Raa'in (kauhu)elokuva?

muikkula

Mikä on mielestänne raa'in (kauhu)elokuva?
Nimetkää ja kertokaa jotain kyseisestä elokuvasta (ei juonipaljastuksia).

40

6776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Wolf

      Peter Jacksonin kolmas elokuva, Braindead on samalla rankka ja helvetin hauska. Yksi parhaista splatterkomedioista. Cannibal Holocaust on virallisesti maailman rankin elokuva.

      • Öövini

        siinä tosiaan verta lentää


      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

        Miten niin virallisesti? Olen kyllä samaa mieltä, että Cannibal Holocaust on yksi iljettävimmistä, mutta myös parhaista ja mieleenjäävimmistä leffoista. Mutta kuka sen VIRALLISESTI on päättänyt? Maisteri Frangén???


    • horrorrrrrrr

      Ehkä Guinea big 1-3 huh.

    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      ..on aika karmeeta. Esim kaikki Lucio Fulcin ja Dario Argenton leffat, ja Ruggero Deodaton "Cannibal Holocaust"... ja jotkut japanilaiset, varsinkin "Guinea Pig" -sarja....
      Oksennuspussi esille valmiiksi ainakin osan näistä kohdalta...
      Ai niin, tuli mieleen vielä: Jörg Buttgereit: "Nekromantik" osat 1 ja 2 (saksalaisia goreleffoja)

      • ....

        En rupea väittämään vastaan etteikö Guinea Pigit olisi sairaita, mutta tässä nyt kuitenkin haettiin elokuvaa. Guinea Pigit eivät ansaitse nimitystä 'elokuva'.


      • .........................
        .... kirjoitti:

        En rupea väittämään vastaan etteikö Guinea Pigit olisi sairaita, mutta tässä nyt kuitenkin haettiin elokuvaa. Guinea Pigit eivät ansaitse nimitystä 'elokuva'.

        "En rupea väittämään vastaan etteikö Guinea Pigit olisi sairaita, mutta tässä nyt kuitenkin haettiin elokuvaa. Guinea Pigit eivät ansaitse nimitystä 'elokuva'."

        Perustele toki että mikseivät ansaitse. Niistä voi olla montaa mieltä, mutta kai se nyt on perkele FAKTA että ne ovat elokuvia.


      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl
        ......................... kirjoitti:

        "En rupea väittämään vastaan etteikö Guinea Pigit olisi sairaita, mutta tässä nyt kuitenkin haettiin elokuvaa. Guinea Pigit eivät ansaitse nimitystä 'elokuva'."

        Perustele toki että mikseivät ansaitse. Niistä voi olla montaa mieltä, mutta kai se nyt on perkele FAKTA että ne ovat elokuvia.

        Ne ovat jopa hyvin tehtyjä elokuvia, vai miksi muuten FBI olisi USAssa takavarikoinut ko.leffat kun luulivat niitä oikeiksi snuff-leffoiksi (mitä ne muuten eivät ole, niissä on vain TODELLA taidolla toteutetut veriefektit). Kirjailija ja taiteilija Chas Balun oli jopa jonkin aikaa pidätettynä ko.leffojen hallussapidosta. Asia selvisi, kun leffojen japanilaiset tekijät julkaisivat "Making of" -videon, jossa selvittivät, miten tekivät nämä ns. snuff-efektit


      • neiti halla
        MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:

        Ne ovat jopa hyvin tehtyjä elokuvia, vai miksi muuten FBI olisi USAssa takavarikoinut ko.leffat kun luulivat niitä oikeiksi snuff-leffoiksi (mitä ne muuten eivät ole, niissä on vain TODELLA taidolla toteutetut veriefektit). Kirjailija ja taiteilija Chas Balun oli jopa jonkin aikaa pidätettynä ko.leffojen hallussapidosta. Asia selvisi, kun leffojen japanilaiset tekijät julkaisivat "Making of" -videon, jossa selvittivät, miten tekivät nämä ns. snuff-efektit

        Eikös Charlie Sheen vienyt hyvin järkyttyneenä tuon Flowers of Flesh and Bloodin poliisille, kun se luuli sitä aidoksi?

        Itse en ole noita nähnyt, mutta tuntuu oudolta, että FBI olisi takavarikoinut leffat, kun joku mainitsi jollain palstalla että uhrien haavoissa ei näy rasvakerrosta ollenkaan. Mutta en ole ihan varma oliko kyse juuri näistä.

        Ihmeen paljon tuntuu tämäntyyppisille elokuville olevan kysyntää. Mihin viehätys perustuu? Mahdollisesti siihen, että tulee hyvin elävä olo kun näkee muiden "kuolevan"? Vai ovatko tehosteet vaan niin kertakaikkisen hienoja, että niitä jaksaa katsella tunnin?


      • The Wolf
        neiti halla kirjoitti:

        Eikös Charlie Sheen vienyt hyvin järkyttyneenä tuon Flowers of Flesh and Bloodin poliisille, kun se luuli sitä aidoksi?

        Itse en ole noita nähnyt, mutta tuntuu oudolta, että FBI olisi takavarikoinut leffat, kun joku mainitsi jollain palstalla että uhrien haavoissa ei näy rasvakerrosta ollenkaan. Mutta en ole ihan varma oliko kyse juuri näistä.

        Ihmeen paljon tuntuu tämäntyyppisille elokuville olevan kysyntää. Mihin viehätys perustuu? Mahdollisesti siihen, että tulee hyvin elävä olo kun näkee muiden "kuolevan"? Vai ovatko tehosteet vaan niin kertakaikkisen hienoja, että niitä jaksaa katsella tunnin?

        Kyllä se Charlie se teki amerikkalaisen "kansalaisvelvotteen" ja vei pahoja aasialaisia leffoja FBI:lle. Raukka parka luuli snuffiksi.


      • stubb

        katsoin itse tuon cannibal holocaustin viikonloppuna, se oli aika kauhea ja myönnän että oksennus tuli...


      • ei kyl oo leffojahhh
        ......................... kirjoitti:

        "En rupea väittämään vastaan etteikö Guinea Pigit olisi sairaita, mutta tässä nyt kuitenkin haettiin elokuvaa. Guinea Pigit eivät ansaitse nimitystä 'elokuva'."

        Perustele toki että mikseivät ansaitse. Niistä voi olla montaa mieltä, mutta kai se nyt on perkele FAKTA että ne ovat elokuvia.

        Guinea pigit ovat gorepitoisia lyhytfilmejä, kunkin kestäessä vain n.tunnin.
        Niissä ei ole kidutuksen lisäksi mitään sisältöä (huom. olen nähnyt vain kolme ensimmäistä). E I V Ä T O L E E L O K U V I A


      • homo2
        stubb kirjoitti:

        katsoin itse tuon cannibal holocaustin viikonloppuna, se oli aika kauhea ja myönnän että oksennus tuli...

        nössö


    • joku voi selventää...

      eräs ranskalainen ohjaustyö, jossa tehdään kaikkea järkyttävää ilman kummempaa juonta.

      Muunmuassa silmän halkaisu partaveitsellä ja käden katkaisu. Muuta en itsekään halua leffasta tietää.

      • The Wolf

        Luis Buñuelelin surrealistinen lyhytelokuva Un chien andalou (Andalusialainen koira), vuodelta 1929 on varmaankin tuo hakemasi leffa, mutta se nyt ei ole mitenkään sairas mutta ehdottomasti yleissivistävä kokemus. Nähtävissä täällä http://video.google.com/videosearch?q=un chien andalou


      • Juuri tämä
        The Wolf kirjoitti:

        Luis Buñuelelin surrealistinen lyhytelokuva Un chien andalou (Andalusialainen koira), vuodelta 1929 on varmaankin tuo hakemasi leffa, mutta se nyt ei ole mitenkään sairas mutta ehdottomasti yleissivistävä kokemus. Nähtävissä täällä http://video.google.com/videosearch?q=un chien andalou

        Erittäin hyihyyttävää ja ikävää katsottavaa...


    • UmaCura

      Joo, tälläinen yleisvastaus tän keskustelun ihmisille.
      Mielestäni Guine pigit eivät juuri lyhyytensä takia ole elokuvia. Lyhytelokuvia ehkä mutta ei elokuvia. On olemassa jonkinlainen määritelmäkin, että alle 75 minuuttinen ei ole elokuva. Tässä voin olla väärässä, haukkukaa toki jos meni pieleen.

      Ja miten määrittelette raakuuden? minusta raakuus ei ole sitä että veri lentää. Braindead on verisin elokuva mahdollisesti mutta ei se ole raaka. Se splattaushan on hauskaa ja saa nauramaan.

      Jos puhutaan (minun tapauksessa) raakuudesta niin se on sellaista joka vaikuttaa henkisesti. Tässä valossa sanoisin että raaimmat leffat mitä olen nähnyt ovat:

      TCM
      Irreversible

      ne raastaa henkisesti.

      • neiti halla

        Kuulostaa kyllä vähän epäilyttävältä tuo "alle 75-minuuttinen ei ole elokuva". Ei sitä minusta sillä tavalla määritellä... ja kuka olisi pätevä määrittelemään niinkin venyvän käsitteen?

        "Jos puhutaan (minun tapauksessa) raakuudesta niin se on sellaista joka vaikuttaa henkisesti."

        Näin ajatellen raain elokuva mielestäni on Eraserhead.


      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl
        neiti halla kirjoitti:

        Kuulostaa kyllä vähän epäilyttävältä tuo "alle 75-minuuttinen ei ole elokuva". Ei sitä minusta sillä tavalla määritellä... ja kuka olisi pätevä määrittelemään niinkin venyvän käsitteen?

        "Jos puhutaan (minun tapauksessa) raakuudesta niin se on sellaista joka vaikuttaa henkisesti."

        Näin ajatellen raain elokuva mielestäni on Eraserhead.

        ...pakko olla osittain ainakin samaa mieltä. Oon sujuvasti katellut kaikki Cannibal Holocaustit, Guinea Pigit ja Nekromantikit. Mutta on YKS leffa jota en PYSTYNYT katsomaan kerralla loppuun asti, piti keskeyttää nauha ja keittää välilllä kahvit. Eli David Lynchin ERASERHEAD. Eikä se oo mitenkään raaka leffa, musta se vaan oli niin totaalisen MASENTAVA. :(


    • Ripley

      Ihan raaimmat mitä olen nähnyt on ehkäpä juuri niin paljon "parjatut" Saw:it! Näin naisnäkökulmasta ne on tosi raakoja ja veri lentää. Ja niissä on jokin juonikin vielä! Paljon on nähty sellasia kauhuleffoja mitkä suorastaan naurattaa...

      Myös "Seven" on jees... ja onhan niitä paljon monia muitakin!!

      Alienit ovat myös Huippuluokkaa, varsinkin vanhemmat leffat! I Love them!

      t.Ripley

      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

        Scary Movie -leffaa? Alkukohtauksessa parodioidaan Saw -leffoja ja mukana on Dr.Phil. Juma että meinasin tukehtua nauruun, en nyt viitsi paljastaa mitä tapahtuu, mutta widun hauskaa..:)


      • Ripley
        MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:

        Scary Movie -leffaa? Alkukohtauksessa parodioidaan Saw -leffoja ja mukana on Dr.Phil. Juma että meinasin tukehtua nauruun, en nyt viitsi paljastaa mitä tapahtuu, mutta widun hauskaa..:)

        mutta heti meinaan ostaa ja kattoa sen, kun ilmestyy kauppoihin. Omistan ne aikasemmatkin Scary Moviet, joten tämä on ihan "must" nähtävä ja hankinta!
        Olen kyllä nähnyt trailereita kyseisestä leffasta ja vaikuttaa ältsin hyvältä. Nauroin jo niitä Saw:sta tehtyä sketsin pätkää :D
        Hyvä kuulla, että leffa on siis näkemisen arvoinen!


      • pööööööööööööööö
        Ripley kirjoitti:

        mutta heti meinaan ostaa ja kattoa sen, kun ilmestyy kauppoihin. Omistan ne aikasemmatkin Scary Moviet, joten tämä on ihan "must" nähtävä ja hankinta!
        Olen kyllä nähnyt trailereita kyseisestä leffasta ja vaikuttaa ältsin hyvältä. Nauroin jo niitä Saw:sta tehtyä sketsin pätkää :D
        Hyvä kuulla, että leffa on siis näkemisen arvoinen!

        Scary movie 4 on aika hauska. kannaattaa katsoa.

        Cannibal holocaust ja eraserhead ovat aika kauheaa katsottavaa. ja Nekromantik on ehkä yks kuvottavimmista leffoista


    • Verilettu

      oli minusta varsin vastenmielinen elokuva. Ei mitään kaksista juonta. Ainoastaan tyttöjen rääkkäystä ja tappamista.

      • The Wolf

        Sinulta jäi siis tärkeä sanoma ja armoton yhteiskuntakritiikki huomaamatta.


    • horror-63

      Minusta se on Hostel part 2. Siinä on tosi julmia ja raakoja kohtauksia, brutaalia väkivaltaa

      • 5356465464654664

        tuli viime yönä tv:stä tuo. kylllä se ällöttää vaikka tietää että veri on vaan ketsuppia. ja kyllä ne elokuvan tytöt kävi sääliksi. voi voi.


      • wqdddddddddddddddd

        miksi kotelon takana luki BUT KIDS LOVE IT olen ite lapsi en tykkää mätöistä paitsi braindead ja evil dead 2 on myös muitakin iha ok mättöjä


    • horror-63

      Sorry tarkoitin Hostel part 1 ! Kakkonen ei ole niin hyvä

    • Classic-Movies

      BrainDead, Cannibal Holocaust...
      ja niiden tapaset K18 leffat!

      Jotka ovat: Inhottavia tai Brutaaleja tai ehkäpä kuvottavia tai, no...
      SEKSUAALISESTI SAIRAITA!!!

      • näin

        Joo voi hiton teini....
        "niiden tapaiset K!18 leffat" Ei juma että hajosin tolle..... Itse, kuten moni muukaan täysi-ikäinen ei niistä ikärajoista välitä, oli se sitten k13, k15, k18, aivan sama kunhan itse elokuva on hyvä.


    • XXXLLL

      LoL

    • KauhuaKauttaAikojen

      VHS ja VHS2

      Kannattaa katsoa, suosittelen. Selkäpiitä karmivaa kauhua, raakuutta ja jännitystä!

    • niiyt

      Living dead girl -Jean Rollin

      • niiyt

        Alkuperäiseltä nimeltään "La Morte Vivante"


    • Kauhuu

      Inside ja Marttyyrit sekä Saw ja Hostel ehdottomasti

    • Kamalimmat

      Vhs ja vhs2

    • Juuh

      Näitähän on monta...

      - Cannibal Holocaust
      - Inside
      - V/H/S
      - Braindead

      Ja sitten on näitä ei-niin-pelottavia mutta saatanan ällöttäviä elokuvia:
      - 120 Days Of Sodom
      - Serbian Film
      - Nekromantik
      - Human Centipede

      Suosittelen Insideä, mutta Serbian Film kannattaa jättää väliin... Kun sisältö koostuu verestä, oksennuksesta, negrofiliasta sekä pedofiliasta ja varsinaista juonta ei oiken tunnu löytyvän, niin kannattaa miettiä onko sitä järkeä katsoa. En varoita, vaan huomautan.

    • olenouto

      Irrewersiblen aikana oksensin. Cannibal holocaust,salo,hostel,serbian film ei mitään reaktiota :|

    • Moovie

      Midnight Meat Train, pääosassa Vinnie Jones.
      On oikeasti aika ilkee pätkä.
      Mä olen jotenkin jo turtunut noihin kauhujuttuihin, katsellut kai niin monta, mutta tossa leffassa mulla teki aika helvetin ilkeetä muutamassa kohtaa. Ja muutenkin aika hyvin tehty leffa.
      Onhan tuo eka Hostel myös katsottava.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe