunta-aineen.Kaadan vain ohjeen mukaan tehtyä kastelu-ainetta pesään.Pesän löytää, kun seuraa muurahaisten kulkua.Meillä huomasin, että yksi rinneangervoista kärsii jostain ja niinpä siellä oli koko alusta muurahaisten vallassa.Yksi kastelu riitti hävittämään sen.Aine ei ole vahingoittanut mitään kasveja .Toivottavasti tämä neuvo auttaa, eikä tule liian myöhään angervojanne ajatellen.
- menee...
Todennäköisesti pensaan huonokuntoisuus johtuu kirvoista, muurahaiset lypsävät niitä eivätkä itse välttämättä ole vahingoksi kasville.
Eli ruiskuta pensas jollain puutarhasprayllä ja töräytä muurahaisille suoraan pesään oma myrkky, esim. Baition tai Raidin muurahaissirote. Niistä ei ole kasveille mitään haittaa.
Jos myrkkypullossa lukee EI KASVEILLE, se kannattaa uskoa. Jos taas lukee pelkästään EI AROILLE PINNOILLE, kannattaa varoa liian läheltä suihkuttamista, muuten toimii kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2604596Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit422770Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751749Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061604Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 551334
- 931245
- 471119
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2081116