Meillä kasvaa etupihalla koivuangervoa, joista muutama pensas kovin kitukasvuisesti. Nyt huomasin, että näiden kitukasvuisten juuressa on asuu lauma muurahaisia. Millä saisin muurahaiset tapettua, ilman että pensaat kärsivät ja kuolevat? Kemialliset myrkyt eivät siis ehkä tähän käy, mitä muita keinoja on olemassa?
Millä pois muurahaiset pensasta vahingoittamatta
2
717
Vastaukset
- häätö
Olen yrittänyt jos jonkinlaisia hävitysmenetelmiä, mutta tuloksetta.Erittäin tehokkaaksi olen huomannut Baition muurahaisten torjunta-aineen.Kaadan vain ohjeen mukaan tehtyä kastelu-ainetta pesään.Pesän löytää, kun seuraa muurahaisten kulkua.Meillä huomasin, että yksi rinneangervoista kärsii jostain ja niinpä siellä oli koko alusta muurahaisten vallassa.Yksi kastelu riitti hävittämään sen.Aine ei ole vahingoittanut mitään kasveja .Toivottavasti tämä neuvo auttaa, eikä tule liian myöhään angervojanne ajatellen.
- menee...
Todennäköisesti pensaan huonokuntoisuus johtuu kirvoista, muurahaiset lypsävät niitä eivätkä itse välttämättä ole vahingoksi kasville.
Eli ruiskuta pensas jollain puutarhasprayllä ja töräytä muurahaisille suoraan pesään oma myrkky, esim. Baition tai Raidin muurahaissirote. Niistä ei ole kasveille mitään haittaa.
Jos myrkkypullossa lukee EI KASVEILLE, se kannattaa uskoa. Jos taas lukee pelkästään EI AROILLE PINNOILLE, kannattaa varoa liian läheltä suihkuttamista, muuten toimii kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821369Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661154Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1991147Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2081146Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68906Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125850Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755