Suomi on velvoitettu ottaamaan pakol.

die_weisse_rose

YK:n ihmisoikeusjulistus toteaa 14. artiklassaan, että "jokaisella vainon kohteeksi joutuneella on oikeus hakea ja nauttia turvapaikkaa muissa maissa". Valtioiden velvollisuutta tarjota turvaa sitä tarvitseville ei sen sijaan ole kirjattu mihinkään kansainväliseen sopimukseen: se on jätetty valtioiden kansallisen lainsäädännön hoidettavaksi.

Pakolaisten oikeusasemaa koskeva yleissopimus (YK:n/Geneven pakolaissopimus) kuitenkin kieltää 33. artiklassaan palauttamasta henkilöä alueelle, jossa hänen henkeään tai vapauttaan uhataan.

Palauttamiskielto on ilmaistu sitäkin voimakkaammin Euroopan Neuvoston ihmisoikeussopimuksessa sekä YK:n kidutuksen vastaisessa yleissopimuksessa.

18

883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysytty

      Haluaasko ne ottaa pakolaisia ?

      Hehän ne ovat ketkä päätöksen tekevät ..

      Suomea ei voi velvoittaa kukaan muu kuin Suomalaiset jos he niin haluavat..


      Eivät edes politikot..

      • Peregrino

        "Suomea ei voi velvoittaa kukaan muu kuin Suomalaiset"

        Tällä hetkellä Suomea velvoittaa EU, YK, kahdenväliset sopimukset eri maiden kanssa, ylikansallinen yritysmaailma WTO:n kautta... luetellaanko lisää?


      • kansalta

        on kysytty asiaa vaaleissa. Perustuslain mukaan Suomessa ylin valta on kansalla, jota edustaa kansanedustuslaitos. Jos äänestämällä valitut kansanedustajat haluavat ottaa vastaan pakolaisia, he vain toteuttavat kansan tahtoa.


      • sopimus =)
        kansalta kirjoitti:

        on kysytty asiaa vaaleissa. Perustuslain mukaan Suomessa ylin valta on kansalla, jota edustaa kansanedustuslaitos. Jos äänestämällä valitut kansanedustajat haluavat ottaa vastaan pakolaisia, he vain toteuttavat kansan tahtoa.

        "Jos äänestämällä valitut kansanedustajat haluavat ottaa vastaan pakolaisia, he vain toteuttavat kansan tahtoa."

        Kyse ei ole halusta vaan meitä velvoittamista sopimuksista.

        Takaa se sopimus meillekin ne oikeudet jos joskus se taas meille totutuisi, kuten II maailmansodassa jossa eniten pakolaislapsia maailmassa suht. väkiluun, olis Suomesta!

        Lukekaahan rassut. Jos ette osaa, voin järj. tukiopetusta.

        =)


      • Heh heh

        Ne joilla on leveämmät hartiat..


      • Sellaisia et saa kaupasta...
        Heh heh kirjoitti:

        Ne joilla on leveämmät hartiat..

        Sorry!


    • Wehrmacht

      Tiedätkö mitä.... Tässä maailmassa ainoa ehdoton laki mistä ei voi poiketa on KUOLEMA!!!!!!!!

      • die_weisse_rose

        Onnea yrityksellesi =)

        Älä jätä vielä maailmaa.

        Sinullakin on toivoa

        =)


      • onnellinenJ
        die_weisse_rose kirjoitti:

        Onnea yrityksellesi =)

        Älä jätä vielä maailmaa.

        Sinullakin on toivoa

        =)

        Onnea sinulle myös ;) Sitä sinä tulet tarvitsemaan.


    • Otis

      ja täällä saadaan nauttia lisää ihmisistä joita ei kiinnosta demokratia, tasa-arvo, uskonnollinen vapaus, yhteys alkuperäisväestön kanssa...sen sijaan saamme kärsiä lisää raiskauksia, pedofiliaa, kunniamurhia, uskonnollista fanatismia, terrorismin uhkaa ja ties mitä muuta monikulttuurisuutta.

      • yksinpuheluko?

        Häh?


    • Näinhän se on, mutta ongelma on siinä, että aivan ilmeisesti pakolaisen aseman hakemista käytetään väärin. Tulijoissa on paljon sellaisia, jotka eivät ilmeisestikään täytä pakolaisuuden kriteereitä. Jos maahantulijoihin ei sovelleta tiukkoja kriteerejä, se helposti johtaa hallitsemattomaan maahanmuuttoon ja siitä seuraaviin ongelmiin. Näin on tapahtunut esim. Ruotsissa.

      • Alik-80

        Kirjoittaja on aivan oikeassa. Pakoilasina on todistettavasti sellaisi henkilöitä joiden tarkoitus on saada parempaa hyvinvointia ja helpompaa elämää. Kaikki me tiedämme vanhan sanonnan: Ei hiiri nukkuvan kissan suuhun juokse. Mutta nykyaikana tämä sanonta menettää merkityksensä.

        Suomi rakennettiin kovalla työllä, ei millään muulla.

        Onneksi Suomessa ei asiat ole niin huonosti kuin ruotsissa:
        http://www.youtube.com/watch?v=CXAlNN6H7u8


      • Alik-80

        Rasismi saa pohjan juurikin näistä mistä Erasmus kirjoittaa. Moni suomalainen haluaa auttaa, se on aivan luonnollista. Mutta monen auttamisen halut katoaa jos yhteiskuntaa aletaan lypsämään pykälien turvin. Minäkin olen valmis auttamaan sotaa pakoon tulleita naisia ja lapsia, jotka eniten kärsivät sodasta.

        Mutta olen rasisti koska en hyväksy että taistelukykyiset nuoret miehet tulevat elämään yhteiskuntamme varoilla. Heidän velvollisuutensa on tehdä maastaan turvallinen perheelleen.


      • Kiitos todisteesta =)
        Alik-80 kirjoitti:

        Rasismi saa pohjan juurikin näistä mistä Erasmus kirjoittaa. Moni suomalainen haluaa auttaa, se on aivan luonnollista. Mutta monen auttamisen halut katoaa jos yhteiskuntaa aletaan lypsämään pykälien turvin. Minäkin olen valmis auttamaan sotaa pakoon tulleita naisia ja lapsia, jotka eniten kärsivät sodasta.

        Mutta olen rasisti koska en hyväksy että taistelukykyiset nuoret miehet tulevat elämään yhteiskuntamme varoilla. Heidän velvollisuutensa on tehdä maastaan turvallinen perheelleen.

        Mutta olen rasisti koska en hyväksy että taistelukykyiset nuoret miehet tulevat elämään yhteiskuntamme varoilla. Heidän velvollisuutensa on tehdä maastaan turvallinen perheelleen.

        Kiitos todisteesta =)

        liitetään muiden juttujesi tueksi...
        Oikeuskin uskoo nyt paremmin.
        =)


      • toisin oli aikaisemmissa vi...
        Alik-80 kirjoitti:

        Rasismi saa pohjan juurikin näistä mistä Erasmus kirjoittaa. Moni suomalainen haluaa auttaa, se on aivan luonnollista. Mutta monen auttamisen halut katoaa jos yhteiskuntaa aletaan lypsämään pykälien turvin. Minäkin olen valmis auttamaan sotaa pakoon tulleita naisia ja lapsia, jotka eniten kärsivät sodasta.

        Mutta olen rasisti koska en hyväksy että taistelukykyiset nuoret miehet tulevat elämään yhteiskuntamme varoilla. Heidän velvollisuutensa on tehdä maastaan turvallinen perheelleen.

        Paskaa puhut...
        toisin oli aikaisemmissa viesteissäsi


      • Alik-80
        Kiitos todisteesta =) kirjoitti:

        Mutta olen rasisti koska en hyväksy että taistelukykyiset nuoret miehet tulevat elämään yhteiskuntamme varoilla. Heidän velvollisuutensa on tehdä maastaan turvallinen perheelleen.

        Kiitos todisteesta =)

        liitetään muiden juttujesi tueksi...
        Oikeuskin uskoo nyt paremmin.
        =)

        =) Toivottavasti on iloa pitkäksi aikaa. Olisiko aiheeseen muuta kommentoitavaa?


      • Alik-80
        toisin oli aikaisemmissa vi... kirjoitti:

        Paskaa puhut...
        toisin oli aikaisemmissa viesteissäsi

        Esim?


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe